Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75]Dziwne wibracje budy podczas jazdy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75]Dziwne wibracje budy podczas jazdy
Autor Wiadomość
zolwik24 



Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 3
Skąd: Rzeszow



Wysłany: Pon Cze 17, 2013 19:12   

oki dzieki za info :) jak bedzie dobra to dam znac , narazie sie zabiore za sprawdzenie jej :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 17, 2013 19:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Pon Cze 24, 2013 21:15   

U mnie buda buczy niezależnie czy jadę czy stoję. Dzieje się tak w przedziale obrotów 800-1100. Poduszki wizualnie wyglądają na zdrowe. Zastanawiam się, czy może być wina po stronie amortyzatorów. Przednie mam zużyte i pojutrze jadę na wymianę. Może rezonowanie zniknie... :|
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 26, 2013 16:52   

@mocu a masz automat czy manual ?
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 26, 2013 17:14   

poduszkę tzn gruszkę ciężko ocenić wizualnie bo ona pęka z reguły w jednym miejscu gdzie dopiero po wymontowaniu jej widać pęknięcie
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Sro Sie 14, 2013 14:22   

Wracam do tematu drgań budy. Byłem u kilku mechaników i rozkładają ręce. W zawieszeniu niby wszystko OK . Na wolnych obrotach spokojnie nic nie drży w czasie spokojnej jazdy też super tylko w czasie mocnego przyśpieszania ok. 120km/h. Koła OK bo na drugim komplecie to samo. Mechanik przejechał się i sugerował że może jakiś wałek ze skrzyni biegów mieć luz na łożysku lub coś w tym stylu. Pytanie więc czy jest tam jakiś wałek i łozysko co może to powodować ? Skrzynia pracuje prawidłowo i nie drży w czasie jazdy. Może jednak przyczyna drgań jest w silniku a nie w zawieszeniu ??
 
 
RP 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 48
Skąd: Katowice / Lesiopole

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 14, 2013 15:13   

drgania zaczynają się powyżej 120 km/h bez względu czy przyspieszasz normalnie czy energicznie?? i co z wyższymi prędkościami- np jadąc równo 140 km/h
_________________
Felicja 1.3LX ==>>R75 2.0 V6
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 14, 2013 15:16   

Nie wiem czy to pomoże, ale coś od siebie dodam, otóż ja mam wymienioną oryginalną (niepopękaną) poduchę na tedguma, wcześniej przy przyspieszaniu nie miałem drgań, teraz drgania są ale w dolnym zakresie prędkości czyli jak przyspieszam od 40 do 100 to przy przyspieszaniu wszystko drga im szybciej jade tym drgania "są szybsze" aż nagle pyk i ich nie ma :) . Zatem poducha wg mnie jak najbardziej ma na to wpływ. Na oryginalnej miałem drgania podczas jazdy jak i przyspieszania, ale dopiero pomiędzy 1700-1900rpm i nie ważne czy prędkość startowa była niska czy wysoka. Powyżej 1900rpm "pyk" i zero drgań. Niestety charakterystyka drgań zależy od twardości poduchy a tedgum jest twardszy od oryginału. Ja mam automata, a co za tym idzie także sporo cięższą skrzynię, poducha zdaje się jest wspólna dla sinika i skrzyni ...
 
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Sro Sie 14, 2013 19:05   

RP napisał/a:
drgania zaczynają się powyżej 120 km/h bez względu czy przyspieszasz normalnie czy energicznie?? i co z wyższymi prędkościami- np jadąc równo 140 km/h


Powyżej 140 drgania są mało odczuwalne a im szybciej jadę tym bardziej komfortowo. Bardzo dynamicznie przyśpiesza od 150 w górę i drgań nie ma, ostatnio na autostradzie leciałem 180 to szedł jak burza i nic nie drżało. Najbardziej drży na V biegu . Na niższych I,II,III nie drży nawet jeżeli są te same obroty silnika.

Punx napisał/a:
Nie wiem czy to pomoże, ale coś od siebie dodam, otóż ja mam wymienioną oryginalną (niepopękaną) poduchę na tedguma, wcześniej przy przyspieszaniu nie miałem drgań, teraz drgania są ...


Hmm nie wiem czy Belg wymieniał poduchę ale moja jest w bardzo dobrym stanie.
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 14, 2013 22:17   

ja mam to samo i obstawiam poduszkę olejową bo widzę, że jest mokra tzn. padła :sad:
 
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Sob Sty 25, 2014 19:05   

Rozwiązałem temat drgań karoserii podczas przyśpieszania, walczyłem z tematem od prawie 2 lat, w końcu zapadła decyzja na wymianę przegubu wewnętrznego strona lewa . Ze względu na brak samych przegubów wewnętrznych wstawiłem używaną półoś lewą krótką kompletną z przegubem. :lol: Roverek zachowuje się stabilnie , nie drży nie trzęsie tak jak być powinno ! Stary przegub po demontażu miał wyraźne luzy.
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Nie Sty 26, 2014 15:24   

Punx napisał/a:
@mocu a masz automat czy manual ?


Mam automat. (przegapiłem Twoje pytanie) Dodam, że drgania są większe przy niskich temperaturach. W lecie podczas upałów jest ciszej.
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 26, 2014 17:10   

U mnie tak samo im zimniej i im zimniejszy silnik to drgania większe, nie wiele pomogło poluzowanie wszystkich poduch i ułożenie pracującego silnika. Mam tego pecha że prócz drania kierownicy to drgania czuć już nawet na obu fotelach z przodu, cała konsola wydaje dziwne dźwięki podobnie klapka od podłokietnika.

Mechanik próbował poruszać silnikiem i stwierdził że on jest strasznie sztywny, czy to normalne przy automatach ? silnik jest bardziej usztywniony ?

Jak odpalam silnik i mam uniesioną maskę to przez szparę widać jak on sie mocno unosi i pochyla do przodu, ktoś mi wspomniał że to może być wina skrzyni że za duże ciśnienie daje ?! ale nie mam pojęcia jak to sprawdzić :(
 
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Nie Sty 26, 2014 17:36   

Punx napisał/a:
Mam tego pecha że prócz drania kierownicy to drgania czuć już nawet na obu fotelach z przodu, cała konsola wydaje dziwne dźwięki podobnie klapka od podłokietnika.

Jak odpalam silnik i mam uniesioną maskę to przez szparę widać jak on sie mocno unosi i pochyla do przodu, ktoś mi wspomniał że to może być wina skrzyni że za duże ciśnienie daje ?! ale nie mam pojęcia jak to sprawdzić :(


Rozumiem że drgania macie nawet na postoju ? Bo to inna bajka wtedy i na pewno trzeba szukać wśród poduszek. Z tego co koledzy na forum pisali to bardzo ciężko jednoznacznie stwierdzić czy poduszka uszkodzona czy nie bo dopiero po demontażu widać uszkodzenia gumy. Ja mam jeszcze problem szarpania silnika podczas ruszania z 1 i wstecznego biegu i też nie wiem która to poducha bo mechanik cuda robił z silnikiem ( podnosił , szarpał, odchylał) i nie mógł stwierdzić która walnięta. Twierdzi że wygląda że wszystkie OK ale chyba jednak nie.
 
 
rtoip69 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 139
Skąd: jasło



Wysłany: Nie Sty 26, 2014 17:55   

Jak podczas ruszania to chyba ósemka.
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Nie Sty 26, 2014 20:21   

Też tak obstawiam :( ale sprawdzić chyba można dopiero po wyjęciu. Poczytam dokładnie temat o ósemce i chyba na wiosnę wezmę się za to.
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 26, 2014 20:23   

u mnie po wymianie większej tulejki w "ósemce" buda wyraźnie mocniej drga na wolnych obrotach. wystarczy dać 1000obrotów i drganie jest niewyczuwalne. Dodam, że zamontowana została tuleja z poliuretanu
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 26, 2014 20:39   

Ja mam tak samo co zmienie poduche to drgania mam większe :) najpierw zmieniłem oryginał na tedguma w ósemce, niewiele pomogło a z czasem się pogorszyło (o ile to wina poduchy), po zmianie poduszki od skrzyni z krzywej na prostą drgania mam wyraźnie większe. Najgorzej oczywiście na postoju na D, ale i w czasie przyspieszania czuć wibracje czasami aż szyba przednia zadzwoni.
 
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 26, 2014 21:14   

pablo, ja swoją poduchę 8 regenerowałem, duża tuleja z TedGum a małą dopasowałem z lublina z tylnego zawieszenia(jest w częściach zamiennych na forum str.2). Poduszkę idzie sprawdzić pod domem, tylko potrzebna pomoc bo ktoś musi dodawać raptownie gazu a Ty stań z przy lewym nadkolu(patrząc od przodu auta) weź latarkę i jak przyświecisz sobie to zobaczysz poduszkę i podczas gazowania zobaczysz jak ona pracuje. Ja tak swoją wypatrzyłem.
 
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 26, 2014 22:05   

Szkoda że na poduszce poliuretanowej też sie wibracje pojawiają jak dla mnie to była ostatnia deska ratunku.

Tak mnie jeszcze naszła taka myśl, może u nas w automatach w dieselu wibracje są w wrsji 131KM (CDTi) ? Skoro 75 dzieli się na tych co mają drgania (zwłaszcza w automacie) i na tych co ich w ogóle nie mają, to może to jest kwestia pracy silnika ? Ja mam CDT@CDTi, jak auto kupowałem to miałem zwykłe 116KM i w zasadzie wibracji/drgawek jakiś tragicznych nie było a przesiadłęm sie z benzyny na diesela więc jakby była taka tragedia jak teraz to zwróciłbym na to uwagę.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sty 27, 2014 00:29   

Nie sądzę aby to miało jakiś wpływ (w sensie moc).
Ja miałem różne standardy od 100 do 159 ;) Zawsze tak samo się zachowywała buda. W pewnej skali obrotów po prostu jakby się coś miało rozpaść. Winną temu była właśnie ósemka. Niby z zewnątrz nie była zła, ale jednak coś miała nie tak. Po wymianie na pouilretan jest dużo lepiej. Kwestia drgań na pouliretanie... nie wiem czy to jednak już nie jest gruszka na belce. Olejowa poducha jak kiedyś mi padła miała takie same drgania w dolnej partii obrotów lub na jałowym biegu. Po zmianie na używkę sprawną było okej. Teraz temat powrócił :(

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wibracje karoserii podczas jazdy - poduszka i półosie
mariusz950 Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Lis 17, 2020 17:00
stepien2
Brak nowych postów [R75] Dziwne pierdzenie podczas jazdy!!!!!!!
apacz Rover serii 75, MG ZT 45 Nie Cze 06, 2010 00:59
apacz
Brak nowych postów [R75] Dziwne szarpanie podczas jazdy
yenko87 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Paź 22, 2009 18:11
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Dziwne drganie/stukanie podczas jazdy.
baczek Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Gru 13, 2016 20:42
wellman
Brak nowych postów [R75] Dziwne tyrkotanie z okolic silnika podczas jazdy
Kysu001 Rover serii 75, MG ZT 20 Wto Lip 03, 2018 15:43
TransRaf



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink