Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS ZT] Różnice w silnikach 2.5 V6
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS ZT] Różnice w silnikach 2.5 V6
Autor Wiadomość
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Wto Paź 09, 2012 01:12   [MG ZS ZT] Różnice w silnikach 2.5 V6
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002

Witam. Siedząc i nudząc się tak z ciekawości spojrzałem na alledrogo i zastanowiła mnie jedna rzecz. Jakie są różnice w silnikach miedzy ZS a ZT ? Oba maja 2.5 V6 ale jeden ~ 180 a drugi 190 koni. Czym to jest spowodowane? Komputer. Wydech. Jakaś różnica w silniku ??
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 09, 2012 01:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 09, 2012 01:59   

ECU, filtr powietrza, dolot, wydech i nie pamiętam co tam jeszcze było. :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Wto Paź 09, 2012 02:53   

No wydech na 2 lufy. Dolot + filtr to stożek i powinno wydać także git.
No to ładnie muszą zamiatać te ZS z taką mocą ;]
Dzięki i pozdro
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Paź 09, 2012 09:45   

Niektóre częsci są inne.
Niedawno był przypadek na forum, że jakaś część do ZSki jest praktycznie nie do dostania, a jezeli już to z UK i bardzo droga.
Chodziło o jakiś czujnik.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 09, 2012 10:00   

tomii620si napisał/a:
Witam. Siedząc i nudząc się tak z ciekawości spojrzałem na alledrogo i zastanowiła mnie jedna rzecz. Jakie są różnice w silnikach miedzy ZS a ZT ? Oba maja 2.5 V6 ale jeden ~ 180 a drugi 190 koni. Czym to jest spowodowane? Komputer. Wydech. Jakaś różnica w silniku


ECU, puszka filtra i sam filtr o wyższej przepustowości. Tyle różnic :) jeszcze wałki rozrządu mają inne numery, ale niczym się nie różnią. Faktycznie ZT190 rozwija 182-185KM i ok 250Nm, nie trzyma deklarowanych 190KM. ZS180 pokazuje z reguły ciut ponad 170KM na hamowni i kolo 225/230Nm. Także głównie o Nm się tu rozbija.

Filtr i puszkę da się zamienić, trzeba jednak wywalić akumulator do bagażnika (zerknij do mojego tematu w tuningu mechaniczym, masz tam wykresy z hamowni po roznych dolotach, wydechu, z katem i bez). Z ECU jest taki ból, że nie da się go podmienić w przedliftach ZS. W poliftowych pasuje ECU z ZT190 i tylko immo się na T4 ogarnia.

Co do stożka to ja miałem dedykowany dolot Pipercrossa model Viper i więcej zabierał niż poprawiał - ori puszka dała lepszy rezultat.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Wto Sie 13, 2019 21:59   

Dziś rozebrałem na części pierwsze silnik z MG ZT ( podobno 190 Km )

oznaczenie silnika ( oznaczenie jest wybite słabo widocznym punktowym numeratorem na kołnierzy bloku na płaszczyźnie przylegania do skrzyni )

25K4FN31 217523

wałki ssące mają numer kuty LGC106860 a numer grawerowany LGC 000260 oraz wznios krzywki 8,5 mm
wałki wydechu kolejno LGC106870/ LGC000270, wznios 9 mm

za jakiś czas zweryfikuje następny silnik siedzący w ZTT190
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Różnice w zawieszeniu 45 i 416
r33try Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Maj 28, 2016 22:16
flapjck1
Brak nowych postów [R45] Zawieszenie MG ZS 2.5 V6 vs Rover 45 2.0 idT - różnice
Excalibue Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Cze 03, 2016 07:30
Kozik
Brak nowych postów [R 420] Różnice konstrukcyjne modelu 400
Pan_Kleks Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Wto Paź 28, 2014 12:59
Pan_Kleks
Brak nowych postów [R420] Różnice w półosiach 1.6 a 2.0 D.
Lopez390 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Mar 30, 2013 08:57
Markzo
Brak nowych postów [Mg Zs Vs 420 SDi] zawieszenie różnice w wysokości?
michu1123 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Mar 15, 2018 12:23
wooy11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink