Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] - Pompa sprzęgła - regeneracja za 15zł
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] - Pompa sprzęgła - regeneracja za 15zł
Autor Wiadomość
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Czw Lut 14, 2013 11:23   

dorotamax1, wrzuć foto ,jestem ciekaw jakie uszczelnienia założysz?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 14, 2013 11:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lut 14, 2013 11:38   

Wygląda to tak jak na zdjęciu?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 14, 2013 15:45   

MaRek,
jeździsz na tym?
o-ring daje radę?

w uszczelnieniach tloka zawsze uszczelki o przekroju U wydają się najlepsze
Potem pomyślałl bym o czymś o przekroju prostokątnym, na końcu o-ring
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lut 14, 2013 17:01   

Pieta napisał/a:
MaRek,
jeździsz na tym?

Nie. Ja swoją pompę umyłem, rozciągnąłem sprężynkę i jeżdżę do dzisiaj :)
Wcześniej przepuszczała na półsprzęgle. Teraz jeździ. Dopóki nie rypnie, to nic nie ruszam.
Zdjęcia są z jednej z pompek, którą regenerowałem u Boncusia ;)
Drugą mi gdzieś wcięło. Ale znajdę małpę ;)

Teraz przymierzam się do modyfikacji pompy Twoją metodą, ale jak zwykle opis mi nie wystarcza i chciałem się coś Ciebie podpytać :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 14, 2013 18:53   

Joł :mrgreen: ja śmigam na takiej, regenerowałem u Boncky'iego w maju. Rzeczony oring zrypał się u mnie chyba po dwóch tygodniach i pedał został w podłodze. Boncky podesłał mi jeszcze dwa oringi i doszliśmy do wniosku że mogłem dać ciała przy odpowietrzaniu. wymieniłem oring i padł chyba po tygodniu (tym razem odpowietzrałem na bank dobrze). Wsadziłem trzeci i śmigam na nim do dziś. Obydwa puszczające oringi miały uszkodzenia mechaniczne po wyjęciu z pompki (korpus pompki wyglądał ok) więc nie wiem o co to chodziło bo nic nie zrobiłem a trzeci oring trzyma. :mrgreen: to pewnie te moje zezowate szczęście.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
dorotamax1 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 180
Skąd: GDAŃSK \ CZECHY

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 16, 2013 09:58   

To samo wytoczyłem wczoraj do pompki sprzęgła ,o ringi silikonowe w gdańsku są po 1zł.

[ Dodano: Sob Lut 16, 2013 09:58 ]
haszczyc napisał/a:
dorotamax1, tylko tutaj tłok nie ma nic do padniętej pompki :P


Raczej ma bo wytoczyłem i o ring nowy i śmiga.
_________________
R.R.
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sob Lut 16, 2013 10:55   

częśc dorobiona z mosiądzu jak dobrze widze jest nakrecana na starą plastikową czesc tłoka?? skróciliscie czesc plastikową??

możecie jeszcze podac wymiar gniazda uszczelnienia ? dzieki
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lut 16, 2013 11:10   

czy to są zdjęcia patentu Bonckyego?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dorotamax1 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 180
Skąd: GDAŃSK \ CZECHY

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 16, 2013 13:58   

domel-x napisał/a:
częśc dorobiona z mosiądzu jak dobrze widze jest nakrecana na starą plastikową czesc tłoka?? skróciliscie czesc plastikową??

możecie jeszcze podac wymiar gniazda uszczelnienia ? dzieki
[url=http://img713.images...128.jpg]Obrazek[/URL]


Nic nie skracasz tylko na tokarce nacinasz gwint 12 oryginalnie jest 13,wyciągasz z końca pompki w imadle ten siwy kołnierz i obcinasz na samym końcu i wkładasz spowrotem, i zostawiasz 2,5 min i nakręcasz toczona cześć.
_________________
R.R.
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 16, 2013 19:30   

no jakoś się dziwnie czuję widząc jak chcecie dogonić króliczka, niestety w większości przypadków sama dorobiona końcówka nie wystarczy, chyba że macie wiadro nowych zaworków i tylną oryginalną uszczelkę :) oryginalne uszczelki i zaworek mięknie i bardzo szybko zacznie lać, tylna uszczelka też jest miękka i zacznie lać
_________________
Pamparampam
 
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Sro Mar 20, 2013 17:52   

Od wczoraj jestem kolejną osoba która użytkuje zmodyfikowaną pompkę, sposobem Piety. Na razie mój przebieg, to 5mil :) Za jakiś czas napiszę jakie sa efekty.

[ Dodano: Sro Mar 20, 2013 17:52 ]
Aha, dodam że sprzęgło działa stosunkowo lżej i płynnie.
_________________
:)
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 20, 2013 20:57   

haszczyc napisał/a:
dorotamax1, tylko tutaj tłok nie ma nic do padniętej pompki :P


Jeśli nie tłok,to co? Przecież regeneracja opiera się właśnie na modyfikacji tłoka.
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 23, 2013 14:55   

Dziś zrobiłem pierwszą inspekcję mojej modyfikacji po dużym przebiegu

Obecnie na tej modyfikacji przejechałem 21500km. Zdjęcia przedstawiają stan uszczelnienia po tym przebiegu.

Absolutnie żadnego zużycia uszczelki, aż sam się zdziwiłem jaj idealnym stanem

Jak widać na zdjęciach podkładka na na zewnątrz jest wypolerowana, pewnie przez kontakt z cylindrem.
Sprawdziłem wnętrze cylindra i jest gładkie bez żadnych uszkodzeń

Wcześniejsze obawy ryzyka uszkodzenia uszczelnienia przy mijaniu otworka przelewowego w cylindrze całkowicie rozwiane.
Zresztą taki wynik jest zgodny z moimi wcześniejszymi przewidywaniami.

Uszczelnienie typu "U" ma tą zaletę, że nie napiera na gładź cylindra w momencie mijania otworu. Jak mija otwór to łapie ciśnienie, ciśnienie dociska jego wargę do gładzi cylindra i uszczelnia tłoczysko. Dodatkowo powierzania kontaktu z cylindrem jest duża.

Zwykły O-ring natomiast aby uszczelniał musi być pasowany ciasno pomiędzy cylindrem a tłokiem. Efekt jest taki, że uszczelnienie takie napiera zawsze mocno na gładź cylindra w dodatku jego powierzania kontaktu z cylindrem jest bardzo mała.
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Sob Mar 23, 2013 15:55   

Pieta, gdzie mozna kupic taka uszczelke moze link na alledrogo
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 23, 2013 16:10   

Idź do poczatku tego postu, tam sa przykladowe numery kitow
Te uszczelki to standard. Pasują do pompek 16mm (5/8") Praktycznie wszystkie samochody japonskie
Należy tylko zwrócić uwage na średnicę wewnetrzna, ktora musi byc na tyle mala aby pasowała na srube
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Sob Mar 23, 2013 16:13   

Ja na allegro nie mogłem znaleźć. Ale na http://sklep.intercars.com.pl jest. Wpisz nr części "D1-381"
_________________
:)
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 23, 2013 16:27   

http://allegro.pl/listing...z%C4%99g%C5%82a

na oko to będzie pasować ta od toyoty Corolla, Mitsubishi L300
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Sob Mar 23, 2013 16:54   

srednica cylindra pompki wynosi 16mm czy jest inna
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Sob Mar 23, 2013 17:06   

15,9 chyba
_________________
:)
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 23, 2013 17:07   

Napisałem, że jest 16 mm (dokładnie 5/8" = 15,87 mm)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] Pompa sprzęgła - regeneracja
art034 Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Paź 30, 2015 14:00
cabal
Brak nowych postów [R75] Regeneracja pompy sprzęgła
maryba Rover serii 75, MG ZT 127 Czw Lip 16, 2015 17:24
longer86
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Regeneracja pompki sprzegła-Wrocław
darekkojak1 Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Sty 06, 2013 23:13
apples
Brak nowych postów [R75] Pompa paliwa zamiennik/używka/regeneracja?
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Kwi 22, 2016 12:53
karol77787
Brak nowych postów [R75] pompa sprzęgła
zimek-1985 Rover serii 75, MG ZT 9 Nie Lis 27, 2016 01:19
dj_darco



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink