Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Szumy z okolic paska klinowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Szumy z okolic paska klinowego
Autor Wiadomość
predatoraf 




Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 142
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Pon Lut 25, 2013 13:26   [R200] Szumy z okolic paska klinowego
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam, ostatnio, ktoś zwrócił mi uwagę na ślizgający się pasek, ja tego nie zauważałem, bo ani on nie piszczy, ani się nie ślizga, a przynajmniej tego nie odczuwam. Ale chodzi o to, że na jałowym biegu słychać szum paska w odległości nawet 5m od samochodu. Więc się ślizga czy coś innego może odpowiadać za szum?
Naciąga się pasek rozrządu, czy pasek klinowy?
Plik dźwiękowy nagrywany bardzo czułym mikrofonem:
http://predatoraf.wrzuta....w_rovere_220sdi

Na początku mikrofon położony był na masce i słychać tylko drgania klapy, później jednak coraz głośniej słychać pracujący pasek. Szum który słyszycie to nie zakłócenia, nie wiatr tylko odgłos paska + stały warkot silnika

W związku z zaistniałą sytuacją mam kilka dodatkowych pytań:
1. Czy można (któryś) pasek naciągnąć jakąś śrubką?
2. Wymiana paska wiąże się z wymianą czegoś jeszcze? Napinacza, rolki itp?
3. I tak przy okazji, pasek klinowy napędza 5 kół. Co te koła napędzają?

Pozdrawiam
_________________
Dobry wywiad to podstawa do wygrania każdej wojny...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 25, 2013 13:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Pon Lut 25, 2013 13:44   

Prawdopodobnie ktores lozysko w rolce napinacza,u mnie jest tak samo tylko ze ja mam benzyna.Ja wyciagnolem ten simering w rolce i na smarowalem lozysko na jakis czas spokoj,o ile jest co smarowac.Najlepiej wymeinic rolce,wydlub ten simering lub odkrec rolke i sprawdz stan lozyska
 
 
wolian 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 29
Skąd: SWINOUJSCIE



Wysłany: Pon Lut 25, 2013 22:28   

Paski są naciągane poprzez napinacze, niema żadnych śrubek do naciągu, jak wymieniasz to komplet pasek+ cały napinacz, pięć kół pasowych to koło pasowe silnika, rolka napinacza, sprężarka klimatyzacji, pompa wspomagania ukł. kierowniczego, alternator. W twoim wypadku najrozsądniej będzie wymienić pasek wielorowkowy oraz napinacz owego paska, raczej nie radzę ci wymiany samej rolki napinacza lub pchania gdzieś tam smaru, zwiększysz tylko koszty naprawy, ja to przerabiałem, na zimnym silniku po nocy był ten jazgot po rozgrzaniu wszystko cichło, dopiero po wymianie kompletu mam spokój.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 26, 2013 10:27   

W przypadku napinacza w SDi trzeba sprawdzić jak on pracuje ... jeśli nei widać, żeby napinacz tracił osiowość w porównaniu do pozostałych kół pasowych, oraz przy jego "odciaganiu" w celu zdjęcia paska praca napinacza jest płynna a siła docisku spora, to można wymienić samą rolkę (kilkadziesiąt PLN a nie kilkaset). Jesli natomiast napinacz pracuje skokowo lub gdy oś pracy rolki napinacza jest ukośna w stosunku do kół pasowych należy wymienić całość. Awaria napinacza w drodze powoduje koniec jazdy, gdyż w tym silniku pasek klinowy (a nie rozrządu) napędza pompę wody i awaria tego paska powoduje brak obiegu chłodzenia i przegrzanie silnika. Przy wymianie należy oczyścić i odtłuścić koła pasowe oraz uważać, żeby nie wybrudzic paska przy zakładaniu.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 26, 2013 14:27   

A może pasek się wyciągnął i teraz w okolicy rolki napinającej trze o rolkę od sprężarki klimatyzacji?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 26, 2013 14:55   

W dieslu jak cokolwiek złego się dzieje z paskiem (wyciagnięty czy też wytarte kliny) to zaczyna piszczeć na kole od wspomagania kierownicy ... pozatym przy automatycznym napinaczu, to właśnei on eliminuje wydłużanie się paska w trakcie zużywania.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 27, 2013 08:07   

Brt napisał/a:
W dieslu jak cokolwiek złego się dzieje z paskiem (wyciagnięty czy też wytarte kliny) to zaczyna piszczeć na kole od wspomagania kierownicy ... pozatym przy automatycznym napinaczu, to właśnei on eliminuje wydłużanie się paska w trakcie zużywania.

Zgada się. On eliminuje wyciąganie się paska. Tylko jak się za bardzo wyciągnie to napinacz bardzo zbliża się do koła pompy klimatyzacji. U mnie jest tak blisko, że mam wrażenie że niedługo pasek będzie się ocierał o to koło.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lut 27, 2013 10:30   

klimatyzacji ?? a nie czasem koła od wspomagania ?? niestety nie mam już R, żeby to namierzyć i organoleptycznie obadać ;) reasumując ... trzeba zdjąć i tak pasek i wszystkie koła posprawdzać + napinacz + rolkę :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R220SD] Piski z okolic paska klinowego
zywy30 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sob Paź 20, 2012 21:00
piernik
Brak nowych postów [R200 1.4 16v 98r.] Stukanie w okolicach paska klinowego
eluniaj Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Cze 09, 2009 18:33
eluniaj
Brak nowych postów [214i]Wymiana paska klinowego alternatora
JeCiu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pią Sie 22, 2014 13:36
ash
Brak nowych postów [Rover25] Potrzebna część, napinacz paska klinowego?
Norka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Lis 29, 2013 21:37
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink