Forum Klubu ROVERki.pl :: Pyros - Rover 221 Coupe Turbo(302kM 452nM wciąż za malo ;))
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Pyros - Rover 221 Coupe Turbo(302kM 452nM wciąż za malo ;))
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 21, 2015 05:50   

o w dupe :/ ale nie fart, w sumie pierdoła z tym wiatrakiem a takie szkody... tylko go nie sprzedaj :D

Mam pytanie odnośnie zegarka afr, czemu w czasie jazdy ciągle miga 20? na początku (przy starcie) pracował chyba normalnie, a potem ciągle na ubogo, czemu? za wolno działa?

I jeszcze 2 pytanka - to sie stalo w czasie jazdy, sam pęd powietrza nie wystarczyl do schlodzenia silnika?

Miales full stan oleju? Troche dzwine przy takiej konstrukcji miski, ze olej az rak odplynal...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 21, 2015 05:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Vigoslaw 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe

Wysłany: Czw Maj 21, 2015 07:25   

Oj Piotrus, Piotruś bez kasku :P

Co do pomysłów...

To dzisiaj rano wpadłem na pomysł silnika od SAAB-a, ale tam to do 500 koni dojdziesz, więc raczej Ciebie nie namawiam... :mrgreen:

Najbardziej rozsądny pomysł, to silnik od S-ki, bo masz najlepsze dojście do części i wiedzy.
Kwestia jak to wsadzić i zrobić żeby grało...

Co do T- serii, coś pechowa i jak testy pokazują, chyba nie sprawdza się przy Twoim stylu jazdy :twisted:

Będę sledził rozwiązania, bo jak znam Ciebie, to na złom TOMCAT-a nie oddasz ;-)

p.s.
Ciekawią mnie jeszcze odpowiedzi na pytania Markzo, :razz:

Pozdrawiam,

Vig
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 21, 2015 08:53   

Opcji na swap innych motorow jest duzo...1,8t czy saab czy vr6 chociazby. Jednak te przyczyny podane przez Pyrosa sa dla mnie troche dzwine i troche nie jasne, jesli problem lezy w czyms innym to bedzie mozna zabic kazdy motor...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Czw Paź 15, 2015 23:47   

A wiec od początku, afr na początku pokazuje ladowanie akumulatora dopiero po chwili pokazuje wartosc 20 ponieważ jest podpieta sonda szerokopasmowa której ten zegar bez kontrolera nie pokazuje.
Vigoslaw, Markzo, zmiana silnika na cos z innej stajni byłaby tylko tym podyktowana, ze można byłoby odrazu przelozyc z S3 napędy, i mieć jedyna coupete w quattro :twisted: Jeżeli nadal zostane przy fwd to zmiana silnika nie ma sensu bo robienie powyżej 350km w osce jest bez sensu. A koszta zakupu rozbitego S3/TT bedzie zblizony do kupienia kucizny i turbo do Tserii. Ale dość mocno zniecheca mnie ilosc pracy i rzeźby aby to wszystko spasowac, ale z drugiej strony bylby to jedyny taki projekt i później frajda jezdzenia quattro przeogromna, plusem bylyby wieksze moce które bedzie mozna uzyskac i przeniesc je na asfalt :)

[ Dodano: Czw Paź 15, 2015 23:47 ]
Temat w końcu ruszył do przodu. Finalnie stwierdziłem, że najlepiej i najbezpieczniej będzie odbudować ten silnik na kuciźnie. Jestem na etapie kompletowania gratów. Ostatnio dorwałem cały kompletny silnik wraz z osprzętem za 700zł :mrgreen: Cały osprzęt pójdzie na sprzedaż a sam goły słupek posłużył na bazę nowego silnika. Głowicę oddałem do obróbki już leży u mnie wyremontowana i błyszcząca, jutro mają do mnie dojść kute tłoki Wossnera dzięki którym uzyskam pojemność 2.1L. Korby zostawiam seryjne, jestem przekonany, że powinny bez problemu przyjąć docelową moc i doładowanie. W bardzo fajnych pieniądzach udało się dorwać Garretta Gt28RS, mając raz turbo na kulkach uparłem się, że nigdy więcej nie kupię turbiny na ślizgu :smile: . Zadbałem też o sprzęgło i kupiłem spieka 6 łopatkowego zrobionego u radzikowskiego oraz wysłałem koło zamachowe do odelżenia (seria waży aż 11.5kg!) W wolnej chwili postaram się zrobić małą fotorelacę ;)
_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 17, 2015 13:19   

UP UP UP :)

Jedyna słuszna droga heh ;) czekam na efekty ;)

A co ze zużyciem oleju? podobno na kutych tłokach na zimno będzie je słychać bo muszą być luźniej pasowane i więcej oleju będzie pił, prawda to? w ile celujesz? 400+? :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Paź 17, 2015 13:35   

Markzo napisał/a:


A co ze zużyciem oleju? podobno na kutych tłokach na zimno będzie je słychać bo muszą być luźniej pasowane i więcej oleju będzie pił, prawda to? w ile celujesz? 400+? :D


Nieprawda, prawidlowo poskladany silnik nie bierze oleju

Kumpel ma saaba na wossnerze i ma cichszy motor niz ja w serii po circa 200 kkm a oliwy nie ubywa mu ani grama a ma program na 270KM
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lis 05, 2015 00:27   

flapjck1 napisał/a:
Markzo napisał/a:


A co ze zużyciem oleju? podobno na kutych tłokach na zimno będzie je słychać bo muszą być luźniej pasowane i więcej oleju będzie pił, prawda to? w ile celujesz? 400+? :D


Nieprawda, prawidlowo poskladany silnik nie bierze oleju

Kumpel ma saaba na wossnerze i ma cichszy motor niz ja w serii po circa 200 kkm a oliwy nie ubywa mu ani grama a ma program na 270KM


Wszystko jest zależne od pasowania silnika, kute tloki mają wieksza rozszerzalnosc cieplna. Więc palujac go na zimnym bedzie wciągal wiecej oliwy, ale po rozgrzaniu nie powinnien wciagac oleju. Kute tloki dzwonia na zimnym jak jest zbyt luźne pasowanie, wossner zaleca do swoich tlokow 7setek.
Planowana moc to mysle ze jakies 300-320km i 400-450nM, wiecej jak dla mnie to jest nieporozumienie w fwd i do mojego zastosowania auta..

[ Dodano: Czw Lis 05, 2015 00:27 ]
Temat ostro ruszył do przodu. Doszły do mnie kute tloki wossnera nadwymiar, tego samego dnia dół silnika poleciał do Dziak Motorsport na pasowanie rozwiert i planowanie bloku. Tutaj naprawdę bardzo ale to bardzo polecam chłopaków od Dziaka, bardzo rzeczowe podejście i pełen profesjonalizm a do tego bardzo atrakcyjne ceny. W czasie oczekiwania na paczke zwrotną zająłem sie głowicą która zostala splanowana, zawory zostały dotarte na 3 kąty a popychacze całkowicie opróżnione dodatkowo wymienione gumki zaworowe. Wstawilem tez w sprężynki w gwinty od kolektora wydechowego.
Oczywiście dodatkowo kupa gratów, uszczelka pod glowice oraz śruby NGA, wszystkie siemeringi earlinga, panewki korb glyco a glowne Kinga.
Do skladania silnika kupilem specjalny olej Millersa który ultra gęsty wiec przy pierwszym rozruchu nie trzeba sie martwic brakiem smarowania.
Zdjec z telefonu wstawic nie moge wiec zrobię to w wolnej chwili :)












_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
Ostatnio zmieniony przez Pyros Pią Lis 06, 2015 14:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Czw Lis 05, 2015 09:04   

Działaj działaj pyros, może kiedyś znów zrobię sobie wycieczkę do viga to Przewieziesz mnie swoją fura. Jaka jest różnica w średnicy tłoki Wossnera względem serii?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 05, 2015 17:23   

Dawaj fotki bo motór już złożony :D kiedy planujesz wyjechać?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Pią Lis 06, 2015 14:35   

W poprzednim poscie pojawily sie zdjecia :)

maniu48 napisał/a:
Działaj działaj pyros, może kiedyś znów zrobię sobie wycieczkę do viga to Przewieziesz mnie swoją fura. Jaka jest różnica w średnicy tłoki Wossnera względem serii?


Seria ma 84.4mm Wossnery mają 86mm.

Wyjechać chciałem dzisiaj ale niestety przesunie sie to dopiero na przyszły tydzień. Blok dopiero do mnie dotarł w środę wiec po 11 roboczogodzinach silnik prezentuje sie tak :)


_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 07, 2015 02:41   

ładuj to pod maskę i dowal koksu :D teraz już nic nie powinno się rozpaść :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Sob Lis 07, 2015 21:46   

Nadszedł weekend więc stwierdziłem, że pora trochę odpocząć. :)
Oczywiście ja jak to ja nie mogłem usiedzieć spokojnie w domu, rano pojechałemi kupiłem bandaż termo firmy Turboworks do 1600 stopni, aby owinąć barana i downpipe. Myślałem, że na wszystko wystarczy 10m a juz na sam kolektor poszlo 6.5 metra, więc w poniedzialek będę musiał dokupić...


Tak wyglądał przed:


A tak po owinieciu :)


_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 11, 2015 11:24   

pierwsza fota to chyba nie R :P odpalony?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lis 11, 2015 13:31   

Markzo napisał/a:
pierwsza fota to chyba nie R :P odpalony?


Ojj, zle zdjecie zlinkowalem, to akurat s8 d4 które ostatnio robiłem.


Silnik nie odpalony, dopiero wczoraj go włożyłem do budy. Wszystko robie mega dokladnie i nic nie odkładam na później, dlatego tyle czasu mi to zajmuje... Niestety, gwinty trzymajace przednia belke nie wytrzymaly i sie skończyły. W zeszlym roku z lewej strony mialem taka sama sytuację to juz wiem jak to ogarnąć :)
Na tą chwile tak to wyglada.







_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 11, 2015 14:21   

Klasa Panie :ok:

Widze, że masz dodatkowe nyple w pokrywie zaworów i duzy catch tank. Myślisz, że na tak zrobionym motorze będzie to potrzebne?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Lis 11, 2015 18:34   

Odwietrzenia silnika nigdy dosc :mrgreen:
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lis 11, 2015 23:08   

Dokładnie odpowietrzenia nigdy za mało, niestety w t16 jest ono bardzo slabo rozwiazane. W starym silniku ktory mial spore przedmuchy przy tak dużym doładowania po przejechaniu 16km obwodnica przy prędkościach ponad 180 tego catch tanka calkowicie zapelnialo ( 1.3litra pojemnosci...) Po dorobieniu nypli spadlo to "tylko" do 0.3-0.4 litra...
_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 13, 2015 01:01   

Odpowietrzanie puścić do wydechu zamiast do catch tanku się akurat wypali olej cały i nie trzeba nic wypróżniać. Efekt Venturi w tym pomoże :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 13, 2015 23:54   

Remigiusz napisał/a:
Odpowietrzanie puścić do wydechu zamiast do catch tanku się akurat wypali olej cały i nie trzeba nic wypróżniać. Efekt Venturi w tym pomoże

:roll:

Coś ptaszki ćwierkali, że odpaliło ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Wto Gru 22, 2015 15:06   

Auto odpalilo juz dawno temu, niestety turbo które kupilem garret gt28rs okazało sie być totalnym smietnikiem. Auto na spokojnie przejechalo 300km bez turbo aby sie dotrzeć, dopiero w zeszłym tygodniu włożyłem pożyczone turbo chinski odpowiednik gt2871 na ślizgu. Auto wczoraj odwiedzilo hamownie obciążeniowa i na doladowaniu 0.6 bara (od 5700rmp rosnie do 0.8bara) oraz seryjnej mapie pokazalo 246km/320nM, wiec widzę duży potencjal po wystrojeniu na 1.3bara :evil:
Również w dniu wczorajszym zamontowalem hydrauliczny reczny, pozostalo tylko przeciągnąć do niego przewody :)



_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink