Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 216 coupe] swap na 2.0Ti
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Sro Lut 06, 2013 22:26
[R 216 coupe] swap na 2.0Ti
Autor Wiadomość
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

  Wysłany: Sro Lut 06, 2013 12:09   [R 216 coupe] swap na 2.0Ti
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam, czeka mnie wymiana silnika w swoim Roverku i mysle nad swapem na 2.0 turbo.
mam kilka pytań.
czym różnią się silniki turbo z R220 i R820? w R820 jest 180KM a w R220 200KM?
z kąd wynika różnica tych 20KM ?
kupno R220 turbo coupe jest raczej ciężkie w PL, dlatego myśle nad kupnem kompletnego 820turbo.
Powiedzcie mi czy to jest w ogole realny swap ? oprócz całego auta 820turbo co bede potrzebował ? półosie, chłodnice od 220 turbo ?

rozgladałem się za silnikiem hondy i niczego ciekawego nie widziałem, dlatego mysle o zainwestowaniu wiekszej ilości gotówki i zrobieniu mocniejszego autka.
mam dwa takie same Roverki i jednego chciałem sprzedac, ale to jest troche trudne, bo jest raczej mało zainteresowanych.. wiec mysle o przeróbce jednego na turbo.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 06, 2013 12:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 06, 2013 13:10   

mlody975 napisał/a:
Powiedzcie mi czy to jest w ogole realny swap ?
Jest realny. Kolega Pyros to zrobił. http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=84789
mlody975 napisał/a:
co bede potrzebował ? półosie, chłodnice od 220 turbo ?
Wózek i przednią belkę od 220 Turbo, wiązkę.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lut 06, 2013 13:59   

dzieki za link :) przeglądałem forum ale widocznie nie tam gdzie trzeba :P

mowisz, że bedzie potrzebny wózek, czy od wersji gti 220 bedzie pasował czy musi byc od coupe ? rozumiem że 220 coupe w wersji bez turbo tez byłby dobrym dawcą ?

a co z różnicą tych silników ? który byłby lepszy 180KM czy 200KM ?
 
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 06, 2013 14:12   

D16Z6 + soft turbo, nie wiem czy lepiej/gorzej finansowo ale wg mnie łatwiej :)
_________________
Roverlution
 
 
 
Vito_ 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 92
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Lut 06, 2013 15:02   

Najłatwiej będzie jednak swapować z coupe:

uderz może tutaj o zestaw na swapa:


silnik + skrzynia + półosie + wiązka z kompem + belka pod silnik + łapy silnika + zegary (inny predkosciomierz o ile pamietam).


Najlepiej dogadać się na odcięcie przedniej ćwiartki ogołoconej z maski, błotników zderzaka i przywieźć sobie na lawecie :)


Wojtek88 napisał/a:
D16Z6 + soft turbo, nie wiem czy lepiej/gorzej finansowo ale wg mnie łatwiej :)


oddradzam, to praktycznie koniec możliwości dla seryjnego silnika D16Z6, i skrzynia z D-serii nie ma szpery dodatkowo sporo mniej Nm wyjdzie jak z roverowego 2.0T z MBC
_________________
Rover 220XW Coupe 2.0 TURBO - 206KM/313Nm 0.88bar T25
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lut 06, 2013 15:25   

Vito_, nie widze żadnego linka
Wojtek88, wiadomo, że łatwiej byłoby wpakować dserie, ale gorzej dołożyc turbo i jakoś mądze to wystroić, a 2.0T z rovera to bym tylko poprzekładał i by grało :D
a finansowo to chyba podobnie, albo nawet taniej wyjdzie swap na 2.0T
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 06, 2013 15:26   

Vito_ napisał/a:
Najłatwiej będzie jednak swapować z coupe:

uderz może tutaj o zestaw na swapa:


silnik + skrzynia + półosie + wiązka z kompem + belka pod silnik + łapy silnika + zegary (inny predkosciomierz o ile pamietam).


Najlepiej dogadać się na odcięcie przedniej ćwiartki ogołoconej z maski, błotników zderzaka i przywieźć sobie na lawecie :)


Wojtek88 napisał/a:
D16Z6 + soft turbo, nie wiem czy lepiej/gorzej finansowo ale wg mnie łatwiej :)


oddradzam, to praktycznie koniec możliwości dla seryjnego silnika D16Z6, i skrzynia z D-serii nie ma szpery dodatkowo sporo mniej Nm wyjdzie jak z roverowego 2.0T z MBC


koniec możliwości, bo 1.6, ale ponad 200 KM realne na doładowaniu takim jak seryjnie w Coupe Turbo, nie będę się rozpisywał jaką przewagę mają hondowskie silniki, po prostu części są łatwo i wszędzie dostępne, również problem ze skrzynią biegów odchodzi, pg1 jest za wiodka :P

Seryjny Tomcat nie dał rady (przez długą skrzynię) EG4 D16B2 (nonVtec) na soft turbo ^^

koniec wywodu :)

mlody975 napisał/a:
Vito_, nie widze żadnego linka
Wojtek88, wiadomo, że łatwiej byłoby wpakować dserie, ale gorzej dołożyc turbo i jakoś mądze to wystroić, a 2.0T z rovera to bym tylko poprzekładał i by grało :D
a finansowo to chyba podobnie, albo nawet taniej wyjdzie swap na 2.0T


może i taniej, ja patrzę przyszłościwo, miałem tomcata, wiem ile się czeka na części, wiem ile kosztują, jaka jest eksploatacja, bardzo fajne auto, ale nie na moją kieszeń ;)

d-seria i soft turbo to pikuś, nie zdajesz sobie sprawy ile takich/podobnych setup'ów jeździ po Polsce :)
_________________
Roverlution
 
 
 
Vito_ 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 92
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Lut 06, 2013 16:07   

Wojtku siedze w Hondach od 2006 miałem ich lekko licząc 6...

Nie ma co porównywać EG D16T do seryjnego tomcata który nie dość, że nigdy nie trzyma seryjnych 200 koni na seryjnym doładowaniu to jeszcze waży 200kg więcej jak EG...
_________________
Rover 220XW Coupe 2.0 TURBO - 206KM/313Nm 0.88bar T25
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lut 06, 2013 16:27   

i tak jestem bardziej przekonany do swapa 2.0T
wiem że jest pełno hondziarzy którzy uturbiaja d-serie, jednak wolalbym seryjne 2.0T niż dłubnięte 1,6 z doładowaniem.

Vito_,

mogłbyś podać mi ten link ? :)
 
 
 
Vito_ 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 92
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Lut 06, 2013 22:28   

http://otomoto.pl/rover-2...-C27687123.html
_________________
Rover 220XW Coupe 2.0 TURBO - 206KM/313Nm 0.88bar T25
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 06, 2013 23:01   

Jesli dobrze pamietam, to Twoj tomcat Wojtku dmuchał jakieś 0,5-0,6bara. Na takim doładowaniu to faktycznie słabo jedzie. Popatrz na film jak przyśpiesza Tomcat Vito_, na 0,9b ;) watpie, zeby 1,6 bylo lepszym wyborem, miałem, remontowałem... generalnie dość kiepski motor :/ Tseria o wiele pancerniesza i przyjemniejsza w jezdzie na codzien - do czasu aaz wstanie turbo jedzie się pojemnoscią, a potem wiadomo ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lut 07, 2013 08:45   

Vito_, tam zaglądam codziennie, pierwszy ma panewke do zrobienia a drugi jest bez turbo..
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Vito_ 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 92
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Lut 07, 2013 09:46   

Ogłoszenie do którego dawałem Ci linka znikło, i przez to wyrzuca te dwa, był 220 Turbo na czesci, niebieski, 1500zł było za kompletny silnik, myślę, że jeszcze gościu go wrzuci
_________________
Rover 220XW Coupe 2.0 TURBO - 206KM/313Nm 0.88bar T25
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 07, 2013 10:54   

Nie jest tak że R220 miał 200KM a 820 180KM bo to zależy od modelu. Obydwie 800tki które miałem to były wersje 200KM, chyba od 95r. tam było tyle mocy także takiego trzeba by szukać na Allegro.
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lut 13, 2013 17:16   

Więc tak, dzwoniłem do gościa od tego niebieskiego Rovera.
Z tego co mówił zajmuje się sprowadzaniem takich właśnie Roverów z niemiec do Polski.
powiedział że te wszystkie części ma ale drogo mnie to wszystko wyjdzie i tłumaczył mi że z 216 nie da się zrobic 220turbo. Mówił że w 220 jest inna ściana grodziowa i inna płyta podłogowa, mówił też że jak włoże do mojego auta silnik 2.0turbo to bude rozerwie na połowe bo jest za słaba.
Ogólnie mało przychylny koleś, odpuściłem.
Na weekendzie pojade oglądać 820ti, jest całkiem niedaleko i za rozsądną kase, zobaczymy co z tego bedzie, gość raczej starszy przywiózł go z włoch około 5lat temu i teraz nim nie jezdzi.
Mowił że to silnik turbo 200KM, jeśli silnik bedzie w porządku to najprawdopodobniej go wezme. tylko co z resztą części ? nie znacie jakiegoś składu z czesciami do tomcata ? :P

wie ktoś czy w 820 tez były skrzynie z torsenem? jeśli były to powiedzcie mi jak sprawdzić czy skrzynia ma szpere ? :P bo to też bardzo ważna i przydatna część przy aucie Fwd turbo.
jak sprawdzic czy turbina jeszcze pożyje ? nie miałem nigdy auta doładowanego a remont turbo na stracie to troche lipa
Pozdrawiam i czekam na Waszą nieocenioną pomoc :)
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 13, 2013 17:26   

mlody975 napisał/a:
Więc tak, dzwoniłem do gościa od tego niebieskiego Rovera.
Z tego co mówił zajmuje się sprowadzaniem takich właśnie Roverów z niemiec do Polski.
powiedział że te wszystkie części ma ale drogo mnie to wszystko wyjdzie i tłumaczył mi że z 216 nie da się zrobic 220turbo. Mówił że w 220 jest inna ściana grodziowa i inna płyta podłogowa, mówił też że jak włoże do mojego auta silnik 2.0turbo to bude rozerwie na połowe bo jest za słaba.

hahahaha dobre :D

mlody975 napisał/a:
wie ktoś czy w 820 tez były skrzynie z torsenem? jeśli były to powiedzcie mi jak sprawdzić czy skrzynia ma szpere ? bo to też bardzo ważna i przydatna część przy aucie Fwd turbo.

powinny oba koła mielić, na asfalcie a drugie np na asfalcie z piaskiem;)

mlody975 napisał/a:
jak sprawdzic czy turbina jeszcze pożyje

czy nie wali olejem w dolot bardzo, czy nie nie ma luzów na wirniku ;) czy nie dymi na niebiesko, czy np po dluzszej jezdzie ostrej zostawisz go na posotju i czy zaczyna dymic ;) czy nie halasuje z abardzo ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lut 13, 2013 17:41   

Markzo napisał/a:
hahahaha dobre

po Twojej wypowiedzi mam rozumieć że to tylko jakieś bajery ?
mowił to poważnie, może jeszcze za bardzo nie znam sie na budowie 220turbo bo czytać to jedno a pogrzebać przy aucie to drugie:P ale mi sie wydawało że to bajery, mówił żebym najpierw poczytał angielskie forum i tam wszystko pisze ze sie nie da itp.. i że ludzie po przeczytaniu jakiegoś Polskiego forum do niego dzwonią i pytaja o części tak jak ja i żę się na tym wogole nie znamy itp...
ale dobra, temat jest o swapie a nie o jakimś ludku co nie chce sprzedawać innym swoich części :P


teraz co z tymi częściami ? najprościej byłoby kupic 220turbo, ale jak nie znajde to pokombinuje z osiemsetką.
przócz osprzętu silnika pasowałoby założyc hamulce, w 220ti są wieksze tacze czy tylko dołożyli ABS ? jeszcze coś oprócz wymienionych wczesniej czesci bedzie mi potrzebne ?

pozdrawiam :)
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 13, 2013 17:46   

mlody975 napisał/a:
po Twojej wypowiedzi mam rozumieć że to tylko jakieś bajery ?

inaczej, to są brednie :)

mlody975 napisał/a:
mowił to poważnie, może jeszcze za bardzo nie znam sie na budowie 220turbo bo czytać to jedno a pogrzebać przy aucie to drugie:P ale mi sie wydawało że to bajery, mówił żebym najpierw poczytał angielskie forum i tam wszystko pisze ze sie nie da itp.. i że ludzie po przeczytaniu jakiegoś Polskiego forum do niego dzwonią i pytaja o części tak jak ja i żę się na tym wogole nie znamy itp...

wiele rzeczy się angolom nie mieści w głowach ;) nie ma co im wierzyć, przecież na naszym forum jest taki swap ;) 216 -> 220T ;)

Hamulce i zawias sa takie same w 216 i 220 (262mm wentylowane z przodu i tarcze tył). Zajzyj do tematu o aucie (chyba user Pyros) tam wszystko jest ;)
link:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=84789
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Pon Lut 18, 2013 22:08   

Wiatm, dzisiaj kupiłem Rovera 820 coupe turbo.



do auta dorzucił mi alufelgi 17' z dwiema nowymi oponami i dwiema calkiem ładnymi, mysle że sie oplacało.
silnik chodzi całkiem dobrze, zbióre ma kosmiczną wiec chyba cos z niego bedzie. wydaje mi sie ze skrzynia ma szpere bo równo ciągnie i ma dość dobrą trakcje.

auto bede rozbierał na części, także jeśli cos potrzebujecie piszcie na PW
jak bede miał chwile wystawie ogłoszenie w odpowiednim dziale.

Chciałbym się pozbyć części jak najszybciej, żebym mógł kupić reszte gratów do budowy 220turbo :)
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 18, 2013 23:21   

pogratulować ;)

ile finalnie zapłaciłeś?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów swap 2.0T do 216 Coupe
Markzo Tuning mechaniczny 61 Czw Lip 03, 2008 18:50
Markzo
Brak nowych postów SWAP 1.4 16v w 200 na 1.8T z 75 lub 2.0T z 220 coupe!
maciekwawa Tuning mechaniczny 5 Sro Paź 24, 2007 21:39
Marrkus
Brak nowych postów [R216 Coupe] Swap silnika.
R-Line Tuning mechaniczny 13 Wto Lip 21, 2009 23:44
Markzo
Brak nowych postów [r216 Coupe 97r] Swap silnika z poza stajni Rovera
Vesper416 Tuning mechaniczny 10 Czw Wrz 17, 2009 22:38
Marrkus
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Nie Maj 13, 2012 00:56
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink