Forum Klubu ROVERki.pl :: W edycji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
W edycji
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lut 22, 2013 15:06   

Gdy silnik nie może kręcić, bo już jest opór to okej, ale nie okej, jak zaczyna kręcić, przesuwa zębatki i jego siła nadal w nie pcha. Mój pierwszy zamek, który padł mi w drzwiach pasażera, miał połamane zębatki. Silnik się kręcił.

Oryginalny silnik z zamka, jest widocznie obliczony na ten ruch, że dokręci do końca i zamek jest otwarty lub zamknięty. Tak mi się wydaje i tak to zrozumiałem z opisu dzieja. Nie wiem co steruje napięciem zamka, na pewno BCU, ale czy jest to jak z szybami? Że dojeżdża do końca i wraz ze wzrostem oporu rozłącza zasilanie?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 22, 2013 15:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szemet33 



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Mar 26, 2013 19:38   

Czy zamek od kierowcy z anglika pasuje do pasażera w wersji europejskiej? Czy wystarczy wymienić zamek? Czy może od pasażera z anglika? Chce uniknąć wymiany samego silniczka
_________________
Ciekawy Roverek
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 26, 2013 22:58   

szemet33, tak pasuje wymieniaj śmiało
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Paź 13, 2013 11:07   

Odgrzeje dla potomnych.

MaReK napisał/a:
Oryginalny silnik z zamka, jest widocznie obliczony na ten ruch, że dokręci do końca i zamek jest otwarty lub zamknięty.


Silnikami steruje jedynie impuls ok 1 sekundy, który został wyliczony do konkretnej prędkości obrotowej, jeżeli wstawimy zbyt wolny, zamek nie otworzy się do końca w tym czasie. Dzieje się też tak, jak kończy się silniczek. Wstawienie zbyt szybkiego spowoduje, że zamek już się otworzy, ale silniczek będzie nadal "chciał" się kręcić i spotkanie metalowego ślimaka z plastikową zębatką, może nie za pierwszym razem, ale za kolejnymi napewno pozbawi kilku ząbków.

Jeszcze jedna uwaga, silników tych nie można zamieniać miejscami, ponieważ mają odwróconą polaryzację. No chyba, że chcecie później ciąć kable jak kolega Adsik.

Dodatkowo, mogę podpowiedzieć, że te silniczki w 80% można reanimować ;)
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Nie Paź 13, 2013 23:37   

A na czym polega owa reanimacja?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 21, 2014 10:54   

trochę odgrzeję kotleta... reanimacja silniczka hmm

Próbowałem z 2 zamkami i w obu pacjent przeżył i ma się dobrze.

Sprawę nitu pominę bo wstyd się przyznawać :D

w silniczku tak jak w moich przypadkach skończyły się szczotki w plastikowym zakończeniu obudowy silniczka. wystarczy podmienić tylne obudowy gdzie szczotki są dobre, lub przy odrobinie cierpliwości dolutować malutkie miedziane blaszki żeby stykały się z komutatorem silniczka i śmiga aż miło... przynajmniej u mnie pomogło
_________________
75 Red Edition
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Sty 23, 2014 09:14   

longer86 napisał/a:
w silniczku tak jak w moich przypadkach skończyły się szczotki

To jest jedna z opcji, padają jeszcze z kilku powodów, m.in. przepalenia któregoś z uzwojeń, stopienia podstawy komutatora, powstania zwarcia między stykami, na skutek odkładania się pyłu ze szczotek, itp.

longer86 napisał/a:
lub przy odrobinie cierpliwości dolutować malutkie miedziane blaszki żeby stykały się z komutatorem silniczka i śmiga aż miło...

I śmigać będzie, ale na ktrótką metę. W tym przypadku będą wycierać się styki komutatora, co spowoduje już nieodwracalne uszkodzenie całego silniczka.
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
Limakow 



Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 13



Wysłany: Sro Kwi 16, 2014 17:27   

Hej
U mnie nie otwiera centralny z pilota drzwi kierowcy a zamyka wszystkie, wychodzi na to, że też czeka mnie wymiana silniczka.

Dziwi mnie tylko jedna rzecz: w środku z przycisku przy podłokietniku ani nie otwiera ani nie zamyka drzwi kierowcy. Rozumiem, że nie otworzy bo silniczek chyba padł ale dlaczego nie zamyka. Może wada nie jest kwestią silniczka tylko czegoś innego ?? ?
Dodam, że wielokrotnie próbowałem synchronizować wciskając jeden przycisk naraz 4 razy lub 0ba cztery razy.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 24, 2014 21:53   

kmisiowy napisał/a:
czyli mogę kupić zamek od np. tylnich drzwi i wymienić wtedy ten silniczek - muszę wtedy też przekładać ślimaki czy po prostu przekładam silniczek z ślimakiem w całości?


1. Jeśli kupisz zamek z anglika to nie musisz przekładać samych silniczków tylko przekładasz całą elektronikę (biała puszka) do swojego zamka.

2. Zamek z drzwi tylnych (cały) pasuje do drzwi przednich - (prawa strona) ... trzeba tylko usunąć mechanizm blokady przed dziećmi. Ja u siebie wyłamałem rygiel który wystaje po montażu z drzwi - pamiętajcie o ustawieniu w pozycję odblokowane - a część mechaniczną która przesuwa rygiel odkręciłem. Wszystko śmiga jak trzeba bez rozbierania zamka.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sie 06, 2014 14:12   

a moze taki silniczek:
http://www.conrad.pl/Siln...A_19779_1210014
grosze kosztuje, po wymiarach powinien podejść, tylko z tym wałkiem, ale to też wbrew pozorom nie problem. Jak będę miał z pół godziny czasu to zamówię i poskładam i opisze co i jak dla potomstwa
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
zbygru 




Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 23
Skąd: Grudziądz

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 18, 2015 18:05   

proszę o pomoc!
Niedawno kupiłem R75, od początku przednie drzwi pasażera mogłem zamykać pilotem i kluczykiem w drzwiach kierowcy ale otwierać mogłem tylko klamką wewnętrzną;wymontowałem i naprawiłem silniczek i po zamontowaniu zamka wszystkie cięgna niby poruszają się prawidłowo ale drzwi pozostają stale otwarte :roll: ; "cypek" przy szybie wysuwa się po otwarciu z pilota lub kluczyka i chowa po zamknięciu ale klamką zewnętrzną nadal można drzwi otwierać i oczywiście włącza się alarm; po zamknięciu dioda od alarmu "mruga" tak jak opisuje to instrukcja a drzwi pasażera są otwarte; trzymając zamek w rękach po odłączeniu cięgien sytuacja jest taka sama, nadal dźwignią do której mocuje się ramię od klamki zewnętrznej mogę otworzyć zamek mimo że pilotem go zamknąłem; czy problem jest z ryglem ? (jaki?) zamki w pozostałych drzwiach działają prawidłowo
W trakcie naprawy nie demontowałem żadnych elementów oprócz modułu z silniczkami.Naprawa sprowadziła się do wyczyszczenia styków w obudowie i styków miedzianych wewnątrz silniczka.
Mogę za kilkadziesiąt złotych kupić inny zamek i po krzyku.Ale nie o to chodzi.Skoro zamek wcześniej działał tzn zamykał a nie otwierał bo silniczek się zawiesił a tera pracują oba silniczki to chciałbym wiedzieć dlaczego nie blokuje klamki zewnętrznej :o

Czy ktoś może mi podpowiedzieć, która dźwignia powoduje blokadę cięgna od klamki zewnętrznej? czy na załączonym zdjęciu dźwignie są ustawione w pozycji zamek zamknięty czy otwarty?
Przepraszam autora fotki za jej użycie ale znalazłem ją właśnie w temacie problemów z zamkami :]
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 18, 2015 22:55   

cięgno klamki zewnętrzne jest niewidoczne na tym foto. zamek jest w pozycji otwartej
_________________
75 Red Edition
 
 
zbygru 




Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 23
Skąd: Grudziądz

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 19, 2015 12:54   

dzięki
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Wto Sty 20, 2015 19:26   

Witam. Czy ktoś posiada zdjęcia kolegi Adasika ponieważ zostały usunięte z serwera, a kolega Adsik już chyba zniknął z forum sądząc po ostatniej wizycie. Zapomniałem zapisać, a było ładnie krok po kroku opisane.
Ostatnio zmieniony przez thorgalxxx Wto Sty 20, 2015 21:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Wto Sty 20, 2015 21:24   

Nie zniknął, jestem :) Ale to dłuuga historia :) Musze poszukać, może gdzieś są na kompie jeszcze
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Wto Sty 20, 2015 21:45   

Byłbym niezmiernie wdzięczny. Kolega Haszczyc ma zdjęcia rozbiórki zamka, ale tam jakieś kombinacje są z nitem, a pamiętam że u ciebie było to ładnie i nieskomplikowanie pokazane i środkowy nit był nieruszany.
 
 
pavello200 




Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 109



Wysłany: Sro Cze 24, 2015 13:58   

podpinam sie pod temat odnośnie zdjęc, jak możecie to udostępnijcie bo ściągnąłem bok drzwi i nie wiem co dalej :-D
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 24, 2015 22:08   

pavello200, zamek trzymają trzy śruby torx na boku drzwi.

1. Odchyl sobie wygłuszenie drzwi (klej będzie wciąż lepki, później po prostu przykleisz je z powrotem).
2. Na dole odkręć prowadnicę szyby, pozwoli Ci to odchylić ją wgłąb drzwi i łatwiej wyjąć zamek.
3. Odepnij wtyczkę od zamka (asymetryczna, bez problemu zapniesz ją z powrotem właściwie).
4. Odkręć 3 śruby torx na zewnątrz drzwi, zamek zostanie poluzowany.
5. W środku zobaczysz, że cięgło klamki zewnętrznej trzyma się w takim białym, plastikowym uchwycie. Po boku ma on takie jakby zatrzaski, coś al'a skrzydełka. Wystarczy wsunąć w nie płaski śrubokręt i odchylić - puści samo. Warto spojrzeć, ile cięgła mniej więcej wystawało z tego po drugiej stronie, dzięki temu przy montażu będziesz mieć pewność, iż klamka zewnętrzna działać będzie jak wcześniej. Złączkę tę zapina się przez położenie cięgła w rowku i ściśnięcie jej - ot, cała filozofia.
6. Wysuń zamek, odchylając przy tym prowadnice poprzez wpychanie ich wgłąb drzwi. Jeżeli wyjmujesz zamek kierowcy - masz dodatkowego questa. Spróbuj podczas wyciągania nie rzucić żadną urewką, a przy wkładaniu go - powstrzymaj się od chęci zamordowania inżynierów. :D Po prostu musisz wyczaić, pod jakim kątem go wyciągać.

W sumie to całość nie jest taka straszna. Ciężko coś popsuć, ale przed złożeniem tego w kupę - podepnij zamek na sucho, śrubokręt włóż w rygiel by zasymulować zamknięcie drzwi i pobaw się cięgłami, zamykaniem, otwieraniem. Jeżeli wszystko działa, po prostu włóż zamek, przykręć go, zapnij cięgło klamki zewnętrznej, podepnij wtyczkę, wygłuszenie, kable przy boczku, boczek i po robocie. :P

Porady z doświadczenia:
Wkładając boczek KONIECZNIE pamiętaj - kołek od ręcznego zamykania drzwi idzie pierwszy. Po prostu jak już nim wcelujesz, to wszystko wyjdzie idealnie, a jak o nim zapomnisz, to założysz boczek i zorientujesz się, że czegoś brakuje. :D
Druga sprawa - jeżeli robisz zamek kierowcy - przypnij zamek do bębenka na kluczyk przez ten metalowy łącznik z zębatką. Napisz to sobie na kartce i naklej ją na drzwiach. Bez tego po prostu zapomnisz o tym fakcie (ze względu na wcześniejszy proces wkładania tegoż zamka) i będziesz musiał rozbierać wszystko raz jeszcze. Łącznik wkładamy w gniazdo, przykręcamy zamek choć 1 torxem i przekręcamy kluczyk - jak otwiera i zamyka to jest git (do zamykania drzwi symulujemy ich zatrzaśnięcie poprzez wciśnięcie zamka śrubokrętem). Jak nie otwiera i zamyka to nie jest git. Trzeba tego torxa wykręcić, wysunąć łącznik z gniazda, obrócić go nieco i włożyć z powrotem. Mnie się udało za 2 razem, choć do otwierania mam nieco zbyt duży opór.

I uwaaaaaga (niczym TheFoodEmperor), nie spieeeeeprz mikroprzełączników, bo karniaki z nieba będą lecieć. Zobaczysz je na zamku, takie małe, plastikowe kołeczki w chyba zielonej gumce. Lubią się wygiąć w bok. Jeżeli tak się stanie - popraw je, bo to one dają komputerowi sygnały o pozycji zamka.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
Ostatnio zmieniony przez MD Czw Cze 25, 2015 01:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 24, 2015 22:31   

MD instrukcja pierwsza klasa. Jakieś 3 tyg temu przerabiałem temat i takiej szczegółowej instrukcji na forum nie było. Przeszedłem przez wszystkie punkty twojego tutoriala łącznie z k$&@ jak ten zamek ułożyć żeby wyszedł, a potem żeby jeszcze tak samo wszedł. Oczywiście nie obyło się bez drugiego zrzucania boczka po obczajeniu że kołek jeszcze został :mrgreen: jak się obczai tą jedyną opcję ułożenia zamka to wychodzi dosyć łatwo nawet swobodnie bym powiedział :razz:
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 25, 2015 01:02   

adam_26, dokładnie! :D To jest tak pod ukosem w każdej z 3 osi, choć czasem mam wrażenie, że trzeba ułożyć ten zamek jeszcze w 4 wymiarze. :D
Ja boczek zdejmowałem dwa razy. 1 razem zapomniałem przełożyć kołeczka, 2... zapomniałem włożyć tego ząbkowanego dzyndzla, co łączy zamek kierowcy z bębenkiem od zewnętrznego kluczyka. :D Właśnie, muszę to dopisać do instrukcji. Bo jak się zapomni to włożyć - trzeba wszystko rozbierać od nowa. :P

A jak mi fundniecie nowy zamek do drzwi to jestem w stanie zrobić fototutorial z opisami by MD. :D
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink