Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wymiana komutatora w wiatraku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wymiana komutatora w wiatraku
Autor Wiadomość
maciej.s 



Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice



  Wysłany: Sro Sie 08, 2012 21:38   [R75] Wymiana komutatora w wiatraku
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam,
dzisiaj udało mi się założyć do silnika wiatraka komutator ze strony:

http://www.selmex.pl/go.l...TA7eT0wOw%3D%3D

komutator: K-203080
ilość wycinków: 20
wymiary: d=8,0 D=30,0 L=13,5
max.obroty: 6000
rodzaj: haczykowy


Komutator ma dokładnie taki sam rozmiar obszaru roboczego, wysokość, dziurę na oś i liczbę wycinków.

Potrzebne narzędzia:
https://photos.app.goo.gl/m2Zf5SDF8PeoxxFC6

Miałem podobny problem jak koledzy, stary komutator został przecięty na pół przez sprężynkę ze szczotki masowej. Szczotki wymienione z IRMOTU ( http://forum.roverki.eu/v...p=397372#397372 ) i nowy komutator za 16.85zł ze sklepu selmex.pl. Cała wymiana trwała trochę ponad godzinę. Jak wymienić szczotki już wiemy ( http://roverki.pl/index.p...cle/21-inne/464 ). Stare "haczyki" na komutatorze trzeba małym dłutkiem i młoteczkiem rozciąć od góry, zdjąć wszystkie druty (nie pomylić kolejności :!: ). Potem rozwiercić wokoło wału silnika stary komutator ja zrobiłem 8 dziur wiertłem 3mm i delikatnie popukać w bok starego komutatora aż całość zejdzie z wału. Następnie czyścimy wał papierem ściernym 100-150 lekko przesmarowujemy wał i nowy komutator jakimś tłustym i zabieramy się za nabijanie. W tym celu potrzebny będzie klocek drewniany, młotek np. gumowy i wiertło 10mm. Zrobić w klocku dziurkę wiertłem tak na 2-3cm (dziura na wał) i wbić nowy komutator tak żeby dało się założyć druty na haczyki bez wyginania haczyków ale nie za nisko żeby szczotki jeszcze były na komutatorze. Lepiej wbić mniej niż więcej bo odwrotu nie ma. Teraz jak kto woli można zalutować druty albo pozaginać haczyki. Ja zalutowałem bo bałem się że mi się haczyki przy zaciskaniu połamią. Na koniec założyć płytkę ze szczotkami i wyregulować ostatecznie wysokość komutatora.
I to tyle cała regeneracja zmieściła się w 60zł i jest na lata a wiatrak ma odpowiednią moc i trzy biegi tak jak być powinno :!: .

Pozdrawiam i powodzenia w naprawach waszych R.
Ostatnio zmieniony przez maciej.s Sro Cze 03, 2020 21:28, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 08, 2012 21:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 08, 2012 23:21   

maciej.s, coś zdjęcia z picasy nie da się otworzyć ;)
 
 
maciej.s 



Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Sie 09, 2012 00:29   

powinno już działać, mój błąd :oops:
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 834
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 09, 2012 08:42   

Kurcze, jak się kiedyś pewnego szpeca elektryka spytałem o wymianę komutatora to mi wciskał kit o konieczności przewinięcia całego wirnika :roll:

U mnie komutator dostał nieźle po :dupa: po tym jak wstawiłem szczotkę rozrusznikową :głupek2:

Dzięki za wspaniałe info ;)
 
 
roverss75 



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: słupsk



Wysłany: Czw Sie 09, 2012 17:54   

maciej.s dzięki za instruktaż, kupuję komutator i do roboty. fachowcy chcieli mnie zrobić na 250-300 zł, z przezwojeniem. nareszcie wrócę do 3 biegów. jeśli masz wiedzę ,to podpowiedz mi jakie poleciłbyś szczotki. dzięki serdeczne
 
 
maciej.s 



Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice



  Wysłany: Czw Sie 09, 2012 22:57   

Szczotki z IRMOTU wszystko znajdziesz tu:
http://forum.roverki.eu/v...p=397372#397372
i jak wymienić znajdziesz tu:
http://roverki.pl/index.p...cle/21-inne/464

Co do kosztów to mi też powiedzieli że się nie zrobią bo im się nie opłaca za dużo roboty bo trzeba wyjąć wirnik przewinąć... I niech mi ktoś powie ze w Polsce jest kryzys :evil:
 
 
roverss75 



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: słupsk



Wysłany: Pią Sie 10, 2012 14:08   

jesteś wielki.Dzięki serdeczne za podpowiedż, już prawie jestem w domu, została jeszcze tylko jedna rzecz , mianowicie przy wymianie na silnik 2-biegowy musiałem przełożyć mocowanie wiatraka [ ten przy 2-bieg. był uszkodzony ], przy tej operacji ośka wysunęła się [ nie sama oczywiście] z wirnika i teraz będzie zabawa z jej ustaleniem. Może ktoś z Szanownych Kolegów mógłby, gdyby miał pod ręka rozebrany silnik, podać mi wymiary ośki względem skrajnych powirzchni wirnika, byłbym zobowiazany. Jeszcze raz dzięki serdeczne. Aha, gdyby ktoś miał na zbyciu ,wspomniane wyżej mocowanie wiatraka, to będe mocno zainteresowany. Pozdrawiam
 
 
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Paź 20, 2012 00:13   

Cześć wszystkim...

Czy mógłby ktoś z forum podpowiedzieć mi jak mam rozebrać silnik?

Otóż udało mi się zdjąc tylną obudowe z tym qasi łożyskiem, niestety musiałem rozwiercać otworki i wszędzie mam mnóstwo poprzylepianych do stojanu opiłek od wiercenia.

Po zdjęciu obudowy okazało się, że komutator mam zjechany na ok. 3 mm. Nie wiem niestety jak dalej rozebrać silniczek, tzn. jak wyjąć wirnik? Od strony wentylatora urwałem kawałek mocowania metalowego a śruba jest piekielnie zardzewiła.

Czy koś z was może wie jak rozebrać to ustrojstwo?
_________________
MagicRover
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10890
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Paź 21, 2012 00:23   

To:
http://www.roverki.pl/zro...e-rover-75.html
czytałeś ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Lis 02, 2012 13:01   

tak czytałem, tyle że moje pytanie dotyczy samego silnika a konkretnie jak zdemontować bez demolki wirnik i komutator...
_________________
MagicRover
 
 
arturwar 



Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 14
Skąd: lubuskie



Wysłany: Sob Lip 05, 2014 00:55   

Witam
Właśnie dzisiaj zregenerowałem swój wiatrak według w/w wskazówek. Cała operacja trwała ok. 5 godzin łącznie z zaszyciem pacjenta i przebiegła bez żadnych komplikacji. Pacjent w dalszym ciągu posiada własne organy i miewa się bardzo dobrze. Całkowity koszt operacji wyniósł 50 zł.
Szczerze polecam!!!
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lip 10, 2014 22:40   

oo fajny artykuł, napisany dwa lata temu, jest artek z tego na głownej ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
maciej.s 



Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Lip 10, 2014 22:51   

Chyba nie
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Nie Lip 13, 2014 12:15   

panowie a gdzie moge dostac same sprezynki na szczotke?
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Sty 19, 2015 10:47   

Gdyby ktoś chciał to mam do sprzedania 4 szczotki i 1 komutator do R75. Wszystko nowe (okazało się, że niemiec wymienił wentylator na nowy a padł mi tylko rezystor)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75 Wymiana świec - wymiana filtra kabiny i paliwa
slawkop Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Wrz 16, 2010 19:28
Pawel84
Brak nowych postów [R75] wymiana ECU
soo-woo Rover serii 75, MG ZT 34 Wto Lis 28, 2017 14:05
MaReK
Brak nowych postów [R75] Ecu wymiana
v6 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Mar 20, 2011 03:58
Gość
Brak nowych postów [R75] Wymiana termostatu 1.8 T
kosaaro Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Lut 14, 2015 23:48
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Wymiana alternatora w CDT
maras62 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Maj 19, 2023 21:53
maras62



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink