Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Spadają i falują obroty po rozgrzaniu silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Spadają i falują obroty po rozgrzaniu silnika
Autor Wiadomość
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Pon Gru 10, 2012 13:37   [R75] Spadają i falują obroty po rozgrzaniu silnika
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005

Witam! Dodam na początku że widziałem już pełno tematów tego typu, ale większość tyczyła się silników Diesla, a pozostałe nie wszystkie pasowały do mojego problemu.

Mianowicie wygląda to tak. Po odpaleniu zimnego silnika jest chwilkę ok, ale za chwilke obroty biegu jałowego spadają do około 900-800. Gdy silnik się rozgrzeje to obroty biegu jałowego spadają do około 500-600 i zaczynają falować w granicach 100 obrotów w górę i dół. Czy brać się pierw za czyszczenie korkowca? A może coś innego?
_________________
:)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 10, 2012 13:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 10, 2012 14:06   

Ja bym zaczął wpierw od sprawdzenia czujnika temp. On ustala jakie maja być obroty na zimnym silniku jak i ciepłym.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Pon Gru 10, 2012 14:33   

Czy do testów mogę wypiąć czujnik temp, czy muszę podmienić od razu na nowy? I gdzie mniej więcej się on znajduje?
_________________
:)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 10, 2012 14:41   

Pierwsza tabelka. :wink:
http://www.mgfcar.de/sensor/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Pon Gru 10, 2012 14:51   

O matko bosko. Dziękuję ślicznie że podałeś mi wszystko gotowe, ale jeszcze jedno. Gdzie dokładnie się podpiąć z miernikiem ;) Nie jestem szpecem w elektronice, ale jak mi ktoś wytłumaczy to dam radę ;) .

Dziś mija tydzien od kiedy mam to autko. I jeszcze nie wiem wiele na jego temat i gdzie co jest rozmieszczone w nim ;)
_________________
:)
Ostatnio zmieniony przez Adsik Pon Gru 10, 2012 15:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kmisiowy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 150
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Gru 10, 2012 15:19   

czy jeśli samochód po odpaleniu na zimnym od razu włącza nawiew na maksa (zamiast odczekać aż silnik osiągnie odpowiednią temp.) też świadczy o wadliwym czujniku temperatury silnika?
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 10, 2012 15:34   

Adsik napisał/a:
O matko bosko. Dziękuję ślicznie że podałeś mi wszystko gotowe, ale jeszcze jedno. Gdzie dokładnie się i jak ;) Nie jestem szpecem w elektronice, ale jak mi ktoś wytłumaczy to dam radę ;) .

Dziś mija tydzien od kiedy mam to autko. I jeszcze nie wiem wiele na jego temat i gdzie co jest rozmieszczone w nim ;)


Najlepiej to robić na dobrze rozgrzanym silniku. Gasisz motor. Odłączasz wtyczkę od czujnika co pokazałem na fotce. Od czujnika odchodzą dwa piny podpinasz się pod nie miernikiem i patrzysz jaka wartość czujnik podaje. Porównujesz z tabelką i tyle. Takie mierzenie nie super dokładne, ale zawsze coś. Najlepiej to podpiąć się pod kompa, wtedy będziesz wiedział na pewno.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 10, 2012 16:14   

Kmisiowy jeżeli masz klimę na auto to wiatrak się odpali, jak masz na econ i się wlącza to chyba jest tak jak piszesz (wadliwy) bo komputer widzi zły odczyt i awaryjnie odpala wiatrak. Nie wiem czy dobrze pamiętam jak coś źle to mnie poprawcie
Adsik nasze eR mają w zegarach fajną opcję, pod pozycją nr 7 jest temperatura silnika pokazana i to z tego czujnika właśnie. Wpisz w wyszukiwarce test OBC tam znajdziesz co i jak zrobić
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Pon Gru 10, 2012 19:25   

Dzięki koledzy za pomoc :) Dużo się dowiedziałem, na dniach wolną chwilą postaram się to sprawdzić.

I mam jeszcze taki problem związany z piszczeniem. Po wyłączeniu zapłonu, słychać taki pisk gdzieś z okolic silnika, po kilku minutach pisk ustaje. Wiecie co to może jest? Może jest to normalne...
_________________
:)
 
 
joannak25 




Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 06 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Gru 10, 2012 19:49   

Adsik napisał/a:
I mam jeszcze taki problem związany z piszczeniem. Po wyłączeniu zapłonu, słychać taki pisk gdzieś z okolic silnika, po kilku minutach pisk ustaje. Wiecie co to może jest? Może jest to normalne...


To silniczek krokowy. U mnie też tak jest, to raczej normalne.
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Pon Gru 10, 2012 20:30   

Trochę się uspokoiłem, dzięki bardzo
_________________
:)
 
 
kmisiowy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 150
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Gru 11, 2012 08:18   

dzelo23, chodzi mi o nawiew powietrza w kabinie. z tego co mi wiadomo to nawiew jest tak zaprogramowany, że żeby nie wiało zimnym powietrzem to komputer odczekuje aż silnik osiągnie odowiednią temperature i dopiero wtedy zwiększa moc nawiewu. u mnie czasami jest tak, że od razu włącza się na maksa nawiew (mimo że zimny) a czasami tak że zwiększa moc nawiewu stopniowo.hmmmm....
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 11, 2012 09:56   

:) a o ten wiatrak chodzi. Zgadza się to conapisałeś, u mnie też siła nawiewu zależy od temp silnika ale też i od ustawień. Włączenie odszronienia przedniej szyby (podgrzewanie przedniej szyby jak to często handlarze nazywają), temperatura na LOW powoduje u mnie że nawiew wali na maxa. Podejrzewam że pewnie jeszcze kilka ustawień powoduje start nawiewu na full power. Aż chyba się pobawię z ciekawości :mrgreen:
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
joannak25 




Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 06 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Gru 11, 2012 10:15   

Adsik napisał/a:
Po odpaleniu zimnego silnika jest chwilkę ok, ale za chwilke obroty biegu jałowego spadają do około 900-800. Gdy silnik się rozgrzeje to obroty biegu jałowego spadają do około 500-600 i zaczynają falować w granicach 100 obrotów w górę i dół.


Jedyne co jest niepokojące to to falowanie. Jeśli chodzi o wielkości obrotów to u mnie też tak jest. Na zimnym około 900, a jak jest ciepły to lekko powyżej 600. A ostatnio falowanie wywoływał u mnie właśnie padnięty czujnik temperatury. Jego usterka nie była taka oczywista, bo patrząc tylko na wskazówkę temperatury nie sposób było to zauważyć. Falowanie występowało tylko na ciepłym silniku, dodatkowo zdarzało mu się, że obroty same z siebie podjeżdżały do 1000 na postoju.
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Wto Gru 11, 2012 12:54   

Wyczyszczę silniczek korkowy, bo to nic nie kosztuje. Później jeśli tam radę to sprawdzę czujnik temp. Nie wiem kiedy znajdę wolną chwilę, ale postaram się jeszcze w tym tygodniu i dam znać.

Jeszcze zauważyłem dziwną sprawę, wczoraj jakoś próbowałem zdjąć kostkę z tego czunika i przy wyłaczonym zapłonie i kluczykach w mojej kieszeni, po poruszeniu tą kostką włączył się wentylator. Zlękłem się że rover jakimś cudem odpalił, a był na biegu ;)
_________________
:)
 
 
joannak25 




Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 06 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Gru 11, 2012 13:01   

Adsik napisał/a:
Jeszcze zauważyłem dziwną sprawę, wczoraj jakoś próbowałem zdjąć kostkę z tego czunika i przy wyłaczonym zapłonie i kluczykach w mojej kieszeni, po poruszeniu tą kostką włączył się wentylator. Zlękłem się że rover jakimś cudem odpalił, a był na biegu


Nie wiem dlaczego tak jest, ale ostatnio przy mnie mechanik odpiął tę samą kostkę i reakcja wentylatora była taka sama.

A jeśli chodzi o krokowy to od mechanika specjalizującego się w roverkach słyszałam, że jest to część elektryczna i jego czyszczenie nic nie daje. I faktycznie - u mnie jak falowały obroty to czyszczenie nic nie pomogło, ale oczywiście nie zaszkodzi spróbować.

Jeszcze jedna ciekawostka: jak włączysz zapłon i zostawisz na parę minut, to po jakimś czasie silniczek krokowy zacznie "pyrkać" i będzie się tak uruchamiał co jakiś czas. Ja już myślałam, że się zepsuł bo żyje własnym życiem, ale elektryk powiedział, że to norma, że on się co jakiś czas dostraja czy coś takiego :razz:
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Gru 11, 2012 13:14   

joannak25 napisał/a:
A jeśli chodzi o krokowy to od mechanika specjalizującego się w roverkach słyszałam, że jest to część elektryczna i jego czyszczenie nic nie daje.

Bzdury gada, on ma też część mechaniczną którą się czyści bo jak paproch wejdzie pod trzpień to lewe powietrze przepuszcza i obroty wariują. Czyściłem już swój 2 razy i oba skutecznie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Gru 11, 2012 14:35   

joannak25 napisał/a:
Nie wiem dlaczego tak jest, ale ostatnio przy mnie mechanik odpiął tę samą kostkę i reakcja wentylatora była taka sama.
Adsik napisał/a:
Jeszcze zauważyłem dziwną sprawę, wczoraj jakoś próbowałem zdjąć kostkę z tego czunika i przy wyłaczonym zapłonie i kluczykach w mojej kieszeni, po poruszeniu tą kostką włączył się wentylator
komputer odczytuje to jako brak sygnału z czujnika temperatury i dla ochrony silnika włącza wentylator w trybie domyślnym z temperatury oleju.Wyłączony zapłon nie jest przeszkodą bo sterownik jest jeszcze przez określony czas czynny.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Sro Gru 12, 2012 15:40   

Wyczyściłem więc silniczek, tzn przepłukałem bęzyną i przesmarowałem WD40. Może jest lepiej, a może to złudzenie.
Ale mam kolejny trop :) Gdy wyłączę wszystkie odbiorniki to falowanie jest bardzo małe.
_________________
:)
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Gru 14, 2012 22:16   

mam to samo... choć nie jest to jakieś mocno uciążliwe bo u mnie to raz ma miejsce a raz nie, i rzeczywiście jest to chyba powiązane z poborem prądu, jak się zwiększa obciążenie obroty wtedy spadają na chwilę... temat był wałowany nie raz i nie tylko na tym forum, na brytyjskim także i z tego co pamiętam nikt nie znalazł przyczyny
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Obroty max 3200 ale po rozgrzaniu silnika!
szymon75-2.0 Rover serii 75, MG ZT 25 Czw Sty 30, 2014 07:54
PD
Brak nowych postów [R75] OBROTY FALUJA NA CIEPŁYM SILNIKU
Maniek Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Wrz 24, 2015 21:42
Maniek
Brak nowych postów [R75] Na luzie spadaja obroty
mancho Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Kwi 20, 2015 15:39
longer86
Brak nowych postów [MG ZT T] Czasami nie spadają obroty
Ricardus Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Gru 04, 2013 19:25
lesny
Brak nowych postów [R75] Po wyczyszczeniu krokowego obroty nie spadają
czort Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Maj 10, 2019 10:20
tomgdax



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink