Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Brak mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Brak mocy
Autor Wiadomość
Jawaa 



Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 153
Skąd: Łobżenica (ok.Piły)



  Wysłany: Nie Mar 31, 2013 20:57   [R25] Brak mocy
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam, mam mały problem. Może ktoś z Was miał coś podobnego, a więc:

Od jakiegoś czasu zauważyłem że roverkowi brakuje mocy ale tylko przy wyższych prędkościach tzn kilka miesięcy temu przed zimą rozpędzić autko do 170-180 to pikuś, momentalnie się zbierał.. a teraz tak niestety nie jest.. bujam go do 140 a później to juz idzie baaaaaaardzo opornie.. Problem w tym że od 0-100 nie stracił na mocy na pewno bo tak jak wczesniej jak mu pocisne to 1 bieg, 2 bieg zbiera się elegancko aż kolanami miesza po asfalcie ;) Nie piszcie tu o przepływce bo ten problem mnie nie dotyczu (chip tutaj z forum).. Dawniej miałem tak że gdy tracił moc wystarczyło wymienić filtr paliwa ale to już zrobiłem, wyczyściłem też filtr powietrza lecz to nic nie dało.. próbowałem na innym paliwie ale to na nic. i teraz pytanie czy to może coś z tym chipem ? a może dolot zasyfiony.. hmm albo nieszczelny układ od turbo.. sam nie wiem.. Chętnie poczytam wasze opinie na ten temat- POZDRAWIAM :)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 31, 2013 20:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Nie Mar 31, 2013 22:20   

wiele jest mozee... moze dolot zapchany nagarem moze masz syf w baku i jakos to dziala moze wtryski zle dzialaja duzo jest opcji;p
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Mar 31, 2013 23:39   

Sprawdź sobie sitko w śrubie Banjo czy nie ma syfu.

http://forum.roverki.eu/v...t=84262&start=0

[ Dodano: Nie Mar 31, 2013 23:39 ]
Sprawdź sobie jeszcze doładowanie ile pompuje :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jawaa 



Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 153
Skąd: Łobżenica (ok.Piły)



Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 16:04   

Sprawdziłem dolot i jest okey, wyczyściłem- nie było dużo syfu.. Ta śrubka o której mówisz hmm trzeba to sprawdzić tylko o ile sie orientuje jest strasznie kiepskie dojście do niej.. ( zresztą jak do połowy elementów w r25..).. A jak sprawdzić ile pompuje turbo ? na kompie ? tylko najbliżej na kompa do roverków mam 150km wiec nie bardzo mi się to opłaca.

[ Dodano: Wto Kwi 02, 2013 16:04 ]
Jeszcze dorzucę małe pytanko.. bo dopiero jak wywalałem dolot to zwróciłem uwagę , że przy kolektorze jest czujnik hmm ( moge się mylić ale Czujnik temperatury powietrza dolotowego) ale niestety nie jest do niczego podłączony i nigdzie wokoło nie moge znaleźć niczego co mógłbym w niego wpiąć.. wie ktoś może z jakiej wiązki odchodzą kable do tego czujnika ??
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 16:36   

Pewnie pełni rolę zaślepki.
U mnie tak jest.
 
 
 
Jawaa 



Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 153
Skąd: Łobżenica (ok.Piły)



Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 16:39   

Aaa okey czyli nie ma konieczności podłączania tego ?
 
 
 
Szymon199010 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 160
Skąd: Wolica Kozia

Rover 25

Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 18:05   

Tak jak pisze Adi jest to tak jakby zaślepka i nic nie jest tam podłączone.
Co do sprawdzenia ciśnienia doładowania to wystarczy zwykły Elm 327 z odpowiednim programem np digimoto lub scan master .
 
 
 
regins 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 83
Skąd: Jelenia góra



Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 18:06   

Ciekawy wątek bo w sumie dolega mi praktycznie to samo, do 100 idzie a potem tak nie koniecznie. Szczególnie czuje to bo nie dawno zmieniałem mapy na te od Remiego i auto swieżo po tym to jeździło idealnie a teraz jakby przysiadło. Jak zrobi się troche cieplej na dworze to napewno bym zajrzał do tej śruby o ktorej remi pisze tylko nie wiem jak sie tam dostac- ciasno troche...
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 19:57   

Jak ciasno, ścigamy pokrywę silnika i widać ja zraza przy pompie klucz 17mm jest potrzebny :-| :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
regins 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 83
Skąd: Jelenia góra



Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 20:48   

no ciasno bo wiązka kabli idzie mi nad wlasnie wejsciem do pompy :) i musze jakos sobie tam miejsce zrobić
 
 
Jawaa 



Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 153
Skąd: Łobżenica (ok.Piły)



Wysłany: Nie Kwi 07, 2013 12:06   

a no faktycznie.. Ja myślałem o innej śrubie, zerknąłem teraz pod machę i widzę że normalnie da się to odkręcić. Jutro albo pojutrze zrobię sobie miejsce w garażu i zrobię bo u mnie dziś trochę kropiło, więc nie bardzo :) no zobaczymy, zobaczymy. Ja też mam na mapkach z forum ;)

[ Dodano: Nie Kwi 07, 2013 12:06 ]
No to odświeżam temat.. Wymieniony filtr paliwa, powietrza, wyczyszczony układ ssący, wyczyszczone sitko zasilania pompy i nadal jest tak samo.. A czy jest możliwość żeby coś z chipem się stało ?
 
 
 
regins 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 83
Skąd: Jelenia góra



Wysłany: Wto Kwi 09, 2013 20:58   

ja zrobiłem kilka rzeczy i teraz jest lepiej ale nie wiem w sumie co na to wpłyneło.
1. zatankowałem dwa litry benzyny i 20 litrów ropy, jeździłem przez dwa dni ciągle na obrotach kolo 3000 ( poprostu na niższym biegu niż powinienem) może go przepaliło ;)
2. myślałem (jakiejś dziurki to wsumie tam niewidziałem) że puszcza mi górny wąż intercoolera wiec zdjąłem go i całego go obkleiłem go taśmą zbrojoną ( taką szarą) i złożyłem do kupy
3 porozłączałem wszystkie wtyczki które widziałem pod maską ( map sensor, chyba od egr i pare innych) i przesmarowałem takim smarem do elektroniki
4 zalałem teraz pod korek (dosłownie) i wsumie nie ma co sie czepiać, dzisiaj na stosunkowo krótkim odcinku dobujałem do 170 (nigdy nie udalo sie to na zimowkach) na zimówkach wiec nie co narzekać.
5 miałem okazje pobawić sie tez kablem elm327 i programem scan master i wyszło mi że:
- kąt zapłonu u mnie to -2stopnie (mierzone na ciepłym)
- turbo kreci na 1.1 bara
- i co ciekawe na biegu jałowym obciążenie wykazało 56% ( nie wiem skąd)
i to chyba tyle co ostatnio popatrzyłem przy autku
 
 
Jawaa 



Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 153
Skąd: Łobżenica (ok.Piły)



Wysłany: Wto Kwi 09, 2013 23:29   

hmm fajnie kombinujesz, dzięki ;) chyba sobie sprawie tego elm i tez się pobawie
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 10:35   

regins, To obciążenie to nie jest faktyczne obciążenie silnika to jest coś innego co pokazuje w naszym przypadku.

Kat sobie ustaw na conajmniej +2 do +4 ° ;)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
regins 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 83
Skąd: Jelenia góra



Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 22:12   

ten kąt to pamiętam że tak na pałę wcześniej ustawiałem (na zasadzie- o! teraz lepiej pali :D :D ) jak zrobi się trochę cieplej to przestawie na pewno bo teraz troche nie ma warunków :) ciekawe co okresla ten parametr od obciążenia, może chodzi o pobór prądu do radia, nawiewu itp. .
 
 
Jawaa 



Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 153
Skąd: Łobżenica (ok.Piły)



Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 15:10   

Hmm to znowu ja :) nie mam pojęcia, czy jest to związane z usterką którą opisywałem powyżej tzn. brak mocy przy wyższych prędkosciach.. a wiec dzisiaj sobie śmigam i autko nagle zgasło przy 100km/h i dosłownie odpalało na 1sekundę, po czym znowu zgasało.. wskazówka obrotomierza wariowała.. raz na zero za chwile na 2tyś obrotów itd. zatrzymałem się. Odpaliłem go po długim kręceniu odpalił ale obroty falowały, skakały, gdy dodałem gazu zgasał.. pochodził w ten sposób 3min i już jest wszystko dobrze.. dodam, że miałem już tak 3raz w odcinkach ok 2tygodni czasu a jeżdzę codziennie ok 80km. Miał może ktoś coś podobnego ? Szukałem po forum ale jakoś nie wiem jak opisać problem bo nie znam przyczyny dlatego nic nie znalazłem. Pozdrawiam
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 15:29   

Jawaa, Sprawdź sobie kable masowe :-| Lub dołóż nowy jakiś gruby :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jawaa 



Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 153
Skąd: Łobżenica (ok.Piły)



Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 17:50   

Kable masowe, no dobra ale które ? tzn na jakie szczególnie zwrócić uwagę ?
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 18:10   

Jawaa, Wszystkie grube :wink: Z aku do karoserii i do skrzyni :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Jawaa 



Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 153
Skąd: Łobżenica (ok.Piły)



Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 18:51   

No więc tak. Z aku do skrzyni kabel i końcówka jest w dobrym stanie, wszystko trzyma jest ok. Ale spojrzałem na ten drugi- krótki od aku do karoserii i końcóweczka trzymała się dosłownie na 5-6 nitkach kabla, juz wymienione. Zobaczymy czy dalej będzie się coś działo- dam znać.

[ Dodano: Sro Kwi 17, 2013 18:51 ]
A więc to jednak nie to.. :/ dziś miałem to samo.. kurde zastanawiam się czy może podstawka ta pod chipem jakaś nóżka się oderwała i nie styka.. ale dziwne że zawsze to się dzieje po ok 20km jazdy po południu, rano nic takiego nie ma miejsca.. a może immo ? brak mi pomysłów .. nie wiem na co zwrócić uwagę..

Zauważyłem dziś że powariował, niby było dobrze a jeszcze przez 40sekund wskazówka obrotomierza leżała na 0, ale silnik chodził okey.. Dziwne to, coś z elektryką ewidentnie, ale nie wiem jak się zabrać, gdzie szukać przyczyn
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ MG ZR] brak mocy
Szymonek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Lip 10, 2008 16:12
thef
Brak nowych postów [2.0 sdi] 105 KM - brak mocy !
[2.0 sdi ] 99 r
mr.swider Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 38 Sro Lut 17, 2010 19:16
Kh4mell
Brak nowych postów [R25] Brak mocy
Jawaa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Wrz 02, 2011 17:27
Jawaa
Brak nowych postów [R25] Brak mocy
Mihu_Ryhu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Sty 21, 2014 20:25
leszczu
Brak nowych postów [MG ZR 2.0 ] brak mocy po 3 tys
Szymonek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pią Lis 14, 2008 18:57
NEOSSS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink