Forum Klubu ROVERki.pl :: [220SDI '96] Prawdopodobnie wpadł kamyczek pod wieloklin.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[220SDI '96] Prawdopodobnie wpadł kamyczek pod wieloklin.
Autor Wiadomość
Ornatus 




Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 86
Skąd: Opole Lubelskie



Wysłany: Pią Paź 05, 2012 21:25   [220SDI '96] Prawdopodobnie wpadł kamyczek pod wieloklin.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam. Mam problem z awarią samochodu. Do tej pory ze wszystkim radziłem sobie sam (z Waszą pomocą oczywiście - za co ogromne dzięki). Do rzeczy. Przejeżdżając dzisiaj obok robót drogowych zaczęło coś stukać jakby kamyczki spod kół. Myślałem że to one bo widziałem trwające prace remontowe drogi. Ale po ok 200m stuki nie przerwały choć nawierzchnia była już czysta. Zjechałem na pobocze, a gdy silnik zszedł na wolne obroty - zgasł. Gdy zajrzałem pod maskę zauważyłem że wieloklin jest przesunięty o jeden ząbek, a jego bok jest zdarty i wisiał wiór. Zdjąłem pasek. Chciałem uruchomić silnik żeby sprawdzić czy bez paska wszystko "cyka" , ale silnik nie odpala i co dziwne alternator kręci jakby szybciej niż wcześniej. Mam Roverka już 5 lat i wiem jak kręcił do tej pory. Teraz zapierdziela jakby dostał 2 x więcej napięcia. Gdzie szukać i co sprawdzać - jakieś pomysły. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
_________________
Kto pyta nie błądzi
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 05, 2012 21:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 05, 2012 23:36   

Ornatus, Nie urwało przypadkiem masy gdzieś :?:

Trzeba odkręcić napinacz i zobaczyć co się tam stało :wink: Ale bez paska klinowego auto odpalisz :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Ornatus 




Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 86
Skąd: Opole Lubelskie



Wysłany: Sob Paź 06, 2012 08:44   

Remigiusz napisał/a:
bez paska klinowego auto odpalisz :


wiem, bo już to kiedyś bez problemu robiłem - teraz nie chce odpalić. Co mi da odkręcenie napinacza?
_________________
Kto pyta nie błądzi
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Paź 06, 2012 09:50   

moze sproboj wybłyskać błędy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Paź 06, 2012 11:15   

Ornatus napisał/a:
Co mi da odkręcenie napinacza?
Napisałeś ze jest luźny bo wpadł tam kamyczek.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Ornatus 




Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 86
Skąd: Opole Lubelskie



Wysłany: Sob Paź 06, 2012 11:21   

Remigiusz napisał/a:
Napisałeś ze jest luźny bo wpadł tam kamyczek.


Napinacz jest dobry.

Ale mniejsza z tym. Poszedł pasek rozrządu. :cry:
Odkręciłem górną pokrywę rozrządu i pasek jest luźny. Teraz muszę podnieść trochę silnik żeby zdjąć dolną pokrywę rozrządu. Ale masakra !
_________________
Kto pyta nie błądzi
Ostatnio zmieniony przez Ornatus Sob Paź 06, 2012 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 06, 2012 11:33   

Ornatus napisał/a:
pasek rozrządu

To jest chyba pasek wieloklinowy, inaczej zwanym paskiem akcesoriów
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Paź 06, 2012 12:30   

pelson91, mylisz paski ;) pod obudową jest rozrządu
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 06, 2012 12:32   

To on z obu stron jest? 2 paski są? :O
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Ornatus 




Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 86
Skąd: Opole Lubelskie



Wysłany: Sob Paź 06, 2012 12:48   

pelson91 napisał/a:
To on z obu stron jest? 2 paski są? :O


Z tego co ja się orientuję to pod obudową bliżej alternatora jest pasek rozrządu. I on właśnie jest u mnie luźny. Z drugiej strony - bliżej pompy, też pod obudową jest pasek pompy, u mnie jest ok.
_________________
Kto pyta nie błądzi
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Paź 06, 2012 13:18   

To głowica do roboty będzie :wink: Ale taniej ciebie wyjdzie kupić silnik cały bo ok 1.800zl kosztuje naprawa głowicy bo to przerabiałem :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Ornatus 




Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 86
Skąd: Opole Lubelskie



Wysłany: Sob Paź 06, 2012 18:15   

Ale jak to się stało? Czy to zbieg okoliczności z tym kamyczkiem? Czy wiór paska wieloklinowego, który wkręcił się między koło pasowe a dolną obudowę rozrządu mógł spowodować zerwanie paska rozrządu?
_________________
Kto pyta nie błądzi
Ostatnio zmieniony przez Ornatus Wto Paź 16, 2012 20:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sob Paź 06, 2012 18:22   

Ornatus, jak najbardziej mógł, brat miał tak w swoim aucie ze ucieło jeden rowek paska i wciągnęło strzepy przez kółko na wale.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Paź 06, 2012 19:27   

Ornatus, Nie pierwszy i ostatni raz bo już było kilka przypadków na forum gdzie jak pękł pasek klinowy rozwaliło obudowę i pękł pasek rozrządu :neutral:

Dlatego o pasek klinowy trzeba tez dbać. :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Ornatus 




Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 86
Skąd: Opole Lubelskie



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 15:59   

Jak wykręcić zerwaną śrubę ?

_________________
Kto pyta nie błądzi
 
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sob Gru 29, 2012 17:10   

jest kilka metod.

1) dospawać nakrętkę
2) naciąć śrubę i śrubokrętem ( najlepiej udarowym śrubokrętem
3) rozwiercić a nastepnie wstawić tulejkę naprawczą lub helicoil
4) nawiercić środek i wykrętakiem to zerwanych śrub
 
 
Ornatus 




Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 86
Skąd: Opole Lubelskie



Wysłany: Nie Gru 30, 2012 10:47   

Dzięki za podpowiedź. Przez tę awarię nie myślę już trzeźwo. Oczywiście najbardziej racjonalnym pomysłem jest 3 i 4, z naciskiem na 4. Tylko problem z wywierceniem otworu, bo tam niema w ogóle miejsca. Trzeba będzie bardziej podnieść silnik.
Podpowiedzcie koledzy gdzie trzeba odkręcić żeby podnieść silnik trochę wyżej niż to było opisane przy wymianie rozrządu.
Z góry dzięki.
_________________
Kto pyta nie błądzi
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Nie Gru 30, 2012 12:57   

Można próbować wiercić krótką wkrętarką i w miarę krótkim wiertłem, bądź skorzystać z tego typu przystawki:
http://narzedzia24.info/e...ki-1-10-mm.html

Spawania bym nie radził, gdyż w wyniku temperatury zmieni się struktura materiału wałka.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Gru 30, 2012 20:28   

do tego celu najlepiej sprawdziłby sie lewostronne wiertła oraz wiertarka z która mozna obracac w lewo .
skoro potrafiła sie urwac to nacinanie jej na srubokret raczej nie sprawdzi sie .spawaniem tez moz byc ciezko .
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Gru 30, 2012 21:18   

Spawarka i dospawać nakrętkę do tego i wyjdzie śruba i dobry udarem pneumatycznym wykręcić to.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1.1 1999r 60km 44kw] Rolka prowadząca pasek wieloklin
michalmalek15 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Paź 02, 2015 09:47
sTERYD
Brak nowych postów [200]Pedał sprzęgła wpadł
maniek6600 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Czw Mar 03, 2016 17:43
maniek6600
Brak nowych postów [MG ZR] pedał spręgła wpadł w podłogę
Sajgon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Wrz 30, 2018 14:50
Gość
Brak nowych postów [R220 SD 2.0D 96r.] Sprzęgło - pedał wpadł w podłogę
mikris Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Sie 12, 2010 15:13
helfik
Brak nowych postów [214Si 98r.] Prawdopodobnie uszczelka :(
-S-X- Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Gru 02, 2009 22:32
-S-X-



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink