Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Świece / przewody zapłonowe, wymiana - 1.8 K
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Świece / przewody zapłonowe, wymiana - 1.8 K
Autor Wiadomość
waski1975 



Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 14
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 21:17   [R75] Świece / przewody zapłonowe, wymiana - 1.8 K
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam mam pytanie chcę założyć gazownie i jakie świecę i przewody są najlepsze??????
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Mar 02, 2012 08:51, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 21:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mimo66 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 350
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 22:07   

Dobry "gazownik" będzie wiedział jakie świece i przewody trzeba założyć żeby wszystko grało.
Spoko. :wink:
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 22:21   

Świece Beru albo NGK, przewody NGK. Tych używałem i mogę polecić.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 06:48   

ja mam taki zestawik, BCPR6EIX-11:

od >2lat użytkuję na lpg-blos i zero problemów (odpukać). Przewody NGK, ale w wersji econo kupiłbym Sentechy. Wiem że są negatywne opinie ale u znajomego w innym wozie V6 sprawują się bez problemu.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 15:24   

Wszystko spoko tylko że do KV6 nie ma za dużego wyboru przewodów. Ja jak na razie widziałem JAN-POL, LUCAS i oryginały.
 
 
 
waski1975 



Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 14
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Paź 01, 2009 22:53   

dzięki kupiłem ngk i przewody ngk Pozdrawiam
 
 
 
zetkaii 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 72
Skąd: Świętokrzyskie



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 17:41   [R75] Świece zapłonowe
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

NGK PFR6N-11, Denso PK20PR11 a może coś takiego BERU - UXF 79 (cena mi się spodobała)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 12:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 17:46   

Ja mam w swoim Poldoroverze świerze NGK, które wymieniłem w nim we wrześniu 2005 roku. Do dziś przejechałem na nich jakieś 89-90 tys. km. Chodzą jak nowe, zero problemów, silnik na nich pali od razu z LPG nawet przy -20 stopniach.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 19:09   

zetkaii napisał/a:
NGK PFR6N-11, Denso PK20PR11 a może coś takiego BERU - UXF 79 (cena mi się spodobała)


Ja polecilbym ci te pierwsze czyli NGK, napewno bedziesz zadowolony.

pozdro
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
IrekRover75 



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 5
Skąd: Łódź / UK



Wysłany: Nie Lut 21, 2010 16:07   [R75] Świece zapłonowe 3 albo 4 elektrody
Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

Czy ktos zna numer katalogowy takich swiec ? Ja mam fr7kpp33u i to jest jedna elektroda, nie posiadam katalogu, potrzebuje odpowiednik tej swiecy tylko 3 lub 4 elektrody . Z gory dzieki za odpowiedz . Irek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 00:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Lut 21, 2010 16:34   

Ten samochód ma za słaby zapłon, żeby dawać mu świece wieloelektrodowe. Osobiście mam Poloneza z tym silnikiem (od 1.8 różni się tylko pojemnością skokową oraz kilkoma elementami osprzętu) i jeżdżę nim na jednoelektrodowych świecach. Działają bezbłędnie, a są to "zwykłe", katalogowe świece do tego silnika, marki NGK. Przejechałem na nich już ponad cztery i pół roku i jakieś 90 kkm.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Nie Lut 21, 2010 18:03   

Jeżeli masz świece z jedna elektrodą to lepiej załóż takie same.
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
karino13 



Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 3
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Czw Mar 04, 2010 20:04   

oprawca_1978 napisał/a:
Ten samochód ma za słaby zapłon, żeby dawać mu świece wieloelektrodowe. .

Bzdury piszesz :twisted: ,to nie ma nic wspolnego z iloscia elektrod,im ich wiecej tym dluzsza eksploatacja-przebieg-takiej swiecy i lepszy zaplon.Iskra i tak przeskakuje na jednej elektrodzie jesli nawet jest ich trzy.
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Mar 04, 2010 20:38   

Irydowe świece wymagają najmniej energii, więc przy słabym układzie zapłonowym jeszcze będą wytwarzać iskrę podczas gdy normalna świeca może już nie wydolić i się zapchać nagarem.


jakiś czas temu na forum ktoś pisał też o beru tytanowych że są ok.
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Czw Mar 04, 2010 23:00   

usmiałem sie z niektórych wypowiedzi :lol: świece tylko takie jak producent zaleca ,chodzi tu o ciepłote świecy i co za tym idzie samoczyszczenie itp. w wyszukiwarce mnustwo tego :wink:

http://www.ngkntk.pl/inde...ER&h=ROVER&m=75
http://www.motofakty.pl/artykul/dbaj_o_swiece.html
http://ecat-online.bosch....ndexFramesetJsp
 
 
zetkaii 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 72
Skąd: Świętokrzyskie



Wysłany: Sob Mar 27, 2010 12:02   [R75] Świece zapłonowe, ocena zużycia (foto)
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

Witam
Czy ktoś mógłby ocenić foto świec. Wykręciłem je żeby ocenić jakość spalania lecz sam do końca nie potrafię tego zanalizować. Ubywa mi płynu a po krótkim postoju po odpaleniu czuć przez chwilę jakby przypalony płyn. Zastanawiam się czy się nie dostaje do cylindra/cylindrów. Czy po wyglądzie świecy można to stwierdzić. Foto poniżej.
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 12:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sob Mar 27, 2010 13:46   

http://www.data.com.pl/2_...ech/swiece.html
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
zetkaii 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 72
Skąd: Świętokrzyskie



Wysłany: Sob Mar 27, 2010 17:40   

Ciekawy artykulik o tych świeczkach lecz teoria teorią natomiast wprawne oko praktyka pozwoliłoby być może coś wyczytać z zamieszczonych przeze mnie fotek, na co liczę.
 
 
Budyn 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 137
Skąd: Łask / Szczecin

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 27, 2010 17:55   

Witam,
Ostatnio oglądałem program ToolBox na tvn turbo i tam akurat była rozmowa jak powinna wyglądać świeca. Nie powinna być czarna okopca bo wtedy mieszanka jest za bogata co wpływa na jej szybsze zużycie, jak jest mokra to też jest źle bo nie spala wszystkiego(ale dokładnie nie pamientam). Świece powinna być słucha i mieć kolor mniej więcej kawy z mlekiem :smile:
Myślę że te świeczki jeszcze nie wyglądają źle :ok:
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Mar 27, 2010 18:10   

Świeca nr 1 i nr 4 - perfect. Tylko je całować za to, jak wyglądają. Świece nr 2 i 3 wykazują nalot na porcelanie, zwłaszcza nr 3, choć nie jest źle z nimi. Dodatkowo, świeca nr 3 wykazuje "umycie" cokołu od sadzy, pochodzącej z paliwa. Nie jestem prorokiem, ale na sam wygląd świec, raczej dość ewidentnie wydawać by się mogło, że płyn chłodzący, którego ubywa, raczy przedostawać się najbardziej do trzeciego cylindra.
Generalnie, jaki by ten ubytek nie był - to kłania się tzw. HGF. A odnośnie tego przykrego i dość częstego mankamentu tych nomen-omen, nowoczesnych i doskonałych silników i podejścia doń ludzi, fachowców i "szpecjalistów", niejedną tu teorię, a nawet filozofię rozwinięto, łącznie z moją, nieco odstającą od roverkowej biblii, tj. RAVE, którą nadal podtrzymuję.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Świece / przewody zapłonowe, wymiana - KV6
PeterSz Rover serii 75, MG ZT 79 Sro Lis 09, 2016 08:49
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Świece/Przewody/Cewki Zapłonowe
Muody Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Gru 05, 2016 22:14
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Przewody zapłonowe
luki12 Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Kwi 06, 2010 11:01
luki12
Brak nowych postów [R75] Jak wyjąć przewody zapłonowe
wopal99 Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Cze 04, 2012 22:02
automechanik
Brak nowych postów [R75] jakie przewody zapłonowe kupić
damian131720 Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Paź 05, 2013 01:41
wschodni



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink