Forum Klubu ROVERki.pl :: ADI-mistrzu - czyli R45 lift 1.8 w hatchback
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
ADI-mistrzu - czyli R45 lift 1.8 w hatchback
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 31, 2012 15:45   

Głośniki są shitowate :mad: Uwazam ze Opel Vectra B ma orig super nagłośnienie a starszy rocznik.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 31, 2012 15:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 04, 2012 17:33   

Rover 75 w wersji 1.8 posiadał ESP i ASR?
Bo z tego co widzę to katalogowo model komputera (ECU) jest taki sam, różnią się tylko wsadem.
Tak się zastanawiam czy by nie dało rady dekompilować kodu ECU i przepisać część odpowiedzialną na ESP i ASR do R45/R25 oraz dołożyć instalacje.
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lis 04, 2012 19:30   

z tego co pamiętam to 1.8 nie miały nigdy ani ASR ani tym bardziej ESP którego żadne R nie miały
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 09, 2012 09:01   

Wie ktoś czy jest różnica w sednicy kanałów dolotowych w kolektorze ssącym między wersjami 1.4, 1.6 i 1.8?
Jaka jest średnica w 1.8?
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Lis 09, 2012 10:17   

nie ma roznicy, inaczej jest dopiero w kolektorze typu VVC tym z takim kwadratowym airboxem
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 29, 2012 11:36   

Chciałem przerobić kolektor z lacetti bo ma zmienną geometrię kanałów ale za to strasznie wąskie kanały :/
Nie są okrągłe a raczej eliptyczne, w najszerszym miejscu jakieś 35mm a w węższym 23mm.
Wychodzi jakieś 632mm² przekroju dla lacetti w porównaniu z 803mm² w Roverze.

Trzeba będzie pomyśleć bardziej...

[ Dodano: Sro Gru 12, 2012 09:41 ]
Przyciski od podgrzewania foteli są takie same w polifcie jak i przed liftem? Po zdjęciach nie mogę dojść.

[ Dodano: Sob Gru 29, 2012 11:36 ]
Maty grzewcze z R75 pasują do R45? Do foteli raczej na pewno wejdą, ale czy wtyczki są takie same?
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 29, 2012 11:56   

Na wtyczki nie patrz. Najwyżej kupisz jakieś inne a te wytniesz. To chyba najmniejszy problem.
Bardziej obawiałbym się mat czy dobrze będą pasowały.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 29, 2012 12:07   

fotele w 75 i 45 są takie same, mozna włożyć nawet kubły z ZT do 45/zs. Takze maty spasują wg mnie.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 12:24   

czyli do 400tki tez powinny podejsc?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 29, 2012 12:29   

400 ma inne mocowania, Greg-si żeby wsadzić kubełki z ZS dorabiał mocowania.

[ Dodano: Sob Gru 29, 2012 12:29 ]
sTERYD napisał/a:
nie bałdzo, chyba że razem z fotelami

ale co nie bardzo?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 12:33   

za długo pisałem odpowiedź na posta przed Twoim ;)
Myślałem, że kolega chce same maty założyć od 75
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Gru 29, 2012 19:51   

Bo chce same maty wsadzić, czyli rozpiąć tapicerkę foteli, wsadzić maty z R75 (bo najłatwiej dostać) i spiąć z powrotem.

A wtyczki wolał bym jednak oryginalne dlatego tak kombinuje :wink:

P.S.
Kubełków nie chcę, mimo że fajne to ta niby skóra jest nędznej jakości, wole swoje na prawdziwej skórce :mrgreen:
 
 
 
kondzio508 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 400
Skąd: B-stok



Wysłany: Nie Gru 30, 2012 13:03   

ADI-mistrzu,

Ja teraz montowałem cała Tapicerke od R25 2004 kupiłem u Tomiego jak jeszcze był ostatnie dni na forum ;) i mając juz fotele rozłozone na 2 częsci , wpadł pomysł własnie montażu mat grzewczych , miałem trochę łatwiej bo maty miałęm z mojego angola R45 i okablowanie czyli wtyczki też , dorobiłem tylko kable i przkazniki po swojemu z bezpiecznikiem , podłaczyłem pod bezpiecznik szyby el. zeby mi nie grzały jak stacyjkę wyłączę , a guziki od włączania mat umiesciłem w podłokietniku koło ręcznego .

nie wyobrażam sobie skóry bez grzania :P
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 11, 2013 15:02   

Moja skóra o dziwo nie jest taka zimna, ale i tak ogrzewanie było by fajna sprawą :mrgreen:

Najwyżej zaryzykuje, może od R75 są takie same wtyczki.

[ Dodano: Sro Sty 09, 2013 21:59 ]
Tak na początku się zarzekałem że będę robił kolektor zmiennej długości....
No i powoli do przodu, dziś dostałem kolektor z Rovera wraz z czujnikami, listwą wtryskową i przepustnicą. Co ciekawe koleś dołożył mi cewki zapłonowe (nasuwane na świece) oraz czujnik położenia wałka rozrządu :razz:
A to wszystko za 50zł :mrgreen:

Teraz czekam aż dojdzie zamówiony kolektor z lacetti i zacznę projektować stwora.

[ Dodano: Pią Sty 11, 2013 15:02 ]
Oryginalny kolektor Rovera wstępnie zaprojektowany, a tak wygląda symulacja przepływu w nim:
http://obrazki.elektroda...._1357912931.jpg
http://obrazki.elektroda...._1357912932.jpg
http://obrazki.elektroda...._1357912933.png

Przyszedł dziś kolektor z lacetti, będzie trzeba nieźle się nagłowić aby zrobić z tego jeden :|
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 11, 2013 15:20   

szczerze to jestem ciekaw co z tego wyjdzie ale jakoś nie chcę wierzyć że da to zadowalające efekty
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 11, 2013 16:19   

Jak się nie sprawdzi to się nie dowie :wink:

Ogólnie kolektor z lacetti ma taki sam rozstaw kanałów dolotowych przy głowicy, nawet mocowanie na przepustnicę pasuje idealnie do Rover'a :mrgreen:
http://obrazki.elektroda...._1357917212.jpg
http://obrazki.elektroda...._1357917214.jpg

Wewnątrz są klapki:
http://obrazki.elektroda...._1357917283.jpg
http://obrazki.elektroda...._1357917285.jpg
Zamykają otwór w połowie kanału przez co powietrze musi iść tak jak by na około.

Normalnie jest to sterowane gruszką przez podciśnienie:
http://obrazki.elektroda...._1357917328.jpg
Ale trzeba będzie to przerobić i sterować serwomechanizmem, bo nie wiem jak tą gruszką sterować.

Ogólnie trzeba wyciąć mocowanie na przepustnicę i zalepić otwór. Z z drugiej strony zrobić otwór i przeszczepić mocowanie przepustnicy wraz z mocowaniem silnika krokowego.
Do obcięcia także końcowe złącze do głowicy razem z wejściem na wtryskiwacze i do wszczepienia te pochodzące z Rover'a.
No i kanały w lacetti trzeba nieco rozdmuchać bo coś wąskie są :neutral:

Reszta to otwory na czujniki, odmy itp. ale to szczegół.

[ Dodano: Pią Sty 11, 2013 16:19 ]
P.S.

Ma ktoś pomysł jak plastiki łączyć? Albo robił ich zgrzewanie lub spawanie i może opisać?
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 11, 2013 16:48   

Daj komuś kto spawa plastik, najmniej kłopotów będzie ;) ciekawe co z tego wynikie, kibicuje!
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Sty 11, 2013 16:52   

Markzo, rożnie spawają, nie każdy dobrze wiem z doświadczenia, jak szef handlował autami często spawany element pękał w tym samym miejscu - trzeba generalnie wtopić inny kawałek plastiku jako łącznik w spawany element, jak widać wielu tego nie robi "speców".
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 11, 2013 16:56   

bociannielot napisał/a:
Markzo, rożnie spawają, nie każdy dobrze wiem z doświadczenia, jak szef handlował autami często spawany element pękał w tym samym miejscu - trzeba generalnie wtopić inny kawałek plastiku jako łącznik w spawany element, jak widać wielu tego nie robi "speców".

Dobry spec to podstawa, ja często lutowałem plastiki zwykłą lutownicą i wzmacniałem żywicą, ale tutaj nie wiem, czy bym to umiał ładnie polepić :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 11, 2013 16:58   

Wolał bym sam to jednak zrobić... spróbuje opalarką to topić tylko co z topnikiem... może jakiś kawałek zwykłej plexy wystarczy?

No i kasiorkę pewnie na hamownię trzeba będzie przygotować.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink