Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Zatkana odma, Dużo pali...Help
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214] Zatkana odma, Dużo pali...Help
Autor Wiadomość
dawidek721 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 38



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 11:27   [R214] Zatkana odma, Dużo pali...Help
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Mam taki problem. Własnie dzisiaj zobaczyłem że w silniku robi mi się ciśnienie I to dosyć spore. Czyli coś jest z odmą...
Co mam zrobić? gdzie to może być zatkane w kolektorze czy w pokrywie? Jest tam jakiś filtr?...Nie chcę na darmo tego rozbierać...pomocy

Jeszcze jedna sprawa to taka że samochód bardzo dużo mi pali ...wyszło mi 12l/100km :/
Przez tą odmę więcej pali? Po przytkaniu ręką korka wlewu oleju aż silnik przymula...

można odczytać błędy bez użycia komputera?
_________________
http://www.polskajazda.pl...over/200/140035
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 21, 2012 11:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 12:07   

Odma, to jest rurka idąca z kolektora ssącego do pokrywy zaworów. Są dwie takie- jedna idzie przed przepustnicę, druga za. Jak podniesiesz pokrywę zaworów, to w miejscach gdzie dochodzą te rurki są "filtry" z waty stalowej. Zapchać tam się nie ma co.
To że dławi silnik, to jest spowodowane spadkiem ciśnienia po zasłonięciu wlotu oleju. To powinno być skompensowane przez zaworek sterowany krokowcem, chyba że jest tam ostro zapchane. :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dawidek721 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 38



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 13:11   

to trzeba ściągnąć pokrywre zaworów? Albo najpierw ściągne ten wąż i zobacze cz tam coś jakies opwietrze dmuch itd :P może to on jest zabity...

[ Dodano: Pią Gru 21, 2012 13:11 ]
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be O tak się robi..Ta rurka ok kolektora ma tak ciągnąć ? aż po zatkaniu auto przymula ? Po zdejmnięciu tej 2 rurki od odmy co jest przed przepustnicą ...Jest bez zmian ...Może tamta dziurka jest zatkana...jeśli tak to trzeba bedzie pokrywe ściągać
_________________
http://www.polskajazda.pl...over/200/140035
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 21, 2012 13:15   

Ja tu nie widzę żadnego problemu. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 15:41   

ta druga rurka idzie przed przepustnicę, czyli tam, gdzie jest zawsze ciśnienie atmosferyczne, to co ma ciągnąć? BTW nie wiem, na ile to ma znaczenie, ale te rurki powinny być odwrotnie połączone, tak trochę na krzyż.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dawidek721 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 38



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 15:52   

Leszczu nie masz racji :D

Są źle przewody podłączone do pokrywy :D Ten co idzie do korektora ma być po prawej strony podłączony :P a ten co jest przed przepustnicą ma być po lewej :D
W pokrywie zaworów są otwory inne...

[ Dodano: Pią Gru 21, 2012 15:52 ]
No właśnie sam do tego doszedłem :D :D Ale dzięki :D
_________________
http://www.polskajazda.pl...over/200/140035
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 15:55   

dawidek721 napisał/a:
korektora

Chyba koLektora ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dawidek721 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 38



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 16:29   

A tam bajka hehe :D :D

[ Dodano: Pią Gru 21, 2012 16:29 ]
Koledzy a to jest powód że więcej pali?

I można sprawdzić błędy bez podpinania kompa?
_________________
http://www.polskajazda.pl...over/200/140035
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 21, 2012 17:07   

dawidek721 napisał/a:
Koledzy a to jest powód że więcej pali?

Pierwsze co bym sprawdził, to sonde lambde.
dawidek721 napisał/a:
I można sprawdzić błędy bez podpinania kompa?

Nie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
dawidek721 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 38



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 17:20   

A ja się pytam czy to jest powód, te zamienione przewody. Czy przez to może więcej palić?

A z sondą to na kompa trzeba jechać ?
_________________
http://www.polskajazda.pl...over/200/140035
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pią Gru 21, 2012 18:58   

Multimetr, tutorial i trochę czasu wystarczy.
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 22, 2012 02:06   

dawidek721, wyczyść porządnie przepustnicę i kontroluj co jakiś czas, ile leci syfu z odmy (oczywiście z wężyka podpinanego przed przepustnicą).
Jeśli będą to duże ilości, może to świadczyć o zużyciu silnika.

Co do sondy lambda, musisz sprawdzić napięcie na jej przewodach podczas pracy silnika. Jak to zrobić, znajdziesz w szukajce.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214] za dużo pali, nie zbiera się
Angela2006 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pią Lip 15, 2011 12:10
Angela2006
Brak nowych postów [R 214 1997r] dużo pali
waldi80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Cze 12, 2008 17:15
am_k
Brak nowych postów [R216GTI gaz91r]duzo pali
roverek216GTIki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Lis 16, 2007 12:04
piter34
Brak nowych postów [214 Si + LPG] Strasznie dużo pali gazu
smalternative Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Nie Paź 14, 2012 12:59
josseeppee
Brak nowych postów [200 1.4 16v] szarpanie,dziura w gazie, dużo pali
user2 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Lut 03, 2009 13:34
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink