Forum Klubu ROVERki.pl :: [416]Przerywa przy przyspieszaniu PB+LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[416]Przerywa przy przyspieszaniu PB+LPG
Autor Wiadomość
baksik28 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 139
Skąd: Białystok



  Wysłany: Pią Cze 22, 2012 17:51   [416]Przerywa przy przyspieszaniu PB+LPG
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam.
Niestety kolejny problem mnie dopadł, mianowicie dwa dni temu auto zaczelo przerywac przy przyspieszaniu od 3 biegu(na 1 i 2 normalnie).Dzieje sie tak na PB i na LPG, na zimnym i ceplym silniku.
Sprawdzilem juz przewody, swiece, kopulke i teraz przyszla pora na cewke. Nie mam zadnych przyrzadow pomiarowych wiec chcialem zapytac czy mozna podlaczyc inna cewke(mam jeszcze opla astre z 1997 i z niego bym ja wzial).
Pozdrawiam.
_________________
Coś za coś
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 22, 2012 17:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 22, 2012 18:32   

baksik28 napisał/a:
czy mozna podlaczyc inna cewke(mam jeszcze opla astre z 1997 i z niego bym ja wzial)
Można. Śmiało podłączaj.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 22, 2012 19:02   

O patrze kolega z Białegostoku. Zapraszamy na spoty. :grin:
A co do twojego problemu to wina stoi prawdopodobnie po którymś z elementów zapłonu.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
baksik28 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 139
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Cze 23, 2012 09:21   

No i jest problem, myslalem ze beda podobne a tu niestety nie. I teraz pytanie jak podlaczyc ta cewke od opla?

[ Dodano: Sob Cze 23, 2012 09:21 ]
Dodam ze na luzie chodzi normalnie.
_________________
Coś za coś
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 23, 2012 12:26   

Raczej jej nie podłączysz. Trzeba odwiedzić szrot i znaleźć cewkę od Poldka, albo maluszka. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
baksik28 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 139
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Cze 23, 2012 15:19   

No dobrze ale czy cewka od podka lub malucha moze posluzyc mi dluzej, czy i tak bede musial kupic od rovera?
_________________
Coś za coś
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 23, 2012 15:21   

Od Poldka 1.4 śmiało ci posłuży na dłużej.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
baksik28 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 139
Skąd: Białystok



Wysłany: Sob Cze 23, 2012 15:24   

Ale w "naszej" cewce jest bodajze wtyczka, wiec jak podlaczyc to do cewki z poloneza? Kazdy kabel oddzielnie?
_________________
Coś za coś
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 23, 2012 15:37   

baksik28 napisał/a:
Ale w "naszej" cewce jest bodajze wtyczka, wiec jak podlaczyc to do cewki z poloneza? Kazdy kabel oddzielnie?

Nie powinno być żadnej wtyczki. W sumie sprawdź u ciebie jak jest.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 23, 2012 16:21   

Oczywiście, że powinna być wtyczka, którą doprowadzisz prąd do cewki...
Z Poloneza jak już mówili koledzy będziesz musiał szukać silnika Roverowskiego. Najlepiej gdybyś pojechał na jakiś spot i ktoś życzliwy użyczył Ci na chwilę swojej cewki. Jeżeli sprawdziłeś wszystkie pozostałe elementy układu zapłonowego to na 90% jest to cewka, ewentualnie jakiś kwiatek typu zapchany katalizator...
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Cze 26, 2012 08:53   

Może być jeszcze luźno zamocowany czujnik położenia wału - u mnie w 420 Si tak było: na wyższych biegach od 3 tys obrotów przerywało. Czujnik prawie wisiał na kablu.
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 26, 2012 11:53   

Kolego baksik! Miałem (jeszcze do wczoraj) identyczny problem jak Ty !

ZAUFAJ MI I ZACZNIJ OD WYMIENIENIA (podmienienia jeśli masz w pobliżu takiego samego Roverka) kopułki i palca.


Widzę, że szukasz problemu w cewce, ja też się o nią obawiałem. Dowiedziałem się jednak, że cewka to jeśli się psuje to przestaje pracować w ogóle, rzadziej jest tak, że ma "problemy" z podawaniem prądu.
Piszesz, że sprawdziłeś przewody kopułkę i palec. Jeśli kopułkę sprawdziłeś "naocznie" to zaufaj mi , nic to nie da. Moja kopułka wyglądała jak nowa, jedynie palec był już nieco "zjeżdżony". Uparłem się na wymianę przewodów i rzeczywiście po nich była minimalna poprawa sytuacji. Pomimo, że byłem prawie pewien , że ta kopułka jest sprawna to postanowiłem ją podmienić. DLa sprawdzenia wymieniłem najpierw sam palec (przewody już były zmienione) - poprawiło się ale nadal poszarpywał roverek. DOPIERO WYMIANA KOPUŁKI CAŁKOWICIE ZLIKWIDOWAŁA PROBLEM.
ERGO - PRZEKONANIE, ze coś jest sprawne nie daje totalnej pewności ;/ Warto wymienić kopułkę i palec w takim przypadku, i zobaczysz, że będzie o wiele lepiej.. Miejmy nadzieję :)

Pozdrawiam i ma mnadzieje, że się naprawi :)
 
 
baksik28 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 139
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Cze 26, 2012 21:28   

Nie mialem narazie czasu na naprawe i z tego wzgledu nie kupilem jeszcze cewki.
Faktycznie kopulke i palec ogladalem tylko wzrokowo. Dzisiaj jeszcze raz zajrzalem pod maske przy odpalonym silniku i zauwazylem ze na luzie tez co jakis czas leciutko przerywa.
W takim razie zaczne od kopulki i palca, oby to bylo to.

Apropo czujnika polozenia walu, gdzie on sie znajduje ?
Pozdrawiam.
_________________
Coś za coś
 
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 27, 2012 09:35   

Jeśli "przerywa" ci nawet na jałowym biegu minimalnie to zacznij od wymiany kopułki palca. Na 99 % to jest do wymiany w takim przypadku (no miałem identyczny i robiłem to dwa dni temu) . Potem jeśli jeszcze będzie czuć "przerywanie" to przewody WN.
Jak mi powiedział ktoś kto roverków już trochę miał - na kopułce mikropęknięć nie widać,a jeśli są to właśnie one powodują ten problem z przerywaniem.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 27, 2012 13:04   

baksik28 napisał/a:
Apropo czujnika polozenia walu, gdzie on sie znajduje ?

http://forum.roverki.eu/v...o%BFenia+wa%B3u
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
baksik28 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 139
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Cze 29, 2012 15:52   

Witam wszystkich.
Problem rozwiazany, na szczescie nie wymienialem cewki bo faktycznie to byla kopulka lub palec, oba elementy wymienilem wiec nie wiem dokladnie ktory.
Rada dla potomnych odemnie, zaczynajcie wszystkie naprawy ukladu zaplonowego od najtanszych czesci bo zeby nie koledzy z forum to ja juz bym mial nowa cewke i pewnie caly uklad po kolei:)

Dziekuje i pozdrawiam.
_________________
Coś za coś
 
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 29, 2012 16:32   

cieszę się, że to tylko kopułka i palec ! :) NA SZCZĘSCIE ! :)
pozdrawiam :)
w październiku teraz będę dopiero w Bstok'u ale wtedy mam nadzieję, że się zobaczymy ;)
 
 
Zysku 




Dołączył: 25 Cze 2012
Posty: 14

Rover 400

Wysłany: Sob Lip 07, 2012 23:29   

Panowie może ktoś pomoże, mam podobny problem, tzw. nie równa praca silnika na jałowym, wymieniłem już kable, kopułkę, palec, świece, dalej to samo :( Jakieś pomysły ??
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 08, 2012 10:55   

Zysku, a jak wyglądały stare świece ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 08, 2012 11:28   

Zysku napisał/a:
Panowie może ktoś pomoże, mam podobny problem, tzw. nie równa praca silnika na jałowym, wymieniłem już kable, kopułkę, palec, świece, dalej to samo :( Jakieś pomysły ??


miałem ostatnio podobnie tak na jałowym, też wymieniłem świece i kabelki, wyczyściłem kopułkę i nic nie pomogło, a co się okazało kabel który szedł do wtyczki 3-pinowej do takiego czujnika (potencjometr) od przepustnicy był przerwany, poprawiłem go i wszystko wróciło do normy. także możesz go sprawdzić czy nie jest przerwany.
_________________
Pozdrawiam
Michał
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Buczenie przy przyspieszaniu
bluegory Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Pon Sty 31, 2011 23:43
orric
Brak nowych postów [MG ZS]MG kopci przy przyspieszaniu.
Lukaswroc Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 34 Sro Sie 16, 2017 10:37
Gość
Brak nowych postów [R416] Dławienie przy przyśpieszaniu
telis7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Lis 21, 2007 17:38
piter34
Brak nowych postów [R416] gwizd przy przyspieszaniu
Barosz1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Paź 16, 2012 16:04
Barosz1990
Brak nowych postów [R45 2.0 diesel (sdi ?) 2002] gwizd przy przyspieszaniu
redcloud Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Paź 18, 2009 23:25
flapjck1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink