Wysłany: Czw Sie 02, 2012 11:26 Dobroziomowy Tomcat Turbo
• MODEL: Rover 220 coupe Turbo 1996r.
• SILNIK: 2.0T 16v 200KM (seria)
- Świece NGK
- przewody WN NGK
- kopułka/palec
- rozrząd
- nowy alternator
- skrzynia po regeneracji nowe łożyska w oryginale plus olej.
- wszystkie uszczelki uszczelniacze skrzyni oraz silnika
- nowe pierścienie oraz panewki
- głowica: sprawdzenie, planowanie, mycie oraz pełen szlif plus nowe gwinty pod kolektor wydechowy by krasnobrodzka racing
- blok: sprawdzenie tłoków i korb, mycie całości oraz wyważenie dynamiczne wału, koła zamachowego, docisku i koła rozrządu.
- Olej w silniku – valvoline 10w60 co 8tys.
- nowy Akumulatora 60Ah w bagażniku
- sprzęgło spiekowe 4 łapkowe by pl. plac Hellera
- wzmocnione poduszki silnika poliuretan z Olkusza
- zregenerowana i grubsza chłodnica wody
• UKŁAD DOLOTOWY:
- Garrett GT2871R Dual Ball Bearing
- kawał rury z suchym stożkiem Fujita
- blow job Blitz
• UKŁAD WYDECHOWY:
- wydech 2,5 cala z kwasówki na dwóch tłumikach przelotowych wszystko pod wymiar łącznie z DP
• ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
- nowy akumulator 60Ah w bagażniku na grubych przewodach spawalniczych
- zegary APEXI 60mm EGT oraz Boost peak + warning z centralką
- TurboTimer
- EcuMaster DETII
- EBC z Audi RS z zakresem do 2,5 bara
• UKŁAD NAPĘDOWY:
- felgi OZ Ultralaggera 15x7 kupione założone
- opony letnie Yokohama Neova AD08 205/50/15 kupione założone
• ZAWIESZENIE:
- sprężyny -30mm Vogtland
- amorki Koni Sport regulowane
- praktycznie całe zawieszenie przód wahacze sworzenie itd… nowe (plany - poliuretany przód tył)
- rozpórka górna przednia seryjna
• UKŁAD HAMULCOWY:
- zaciski przód Legend 2 tłoczki
- zaciski tył MG ZS180
- tarcze Mintex 282mm/260mm plany (nowe tarcze przód kupione)
- klocki Mintex plany (HPS kupione czekają)
- Przewody hamulcowe w oplocie Goodridge
- calowa pompa z ITR (plany)
• BODY-KIT:
- seria jak bóg przykazał
• ŚRODEK:
- choinka o zapachu kokosa
- składane głęboki kubełki Recaro plus szelki Takata plany(czekają w garażu)
• CAR-AUDIO:
- coś tam brzęczy
Stage I zakończony w wakacje 2009 roku po zrobieniu wydechu, dolotu oraz zamontowaniu ecu mastera z podkręceniem sprężarki i wystrojeniem zakończony wykresem.
Stage II rozpoczęty po wakacjach 2011 roku. Założenia to pełny remont silnika okazało że głowica jak i blok razem z korbami i tłokami jest w idealnym stanie więc tylko planowanie szlify wymiana uszczelniaczy zaworowych oraz pierścieni na tłokach oraz panewek. Do tego wyważanie dynamiczne wału oraz wszystkie uszczelki podkładki uszczelniacze oraz pompa wody. Niestety z powodu ciężkiej dostępności oraz późniejszego braku miejsca i czasu do składania projekt się przeciągnął w czasie… Dodatkowo doszło turbo GT2871r oraz nowy alternator, poduszki silnika, sprzęgło spiekowe, wydajniejsza chłodnica wody oraz jakieś poboczne graty Ostatecznie silnik został złożony jednak nie wystrojony z braku czasu oraz bieżących drobnych napraw…
Plany na ten rok:
- poprawa hamulców: pompa calowa, zdiagnozowanie problemu z niedziałąjacym ABS oraz nowe klocki HPS – kwestia miesiąca
- nowe opony AD08 – zakładam na dniach
- włożyć kubełki Recaro + szelki
- poliuretany przód tył
- Strojenie po zakończeniu powyższych
Jeszcze w starym lakierze na starych kapciach
Fotki auta w nowych kapciach na dniach
Fotki gratów
Garrett GT2871R
Splanowany kolektor wydechowy
Spiek 4 łapkowy
Wskaźniki Apexi EGT + Boost
Poliuretanowe poduszki silnika z olkusza
Zregenerowana grubsza chłodnica wody
_________________ Tomcata na części info na PW
Ostatnio zmieniony przez dobryziom Sro Sie 08, 2012 15:32, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 02, 2012 11:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nareszcie
Czekam na cyfrę jaka wskoczy po ukończeniu modów na ten rok i jak ta pompa 1' pomogła.
Chłodnica na zaś czy grzał się silnik i dlatego wydajniejsza?
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Ziom, a na ile myślisz że jak wsio ogarniesz zostanie wystrojony ?
ciężko powiedzić sama spreżarka ma bardzo duże możliwości nawet do 400km jednak ja wole chce zrobić bardzo bezpieczną moc. 300km na przednią ośkę to już bardzo dużo a tyle jest spokojnie do zrobienia. Wszystko zależy od tego jak bedzie reagowało auto w czasie strojenia
[ Dodano: Czw Sie 02, 2012 13:04 ]
greg-si napisał/a:
Nareszcie
Czekam na cyfrę jaka wskoczy po ukończeniu modów na ten rok i jak ta pompa 1' pomogła.
Chłodnica na zaś czy grzał się silnik i dlatego wydajniejsza?
pompa calowa musi wskoczyć bo chyba stara 15/16 jak by straciła na wydajności albo po prostu już ten zestaw mi nie starcza w połaczeniu z klockami HPS licze na znaczna poprawę. Chłodnica poszła nowa ponieważ stara prawie przeciąłem karcherem w czasie mycia gratów silnika:p ale jak wiadomo pod macha w Tomcacie jak w piekne wiec nie zaszkodzi
[ Dodano: Czw Sie 02, 2012 13:07 ]
tronsek napisał/a:
Kubełki z szelkami to mi się zawsze kojarzy z czymś takim (foto) i to mi się właśnie nie widzi
oj nie tylko takie jak wkleiłem wchodz w gre poza tym musza być składane
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Czw Sie 02, 2012 14:07
dobryziom napisał/a:
ciężko powiedzić sama spreżarka ma bardzo duże możliwości nawet do 400km jednak ja wole chce zrobić bardzo bezpieczną moc. 300km na przednią ośkę to już bardzo dużo a tyle jest spokojnie do zrobienia. Wszystko zależy od tego jak bedzie reagowało auto w czasie strojenia
no na v40.pl gość miał s40 na 360km wystrojone to na pytanie o trakcję powiedział że już dawno poszła w las . FWD niezbyt niby wdzięczne, ale jestem dobrej myśli, takie pro oponki tez na pewno pomogą w jej ogarnięciu(trakcji ). Generalnie ta fura to czyste szaleństwo bez względu na ostateczny wynik z hamowni będzie . Szacun i przyczepności dużo życzę ziomie .
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Czw Sie 02, 2012 14:29
dobryziom, no tam też szpera poszła, też Torsen co jest w r - zresztą myślę że podkręcał będziesz z głową i sam ogarniesz najwygodniejszy dla siebie setup . Potwór nie rover'ek .
tylko ze te fordy maja skomplikowane przednie zawieszenie zeby nie tracic trakcji i nie wylatywac przodem z zakretu : ) Ford focus rs 2 ma bodajrze rekord Nürburgring w klasie przednionapedowek wiec samo mowi za siebie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum