Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] czujnik klimatyzacji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] czujnik klimatyzacji
Autor Wiadomość
kurczak 




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 18:07   [R45] czujnik klimatyzacji
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam forumowiczów .mam pytanie ,czy czujnik klimatyzacji w R45 znajduje się z przodu wentylatorów ? jak go wyciągnąłem i dałem przewodem bezpośrednio to załączał tylko wentylator od chłodnicy ten po prawej stronie patrząc z przodu .nie dochodzi prąd do sprężarki .jak podłączyłem bezpośrednio z akumulatora to sprzęgło włącza i chodzi .czy są jeszcze jakieś inne czujniki ? na desce zapala sie kontrolka jak wcisnę klimę .klima jest manualna.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 18:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 18:12   

Czujnik ciśnienia jest w osuszaczu (osuszacz pomiędzy lampą a akumulatorem).

U mnie czujnik temperatury zewnętrznej jest za zderzakiem.
 
 
 
kurczak 




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 18:56   

ok .idę sprawdzić

[ Dodano: Nie Kwi 21, 2013 18:56 ]
jednak to jeszcze nie to .muszę szukać dalej
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 20:03   

U mnie było tak, że jak odłączę czujnik ciśnienia w osuszaczu i włączę klimę to łapie błąd i do puki go nie skasuje to się nie uruchomi.
 
 
 
jerzy53 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 64
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 21:14   

A czy dmuchawa wewnątrz samochodu chodzi ? . Bez niej klima się nie uruchomi .
 
 
kurczak 




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 21:28   

dmuchawa chodzi .pompa klimy też jak wezme bezpośrednio podłączę a tak nie ma napięcia . auto rozbiorę a muszę przyczynę znaleść .jeśli coś jest na wyposażeniu auta musi działać :grin:
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 07:35   

Sprawdź czujnik temperatury oleju(on jest tylko do klimy). Można zewrzeć piny we wtyczce i klima powinna się uruchomić. Było o tym kiedyś na forum.
 
 
kurczak 




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 20:37   

ten przy filtrze oleju ? troche dziwne co ma olei do klimy

[ Dodano: Pon Kwi 22, 2013 20:37 ]
myślałem ,ze on jest tylko do kontrolki na desce .
 
 
x.klonik 



Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 15

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 21:50   

to ja się trochę podepnę, bo zbaraniałem i musiałem dać się wydoić na 150zł (a temat w zasadzie podobny) :(

auto podłączone do maszyny od klimy - okazało się, że układ był całkowicie pusty.. chłopaki wyciągnęli powietrze, zapakowali czynnik, odpalamy auto, włączamy klimę i czekamy... nic.. układ szczelny... włączamy jeszcze raz, słuchamy - sprężarka się włącza - a zimno dalej nie leci...

najpierw mi powiedzieli, że coś z jakimiś łopatkami - popatrzyłęm jak na kosmitów, ale OK - może czegoś nie wiem... jak dla mnie - jest wiatrak i pompka na pasku.. i wszystko, nie wiem, jakie skrzydełka (nieważne) - zostawiłęm do sprawdzenia

dzień drugi - dzwonię - dowiaduję się, że to jednak nie skrzydełka, i nie konsola (chcieli rozbierać konsolę, bo myśleli, że coś przy włączniku - ale przecież działa).. za to informacja od mechanika: "musimy naprawić sprzęgiełko klimatyzacji"

hmmmm...

odpaliłem YT, poszukałem sprzęgiełko klimatyzacji i koleś na filmie rozbiera całą sprężarkę i takie cuda - na pewno nie byli w stanie zrobić tego na warsztacie...

pytanie: co miałem uszkodzone, że klima się włączała, ale nie wiała zimnem? mechanicy oczywiście dalej w śpiewkę, że to sprzęgiełko klimy, ale... coś mi tu nieładnie pachnie ;)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 08:28   

Ale szarlatani....

Już Ci mówię co i jak:

1. Popełnili błąd, jeśli układ klimatyzacji jest pusty to napełnia się go azotem i szuka nieszczelności, po napompowaniu klimy czynnikiem ciśnienie wzrasta dopiero po jej uruchomieniu, w niedziałającej jest za niskie aby czynnik szybko zwiał.

2. Sprzęgłu klimatyzacji jest w budowie proste jak cep:
Jak spojrzysz na kompresor to widzisz koło pasowe a to koło wygląda jak by trzymało się na takiej trójkątnej blaszce. Po uruchomieniu silnika przy wyłączonej klimie kręci się samo koło a ta blaszka stoi w miejscu, po odpaleniu klimy zaczyna się ta blaszka także kręcić.
Ogólnie ta blacha jest elastyczna a za kołem pasowym jest elektromagnes. Jeśli włączymy ten magnes, to blachę przyciągnie do koła pasowego które zacznie ją napędzać a ona napędza mechanizm sprężarki.
Więc samemu da się sprawdzić czy działa sprzęgło czy nie, po za tym sprzęgło może być sprawne a układ z jakiegoś powodu go nie załączać.

3. Sprawdzali Ci czy klima działa pod maszyną? Sprawdza się jakie ciśnienia generuje i do jakiś poziomów dochodzą.

4. Jeśli kompresor się uruchamia a niema ciśnienia to możliwe że zdechł.

5. Jeśli się nie uruchamia to w pierwszej kolejności do sprawdzenia błędy bo takie rzeczy jak czujniki wychodzą na nich.

[ Dodano: Sro Kwi 24, 2013 08:28 ]
P.S.

Chcieli Ci deskę rozdzielczą wyciągać bo inaczej nie da się tunelu powietrznego rozebrać a w nim jest nagrzewnica.

A i wymień sobie zaworki od nabijania klimy, niby pierdoła ale nigdy nic nie wiadomo :wink:
 
 
 
x.klonik 



Dołączył: 14 Kwi 2013
Posty: 15

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 19:28   

a cholera ich tam wie, co czarowali, jak już sobie poszedłem i nie gapiłem się na ręce.. :D ktoś musi zarabiać na tę bandę.. :D

na pewno najpierw robili próżnię i sprawdzali szczelność. przytrzymali próżnię na trochę i wpuścili "coś" - myślę, że czynnik, ale nie wiem.. później się wykazał problem z chłodzeniem (powtarzam - klima się załączała, czuć było obciążenie na silniku, jak włączałem) - i dalej już sobie poszedłem, bo był fajrant a dokończyć mieli następnego dnia.. jak dzwoniłęm dowiedzieć się co - to mi powiedzieli, że sprzęgiełko klimatyzacji i będzie kosztować 150zł, a potrzebują na to 2h..

teraz klima hula aż miło.. można wódkę chłodzić.. ;) fajnie, cieszę się.. chciałbym tylko wiedzieć, co wyczarowali - tak naprawdę - że mnie to 150zł kosztowało, a ich podobno 2h pracy.. :)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 19:38   

W 2h da się wyjąć kompresor i wsadzić z powrotem.

Może faktycznie był problem ze sprzęgłem kompresora, teraz już raczej zostaje gdybanie...

Ja to mam ciekawiej z klimą, ile to się namęczyłem aby w końcu się skapnąć że to normalne :razz:
Ogólnie po włączeniu klimy działa ona cały czas w tym samym poziomie, ale u mnie tak nie było... i się głowiliśmy czemu jest za niskie ciśnienie.
Zaworek rozprężny został wymieniony, nowy kompresor, szczelnie a tu dalej kaplica...

W końcu jakoś pomyśleliśmy aby podstawić dmuchawę do ogrzewania warsztatu (był to styczeń) i ooo.... ciśnienie wzrosło :mrgreen:
A jak temperatura ustawiła się na zadaną wartość na klimatroniku to znowu spadło.

Więc ciekawa sprawa, obciążenie klimatyzacją u mnie jest zależne od zapotrzebowania na nią, jak temperatura w aucie jest bliska zadanemu to gdzieś ciśnienie zostaje popuszczane i obciążenie na kompresorze spada.
 
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 20:09   

kurczak napisał/a:
ten przy filtrze oleju ? troche dziwne co ma olei do klimy

[ Dodano: Pon Kwi 22, 2013 20:37 ]
myślałem ,ze on jest tylko do kontrolki na desce .

Są2 czujniki. Jeden ciśnienia (to ten z deski), a drugi czujnik temperatury oleju, który wyłącza klimę jak auto za bardzo się przegrzeje. Często on pada i sprężarka się nie włącza. Wystarczy go oszukać przez odpięcie wtyczki i włożenie drucika do wtyczki i zwarcie go (oczywiście od strony silnika). Wtedy można zobaczyć czy załączy sprężarka.
Tu sobie poczytaj
 
 
kurczak 




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 20:54   

ten od oleju to wiem już gdzie jest .obejrzałem go sobie ale nie próbowałem łączyć na kabelek ,ale o co chodzi z tym w desce ? na forum wyczytałem ,że u jednego był za szybą koło kratki nawiewu ale u mnie nic takiego nie ma .
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 21:03   

Ten od ciśnienia oleju chodzi od ikonki informującej o niskim ciśnieniu w układzie smarowania?

Jest jeszcze czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji oraz (nie wiem czy wszędzie) temperatury zewnętrznej.

O reszcie czujników jakie mam w klimatroniku nie wspominam bo nie mają tutaj akurat znaczenia.
 
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 09:56   

kurczak napisał/a:
ten od oleju to wiem już gdzie jest .obejrzałem go sobie ale nie próbowałem łączyć na kabelek ,ale o co chodzi z tym w desce ? na forum wyczytałem ,że u jednego był za szybą koło kratki nawiewu ale u mnie nic takiego nie ma .

A TY masz klimatronik czy zwykłą klimę?
Podesłałem Ci link gdzie on się znajduje. U Ciebie nie ma go w tym miejscu?
 
 
kurczak 




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 22:31   

u mnie zwykła ,manualna

[ Dodano: Sob Kwi 27, 2013 22:31 ]
z tych fotek na linku wynika ,że tam dwa są przy filtrze oleju :roll: jutro bedę miał więcej czasu to poleżę pod nim ,pooglądam
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 22:46   

mirwin, gdzie klimatronik w R400 :P
Dopiero od R45 i to w wersja lift były.
 
 
 
kurczak 




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 10:50   

no i oglądałem z każdej strony i u mnie tylko jeden czujnik jest przy filtrze oleju
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 16:02   

Od kontrolki oleju na desce jest jednopinowy czujnik. Od klimy obok dwupinowy. i idzie kabelkami do góry, (łączy sie kostką przy obudowie rozrządu z tyłu, przy pompce od EGR) wystarczy rozpiąć i zewrzec, ale nie od strony czujnika) Mam tak zrobione. Spawali mi chłodnice klimy wszystko ok a klima tez nie chciala sie wlączyć(spręzarka).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400]Osuszacz klimatyzacji R400 - czujnik z góry czy z boku
Bobek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lip 17, 2015 22:08
Kobi84
Brak nowych postów [R45] Przekładka klimatyzacji
marchos87 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lip 10, 2012 09:50
mario409
Brak nowych postów [R 420] Wentylator klimatyzacji
BetJar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Cze 30, 2012 21:10
BetJar
Brak nowych postów [416] Braki w klimatyzacji
baksik28 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Maj 08, 2012 21:55
polofix
Brak nowych postów [R45] Schemat klimatyzacji
eszet Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Maj 30, 2008 08:12
eszet



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink