Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] 1.8 turbo + turbina od mazdy 2.3 MPS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] 1.8 turbo + turbina od mazdy 2.3 MPS
Autor Wiadomość
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Czw Mar 28, 2013 19:07   [R75] 1.8 turbo + turbina od mazdy 2.3 MPS

Witam

Dziś podciągnąłem troszkę roverka na doładowaniu, nie dużo bo tylko do 0.8 BAR ładnie się brykało do czasu az w turbinie padły uszczelniacze i zalało silnik olejem.

W silnik nic sie nie stało jednak turbina do regeneracji i dolot do czyszczenia.

Podjechałem do znajomego speca od turbin, pokazałem starą stwierdził że faktycznie uszczelniacze do wymiany i luzy juz spore.
Koszt regeneracji 700do 900 zł

Jednak wiem że ta turbina jest za mała wydajnością do tego silnika dlatego poprosiłem go o dobranie jakiejś turbinki większej.

Okazało sie że posiada turbinę od MAZDY CX-7 2.3 260 KM w dobrej cenie po regeneracji bo tylko 850 zł. widocznie temat ciężki do sprzedania.

Różnica jest tylko we flanszy do wydechu, a z tym sobie poradzę , oczywiście będzie założony down pipe.


A teraz do sedna, czy jest ktoś mądry i powie mi ile ten silnik wytrzyma?

Ma 138 tys oryginalnego przebiegu zrobione GHF.

Liczę jeździć na doładowaniu 0.9 bara.

I co ze zmiana intercoolera , czy jest sens inwestować.

Czekam na wasze opinie
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 28, 2013 19:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Mar 28, 2013 21:26   

Większe turbo większy lag :D
Jakaś świnia się jeszcze przyda by to wszystko wystroić, wtryski mogą nie wydoić i pompa paliwa...
Wymiana turbo to dopiero początek...
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Pią Mar 29, 2013 00:22   

Siema Marrcus ;-)
Korci mnie strasznie ale wiem że temat nie opłacalny aby robić ponad 200 bhp, stare t16 by takie mody znosilocałe k seria moim zdaniem za delikatna . 0.8 może 0.9 bara max.

Problemem tamtej turbiny było to że nie wyrabiala się . Komplet ludzi i pod górkę i doladawanie spada .
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 29, 2013 09:26   

Zacznij od tego, żeby odczytać numery z wtrysków i zobaczyć jaką masz wydajność. Turbo.. nie kupuj nic na pałe. Zobacz jaką masz flanszę montażową w turbo, co podejdzie bez rzeźby pod Twój kolektor. Wiem, że Hvil miał u siebie w 1,8t turbo t3/t4 (nie wiem co dokładnie). W przypadku Twojego auta nie ma potrzeby świni ani SA, można poprawić mapy na ori sterowniku :ok: IC jak najbardziej ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Sob Mar 30, 2013 16:52   

Sprawa jest taka że ja ta turbine będę miał w sumie za 650 zl . Bo stara weźmie w rozliczeniu . Prócz tej flanszy nic się nie róźni . Nie jest ona specjalnie większą niż oruginalna . Może minimalnie .


Jak mogę te mapy poprawić ?

[ Dodano: Sob Mar 30, 2013 16:52 ]
Panowie mam numer wtrysków ale jak sprawdzić ich wydajność ?
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 30, 2013 17:37   

davidlive napisał/a:
Panowie mam numer wtrysków ale jak sprawdzić ich wydajność ?

Podaj ten numer.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Sob Mar 30, 2013 18:29   

0260155079
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Mar 30, 2013 20:08   

Chyba coś źle odczytałeś. :P
1.8 turbo mają wtryskiwacze 0 280 156 079 o wydajności 238,6cc/min.
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Sob Mar 30, 2013 20:10   

Sory fakt , żle przepisałem

czyli wtryski słabe z tego co widać :(

w tym silniku wszystko robione jest na styk, na ori częściach pow 0.9 bara to już kat dla silnika
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 31, 2013 10:53   

może wtryski od Tserii? 440 wydajności mają ;) Co to remapa to każdy to powinien ogarnąć (jakiś dobry zakład) bo tu nie ma takich jaj jak w starszych z lutowaniem kości itp ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Nie Mar 31, 2013 11:02   

może wtryski od Tserii? 440 wydajności mają

Nie wszystkie, w 800 sedanie siedziały 380cc a w coupe nawet jeszcze nie sprawdzałem.
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Nie Mar 31, 2013 14:30   

T serie mam na podwórku dokładnie 620ti

Panowie nie zapędzajmy się, za dużo modów by wyszło, listwę trzeba by przerabiać regulator, pompa, dolot
wszystko to duża kasa a silnik po prostu konstrukcyjnie za słaby do takich cudów.

0.8 bara starczy na seryjnych gratach
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 31, 2013 14:53   

czyli nie pozostaje nic innego jak wrzucić T-serię do R75 :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 13:34   

No nie bowiem k-seria nie mam nawet poły tego jadu co mam w 620ti ale jednak takich modów wolę uniknąć .

Panowie szukam po necie gdzie sie da , proszę was o wrzucanie tu info na temat modów w 1.8t.
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 16:33   

Modzenie k-serii turbo to za droga zabawa jak na nasze realia, generalnie wszystko sprowadza sie do śrub ARP i kucizny, bez tego taka zabawa jest bezcelowa.

davidlive napisał/a:

Panowie szukam po necie gdzie sie da , proszę was o wrzucanie tu info na temat modów w 1.8t.

Wszystko znajdziesz na forum: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50670


Tak poza tematem, k-seria ma natrysk oleju na denko tłoka?
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 21:57   

oszzz turbo od od pakietu mazdaspeed no ladnie nie wiem czy to ci silnika nie wydmucha :D bo to niezle pompuje... moim zdaniem za mocna i ten silnik za malo wydajny na to.
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 22:47   

Czytam o niej cały czas fakt jest to mocną turbina . Ale. Wkońcu mam MBC aby ją regulować .

Z tego co już się dowiedziałem to albo jest to k04 albo jej odpowiednik.
Za taką kasę warto brać.
Dowiedziałem się przy okazji co jest powodem szarpania mojego silnika
Jutro może w środę będę już wiedział więcej .
Będzie sporo.zabawy przy wodzie i oleju, bo ktućce są chyba inne.

Zapraszam też do giełdy tam zgłosiłem stara turbine może komuś się przyda.
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 00:29   

Co to znaczy ze niezłe pompuje ? Nie wsadza się Turbo i wywalam Wastegate żeby pompowała ile da rady tylko po to się ustawia Turbo na zadane ciśnienie doładowania i tyle. Przy większym Turbie lag będzie większy. :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 09:48   

Remi weź czasem zaznacza do kogo piszesz ok,bo już myślałem że do mnie ;-) .

Wracając do tematu, aby nie przesądzić z doladowaniem mogę i chyba to zrobię,skrócić cięgło od westgata. Ustawić je np na max 1 bar i dalej regulować mbc.

0.7 0.8 bar myślę że styknie .

Ciekawe ile ten silnik wytrzyma
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 10:20   

Ciekawe jaki to turbo będzie miało lag, tam jest 2,3 motor w maździe?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 SDI] Większe turbo, większa turbina?
Rozan99 Tuning mechaniczny 21 Czw Sie 27, 2009 22:53
funfel
Brak nowych postów [r214si 97r] kubelkowe fotele z mazdy 323c
donmulanka Tuning mechaniczny 1 Sob Lis 08, 2008 15:36
michone
Brak nowych postów [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Dla fanów Turbo i Blow Off
roiven Tuning mechaniczny 9 Sro Mar 28, 2012 12:07
dobryziom
Brak nowych postów [MG TF] Turbina
Creme Tuning mechaniczny 27 Pią Maj 24, 2013 21:46
flapjck1
Brak nowych postów [R75] Turbina - typ
hvil Tuning mechaniczny 64 Pią Lut 12, 2010 23:00
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink