Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600 SDi] Auto wogóle nie hamuje
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600 SDi] Auto wogóle nie hamuje
Autor Wiadomość
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Wto Lis 13, 2012 16:37   [R600 SDi] Auto wogóle nie hamuje
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Wracając dziś do domu postanowiłem pojechać na myjnie.Po umyciu autka wracając do domu zauważyłem, ze świeci się kontrolka od hamulca ręcznego.Sprawdziłem płyn hamulcowy-było prawie na minimum.Pojechałem na stacje, kupiłem dot 3 i wlałem.Jednak przelałem i było pod sam korek.Pomyślałem, ze to sprawę załatwi.Wyjeżdzam ze stacji, naciskam hamulec a on prawie wpada w podłogę, a R nie hamuje.Zaparkowałem auto, wysiadam z niego a pod samochodem są wycieki-płynu hamulcowego.
Co się zepsuło w moim R ?
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 13, 2012 16:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 13, 2012 16:39   

Pawkaz napisał/a:
Co się zepsuło w moim R ?

nikt nie jest jasnowidzem, radzę wjechać na kanał, pewnie zgniły ci przewody hamulcowe :wink:
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Wto Lis 13, 2012 16:40   

szoso napisał/a:
pewnie zgniły ci przewody hamulcowe

Po Twojej wypowiedzi, przypomniało mi sie,ze przejeżdzałem przez teren gdzie są roboty drogowe.Ale co ciekawe, po zauwazeniu wycieków spod auta sprawdziłem ilosć płynu hamulcowego i była taka sama.
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
carlo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 72
Skąd: Kraków

Rover 600

Wysłany: Czw Lis 15, 2012 20:43   

Prawdopodobnie jakiś przewód hamulcowy uległ uszkodzeniu, ale tego dowiesz się zaglądając pod auto jak radzi kolega wyżej.
A ręczny jak miałeś wcześnie to nie sądzę, aby z dnia na dzień szlag go trafił.
Nie hamuje, bo nie ma płynu sprawdź gdzie uchodzi to pierwsze, co powinieneś zrobić.
Pozdrawiam
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Czw Lis 15, 2012 21:12   

Reczny dziala nadal bardzo dobrze.Plynu wlasnie nie ubywa-jesli chodzi o zbiorniczek.Auto za tydzien bedzie w serwisie.Przy hamowaniu noznym hamulec łapie na samym koncu.
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pią Lis 16, 2012 10:14   

ręczny w 600kach jest niezależny od układu hydraulicznego - działa na zasadzie mechanicznego docisku sprężyn/tłoka, więc on będzie działał normalnie

co do samego hamowania może pompa hamulcowa do regeneracji? puszcza jakaś uszczelka i nie może zebrać w początkowej fazie ciśnienia? próbowałeś odpowietrzyć układ? przy zapowietrzonym pedał wpada głębiej niż powinien właśnie
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Lis 16, 2012 16:05   

Skoro coś łapie przy koncu i płyn równiez jest to wyglada na zapowietrzony układ.
Próbowałbym jeszcze kazde kolo odpowietrzyc
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pią Lis 16, 2012 17:18   

Auto w srode oddaje do mechanika.Albo mi sie zdawalo albo po kilkukrotnym szybkim nacisnieciu hamulca pedal nie wpada az tak gleboko w podloge
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Lis 16, 2012 17:25   

Pawkaz napisał/a:
Auto w srode oddaje do mechanika.Albo mi sie zdawalo albo po kilkukrotnym szybkim nacisnieciu hamulca pedal nie wpada az tak gleboko w podloge

Typowy objaw zapowietrzonego ukladu. :wink:
Aha i płyn tez juz by pasowało wymienic jesli dawno nie był zmieniany gdyz traci swoje właściwosci a zimna w razie mrozków moga byc niespodzanki.
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pią Lis 16, 2012 17:28   

Plyn własnie planowalem wymienic na wiosne, bo napewno nie był wymieniany z 2-3 lata.
A czy ten układ mógl zapowietrzyć się z dnia na dzień ? Jezdziłem autem dzień wcześniej i nie było żadnych problemów
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Lis 16, 2012 18:22   

Pewnie ze mogła byc taka mozliwosc ,jesli np płynu w zbiorniczku było mało mogł zapowietrzyc sie w trakcie przechyłu badz jezdzie po nierownosciach.
Spuść płyn zalej nowym ,sproboj odpowietrzyc i wtedy napisz czy jest jakas poprawa (płyn groszowe sprawy) :wink:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pią Lis 16, 2012 18:29   

Jak wyskoczyla mi kontrolka recznego to sprawdziłem ilość płynu-było go prawie na minimum.Płyn juz mam zakupiony-dot 3 , ale nie wiem czy jest on odpowiedni do tego auta.

[ Dodano: Pią Lis 16, 2012 18:29 ]
kadzaf napisał/a:
sproboj odpowietrzyc

Jak to mozna zrobic domowym sposobem ? Jestem zielony w tematyce aut.
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Lis 16, 2012 18:36   

Pawkaz napisał/a:
Jak wyskoczyla mi kontrolka recznego to sprawdziłem ilość płynu-było go prawie na minimum.Płyn juz mam zakupiony-dot 3 , ale nie wiem czy jest on odpowiedni do tego auta.

I tak powinine byc lepszy od twojego kilkuletniego .

Pawkaz napisał/a:
Jak to mozna zrobic domowym sposobem ? Jestem zielony w tematyce aut.

Przy kazdym kole (zacisk badz cylinderek) masz odpowietrznik (rurke z nakreteczka badz cos w podobie kalamidki).
Pompujesz kilka razy pedałem az zacznie byc odczuwalny i wtedy trzymasz pedł a druga osoba luzuje (odkreca minimalnie)odpowietrznik i po chwili zakreca (aby powietrze wychodziło)
Powtarzasz czynnosc az do momentu bedzie szedł sam płyn bez bąbelek powietrza
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pią Lis 16, 2012 19:23   

Sprawdź dokładnie czy nie powinien być czasem DOT4 w Roverku.

Doczytałem już że DOT4 i DOT3 są mieszalne, jednak ja radziłbym zalać DOT4

Tytaj można trochę poczytać o płynach hamulcowych:
http://www.castrolprofess...y_hamulcowe.pdf
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 16, 2012 19:41   

Pawkaz napisał/a:
Płyn juz mam zakupiony-dot 3 , ale nie wiem czy jest on odpowiedni do tego auta.

masz napisane na korku zbiorniczka :wink:
Pawkaz napisał/a:
Jestem zielony w tematyce aut.

myślałem że jakieś podstawowe pojęcie masz ale czytając twoje posty wychodzi na to że nie masz :razz:
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pią Lis 16, 2012 19:44   

kadzaf napisał/a:
Typowy objaw zapowietrzonego ukladu. :wink:
Aha i płyn tez juz by pasowało wymienic jesli dawno nie był zmieniany gdyz traci swoje właściwosci a zimna w razie mrozków moga byc niespodzanki.


u nas w Roverach (jak i wielu innych nowych autach np. Passat B6 i inne - może nawet w każdym aucie) przy sprawnym układzie, dobrym odpowietrzeniu itp. po kilkakrotnym szybkim pompowaniu pedałem hamulca stanie się on twardy, i hamowanie będzie wtedy mocno nieskuteczne, można sprawdzić delikatnie tocząc się z górki, dopiero po kilku sec jak pompka nadąży z płynem siła hamowania powróci...

więc to nie objaw zapowietrzonego układu, tylko normalna rzecz - pompki nie są tak wydajne aby działać non stop i dawać radę ze 100% płynu i ciśnienia jakie są potrzebne, oczywiście na kilka naciśnień non-stop wystarczy, ale nie na kilkanaście - to normalna rzecz!

ale jeśli napisałeś, że pedał łapie przy końcu i hamuje to po prostu odpowietrz układ, to nic trudnego i nic co zajmie więcej niż 10min - dokładne opisy są na forum, doświadczony użytkownik jak Ty Pawkaz, powinien sobie z szukaniem poradzić :)

hej :mrgreen:
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Lis 16, 2012 20:06   

W sumie wiekszosc płynów jest mieszalna wiec nie powinien wystapie taki objaw zaraz po dolaniu innego.
Puki co wymien płyn oraz odpowietrz i bedziesz widział czy jest poprawa czy jednak nie .
kruszan napisał/a:
u nas w Roverach (jak i wielu innych nowych autach np. Passat B6 i inne - może nawet w każdym aucie) przy sprawnym układzie, dobrym odpowietrzeniu itp. po kilkakrotnym szybkim pompowaniu pedałem hamulca stanie się on twardy, i hamowanie będzie wtedy mocno nieskuteczne, można sprawdzić delikatnie tocząc się z górki, dopiero po kilku sec jak pompka nadąży z płynem siła hamowania powróci...

więc to nie objaw zapowietrzonego układu, tylko normalna rzecz - pompki nie są tak wydajne aby działać non stop i dawać radę ze 100% płynu i ciśnienia jakie są potrzebne, oczywiście na kilka naciśnień non-stop wystarczy, ale nie na kilkanaście - to normalna rzecz!

Wszystko zgadza sie ,ale ja bym powiedzał ze skuteczność hamowania bedzie rówież mozliwa jedynie tylko pedł bedzie twardszy oraz bedzie wczesniej brał wiec trzeba nacisnac z wieksza siła (gdyz znajduje sie powietrze jak juz wspomiałes) wiec nie rozumiem tego czemu miało by byc ograniczone dzialanie(w tym wypadku hamowanie)
Bynajmniej w pojazdach którymi jedziłęm po szybkim podpompowaniu i nacisnieciu rowniez kola blokowało i nawet w tych bez serwa . :smile: (chyba ze mowa z ABSem) :grin:
Bowiem coż z tego ze weszło powietrze (w tym przypadku na skutek szybkich ruchów tłoczka )skoro w dalszym układze znajduje sie płyn wiec i tak nie dostanie sie powietrze do dalszej czescu układu.
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Sro Lis 21, 2012 10:23   

Niedawno wrócilem od mechanika.Powiedział , ze skorodowały przewody hamulcowe.Cena naprawy ( wraz z zakupem przewodu ) wynosi ok 600 zł, w zależności od tego czy trzeba zdejmowac bak paliwa.Kilka metrów od "mojego" mechanika mieści się zakład Enzet zajmujacy sie tylko przewodami hamulcowymi.Tam za wszystko liczą sobie miedzy 800 a 1200 zł.Dają dożywotnią gwarancje.
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sro Lis 21, 2012 14:13   

Zapytaj w sklepie ile kosztuje metr rurki miedzianej, pożycz maszynkę do zarabiania końcówek, użyć możesz śrubunków z oryginalnych przewodów i skalkuluj sobie ile dopłacasz za pracę mechanikom. Co do zbiornika paliwa to robiąc sam możesz go ominąć.
 
 
karol6376 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 80
Skąd: Kielce



Wysłany: Sro Lis 21, 2012 14:23   

Pawkaz, Ja wymieniałem przewody hamulcowe + paliwowe. Mnie to wyniosło 400 zł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [SOLVED][600 sdi]...a tak wogole to mam turbo czy nie??
michal001 Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Gru 01, 2014 20:48
michal001
Brak nowych postów [R600] Auto wyje....
karino Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Lis 05, 2011 16:49
strup
Brak nowych postów [R600] Auto kopie prądem
Skiba Rover serii 600, Honda Accord 13 Pon Sty 07, 2019 08:55
Zigg
Brak nowych postów [R600] Nowe auto. Watpliwości, pytania.
arszenick Rover serii 600, Honda Accord 3 Wto Lip 03, 2007 00:45
Brt
Brak nowych postów [R600] auto szarpie i na wolnych gaśnie co to jest?
czelix Rover serii 600, Honda Accord 3 Nie Kwi 29, 2012 13:44
k88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink