Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] pokrzywione zaciski hamulca
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] pokrzywione zaciski hamulca
Autor Wiadomość
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Nie Maj 05, 2013 23:26   [R400] pokrzywione zaciski hamulca
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Witam!

Mam problem jak w temacie :) Od jakiegoś czasu podczas hamowania czuć było bardzo mocne bicie, szczególnie od lewego koła. Prawie kierownicę chciało wyrwać. Pomyślałem, że tarcze jako że już wiekowe po prostu dogorywają i czas na nowe. Po wymianie niestety problem nie ustąpił a winnymi okazały się pokrzywione zaciski hamulca (lewego dość mocno, a prawego nieco lżej ale jak wymieniać to obie strony). Nie wiem jak to się mogło stać, co było przyczyną tego pokrzywienia.

W każdym bądź razie jestem teraz na etapie poszukiwania nowych zacisków i tu ma pytanie na co zwrócić uwagę. Wiem, że potrzebuję zaciski do tarcz wentylowanych (te szersze) ale czy w konkretne pojemności silnika miały różne owe zaciski? Diesel i benzyna takie same? Na allegro trochę ofert jest ale rozrzut cen od 20zł do ponad 100zł

dzięki z góry za pomoc :)

[ Dodano: Nie Maj 05, 2013 23:26 ]
Podłącze się pod swój post.. Czy w 400 były montowane tylko tarcze wentylowane czy tak jak w 200 bywały też lite?
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Maj 08, 2013 07:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 05, 2013 23:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Maj 06, 2013 00:06   

były i lite. Dziwny ten Twój przypadek. Przecież nawet pokrzywione zaciski powinny dobrze hamować. Sprawdź, czy masz wszystkie blaszki montażowe od klocków, a może coś Ci podlazło pod tarczę przy montażu, albo piasta jest stuknięta.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Wto Maj 07, 2013 15:32   

Najlepsze jest to, że od kilku dni wszystko wróciło do normy. Podczas hamowania nic nie telepie, nic nie stuka. Tak po prostu. Możliwe, że coś się tam przestawiło, dotarło?

Właśnie z tego powodu były wymienione tarcze. Po owej wymianie przez kilka dni było ok ale potem problem powrócił. Wyszło, że może być to efekt pokrzywionych zacisków. A teraz ponownie jest wszystko ok. Zadziwiające to auto
 
 
Tomi1 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 54
Skąd: KROSNO/okolice



Wysłany: Wto Maj 07, 2013 23:50   

może bardziej zatarte prowadnice zacisku bądź ugięte :roll:
zacisk to kawał odlewu :wink:
u siebie przerabiam właśnie ugiętą piaste,mimo wymiany tarcz bije lekko a po nagrzaniu sie pogłębia :-|
 
 
ascaris 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 173



Wysłany: Sro Maj 08, 2013 00:04   

Obstawiałem też piastę albo łożysko. Ta śruba z zaklepanym łbem w samym centrum piasty po jeździe jest tak jakby zbyt ciepła. Tzn nie parzy ale jest gorąca. Może być, że całość rozgrzała się od tarcz ale żeby tak mocno?
W każdym bądź razie problemu na chwilę obecną nie ma :)
 
 
Tomi1 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 54
Skąd: KROSNO/okolice



Wysłany: Sob Maj 11, 2013 21:26   

ascaris napisał/a:
Ta śruba z zaklepanym łbem w samym centrum piasty po jeździe jest tak jakby zbyt ciepła. Tzn nie parzy ale jest gorąca. Może być, że całość rozgrzała się od tarcz ale żeby tak mocno?

tak ona rozgrzewa sie od hamulców a jak mocno to zależy jak intensywnie hamujesz ważne żeby z prawej i lewej strony były podobne temperatury
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZS] Zaciski, jarzmo hamulca tył
bad_gs Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pon Wrz 25, 2017 21:09
bad_gs
Brak nowych postów [R400] Odbijanie pedału hamulca ABS???
marcopolo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sro Mar 19, 2008 10:38
marcopolo
Brak nowych postów [r400 2.0si] Regulacja hamulca ręcznego
4est Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Maj 25, 2010 21:02
sTERYD
Brak nowych postów [R400] Kontrolka ręcznego hamulca - wariuje
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lis 13, 2012 08:48
bizon
Brak nowych postów [R400 1.6 99r] Wymiana linek hamulca ręcznego / bębny
Pawson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Sie 10, 2010 23:02
Pawson



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink