Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416]Szarpanie silnika/lewe powietrze??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416]Szarpanie silnika/lewe powietrze??
Autor Wiadomość
utal 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 67
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Pon Gru 31, 2012 16:51   [R416]Szarpanie silnika/lewe powietrze??
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam

Od tygodnia mam problem z moim roverem. Po dopaleniu, na zimnym silniku szarpie samochodem. Szczególnie jest to odczuwalne po przełączeniu na gaz (sekwencja). Gdy samochód się rozgrzeje, szarpanie staje się mniej dokuczliwe, ale zdarza się że przy delikatnym przyśpieszaniu całym autem narywa. Wyeliminowałem rzeczy związane z elektryką( kable, świece, kopułkę, palec) - po przeczytaniu wszystkich postów, również przewody podciśnienia są sprawdzone.
Niepokoi mnie tylko wyraźnie słyszalny świst powietrza w kolektorze. Czy u Was również jest takie coś słyszalne?? Zastanawiam się także nad pochłaniaczem oparów paliwa, gdyż nie słychać żeby działał w nim elektrozawór.Czy może on powodować "lewe powietrze"??

Dla uściślenia dodam, że mam zmienioną przepustnicę na metalową, a silnik krokowy jest sprawny.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 31, 2012 16:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
michu027 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 125
Skąd: Piotrkowice

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 01, 2013 11:35   

Wydaje mi się że najlepiej sprawdzić szczelność układu dolotowego zasłaniając/zatykając filtr powietrza :) u mnie jest tak szczelny że gdy przytkam ręką to auto gaśnie.
Pozdrawiam :)
 
 
utal 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 67
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Wto Sty 01, 2013 15:30   

Spróbuję zatem zatkać dopływ powietrza przed przepustnicą i zobaczę co się będzie działo. Napiszę jak będą efekty.

[ Dodano: Wto Sty 01, 2013 15:30 ]
Zrobiłem dzisiaj próbę i niestety auto nie zgasło...zarówno na gazie, jak i na benzynie obroty spadają, ale silnik pracuje nadal. Zastanawiam się czy kolektor się nie rozszczelnił. W sb będę go wymieniał i zobaczę czy jest jakaś poprawa.
 
 
michu027 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 125
Skąd: Piotrkowice

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 01, 2013 17:13   

No to już chyba wiadomo co jest przyczyną szarpania :) Trzeba to uszczelnić i gdy dalej będzie szarpać to coś pomyślimy, ale myślę że uszczelnienie pomoże :)
 
 
utal 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 67
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Sob Sty 05, 2013 15:16   

Dzisiaj wymieniłem kolektor ssący (oczywiście zamontowałem nową uszczelkę) oraz zmieniłem przepustnicę , ponownie na plastikową. Wszystko poskręcałem, posprawdzałem i po odpaleniu dalej szarpie silnikiem. W dodatku na plastikowej przepustnicy jest słabsza reakcja na gaz..:/
Tak jak pisałeś, ponownie zrobiłem test z zatkaniem przepustnicy i dalej auto nie gaśnie...Dopiero gdy zatka się otwór(znajdujący się w przepustnicy) idący do silnika krokowego auto przygasa i po paru sekundach całkiem gaśnie.

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co może byc przyczyną szarpania auta??
 
 
marcin333 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 49
Skąd: pomorskie



Wysłany: Nie Sty 06, 2013 17:11   

Jak zatkasz otwor od krokowca to poprawna reakcja bo on reguluje wolne obroty.

Czujnik polożenia przepustnicy, czujnik temperatury do kompa i luz na kole rozrządu to ostatnie może zapłon pływać lub być opóźniony, lub czujnik podciśnienia.
Odłącz filtr z węglem aktywnym i zaślep otwór w tym miejscu w przepustnicy.

Możliwe też ciśnienie paliwa i wtryski jak dzieje się to na benzynie, a na gazie ok
 
 
utal 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 67
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Nie Sty 06, 2013 21:10   

Listwa wtryskowa została wymieniona na inną i efekt jest ten sam;/. Czujnik temp do kompa sprawdzałem dziś i przy ok 50st wskazywał 0,74kohm (czy jest to odczyt dobry dla tej temperatury). Co do czujnika położenia przepustnicy to również wymieniłem go na inny i nie było widać żadnej poprawy. Elektromagnes w filtrze węglowym działa, bo przy nagrzanym silniku słychać jak pracuje, natomiast spróbuję zaślepić otwór w przepustnicy i sprawdzę co się będzie działo...
Zastanawiam się czy słaba kompresja na którymś z cylindrów nie powoduje szarpnięć. W środę będę mierzył kompresję i zobaczymy jakie będą rezultaty...tylko czy to może aż w takim stopniu wpływać na pracę silnika ??

Co do czujnika podciśnienia w komputerze to nie znam się na tyle db na elektronice, żeby bawić w jego rozbieranie i ew zamianę :-|
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 06, 2013 21:16   

Czyściłeś ten zielony czujnik temperatury powietrza zamontowany w kolektorze ssącym?
 
 
 
utal 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 67
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Nie Sty 06, 2013 21:28   

Nie czyściłem, ale przełożyłem go wraz z nowym kolektorem. Był w o wiele lepszym stanie niżeli stary. A co do ew czyszczenia, to wystarczy go przemć benzyną ekstrakcyjną, czy użyć jakiegoś specjalnego środka??
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 06, 2013 21:30   

Benzyna wystarczy.

Widzę, że nie sprawdzałeś cewki. Może trzeba pójść tą drogą?
 
 
 
utal 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 67
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Nie Sty 06, 2013 21:39   

Faktycznie, cewka nie była sprawdzana, ale z tego co mi wiadomo, to przy niesprawnej cewce byłby problemy z rozruchem, a ja takich nie mam. No chyba, że spadki napięcia powodują to, że nie za każdym razem idzie iskra na świecę.
A tak przy okazji, to czy jest jakiś sposób na spr cewki bez jej zastępowania inną??
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 06, 2013 21:43   

Domowymi metodami raczej się nie da. Trzeba podmienić na jakąś pasującą.
 
 
 
utal 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 67
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Nie Sty 06, 2013 21:55   

Najpierw sprawdzę czujnik powietrza w kolektorze i czujnik położenia przepustnicy, a w międzyczasie zamówię cewkę i dam znać jakie będą rezultaty :-)
 
 
michu027 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 125
Skąd: Piotrkowice

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 06, 2013 22:08   

a przypadkiem do kolektora ssacego nie ma wejścia odmy?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 06, 2013 22:13   

utal,
Resetowałeś ustawienia TPSa po wymianie na inny?
 
 
 
utal 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 67
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Nie Sty 06, 2013 22:54   

Resetowałem krokowca, ale TPS nie..??Czy nie jest to przypadkiem ta sama procedura??
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 06, 2013 22:56   

Krokowca się nie resetuję, tylko TPS. :wink:
 
 
 
utal 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 67
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Wto Sty 08, 2013 19:13   

Dzięki Adrian za słuszną uwagę w kwestii TPS-a;-)

PS Ten tydzień będzie sądny dla mojego roverka...

[ Dodano: Pon Sty 07, 2013 21:44 ]
Z rzeczy, które udało mi się dzisiaj sprawdzić, to czujnik położenia przepustnicy(podmieniłem na inny) oraz wyczyszczenie czujnika powietrza w kolektorze. Niestety nie widać żadnej poprawy :cry:

Pozostało mi tylko sprawdzenie cewki (czekam na inną) oraz spr kompresji...

[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 19:13 ]
Kompresja również sprawdzona i żaden z cylindrów nie odbiega znacząco od normy (od 9,8 do 10,2). Ostatnia deska ratunku w podmianie cewki, a jeżeli to nic nie da to nie mam już dalej pomysłów... :sad:
 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 09, 2013 11:28   

witam
Odłącz kabelek czujnik co idzie do czujnika oparów
Jak miałem podobny problem mechanik odłączył czujnik i już 1,5 roku jak ręką odjął a wcześniej wymieniłem pół osprzętu silnika i nic
Pozdrawiam
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Sty 09, 2013 13:08   

Kompresja nominalna dla silnika serii K to ok. 14MPa. Sprężanie rzędu 10 i poniżej nie świadczy dobrze o jego stanie. :mad:
To do czego porównywałeś swoje wyniki to STOPIEŃ sprężania, a on dla tego silnika wynosi 10.5:1.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r416] szarpanie silnika
oem3 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Mar 19, 2011 13:20
Glodzio
Brak nowych postów [r416] szarpanie silnika i brak mocy
lleewwyy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Maj 07, 2013 17:36
Adrian
Brak nowych postów [R416] Szarpanie silnika podczas przyspieszania
JAK SIĘ UPEWNIĆ CZY O TO CHODZI
irons122 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Sob Kwi 18, 2009 06:47
irons122
Brak nowych postów [R416] nierówna praca silnika, szarpanie
luqar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Sie 06, 2012 08:01
rafalrz1989
Brak nowych postów [R416] Wtyk, gniazdo drzwi lewe przod
nukedclx Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Cze 15, 2015 11:53
nukedclx



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink