Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR IDT]Dodatkowa chłodnica Oleju, termostat kilka pytań
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Nie Cze 17, 2012 21:01
[MG ZR IDT]Dodatkowa chłodnica Oleju, termostat kilka pytań
Autor Wiadomość
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Cze 17, 2012 20:05   [MG ZR IDT]Dodatkowa chłodnica Oleju, termostat kilka pytań
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam
W związku z dalszymi planami odnośnie mojego MG postanowiłem założyć dodatkową chłodnice oleju powietrzną i mam pytanie odnośnie tej chłodnicy...
Węzę muszę mieć zakute olejowo odporne tak?
skąd zabrać zasilanie i dokąd podłączyć powrót tej chłodnicy ??
i czy długość węży do chłodnicy ma znaczenie ??

Czy istnieje do mojego silnika IDT termostat 77 stopni albo do max 80 ?? Ponoć można coś dopasować z Saab-a czy z nissana prawda to ?
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 17, 2012 20:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 17, 2012 20:35   

Firq napisał/a:
Czy istnieje do mojego silnika IDT termostat 77 stopni albo do max 80 ?? Ponoć można coś dopasować z Saab-a czy z nissana prawda to ?

Termostat wody czy do oleju chcesz montować :?: Najniższa temp. to chyba jest na 82°ale to jest taki termostat jak w SDI.

Firq napisał/a:
i czy długość węży do chłodnicy ma znaczenie ??

Nie ma im dłużej tym lepiej będzie chłodziło ale ja bym ich nie robił całych gumowych tylko jak te nasze olejowe trochę gumy i resztę rurki metalowej będzie lepiej chłodziło :wink:

Ja sie zastanawiam czy by nie zrobił takiej chłodnicy oleju jak jest do wspomagania w 45 V6 czy 75 po prostu długi waz metalowy pozwijany na S w długości zderzaka :lol:

Firq napisał/a:
skąd zabrać zasilanie i dokąd podłączyć powrót tej chłodnicy ??

Od pompy oleju tam masz zasilanie i powrót i wstawić tam tylko trójniki :wink:

Firq napisał/a:
Węzę muszę mieć zakute olejowo odporne tak?

Tak :wink:

Aha tylko zamontuj jakiś termostat na ta chłodnice oleju bo bez tego nie ma to sensu, bo w zimie oleju nie zagrzejesz :roll: Ja bym najpierw zaczął od pomiaru temp. oleju i potem myślał nad montażem chłodnicy oleju, bo wszystko do zrobić to znów wydatek z rzędu ponad 500zl :/
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Cze 17, 2012 20:40   

A ja bym najpierw proponował zamontowac wskaznik aby pokazywał akutalna temperature :wink:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Cze 17, 2012 20:56   

Remigiusz, termostat wody chce zamontowaś a ten z sdi jest w obudowie a u nas w ide jest inny i taki musze szukać
Termostatu na chłodnice oleju ponoć nie trzeba i zimą nie ma problemu z temp oleju w silnikach wyżyłowanych klasy Diesel
kadzaf, chce załozyć ale elektroniczny bo nie chce zakładać manualnego bo nie mam miejsca i średnio mi się podoba, szukałem na allegro ale nic takiego nie ma ;/
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 17, 2012 21:04   

Firq, Kup sobie sam czujnik do temp oleju i możesz na szybko mierzyć miernikiem do prądu i zrobić sobie tabelkę :razz: Sie po mało zrobi dla nas miernik i nawet mam pomysl jak to zrobic na szybko samemu sobie. Czytam trochę o tym Arduino i całkiem fajna sprawa to jest :wink: Monza by jeszcze dopisać kod na czujniki bo miejsca na wejścia analogowe i cyfrowe jest na tej płytce sporo :mrgreen:

Pierwszy raz słyszę ze termostatu oleju nie trzeba montować w Dieslu :wink: W sumie chodnica oleju wodna i tak pogrzeje olej :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 17, 2012 21:06   

Remigiusz napisał/a:

Aha tylko zamontuj jakiś termostat na ta chłodnice oleju bo bez tego nie ma to sensu, bo w zimie oleju nie zagrzejesz :roll: Ja bym najpierw zaczął od pomiaru temp. oleju i potem myślał nad montażem chłodnicy oleju, bo wszystko do zrobić to znów wydatek z rzędu ponad 500zl :/

W kanciaku była seryjnie montowana chłodnica oleju i jakoś się dawał zagrzać ;]
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Cze 17, 2012 21:07   

ponoć nie trzeba jeśli auto jest wyżyłowane bo silnik produkuje tyle ciepła że wystarczy go nawet na zime :) przy standardzie mocy termostat powinien być.
odnośnie tego miernika to do tego czujnika musze mieć wykres graficzny tego czujnika żeby się na czymś opierać bo czujnik bedzie podawał wartości które trzeba zamienic na temp jak sie nie myle tak ?
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 17, 2012 21:12   

Pływak, Ale bez termostatu :?: Ja sie znów innych rzeczy naczytałem bo kiedyś o tej chłodnicy oleju tez myślałem i wszędzie gdzie czytałem to były montowane termostaty bo po zimie ludziska problemy miały :neutral:

Jak nie trzeba to tym lepiej i się to sprawdzi zima :razz: :mrgreen:

Ja wole porobić najpierw pomiary i potem się decydować :wink:

[ Dodano: Nie Cze 17, 2012 21:12 ]
Firq, Przy każdym czujniku masz wykres ile Ohm na jaka Temp jest i po tym widać jaka temp masz :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Cze 17, 2012 21:14   

hehe jakoś tego nie widze że jade i na dsce mam zamontowany miernik elektryczny i przeliczam :) ale jakieś rozwiązanie to jest :) czyli jak kupie czujnik z allegro to dostane wykres do niego tak ?
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 17, 2012 21:17   

Firq, Czemu to wystarczy się przejechać kilka razy lub nawet nagrać sobie kamery film jak sie zmienia i potem w domu oglądnąć sobie :wink: Tak musi być do niego wykres :wink:

Wiesz jak tobie mowilem potem sie to ladnie zrobi na LCD (ciśnienie i temp oleju, Boost, temp wody, i nawet jeszcze temp dolotu by można by było dorobić )
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 17, 2012 21:20   

Remigiusz napisał/a:
Pływak, Ale bez termostatu :?: Ja sie znów innych rzeczy naczytałem bo kiedyś o tej chłodnicy oleju tez myślałem i wszędzie gdzie czytałem to były montowane termostaty bo po zimie ludziska problemy miały :neutral:

No moje oko to go tam nigdzie nie było, a nawet jeśli by był to nie spotkałem się z zamiennikiem takiego termostatu do kanciaka wiec pewnie i tak by po ponad 16 latach nie działał, auto grzało się bez problemu i tos zybciej niż JTD ;) Po za tym Friqa ZR sie mocno grzeje wiec te chłodnica zimą nie zaszkodzi, a latem na pewno pomoże, a jak będzie chciał montować to są podstawki pod filtr oleju z termostatem i koncówkami do podpiecia węzy od chłodnicy tylko, ze to tanie nie jest i termostat pewnie jest tam niewymienny.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Cze 17, 2012 21:28   

Dokładnie Pływak, :) mój silnik produkuje duuuuuzo ciepła i chłodnica mu nie zaszkodzi a jak zimą by były jakieś klocki to wtedy można założyć termostat albo na zime dodatkową chłodnice odłączyć :)
w Przyszłym miesiacu założe też fmic bo takie gorace powietrze z VNT tez nie służy jak powinno a im wyzsze ciśnienie tym to powietrze bardziej ciepłe a powiedział bym że gorace
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 17, 2012 21:37   

Jedyna lipa tylko z tymi podstawkami ze u nas jest Gwint jakiś inny niż ma Honda i kurcze dostać te podstawki w rozsądnej cenie to nie możliwe :neutral:

Jak mowie jak się to sprawdzi to i nie jest potrzebne to się tym bardziej ciesze :razz: Oblukam jak to w kanciaku jest :wink:

Z reszta przy 190KM to i tak to się będzie grzało ze hej :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Cze 17, 2012 21:39   

to sie założy jeszcze jedną chłodnice :P
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 17, 2012 21:44   

Faktycznie termostatu tam nie widać nigdzie :)

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID002270
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID002271

Tak ze nie ma co kombinować :roll:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 18, 2012 01:50   

moze chlodnica oleju z wężami i podstawką z 2.0t? ale z 220coupe bo 800 chyba nie miały tego gadzetu :) ja mam to u siebie i u Ciufy w ZR tez jest taka zamiast ori wymiennika ciepła...
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Cze 18, 2012 14:08   

W wymienniku ciepła olej chłodzony jest naprawde symbolicznie ;) wiec zamiast tego można wyjścia zastosować do większej chłodnicy.

Odkręć dwa węże w pompie oleju do tego dobierz końcówki na taki gwint do zagniatania, dobierz chłodnice oleju pod zderzak i pozostaje wybrac miejsce dla węży i zagnieść odpowiednia długość.

Po cieciu miski u Ciufy robiłem coś takiego - jak sie ma chłodnice oleju to niecały dzień roboty. ważne żeby dobrze węże poznaczyć i pozagniatać.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 18, 2012 14:21   

Tomi_114, Jak dobrze pamiętam to ta chłodnica w L-serii bardziej miała służyć zimą żeby szybciej podgrzewał się olej od wody :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Cze 18, 2012 19:17   

czyli opcja bez termostatu będzie na chwile obecną a chłodnica bedzie z golfa gti ponoć robi robote :) a tak zgodze się z Tomi_114, ze w wymienniku ciepła to tylko symbolika jeśli chodzi o chłodzenie oleju i faktycznie może te węży wykorzystam na dodatkową chłodnice
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 24, 2012 22:13   

Firq,
a co byś powiedział na taki zestaw w cenie 457 zł ?? ?
Link do aukcji: http://allegro.pl/chlodni...2431934857.html
Masz podstawkę pod filtr oleju z wyjściem na chłodnicę oleju + możliwość wkręcenia czujników.


Uploaded with ImageShack.us
_________________
Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220] Chip tuning do 2.0 105 KM kilka pytań ...
drogba Tuning mechaniczny 1 Pon Sty 16, 2012 18:47
tronsek
Brak nowych postów [MG ZR/R200] Większa chłodnica wody.
luke27 Tuning mechaniczny 2 Pon Paź 24, 2016 20:07
Magic79
Brak nowych postów [K series seria R all] TERMOSTAT 82 st
spider666 Tuning mechaniczny 1 Sob Sty 01, 2011 00:41
colin1983
Brak nowych postów [R620] Parę pytań o SWAP'y!
KatoSBE Tuning mechaniczny 0 Pon Mar 04, 2013 16:59
KatoSBE
Brak nowych postów MG ZT 1,8 turbo pare pytań o tuning
skibav6 Tuning mechaniczny 2 Pią Sty 23, 2009 10:23
skibav6



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink