Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zamiennik termostatu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zamiennik termostatu
Autor Wiadomość
mat.jach 



Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 3



Wysłany: Nie Gru 30, 2012 17:43   [R75] Zamiennik termostatu
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

http://www.75ztcommunity....ment-t2877.html
Ktos zastosowal to?

Jakie opinie.
Kolejny patent ruskich, termostat z RENAULT 4 5 8 9 10 11 15 16 17 18 19 20 21 Clio

testowany przez anglikow ponad rok.
Test rozpoczet 02/01/2013,
zakonczony 02/02/2013,
1500mil bez problemu.
Zmiana auta na trajet.
Ostatnio zmieniony przez szoso Sro Lut 06, 2013 22:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 30, 2012 17:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mirekbuk120 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 73
Skąd: Bukownica



Wysłany: Sob Lut 02, 2013 05:05   

Postanowiłem zaryzykować i przetestować ten patent. Ponieważ w moim R termostat padł, a oryginalny do najtańszych nie należy zabrałem się do modyfikacji. Koszty:
termostat 22zł
dwie opaski 2zł
Założenie termostatu; pół godziny. Wszystko w/g opisu z linku podanego w poście powyżej. Poskładałem wszystko, włączyłem diagnostykę komp. pozycja 7.0(wskazanie temperatury) i jazda. Po przejechaniu ok 3km wskazówka osiągneła odpowiednią wysokość ( na wyświetlaczu 83st trochę mało). Termostat otwarł się,tzn temperatura spadła o 2st i przy dalszej jeździe wachała się 81-84st. Jest to wciąż za mała temperatura, tylko nie wiem na ile można wierzyć wskazaniom komputera. Na termostacie jest temperatura otwarcia 86st jednak wiadomo że nigdy nie jest to dokładnie jego temperatura otw. Trzeba przyjąć +/- 3st. Zobaczymy jak to się będzie sprawować dalej, a w szczególności latem.
 
 
mat.jach 



Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 3



  Wysłany: Sro Lut 06, 2013 22:18   

230mil i postoj 2g 230mil z powrotem,temperatura na zewnacz srednia14,bylo bez problemu, wskaznik na srodku cala trase.

Nie sprawdzalem na kompie.Autko 1500 milach poszlo do zyda za hyundai trajet, wymogi rodzinne.
 
 
zaku4 



Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 14



Wysłany: Sro Mar 13, 2013 22:35   

witam, a ja kupiłem coś takiego Thermostat Renault/Volvo/Rover FTS112.89 na ebay, jak zamontuje to sie odezwe co i jak.

[ Dodano: Sro Mar 13, 2013 22:35 ]
czy wie ktoś może , o ile będzie większe spalanie przy walniętym termostacie? bo mi pali ok 10l i się zastanawiam czy to przez termost. czy może jeszcze coś.
 
 
mat.jach 



Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 3



Wysłany: Wto Cze 04, 2013 12:44   

Nie osiagnie odpowiedniej temperatury. :P
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 04, 2013 21:22   

To przy sprawnym termostacie CDT(i) jaką powinien temperaturę osiągać? Przy warunkach jakie teraz są na zewnątrz?
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 02, 2013 16:26   

Co sądzicie o takim zamienniku oryginalnego termostatu:

Producent: VERNET
Kod: TH6952.88J
zamiennik dla:

PEL100570L LAND ROVER
PEL100570L MAZDA
QTH664K QUINTON HAZELL
PEL000090 ROVER
PEL100570 ROVER
PEM100570 ROVER

Może ktoś testował ten sprzęt ? Ja niecały rok temu kupiłem oryginalny roverowski termostat, ale najprawdopodobniej padł po 10 miesiącach (niestety nie mam paragonu aby go reklamować).
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 02, 2013 20:18   

co oznacza najprawdopodobniej padł? Nie jesteś pewien?

Ile ten zamiennik kosztuje?

Ja wymieniałem termostat na oryginał i 3 lata pracuje jak trzeba
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 02, 2013 21:10   

Oryginał na allegro kosztuje > 210pln z przesyłką, zamiennik mam na miejscu koszt poniżej 100pln. Jutro oddaje auto do mechanika może on wyczai co jest grane, problemy opisałem tutaj: http://forum.roverki.eu/v...=62962&start=20

Streszczając to mam taką sytuację że jak się silnik nagrzeje do 90st to zaczyna mi się cyklicznie przegrzewać do max 105/111st C i zazwyczaj po kilkunastu sekundach (max 30) temperatura spada do 88-90st i tak w kółko. Co ciekawe nie mam ciepłego powietrza w nawiewie, chłodnica zimna jak diabli, plastikowa pokrywa silnika też zimna, wystające spod niej metalowe elementy są gorące ale można na nich paluch przez 5 sekund spokojnie potrzymać, a menu serwisowe w pozycji 7 pokazuje ok 100st C.

Nie chciałbym zakatować silnika a auto mi potrzebne do codziennej jazdy po ok 2x8km po mieście.
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 03, 2013 08:25   

Ten silnik sam się odpowietrza i nie trzeba nic robić aby się odpowietrzył.

Szanse aby sam się zapowietrzył są prawie żadne

Sprawdź czy nagrzewnica w kabinie sie nagrzewa. Zdejmij osłone od strony kierowcy i będziesz miał dostęp do niej. Jak się nagrzewa to coś z klapkami masz nie tak.
Jak jest zimna to może kompletnie zapchana kamieniem jest i utrudnia obieg wody.
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 03, 2013 10:33   

Ja nie twierdzę że się sam zapowietrzył, miałem dziurę w przewodzie "wody" pod pompą paliwa i nie wiadomo ile się wylało borygo. Mechanik kazał kupić 7l, naprawił przewód, wlał tylko nieco ponad 2l petrygo, włączył odpowietrzanie (2 zaworki) na ok 30-40 min i tyle. Od tamtej pory (2 miesiące) nie potrzebowałem ciepłego nawiewu więc nie wykryłem potencjalnego dużego zapowietrzenia chłodnicy. To tylko moje domysły, mam nadzieję że inny mechanik znajdzie dziś przyczynę.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko




Wysłany: Czw Paź 03, 2013 15:34   

Punx napisał/a:
włączył odpowietrzanie (2 zaworki)

a gdzie takie coś jest?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 03, 2013 15:41   

Na przewodzie gumowym obok pieca webasto jest takie pokrętło do odpowietrzania, drugie podobne jest na innym przewodzie okolice między silnikiem a pompa paliwa - trzeba dokładnie się tam przyjrzeć - nie widać go tak jak tego pierwszego odpowietrzacza.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko




Wysłany: Czw Paź 03, 2013 18:11   

faktycznie na webasto jest, ale innego u mnie nie ma. Ten drugi jest chyba przez kogoś dołożony
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 03, 2013 19:01   

Zastanawia mnie jedno, jak mialem rok temu uszkodzony termostat, to silnik nagrzewal sie do 65st C i w kabinie lecialo zimne powietrze - ponoc sie nie otwierał obieg na nagrzewnice. Obecnie silnik nagrzewa się bardzo szybko i zaczyna się przegrzewać i nadal nie ma ciepłego powietrza w kabinie (nagrzewnicy), ponoć termostat się zacina. Niech ktoś mi wytłumaczy kiedy termostat puszcza obieg ciepłego płynu na nagrzewnice ?! kiedy się nie dogrzewa czy kiedy się przegrzewa ? Coś mi tu nie pasuje, termostat mam na gwarancji mogę go oddać ale zwrot kasy dostane dopiero jak producent sprawdzi i potwierdzi ze jest popsuty.
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 03, 2013 20:23   

W tym samochodzie nie ma zaworu otwierającego obieg kabiny i nagrzewnicy
Termostat otwiera tylko obieg duży na chłodnicę
Dopóki termostat się nie otworzy, ciepła woda krąży cały czas małym obiegiem, w którym jest wpięta nagrzewnica, czyli nagrzewnica powinna być cały czas ciepła.

Klapa decyduje czy powietrze ma iść przez nagrzewnice czy nie.

Masz problem z termostatem, który się blokuje i nie otwiera się kiedy trzeba. Może pompa wody szwankuje lub układ gdzieś jest częściowo zatkany.
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 03, 2013 21:42   

Czyli mam dwa defekty:

1. uwalony termostat
2. zatkana nagrzewnica

?
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko




Wysłany: Czw Paź 03, 2013 21:55   

zawieszony termostat może doprowadzić do zapowietrzenia małego obiegu i wtedy stracisz ogrzewania - z tym ze na blacie powinieneś widzieć ze wskazówka znacznie sie podniosła powyżej polowy.
Ja bym zrobili tak - zalać na full płynem, odpowietrzyć korkiem kolo webasto. Następnie sprawdzasz czy leci powietrze cieple w kabinie. Jeśli nie leci to musisz dobrać sie fizycznie do nagrzewnicy i sprawdzić czy jest ciepła - jeśli tak to klapki nie otwierając, jeśli nie to albo dalej układ zapowietrzony, albo pompa nie działa prawidłowo albo termostat jest otwarty i ciepło idzie od razu na chłodnicę. To tez możesz sprawdzić - rura od chłodnicy ta na gorze bedzie zaraz ciepła.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 04, 2013 07:45   

Obecnie jest tak że nawet przy 116st C wskazwówka od temp jest w połowie skali (już przy 75 st jest na połowie). W zbiorniczku wyrównawczym jest ponad MAX, więc nie da się więcej tam dolewać, jak płyn się nagrzeje i otworze zbiorniczek to aż z niego wybija. Gdy mam te 100-110st C i otwieram odpowietrzacz to leniwie leci z niego płyn bez bąbelków. Te 100-110st Utrzymuje się tylko przez kilkadziesiąt sekund po czym mimo iż chłodnica zimna a wiatrak szaleje to za chwilę temp spada do tych 90-93st, jak zgasze silnik to już tak zostaje, jak silnik chodzi to znowu rośnie. Przewody przy nagrzewnicy zimniutkie, jedynie ten od silnika lekko nagrzany

A może jest jakiś sposób na wlanie petrygo do chłodnicy z ominięciem zbiorniczka wyrównawczego (nie przez zbiorniczek) ?
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko




Wysłany: Pią Paź 04, 2013 13:02   

objawy jak z walniętej uszczelki pod głowicą, ale może tak zle nie jest. Rozumiem ze płynu nie ubywa a olej jest czysty? Jeżeli przewody od nagrzewnicy sa zimne to albo masz niedrożny układ, albo zatkana nagrzewnice. Bez wzgledu czy termostat jest otwarty czy zamknięty przewody od nagrzewnicy musza byc cieple. Do sprawdzenia pompa czy nie ma oberwanego wirnika - chociaż wątpię bo by temperatura nie spadała jak sie zagrzeje i drożność małego obiegu
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] obudowa termostatu
rAfAl86_6A Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Kwi 21, 2015 15:09
prebenny
Brak nowych postów [R75] Wymiana termostatu 1.8 T
kosaaro Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Lut 14, 2015 23:48
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Obudowa termostatu
phuss Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Lip 03, 2014 23:15
kaisor1
Brak nowych postów [r75]Kupno Termostatu
darekkojak1 Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Paź 22, 2012 22:31
AAND
Brak nowych postów [R 75]Awaria termostatu
vega79 Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Lut 25, 2019 23:54
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink