Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] pompki paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] pompki paliwa
Autor Wiadomość
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 16:08   [R75] pompki paliwa
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam, padła mi pompka przy aku, może nie całkiem ale sika pianą i wydaje dziwne dźwięki.
Wymontowałem ją i przekręciłem kluczyk i okazało się że ta z baku nie podaje paliwa do tej przy aku, zanim zdecyduję się na zakup chcę zacząć od najprostszej przyczyny-bezpiecznik, który to jest a może na obie pompki jest wspólny?

[ Dodano: Sob Wrz 29, 2012 16:08 ]
Bezpiecznik nr 20 chyba jest wspólny na obie pompki, jak wyciągnąć pompkę z obudowy
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 16:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 16:18   

Jest jeszcze przekaźnik http://forum.roverki.eu/v...p=572195#572195
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 17:54   

Podpiąłem tą pompkę na krótko do aku, nie chodzi. Wracając do , jak wyciągnąć pompkę z obudowy, to samemu jest dość ciężko ale dałem radę. Konstruktorzy znowu dali popis pompkowy, zastosowali trzy podwójne zaczepy, a wystarczyły by dwa pojedyńcze. Ale od początku dla przyszłych potrzebujących. Trzeba to wszystko rozebrać , odpinamy smok od dołu pomki, następnie wszystko trzeba odpiąć z tych trzech gum, wtedy w rękach zostaje nam obudowa. W obudowie są trzy podwójne zaczepy, samymi śrubowkrętami nie dałem rady jeden odskoczył to drugi zaskoczył. Wyciąłem trzy cienkie blaszki i po kolei podwadzałem dwoma płaskimi śrubowkrętami i wpychałem blaszkę i tak jeden po drugim te trzy zaczepy zblokowałem blaszkami i się samo otworzyło. Mam pytanie, może ktoś wie po co jest ten styk na smoku, żaden kabelek do niego nie był podpięty, widać go na zdjęciu z prawej strony.
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
WitekWawa 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Wawa



Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 20:55   

phuss pozwól że podepne się pod temat - mam podobny problem - tzn jeszcze nie wiem czy pompa paliwa jest uszkodzona ale przy przekręceniu kluczyka odrazu jest gdzieś zwarcie i pali się bezpiecznik .... :/
próbowałem pompę podłączyć na krótko z akumulatorem to odrazu były iskry i dym .... czy taki obiaw wskazuje że zwarcie jest w elektryce pompy???
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Nie Wrz 30, 2012 08:47   

Witek na 100% pompka do wymiany.
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
WitekWawa 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 41
Skąd: Wawa



Wysłany: Nie Wrz 30, 2012 14:15   

phuss napisał/a:
Witek na 100% pompka do wymiany.


ok dzięki za podpowiedź - jutro zajmę się poszukiwaniem pompy :) choć zoriętowałem się na allegro że jest spory wybór ...tylko czy kupić używany orginał czy może nowy zamienik?
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Nie Wrz 30, 2012 17:59   

Ja zmuszony byłem kupić obie pompki, zdecydowałem się na zamienniki, pompkę pod maskę znalazłem na alledrogo z 2-letnią gwarancją za coś ok 180,00, pompkę w zbiornik z roczną gwarancją za 136 czy 139zł. Na jakimś tanim zamienniku już jeździłem coś ok 2,5 - 3lat, może by i dłużej wytrzymała gdy by nie padła ta w zbiorniku. 600-700 zł za oryginał to przegięcie. Z drugiej strony chodzi mi po głowie czy nie warto się pokusić o kupno jakiejś taniej oryginalnej pompki od innego samochodu, pompka jak pompka ma pompować paliwo w grę wchodzi przerobienie wtyczki. Mam na myśli tą przy aku. Jak myślicie, da się?
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 30, 2012 20:37   

WitekWawa napisał/a:
ok dzięki za podpowiedź - jutro zajmę się poszukiwaniem pompy choć zoriętowałem się na allegro że jest spory wybór ...tylko czy kupić używany orginał czy może nowy zamienik?


Ja miałem w zbiorniku 3 zamienniki. tzn kupiłem samochód miesiąc po wymianie z pompą na gwarancji. Po chwili padła kupiłem drugą która padła i zamontowałem po wymianie gwarancyjnej która znowu padła. Potem kupiłem używany oryginał i działa już kilka lat
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Nie Wrz 30, 2012 21:07   

dukat11 przeraziłeś mnie tą pompką w baku, wymiana tej pod maską to pikuś w porównaniu do tej w baku, i na dodatek jej praktycznie nie słychać, pozostaje codziennie klękać przy kole i słuchać czy żyje.
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 01, 2012 08:30   

phuss, jej wymiana to też pikuś w sumie 1h roboty.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Pon Paź 01, 2012 21:10   

panwie prosze przypomnijcie mi jakie sa objawy padającej pompki w baku ?? :)bo ta przy aku to wiem bo sam doświadczyłem :)
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 01, 2012 21:18   

21matys napisał/a:
panwie prosze przypomnijcie mi jakie sa objawy padającej pompki w baku :)bo ta przy aku to wiem bo sam doświadczyłem


1. Poniżej 1/4zbiornika zaczyna się nierówna praca silnik lub gaśnie.
2. Dostaje po dupie pompa pod maską gdyż zasysa powietrze.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pon Paź 01, 2012 22:10   

No to i ja sie dolacze do grona szczesliwcow. Moja pompka tez wlasnie padla i teraz zastanawiam sie czy kupic pompke z oryginalnego ukladu czyli 2 pompki, czy zaplacic troche wiecej i kupic mocniejsza ktora byla wkladana po 2004 i sama dawala rade. Obie pompki sa takich samych rozmiarow, roznia sie tylko kostka. W tym przypadku pewnie odciazyla by ta pod maska i moze dzialalaby jeszcze przez kilka lat.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
vrank 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 17
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Paź 01, 2012 22:16   

witam. pierwszym objawem w moim r 75 był dłuższy start silnika, tzn. dłużej musiałem kręcić rozrusznikiem. Pompa z baku podaje do pompy przy aku i następuje rozruch. Pompa przy aku może zaciągnąć paliwo ze zbiornika ale wystarcza go na wolne dojechanie do miejsca postoju bo na pianie się nie da jeździć.
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 01, 2012 22:50   

vrank napisał/a:
witam. pierwszym objawem w moim r 75 był dłuższy start silnika, tzn. dłużej musiałem kręcić rozrusznikiem. Pompa z baku podaje do pompy przy aku i następuje rozruch. Pompa przy aku może zaciągnąć paliwo ze zbiornika ale wystarcza go na wolne dojechanie do miejsca postoju bo na pianie się nie da jeździć.


2m-ce jeżdziłem na jednej pompie. tylko dbałem aby było co najmniej 1/2 baku paliwa
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Wto Paź 02, 2012 12:10   

rodi_ napisał/a:
No to i ja sie dolacze do grona szczesliwcow. Moja pompka tez wlasnie padla i teraz zastanawiam sie czy kupic pompke z oryginalnego ukladu czyli 2 pompki, czy zaplacic troche wiecej i kupic mocniejsza ktora byla wkladana po 2004 i sama dawala rade. Obie pompki sa takich samych rozmiarow, roznia sie tylko kostka. W tym przypadku pewnie odciazyla by ta pod maska i moze dzialalaby jeszcze przez kilka lat.

rodi
O jakiej mocniejszej piszesz?
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 02, 2012 21:15   

Po 2004 roku zastosowali jedna pompke siemensa w zbiorniku. Tej pod maska juz nie montowano. Na jednym z ogloszen widzialem, ze normalna podaje na 3,5 bara a ta z pozniejszych na 4 bary. Tylko nie jestem pewien czy sa wogole zamienniki tych mocniejszych. Oryginal kosztuje okolo 500 zl
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Paź 03, 2012 06:23   

dukat11 napisał/a:
2m-ce jeżdziłem na jednej pompie. tylko dbałem aby było co najmniej 1/2 baku paliwa


Powiedz, ja ci auto odpalało i czy była odczuwalna strata mocy silnika?
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 03, 2012 07:02   

rodi_, ja mam model 2004/2005 i mam pompkę pod maską :)
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 03, 2012 08:31   

haszczyc napisał/a:
rodi_, ja mam model 2004/2005 i mam pompkę pod maską :)


W moim tez jest pompa pod maską. Z katalogu Rimmerbros tez wynika, że do końca produkcji były pompy paliwa pod maską
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Głośna praca pompki paliwa
jarekb Rover serii 75, MG ZT 14 Wto Mar 30, 2010 11:25
jarekb
Brak nowych postów [R75] Po wymianie pompki paliwa szarpie i pierdzi
adams91 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Kwi 05, 2012 20:15
adams91
Brak nowych postów [R75] Długo kręci po wmianie pompki paliwa
pineska Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Lut 15, 2016 09:52
pineska
Brak nowych postów [R75] Przewód od pompki sprzęgła
Boncky Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Cze 15, 2009 22:32
Boncky
Brak nowych postów [R75] powrót z pompki BMW do orginalnej
21matys Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Cze 20, 2012 20:55
haszczyc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink