Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] toaf chip tuning oraz airbag
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] toaf chip tuning oraz airbag
Autor Wiadomość
krzyszp 



Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 21



Wysłany: Wto Wrz 26, 2017 16:41   [R75] toaf chip tuning oraz airbag
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam,

Od niedawna jestem (jeszcze) szczęśliwym nabywcą Roverka, no i oczywiście od razu chcę pogrzebać toaf'em i o ile to możliwe, zrobić mu chip tuning.

Odpowiedni kabelek już do mnie jedzie, toaf ściągnięty i czeka na moment, gdy pod ręką będę miał laptopa z Windowsem (niestety, mam na laptopie tylko Linuksa).

No i generalnie, zanim zasiądę do operacji mam pytanie - do kogo się zwrócić w sprawie "wkładu" do chip tuninu? Jaką kwotę potrzebuję wyasygnować?

I pytanie dodatkowe - od kupna mam informację o awarii poduszki, niestety nie mam wiedzy, czy faktycznie jest uszkodzona (użyta?), czy to tylko jakaś popierdółka... Jak można to sprawdzić?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 26, 2017 16:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 26, 2017 18:16   

Poduszki sprawdzisz Toafem, najczęściej winne są kostki pod siedzeniami (brak styku). Wsadź łapki pod fotele, rozłącz i złącz niebieskie kostki, może pomoże.
Co do chipa to bez opłaty można podnieść, jest opcja w toafie a jeżeli to za mało to kontaktuj się z MaRkIeM wszechomogącym https://forum.roverki.eu/profile.php?mode=viewprofile&u=2649
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
krzyszp 



Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 21



Wysłany: Wto Wrz 26, 2017 20:21   

Dzięki wielkie za info :)

Walczę jeszcze z Wine pod LMDE, to przy okazji dam znać, czy pójdzie grzecznie (jak nie, to poczekam na kompa z windą) :)
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Wto Wrz 26, 2017 21:44   

krzyszp napisał/a:
jak nie, to poczekam na kompa z windą

a nie prosciej VirtualBox ? ( przynajmniej z tego co pamietam, tak dzialalo to pod Linuxem )
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
krzyszp 



Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 21



Wysłany: Wto Wrz 26, 2017 22:04   

marcin.misek napisał/a:
krzyszp napisał/a:
jak nie, to poczekam na kompa z windą

a nie prosciej VirtualBox ? ( przynajmniej z tego co pamietam, tak dzialalo to pod Linuxem )

Było by lepiej, ale po pierwsze nie mam wolnej licencji na Win (a nie chcę piratów - już raz miałem wizytę "smutnych panów i zabrane kompy, na szczęście zgodnie z faktami nic nie znaleziono), a po drugie - ten laptop raczej "biednie" by ciągnął Win na wirtualce...

Edit:
Właśnie zdałem sobie sprawę, że ten laptop ma licencję na Win7 64bit, tylko zainstalowałem tam Linuksa, bo działa znacznie sprawniej :)
 
 
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



Wysłany: Sro Wrz 27, 2017 13:07   

Sorry za offtop ale jak dokładnie wyglądała wizyta smutnych panów ? Kto to dokładnie był ?
 
 
krzyszp 



Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 21



Wysłany: Sro Wrz 27, 2017 14:29   

manuel napisał/a:
Sorry za offtop ale jak dokładnie wyglądała wizyta smutnych panów ? Kto to dokładnie był ?


Tradycyjnie, pukanie o 6 rano do drzwi, po otwarciu jeden z trzech gentelmanów pokazał nakaz zajęcia komputerów. Zapytali się, czy wydam sam, czy mają to zrobić na siłę (ale w bardzo grzecznej formie to pytanie było). Zabrali dwie stacjonarki i wspomnianego laptopa.

Dowiedziałem się, że mam dwa wyjścia: przyjść osobiście za kilka dni i rzeczoznawca przy mnie sprawdzi dyski w komputerach lub pojadą kompy do laboratorium i będzie to trwało miesiącami. Wybrałem oczywiście pierwsze wyjście i po ok. tygodniu dostałem telefon że są gotowi.
Kilka godzin szperania po dyskach za pomocą specjalnego urządzenia i dostałem sprzęt z powrotem.
 
 
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



Wysłany: Sro Wrz 27, 2017 15:18   

A co to za "służby" ? Policja ?
Szukali na pałę czy konkretnego oprogramowania ?
Myślisz że ktoś się podjebał czy po prostu wyrywkowo padło na Ciebie :D ?
 
 
krzyszp 



Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 21



Wysłany: Sro Wrz 27, 2017 15:37   

Tak, to była Policja, a szukali Embercadero RAD Studio, które rzekomo ściągnąłem rok wcześniej z jakiejś strony z torrentami.. Tylko, że rok wcześniej ja nie mieszkałem pod tym adresem (a w tym mieszkaniu ktoś miał ten adres IP wtedy).

W sumie, to nieporozumienie i w dodatku zbieg okoliczności, bo ja też jestem programistą, aczkolwiek nie w Delphi.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 27, 2017 16:35   

To jakaś dziwna akcja. Chyba, że było podejrzenie o materiały pedofiliskie. Generalnie panowie z BSA potrafią się najpierw zaanonsować i to tylko jak jest podejrzenie lub doniesienie o fakcie używania nielegalnego oprogramowania. Głównie biurowe i operacyjne. Wtedy przychodzą i sprawdzają komputery pod kątem nielegalnego oprogramowania. Jeśli takie znajdą, faktycznie komputery są zabierane. To tak w skrócie ;)

A wracając do meritum. Moc podniesiesz sobie z CDT do CDTi programem. Ja bym jednak najpierw polecał przeskanować auto pod kątem błędów, naprawić ew. usterki zwłaszcza w silniku. Na koniec sprawdziłbym wskazania (czujniki, wtryski, etc.). Potem można kombinować z mocą.

Co do poduszek. Można szukać wszystkiego, ale szybciej będzie otrzymać raport z programu.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



Wysłany: Sro Wrz 27, 2017 16:39   

Dzięki za odpowiedzi, dobrze wiedzieć ;)
 
 
krzyszp 



Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 21



Wysłany: Sro Wrz 27, 2017 17:31   

Dzisiaj planuję się podczepić z laptopem, odczytać i spisać co się da z samochodu.
Później postaram się to zanalizować, zależnie od tego, co wykaże odczyt.

Na co głównie zwrócić uwagę?
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 27, 2017 17:49   

krzyszp napisał/a:
Na co głównie zwrócić uwagę?

Na wszystko :D
Najpierw wykasuj błędy, przejedź się i przeskanuj jeszcze raz auto.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
krzyszp 



Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 21



Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 00:06   

Wreszcie się udało...

Dla potomności - jeżeli ktoś próbuje na laptopie z Linuksem, to proponuję użyć VirtaulBox'a, pod wine niestety nie wykrywa COM'a (pomimo podlinkowania), podejrzewam, że to kwestia sterowników.
Na części dystrybucji może być konieczne wywalenie usługi brltty - blokuje ona utworzenie /dev/ttyUSB

Co do samego badania, to chętnie wyślę plik raportu skanu auta do kogoś mądrzejszego ;)
Natomiast niestety nie udało się skasować błędów SRS, choć w sumie są to głównie błędy typu "resistantion to low"...

Dodatkowo zgrałem też raport silnika oraz ECU, SRS i IPK.

Czy wgrywanie nowej mapy silnika trwa tyle samo, co zgranie kompletnego raportu? Czy też zmieniane są tylko poszczególne wartości?
Ostatnio zmieniony przez krzyszp Czw Wrz 28, 2017 00:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
manuel 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 213



Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 00:10   

Jeśli nie chcą się skasować to znaczy że usterka nadal występuje.
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 02:43   

krzyszp, a sprawdziłeś w pierwszej kolejności wtyczki pod fotelem (żółte i niebieskie, każda 2 piny). Po latach wyrabiają się, przez co tracą połączenie. Początkowo błąd poduszek zwalczałem pryskając w nie kontaktem, ale było to wyłącznie przedłużanie agonii. Ostatecznie obciąłem je i zamieniłem na pozłacane, izolowane konektory z przedłużką przewodów. Nic się już nie świeci. :)
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
krzyszp 



Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 21



Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 03:14   

Nie sprawdzałem jeszcze, ale jutro na pewno się tym zajmę.
Generalnie, zrobiłem tylko próby czy mi pójdzie Toaf przez wirtualkę i czy prawidłowo się komunikuje...

Zapomniałem jeszcze dodać, że w VB trzeba dodać port COM w ustawieniu maszyny wirtualnej ze ścieżką do /dev/ttyUSB0
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 09:11   

krzyszp napisał/a:
Natomiast niestety nie udało się skasować błędów SRS, choć w sumie są to głównie błędy typu "resistantion to low"...

Podaj pełny log z błędów. Jeśli rezystancja jest zbyt mała, to pewnie się rozłączyła wtyczka. Pozostaje tylko pytanie gdzie, bo tego nie napisałeś ;)

Użyj funkcji na forum [ code ] [/ code ] i wstaw tam co za błędy otrzymałeś w danych sterownikach/modułach.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
krzyszp 



Dołączył: 24 Wrz 2017
Posty: 21



Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 14:59   

Rezultat całego skanu:
Kod:
TOAF - Rover 75/MG ZT tool - 0.5.00.51 - Version : 0.5.00.51 - Scan car

TOAF - Rover 75/MG ZT tool - 0.5.00.51 - Version : 0.5.00.51 - Scan car
IKE :
    ID : YAC112392 , HW : 04  SW : 10  CI : 03 
    VIN : 2D244845
    Odometer : 265338 km
    Errors : 4
    BF - IKE-EEPROM error, coding incorrect/incomplete   
    F6 - Unknown error   
    F7 - Unknown error   
    F8 - Unknown error   
    ZCS :
    GM : 73220121-5
    SA : 212240C08100040A-W
    VN : 0010000021-D
EWS :
    ID : 88387448 , HW : 03  SW : 06  CI : 81 
    VIN : SARRJSTHP2D221511
    Odometer : 265094km
    Errors : 0
    ZCS :
    GM : 73210223-7
    SA : 610144C08700040A-B
    VN : 0010000023-F
BCU :
    ID : YWC000760 , HW : 12  SW : 31  CI : 04 
    VIN : SARRJSTHP2D221511
    Odometer : ---
    Errors : 0
LCM :
    ID : YWC105020 , HW : 08  SW : 13  CI : 28 
    VIN : 2D221511
    Odometer : 171800 km
    Errors : 0
SRS :
    ID : YWC107090 , HW : 08  SW : 25  CI : 02 
    VIN :
    Odometer : ---
    Errors : 0
ABS/ASC :
    ID : SRB101165 , HW : 51  SW : 01  CI : 01 
    VIN : ---
    Odometer : ---
    Errors : 1
    3B - CAN messageerror DMER1   
ATC :
    ID : --- , HW : ---  SW : 33  CI : --- 
    VIN : ---
    Odometer : ---
    Errors : 2
    21 - Left solar sensor   
    22 - Right solar sensor   


Wyniki SRS i IPK mają pliki z rozszerzeniem .toaf, natomiast kompletny ECU to również plik binarny.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Wrz 28, 2017 15:06   

Ja tu nie widzę błędu w SRS :)
Widzę natomiast, że już jakiś chiptuning się chyba odbył bo rozpięło CAN w ABS.
Skasuj błędy teraz i po tygodniu sprawdź ponownie ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool
Temat dotyczący programu TOAF, narzędzia diagnostycznego dla samochodów marki Rover 75/MG ZT
MaReK Rover serii 75, MG ZT 1938 Pią Kwi 05, 2024 13:58
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
MATRIXorg Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lut 25, 2019 12:33
MaReK
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] CHIP TUNING BOX CR ROVER 75 2.0 oraz SAAB 93 95 CR
Gość Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Cze 20, 2013 16:49
apples
Brak nowych postów [R75]TOAF
grota10 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 09, 2023 20:16
marcin.misek
Brak nowych postów [R75]Toaf
Dargor Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Gru 09, 2017 21:06
Dargor



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink