Forum Klubu ROVERki.pl :: [r75 MG ZT]Montaż BOV 1.8 turbo (fotorelacja)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r75 MG ZT]Montaż BOV 1.8 turbo (fotorelacja)
Autor Wiadomość
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Pią Lut 15, 2013 21:46   [r75 MG ZT]Montaż BOV 1.8 turbo (fotorelacja)

Witam.

Dziś zabrałem się za montaż BOV'a do mojego roverka,

Macie tu kilka fotek, odpowiem na wszelkie pytania, przyjmę każdą krytykę. :P

(Zdjęcia są od końca)

[img=http://imageshack.us.../dscn8547q.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8546i.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8545s.jpg]
[img=http://imageshack.us...dscn8544ss.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8543d.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8542j.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8541p.jpg]
[img=http://imageshack.us...7/dscn8532.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8533g.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8534m.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8535y.jpg]
[img=http://imageshack.us...3/dscn8536.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8539x.jpg]
[img=http://imageshack.us...dscn8540nj.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8531v.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8530j.jpg]
[img=http://imageshack.us...dscn8529bu.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8528w.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8527c.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8526q.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8524z.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8523s.jpg]



Jest niestety jeden problem którego nie potrafię na razie zdiagnozować.

Wyskoczył błąd silnika, i nie wiem dlaczego, BOV był podłączony pod przewód oryginalny zaworu DV, nic poza zmianą urządzenia które w końcu nie jest elektryczne sie nie zmieniło, to jednak jest błąd.

Obecnie jest podłączony bezpośrednio pod kolektor ssący, myślałem że błąd może powodować regulator ciśnienia, ponieważ potrzebuje on z tego co widziałem podciśnienia i nad ciśnienia, aby wyregulowując ciśnienie paliwa.

Pytanie co daję błąd?
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
Ostatnio zmieniony przez davidlive Pią Lut 15, 2013 22:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 15, 2013 21:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pią Lut 15, 2013 21:53   

davidlive,jeszcze by się opis przydał , oraz może jakiś pokaz działania .
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 15, 2013 23:25   

Mi nie podoba się długość przewodu podciśnienia.
Ogólnie zasada jest taka że BOV instalujemy jak najbliżej przepustnicy i dajemy jak najkrótsze podciśnienie. W 2.0Ti jest podciśnienie brane z przepustnicy (zaraz za motylkiem). Wiem że dostać przepustnicę z Ti to masakra ale spróbuj może wpiąć się gdzieś bliżej.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Sob Lut 16, 2013 09:32   

Wiem o tym Grzesiu ale chciałem na początek podłączyć wszystko jak w oryginale, i ku*** świeci teraz silnik po oczach.

Nie czaje dlaczego .

A podciśnienie poleci jak wyjmę kolektor ssący bo chyba wydmuchało uszczelkę więc zrobię nowe wyjście i będzie dobrze.

[ Dodano: Sob Lut 16, 2013 09:32 ]
greg-si napisał/a:
Wiem że dostać przepustnicę z Ti to masakra .


Ja mam 620 ti na placu bo mam dwa roverki turbo.

Myślałem kiedyś nad przekładka przepustnicy, ale bez zrobienia całego dolotu nie ma to sensu ponieważ oryginalny dolot ma tylko 43mm średnicy w środku.
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 16, 2013 09:40   

Cytat:
Myślałem kiedyś nad przekładka przepustnicy, ale bez zrobienia całego dolotu nie ma to sensu ponieważ oryginalny dolot ma tylko 43mm średnicy w środku.

No właśnie widziałem foty. Mało strasznie, mało też jest miejsca pod maską. Coś tam musisz ogarnąć bo nawet jak dasz większą średnicę rur to już wogóle będzie ciasno.
Rób coś rób z tym silnikiem :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Sob Lut 16, 2013 09:45   

Dzieki za wsparcie, ale nie będę robił większych kombinacji, taki jaki jest dolot taki zostanie, ma tylko nie buc błędów.

Fabryczny DV miał tak sparciałą i stwardniałą gumę że sam dziwie się że to jeszcze jakoś pracowało.

Zamówię na allegro inny BOV bo ten jet niestety lipny przy tak niskim doładowaniu
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 16, 2013 09:51   

Dlaczego lipny? Co się dzieje?
Jeśli w DV w tej gumce nie ma dziury to jest ok. Jak miałem chwilę Ti kumpla to tam w tej membranie była dziurka. DV nie działało wogóle.
Wskoczył Blow off properfekta który normalnie chodził a w 2.0Ti w serii doładowanie też nie jest zbyt wysokie.
Markzo chyba wrzucał filmik jak działa DV w 2.0Ti i nie powiem, dla mnie dla laika w turbo chodziło fajnie ;)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 16, 2013 09:58   

widze ze na temacie się znacz, ja nie ale znalazłem coś takiego, może przeoczyłeś, może w R nie ma przepływki nie wiem, ale może pomogę
Cytat:
Owszem da się zamontować,ale nie w każdym. Choćby np. takie Audi A4 1.8T, które to wyposażone jest w przepływomierz i jak jest zamontowany bov to podaje błędne info. do kompa , dając za dużą dawkę paliwa, co może doprowadzić nie dość, że do zniszczenia katalizatora to i całego silnika, ponieważ nastąpi jego zalanie. Dlatego w A4-ach stosuje się tzw. zawór recyrkulacyjny. Można też kupić jak ktoś chce usłyszeć syyk(nie duży, ale zawsze coś) recyrkulacyjny z funkcją bov, tzn. powietrze tylko częściowo wypuszczane w atmosferę.
Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Sob Lut 16, 2013 14:22   

audi a4 z tym silnikiem znam, bo już 3 razy montowałem do tego wozu BOV tzw hybrydowy.

Sprawa z moim błędem już jest rozwiązana, byłem go podłączyć pod kompa i okazało sie że przy demontażu kata źle wpiąłem wtyczkę od sondy, podwinęła się gumka na wtyczce. A że akurat wczoraj nim wyjechałem w czasie roztopów i deszcze poszła woda i wywaliło błąd. Tak więc sprawa błędu zamknięta.

greg-si napisał/a:
Dlaczego lipny? Co się dzieje?
słabo sycy :P

W 620 ti pod doładowaniem 0.6 czyli takim samym jak w 75 walił po uszach ostro, i wygłuszenie nic tu nie ma bo tam tez miałem.

Przepinałem już wężyk od BOV'a w inne miejsce i dałem krótszy, nadal słabo działa i bardzo krótko, co jest dość dziwnym objawem.
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
tedik 



Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 8
Skąd: Ścinawka Średnia



Wysłany: Czw Cze 23, 2016 22:34   

Witam nie widać fotek same errory :( też mam chęć założyć bov do silnika 20 sd czy jest tam zawor DV jeśli tak to w ktorym miejscu się znajduje i czy można zastąpić go zaworem Bov ?? i jakie ćiśnienie ustawić prosił bym o jakiś schemat lub fotki jeśli ktoś posiada :)

pozdrawiam
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Cze 23, 2016 23:18   

tedik, do Diesla :roll: :?:

Mam nadzieje ze to żarty :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pią Cze 24, 2016 05:00   

Remigiusz, sa teraz blow offy do diesli na alledrogo.. Głownie do wszemocarnych TDi takze jak chlopak bedzie miał długą bezsenna noc to sobie rozkmini jak to wszystko zmontowac i bedzie robić kle kle kle pss
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Cze 24, 2016 11:48   

tomii620si, mam nadzieje ze on wie ze to jest totalny nonsens. Takie coś wpada w kategorie magnetyzery.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pią Cze 24, 2016 12:56   

tego sie nie robi dla sebsu tylko dla dzwieku.. Chodz ja bym wolal dv zalozyc szportowa.. znajomy ma taka w astrze h i calkiem przyjemnie to brzmi...
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 24, 2016 13:06   

Dv - dump valve i bov to to samo?
_________________
75 Red Edition
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pią Cze 24, 2016 13:09   

co innego.. dziala na innej zasadzie ale oba maja ta sama funkcje.. spuscic cisnienie z ukladu po puszczeniu gazu :)
tylko jedno masz na turbinie a drugie na dolocie .
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Cze 24, 2016 13:55   

tomii620si, Ale nie w Dieslu, możesz od razu sobie rury dolotowe pociąć na to samo wyjdzie.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 24, 2016 14:17   

Zamiast montować takie szmery do diesla to lepiej niech kupi na biurko:

https://m.youtube.com/watch?v=boQfUScLQT4

I moze robic sobie pssst nawet w środku nocy jak pójdzie sikać po przebudzeniu
_________________
75 Red Edition
 
 
tedik 



Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 8
Skąd: Ścinawka Średnia



Wysłany: Sob Cze 25, 2016 16:07   Zawór DV w silniku 220 SD

Witam :) powiadają (kto pyta nie błądzi)

dokładnie spotkałem zawory bov na allegro do diesel i z stąd to pytanie :)

chodzi bardziej o efekt dźwiękowy niż o wzrost mocy:)

ale odpowiedzi dalej nikt nie udzielił jak to zamontować ?? ??

pozdrawiam :) :)
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 26, 2016 17:57   

poczytaj o zasadzie działnia BOV
bardziej efekt dźwiękowy nic wiecej
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R400 Montaż Intercoolera do wersji SD - fotorelacja
Projekt ukończony w 100%.
michu1123 Tuning mechaniczny 56 Pią Paź 02, 2009 17:38
Remigiusz
Brak nowych postów [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Dla fanów Turbo i Blow Off
roiven Tuning mechaniczny 9 Sro Mar 28, 2012 12:07
dobryziom
Brak nowych postów Montaż IC, jak?
Markzo Tuning mechaniczny 17 Sro Sie 29, 2012 14:43
Markzo
Brak nowych postów [R75] Montaż MBC
szpynior Tuning mechaniczny 4 Sob Lip 28, 2012 22:22
szpynior
Brak nowych postów [R 200] montaz strumienicy
frongo Tuning mechaniczny 37 Sro Mar 27, 2013 08:08
kruszan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink