Forum Klubu ROVERki.pl :: Dobroziomowy Tomcat Turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Dobroziomowy Tomcat Turbo
Autor Wiadomość
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

  Wysłany: Czw Sie 02, 2012 11:26   Dobroziomowy Tomcat Turbo

• MODEL: Rover 220 coupe Turbo 1996r.

• SILNIK: 2.0T 16v 200KM (seria)
- Świece NGK
- przewody WN NGK
- kopułka/palec
- rozrząd
- nowy alternator
- skrzynia po regeneracji nowe łożyska w oryginale plus olej.
- wszystkie uszczelki uszczelniacze skrzyni oraz silnika
- nowe pierścienie oraz panewki
- głowica: sprawdzenie, planowanie, mycie oraz pełen szlif plus nowe gwinty pod kolektor wydechowy by krasnobrodzka racing
- blok: sprawdzenie tłoków i korb, mycie całości oraz wyważenie dynamiczne wału, koła zamachowego, docisku i koła rozrządu.
- Olej w silniku – valvoline 10w60 co 8tys.
- nowy Akumulatora 60Ah w bagażniku
- sprzęgło spiekowe 4 łapkowe by pl. plac Hellera
- wzmocnione poduszki silnika poliuretan z Olkusza
- zregenerowana i grubsza chłodnica wody

• UKŁAD DOLOTOWY:
- Garrett GT2871R Dual Ball Bearing
- kawał rury z suchym stożkiem Fujita
- blow job Blitz :)

• UKŁAD WYDECHOWY:
- wydech 2,5 cala z kwasówki na dwóch tłumikach przelotowych wszystko pod wymiar łącznie z DP

• ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
- nowy akumulator 60Ah w bagażniku na grubych przewodach spawalniczych :)
- zegary APEXI 60mm EGT oraz Boost peak + warning z centralką
- TurboTimer
- EcuMaster DETII
- EBC z Audi RS z zakresem do 2,5 bara

• UKŁAD NAPĘDOWY:
- felgi OZ Ultralaggera 15x7 kupione założone
- opony letnie Yokohama Neova AD08 205/50/15 kupione założone

• ZAWIESZENIE:
- sprężyny -30mm Vogtland
- amorki Koni Sport regulowane
- praktycznie całe zawieszenie przód wahacze sworzenie itd… nowe (plany - poliuretany przód tył)
- rozpórka górna przednia seryjna

• UKŁAD HAMULCOWY:
- zaciski przód Legend 2 tłoczki
- zaciski tył MG ZS180
- tarcze Mintex 282mm/260mm plany (nowe tarcze przód kupione)
- klocki Mintex plany (HPS kupione czekają)
- Przewody hamulcowe w oplocie Goodridge
- calowa pompa z ITR (plany)

• BODY-KIT:
- seria jak bóg przykazał :)

• ŚRODEK:
- choinka o zapachu kokosa :)
- składane głęboki kubełki Recaro plus szelki Takata plany(czekają w garażu)

• CAR-AUDIO:
- coś tam brzęczy


Stage I zakończony w wakacje 2009 roku po zrobieniu wydechu, dolotu oraz zamontowaniu ecu mastera z podkręceniem sprężarki i wystrojeniem zakończony wykresem.



Stage II rozpoczęty po wakacjach 2011 roku. Założenia to pełny remont silnika okazało że głowica jak i blok razem z korbami i tłokami jest w idealnym stanie więc tylko planowanie szlify wymiana uszczelniaczy zaworowych oraz pierścieni na tłokach oraz panewek. Do tego wyważanie dynamiczne wału oraz wszystkie uszczelki podkładki uszczelniacze oraz pompa wody. Niestety z powodu ciężkiej dostępności oraz późniejszego braku miejsca i czasu do składania projekt się przeciągnął w czasie… Dodatkowo doszło turbo GT2871r oraz nowy alternator, poduszki silnika, sprzęgło spiekowe, wydajniejsza chłodnica wody oraz jakieś poboczne graty :) Ostatecznie silnik został złożony jednak nie wystrojony z braku czasu oraz bieżących drobnych napraw…

Plany na ten rok:
- poprawa hamulców: pompa calowa, zdiagnozowanie problemu z niedziałąjacym ABS oraz nowe klocki HPS – kwestia miesiąca
- nowe opony AD08 – zakładam na dniach
- włożyć kubełki Recaro + szelki
- poliuretany przód tył
- Strojenie po zakończeniu powyższych :)

Jeszcze w starym lakierze na starych kapciach









Fotki auta w nowych kapciach na dniach :)

Fotki gratów

Garrett GT2871R


Splanowany kolektor wydechowy


Spiek 4 łapkowy


Wskaźniki Apexi EGT + Boost


Poliuretanowe poduszki silnika z olkusza


Zregenerowana grubsza chłodnica wody
_________________
Tomcata na części info na PW
Ostatnio zmieniony przez dobryziom Sro Sie 08, 2012 15:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 02, 2012 11:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 02, 2012 11:44   

Chyba najbardziej doinwestowany Tomcat na forum. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 02, 2012 11:46   

Wspaniała fura. Niby nie pozorna, ale niewielu sobie z Nią poradzi. Wielkie :brawa: za wykonanie.
dobryziom napisał/a:
włożyć kubełki Recaro + szelki
:hm: jakoś mi się to nie widzi w Tym autku.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Sie 02, 2012 11:56   

tronsek napisał/a:
dobryziom napisał/a:
włożyć kubełki Recaro + szelki
:hm: jakoś mi się to nie widzi w Tym autku.


Fotele wygladaja tak tylko bez ten czerwonej nitki powinny fajnie wygladać pozatym ekstra trzymanie :)



dodatkowo jeszce fotki AD08 oraz nowy felunek



_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 02, 2012 12:00   



mistrzu :mrgreen:
_________________
Roverlution
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Sie 02, 2012 12:03   

Ziom, a na ile myślisz że jak wsio ogarniesz zostanie wystrojony ? ;-)

[ Dodano: Czw Sie 02, 2012 12:03 ]
Wojtek88, prawidłowa reakcja :mrgreen:
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 02, 2012 12:04   

Nareszcie :)
Czekam na cyfrę jaka wskoczy po ukończeniu modów na ten rok i jak ta pompa 1' pomogła.
Chłodnica na zaś czy grzał się silnik i dlatego wydajniejsza?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 02, 2012 12:11   

oooo będzie się na kim wzorować :D trzymam kciuki za planowany wyniki ;D oby pękło te 320KM :D zacna fura, licze na spotkanie kiedys ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 02, 2012 12:16   

dobryziom napisał/a:
Fotele wygladaja tak tylko bez ten czerwonej nitki powinny fajnie wygladać
i będą fajnie wyglądać :ok:
Kubełki z szelkami to mi się zawsze kojarzy z czymś takim (foto) i to mi się właśnie nie widzi
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Sie 02, 2012 13:07   

bociannielot napisał/a:
Ziom, a na ile myślisz że jak wsio ogarniesz zostanie wystrojony ? ;-)


ciężko powiedzić sama spreżarka ma bardzo duże możliwości nawet do 400km jednak ja wole chce zrobić bardzo bezpieczną moc. 300km na przednią ośkę to już bardzo dużo a tyle jest spokojnie do zrobienia. Wszystko zależy od tego jak bedzie reagowało auto w czasie strojenia :)

[ Dodano: Czw Sie 02, 2012 13:04 ]
greg-si napisał/a:
Nareszcie :)
Czekam na cyfrę jaka wskoczy po ukończeniu modów na ten rok i jak ta pompa 1' pomogła.
Chłodnica na zaś czy grzał się silnik i dlatego wydajniejsza?


pompa calowa musi wskoczyć bo chyba stara 15/16 jak by straciła na wydajności albo po prostu już ten zestaw mi nie starcza :) w połaczeniu z klockami HPS licze na znaczna poprawę. Chłodnica poszła nowa ponieważ stara prawie przeciąłem karcherem w czasie mycia gratów silnika:p ale jak wiadomo pod macha w Tomcacie jak w piekne wiec nie zaszkodzi :)

[ Dodano: Czw Sie 02, 2012 13:07 ]
tronsek napisał/a:
Kubełki z szelkami to mi się zawsze kojarzy z czymś takim (foto) i to mi się właśnie nie widzi


oj nie tylko takie jak wkleiłem wchodz w gre poza tym musza być składane :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Sie 02, 2012 14:07   

dobryziom napisał/a:
ciężko powiedzić sama spreżarka ma bardzo duże możliwości nawet do 400km jednak ja wole chce zrobić bardzo bezpieczną moc. 300km na przednią ośkę to już bardzo dużo a tyle jest spokojnie do zrobienia. Wszystko zależy od tego jak bedzie reagowało auto w czasie strojenia
no na v40.pl gość miał s40 na 360km wystrojone to na pytanie o trakcję powiedział że już dawno poszła w las :mrgreen: . FWD niezbyt niby wdzięczne, ale jestem dobrej myśli, takie pro oponki tez na pewno pomogą w jej ogarnięciu(trakcji ;) ). Generalnie ta fura to czyste szaleństwo bez względu na ostateczny wynik z hamowni będzie :D . Szacun i przyczepności dużo życzę ziomie ;-) .
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Sie 02, 2012 14:11   

szpera tu wiele pomaga w ogranieciu mocy plus dobra opona typu semislick chociaż wiadomo ze moc i trzeba dawkować :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Sie 02, 2012 14:29   

dobryziom, no tam też szpera poszła, też Torsen co jest w r - zresztą myślę że podkręcał będziesz z głową i sam ogarniesz najwygodniejszy dla siebie setup ;-) . Potwór nie rover'ek :mrgreen: .
 
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 02, 2012 16:41   

Pytanie czy kiedyś skończą Ci się pomysły na dalsze mody :D :D :D
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Sie 02, 2012 16:44   

kzrr napisał/a:
Pytanie czy kiedyś skończą Ci się pomysły na dalsze mody :D :D :D


jeśli zrealizuje to co wyżej to dalszych modów nie będzie :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 02, 2012 18:25   

ZIom kiedy atak na 3xx Kunia ;) Furacz wyrywa jajka z moszny ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Sie 02, 2012 21:05   

Raptile napisał/a:
ZIom kiedy atak na 3xx Kunia ;) Furacz wyrywa jajka z moszny ;)


soon :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 02, 2012 21:40   

sadze,ze 300km to jest max na przednia os, żeby to sie jeszcze dobrze prowadziło. Focus ST ma chyba 305, jeżeli sie mylę to mnie poprawcie :wink:
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Sie 02, 2012 21:47   

Harry napisał/a:
sadze,ze 300km to jest max na przednia os, żeby to sie jeszcze dobrze prowadziło. Focus ST ma chyba 305, jeżeli sie mylę to mnie poprawcie :wink:


RS :)

chyba ze wersja RS500 i 350 kucy
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
ArO 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 315
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 02, 2012 23:45   

tylko ze te fordy maja skomplikowane przednie zawieszenie zeby nie tracic trakcji i nie wylatywac przodem z zakretu : :lol: ) Ford focus rs 2 ma bodajrze rekord Nürburgring w klasie przednionapedowek wiec samo mowi za siebie :razz:
_________________
R200 98'' 1.4 Si
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink