Forum Klubu ROVERki.pl :: [L-series PO '04] Remap bez przepływki & Dual mapping !
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[L-series PO '04] Remap bez przepływki & Dual mapping !
Autor Wiadomość
djinni 



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 20
Skąd: Radom

MG ZR

Wysłany: Czw Wrz 03, 2015 20:30   

Na początek dla uściślenia mam BB czyli pomaniaq'owego zr MK2 w serii wtryski idt i seryjna mapa na 113 KM. Czytam o modach w l serii od jakiegoś czasu i już miałem zmieniać wtryski ale... Z głupiego powodu, a mianowicie zblokowało mi immo po dłuższym odpięciu akumulatora mój BB trafił do Britishcars do Mariusza. Dodam, że po prawie 2 tygodniach prób odpalenia i kombinowania przeze mnie według wskazówek Mariusza, MG do Wawy pojechał na lawecie. Mariusz dosłownie popatrzył, spróbował dwa razy odpalić i ....odpalił. Według Mariusza problem polegał na tym, że wcześniej mój zr'ek był podpięty pod nieoryginalny komp. Podpięcie takie powoduje, że sterownik traci pewne dane U mnie np nie miał czy jest zasilany dieslem czy benzyną, oraz jeszcze jednej danej nie pamiętam. Po podpięciu pod T4 Mariusz poprawił wszystko tak jak powinno być Jego zdaniem to wcześniejsze podpięcie pod nieoryginalny komputer diagnostyczny-co powoduje tracenie danych przez ecu, a następnie odłączenie akumulatora spowodowało, że immo nie mógł się połączyć ze sterownikiem silnika i odcinał. I że ten typ tak ma i roverków nie można podpinać pod nieoryginalne kompy.Jak ma się wobec tego podpinanie do naszych autek różnych elmów i innych kupowanych, czy ściąganych z netu interfejsów diagnostycznych???
Mariusz jest specem od marki i chyba ceniony przez użytkowników roverków. Nie wydaje mi się żeby się mylił. I teraz następna sprawa. Otóż Mariusz odradzał mi wymianę wtrysków na te od sdi co mnie powstrzymało przed tym zabiegiem... Podobno silniki gorzej pracują, dość szybko po tym zabiegu dostają wycieków i ogólnie nie wpływa to za dobrze na ich kondycję. W MK2 lepszą opcją jest podobno wymiana ecu na z przedlifta i wgranie chipa. I teraz już się pogubiłem. Co jest oferowane na forum???????
Generalnie dla wersji przedliftowej wymiana wtrysków na te od sdi oraz mapki maffles, które nie powodują wzrostu mocy tylko omijają przepływomierz, zmieniają trochę charakterystykę pracy? Czy może jeszcze jakieś chipy dla MK1??? Coś pomyliłem ?? ? Proszę prostym językiem dla kompletnego laika :) O tak a'propo co to są te mapki maffles Tak w uproszczeniu co powodują i jakie dają objawy :)
Teraz wersja MK2 Jak na razie propozycja wyłącznie wymiany wtrysków jeśli nie wymienimy kompa na wersję sprzed lifta. I tylko???? Czy są już te mapki maffles do MK2??? I znów proszę o odpowiedż prostymi słowami. Co konkretnie dadzą wtryski od sdi przy seryjnej mapie od MG 113 KM I jak z tym dymieniem? Daje wtedy więcej paliwa, trzeba zwiększyć ciśnienie na turbo, ale mimo wszystko nie przepala dobrze i dymi??? Czy dymi tylko na niskich obrotach, gdy turbo jeszcze nie dmucha odpowiednio dużo powietrza? O ile wzrośnie spalanie, choć to nie jest najważniejsze przy dieslu za 3,99 :) No i jak z tym szybszym "zużywaniem" się silnika?? I jeszcze jak wygląda charakterystyka pracy przy wymianie wtrysków Czy nadal do ok 2 tys obr jest muł, a potem dostaje kopa momentu i różnica od serii jest tylko taka, że muł jest taki sam a kop większy o 40 niutonów??? Z góry dzięki za odpowiedzi bo coś bym pomodził z moim MG. Fajnie by było zwiększyć, oprócz mocy i momentu, dynamikę z samego dołu, bo czasami aż strach wyjeżdżać z podporządkowanej z sercem pod gardłem czy zdąży się zebrać przed tym, który mknie pierwszeństwem :P
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 03, 2015 20:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 03, 2015 20:41   

Tak do kocna nie jest jak Mariusz mowi o MK2 winna lezy po stronie Pectronu nie ECU silnika, dla Immo ECU jest obojetny. Wada Mk2 immo jest taka ze Pectron gubi po prostu kod bo uzywa jednokrotnie pewnwego szyfru i odcina kombinacje ktore byly. Druga sprawa ze Pectron nie lubi odpinanina pradu na dlugo bo moze to byc tez utrata immo i juz nie odpali. Ogolnie strazsna lipa z tym jest i mogl bym tak pisac wiecej o innych przypadkach. System immo Lucas z MK1 jest o niebo lepszez i mniej awaryjne. No ale wszystko do ograniczenia.

Co do map do sa i mapy do Mk2 czyli polifta z takimi samymi opcjami jak dla ecu MK1. Wiec wybor nalezy do ciebie co chcesz miec.

Mapy mafless to znaczy tylko tyle ze nie ma odcinki powyzej 4tys oborotow przy braku przeplywki oraz brak checkow czy temu podobne w MK2. Teraz jest bez roznicy dla ktorej wersji kosci sie bierze charakterystyka jest przy obu taka sama. ;)

Same mapy daja kopa ale z wtryskami jeszcze wiekszego. Ogolnie tak cisnienie wieksze i troszke zaczyna kapac z miski oleju ale bez tragedi. Silnik przez to nie wybuchnie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Wrz 04, 2015 09:26   

djinni napisał/a:
I że ten typ tak ma i roverków nie można podpinać pod nieoryginalne kompy.
o_O dobrze nie miec polifta
Remigiusz napisał/a:
Ogolnie tak cisnienie wieksze i troszke zaczyna kapac z miski oleju ale bez tragedi. Silnik przez to nie wybuchnie

Serio? Bo mi nic nie kapie, grama oleju nie dolałem a przewody olejowe zapocone jeszcze sprzed podniesienia mocy
djinni, wtryski dają kopa od ok. 2000 obr, niewiele poprawiaja dół i góre obrotów, niweluje to mapa która ten dół i górę jeszcze poprawia, po wtryskach mniej kopci niż po wtryskach z mapą, podkręcenie turbo przy remapie to taki must have wg mnie, ogolnie warto groszowe sprawy a banan na twarzy :ok:
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Wrz 04, 2015 09:32   

bociannielot, No Mariusz tak tez stwierdził z obserwacji i ja również ze modzone L-serie pocą się bardziej :wink:

[ Dodano: Pią Wrz 04, 2015 09:32 ]
To ze się poci nie znaczy ze oleju ubywa, ja tez nie znam nikogo co ma mody i żeby jemu olej brało od wymiany do wymiany. :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 06, 2015 18:29   

Musisz pamiętać że auto nie jest nowe. U siebie mam wszelakie dostępne mody , i na bagnecie nie ubywa nic, minimalnie zapocona miska olejowa .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
djinni 



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 20
Skąd: Radom

MG ZR

Wysłany: Wto Wrz 08, 2015 19:01   

Dzięki za odpowiedzi. Wychodzi zatem na to, że po wtryskach w dole i górze obrotów się nie zmienia charakterystyka, jedynie kop przy rozkręceniu się turbiny w okolicy 2000 obr jest mocniejszy i trochę dymi, po wgraniu do tego map poprawia się charakterystyka w dolnych i wyższych zakresach obrotów, ale kopci jeszcze bardziej. Silnik sobie po takim zabiegu radzi i wytrzymuje, może się ewentualnie trochę bardziej pocić ( choć u mnie suchutko jak na razie). Tak się tylko zastanawiam, jak to kopcenie wygląda?? Czarna chmura z tyłu? Bo jeśli tak, to z moim szczęściem do drogówki, to godzinę po modach zabiorą mi dowód rejestracyjny ;-) Wydaje mi się też, że mapy do polifta pojawiły się dopiero co? Ktoś już przetestował?? Jaki dają efekt końcowy mocy i momentu.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Wrz 08, 2015 19:17   

djinni napisał/a:
Jaki dają efekt końcowy mocy i momentu.
taki sam jak do przedlifta, jeszcze nie slyszalem zeby ktos mial problemy z policją u nas, a generalnie duzo osob na takim setupie lata
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 08, 2015 19:26   

Gdyby gonili za czarne chmury to najpierw musieli by się zabrac za stare autosany pks'u
_________________
75 Red Edition
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 10, 2015 13:12   

djinni napisał/a:
że po wtryskach w dole i górze obrotów się nie zmienia charakterystyka


Głupota ..... Auto lepiej ciągnie od dołu jak i wyższej partii obrotów
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
djinni 



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 20
Skąd: Radom

MG ZR

Wysłany: Pią Sty 29, 2016 15:14   

Jako, że mapy do poliftów już są od kilku miesięcy chciałem spytać czy ktoś wymienił wtryski i wgrał te mapki śmiga na nich i może opisać wrażenia?? Bo trochę temat ucichł. Może po prostu już wszyscy mają i nikt się nie interesuje ;) Pzdr
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Sty 29, 2016 15:40   

djinni, wrazenia w przed i polifcie beda takie same, jakie one są? masz pelno wypowiedzi na forum :ok:
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 29, 2016 20:59   

Wrazenia takie same ;P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawid257 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 141



Wysłany: Nie Sty 31, 2016 15:19   

a powiecie mi ile mocy mi da sama mapka w poliftowym kompie?? bo chciałbym wtryski ewentualnie zostawic bo auto ma teoretycznie maly przebieg :)

tak mniej wiecej robił ktoś same mapki przy wtryskach orginalnych?
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 31, 2016 22:38   

dawid257, Zalezy jaka mapke wgrasz sobie :D Ale co ma niski przebieg do tego ze wtryskow nie chcesz zmienic ?

Z dobra mapa powinno sie dac spokojnie do 135kucy dojsc nawet na samych mapach.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Czartu 




Dołączył: 21 Sty 2015
Posty: 7
Skąd: Olkusz

Rover Streetwise

Wysłany: Nie Sty 31, 2016 23:44   

Wiadomo że sama mapa coś da, ale dopiero po wymianie wtrysków samochód staje się małą bestią :) Wtryski znajdziesz na pewno za ~200zł, a uwierz że naprawdę są tego warte.
 
 
dawid257 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 141



Wysłany: Pon Lut 01, 2016 09:43   

a jeszcze takie pytanko może to jest poza działem ale...

bo mam tego polifta z tym pektronem i jest w nim przód do zrobienia pas przedni i potrzebuje odłączać akumulator chocby do spawania...

co w takim przypadku trzeba robic?? bo z tego co wiem to juz czasami nie odpali jak sie akumulator na dluzej odlaczy...czy z tego kompa pod maska wystarczyło by wyciąć immo ewentualnie żeby nigdy w przyszłości nie było z tym problemu czy w tym module za środkową konsolą też jest immo??
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 01, 2016 11:03   

dawid257 napisał/a:
bo z tego co wiem to juz czasami nie odpali jak sie akumulator na dluzej odlaczy
nie wiem skad wyczytujesz takie głupoty , odłączaj i spawaj. Nic sie nie stanie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 01, 2016 15:31   

dawid257, Zalezy od immo ogolnie nic sie nie powinna stac choc jak Pektron ma juz troche cykli otwierania zamykania moze czasem nie zadzialac znowu. Przypadki juz byly.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
dawid257 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 141



Wysłany: Pon Lut 01, 2016 16:21   

no pare osób tak pisało że po rozładowaniu akumulatora sie cos psuło.. czyli może sobie stać ile chce bez aku tak??? bo tak bede potrzebował
 
 
 
szylozbi 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 308
Skąd: Katowice

MG ZS

Wysłany: Sob Lut 13, 2016 00:34   

Nie chcę zakładać nowego tematu, dlatego spytam tu ;-) Jaki klucz torx pasuje do odkręcenia EGR przy kolektorze?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [L-series po 00'] Remap bez przepływki & Dual mapping
Remigiusz Tuning mechaniczny 675 Wto Wrz 21, 2021 00:08
Remigiusz
Brak nowych postów MEMS 3 - remap silników K-series
Markzo Tuning mechaniczny 59 Sro Lis 03, 2021 21:34
Leniwiec
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Nie Maj 13, 2012 00:56
Markzo
Brak nowych postów Remap Mems2j i Mems1.9 już możliwy....
nowy889 Tuning mechaniczny 20 Pon Lip 20, 2020 07:21
slax
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 21:23
markos620SDi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink