Forum Klubu ROVERki.pl :: [All R] HGF - szansa na powtórkę?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[All R] HGF - szansa na powtórkę?
Autor Wiadomość
LukaszBDG 



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Lis 22, 2011 23:56   [All R] HGF - szansa na powtórkę?
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2001

Witam.
Silniki serii K mają to do siebie, że lubi padać im uszczelka. Na dobrą sprawę chyba każdy posiadacz Roverka przynajmniej raz musiał ją wymienić. Procentowo wychodzi na to, że spory odsetek naszych Roverków wpędza nas w koszty związane z naprawą tej nieszczęsnej usterki. Ponoć Rover bez HGF, to jak żołnierz bez karabinu ;) Pytanie - jeśli raz naprawi się uszczelkę jakie szanse są pojawienia się po raz drugi ów defektu? Czy to zależy tylko od tego jak mechanik złoży do kupy to, co rozebrał. A może niektóre egzemplarze są bardziej narażone na powtórne łapanie defektu? Ja jako właściciel póki co, wymieniałem raz uszczelkę. Z tego co mi mechu powiedział, ktoś już rozbierał wcześniej głowicę przedtem. Więc osobiście u mnie było 2 razy. A jak było u was z HGF? Ile razy wymienialiście uszczelkę? Czy zawsze było to spowodowane partactwem mechanika?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 22, 2011 23:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Lis 23, 2011 10:08   

LukaszBDG napisał/a:
Pytanie - jeśli raz naprawi się uszczelkę jakie szanse są pojawienia się po raz drugi ów defektu?


są takie szanse i to duże ;) chyba, że jeździsz niewiele i jeździsz bardzo delikatnie

Cytat:
Czy to zależy tylko od tego jak mechanik złoży do kupy to, co rozebrał.


No właśnie ;)

Cytat:
A może niektóre egzemplarze są bardziej narażone na powtórne łapanie defektu?


Myślę, że tu bardziej chodzi o stan w jakim jest silnik, jeśli wszystko działa (termostat i cały układ chłodzenia) to są mniejsze szanse na powtórkę z "rozrywki"

[ Dodano: Sro Lis 23, 2011 10:08 ]
ja swoim 1.4 16V zrobiłem 100tys km po naprawie uszczelki po czym zrobiłem swap na większy motur ;)

Z pewnością najbardziej na HGF narażone są mniejsze silniki, większego silnika tak często do wysokich obrotów nie kręcisz jak mniejszy ;) pracuje sobie on bardziej na luzie co powoduje mniejsze obciążenie i nagrzewanie
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lis 23, 2011 13:33   

Kozik napisał/a:
Z pewnością najbardziej na HGF narażone są mniejsze silniki, większego silnika tak często do wysokich obrotów nie kręcisz jak mniejszy pracuje sobie on bardziej na luzie co powoduje mniejsze obciążenie i nagrzewanie
Problem w tym że K seria z założenia "lubi" wysokie obroty :mrgreen: :wink:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 23, 2011 14:26   

Kozik napisał/a:
Z pewnością najbardziej na HGF narażone są mniejsze silniki

To czemu częściej pada w 1.4 16V i 1.6 ?? ;>
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Lis 23, 2011 17:03   

leszczu napisał/a:
Kozik napisał/a:
Z pewnością najbardziej na HGF narażone są mniejsze silniki

To czemu częściej pada w 1.4 16V i 1.6 ?? ;>


no przecież 1.4 to mały silnik

slax napisał/a:
Problem w tym że K seria z założenia "lubi" wysokie obroty :mrgreen: :wink:


fakt faktem lubi ale jak jedziesz trasę i jest trochę ludzi na drodze to nie ciśniesz na każdym biegu do odcinki bo byś komuś w dupkę wjechał, jak miałem silnik 1.4 to wyprzedzałem w zakresie obrotów 4500-7000obr/min teraz jak mam prawie 150kucy pod machą i silnik dużo bardziej elastyczny to wyprzedzam w zakresie obrotów 2500-5500obr/min jak mnie ktoś wkurzy to dociągnę do 7000 ale nie tak często jak to się zdarzało w 1.4.
Silnik 1.8 jest bardzo elastyczny a VVC ciągnie w całym zakresie obrotów genialnie, żeby troszkę przyspieszyć to nawet nie trzeba redukować ;)
także wg mnie 1.4 szybciej przegrzejesz niż 1.8 chyba że przyspieszasz cały czas na maksa ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
LukaszBDG 



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 21
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Lis 24, 2011 10:58   

Kozik napisał/a:
chyba, że jeździsz niewiele i jeździsz bardzo delikatnie

Bardzo delikatnie? To tak się da w tych samochodach? ;)
Uszczelka lubi być skutkiem niesprawnego chłodzenia. Jeśli tak, to dlaczego znaczna większość autek to ma? Czyżby każdy samochód miał problemy z układem chłodzenia?
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lis 24, 2011 13:08   

LukaszBDG, Tak się składa ze układ chłodzenia w K serii nie został zbyt dobrze przemyślany/zaprojektowany, ponoć pomaga montaż termostatu PRT - jest opis na forum zdaje się kolegi keczu, warto poczytac forum, jest multum tematów na temat HGF i układu chłodzenia
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Lis 24, 2011 13:44   

slax napisał/a:
ponoć pomaga montaż termostatu PRT


mam zamontowany, auto się dłużej rozgrzewa a czy wahania temperatury mniejsze to nie wiem bo aż tak nie sprawdzałem, ale to co piszą, że jest od razu obieg przez bypass to prawda i działa
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Wto Gru 13, 2011 17:34   

Powiem tak. Narobiłem się tych uszczelek w Roverach 1.4, 1.6, 1.8, 1.8T i nie spotkałem się żeby uszczelke metalową wydmuchało chodz raz. Nie wiem co wy tam zakładacie i jak to zakładacie, ale z gory wiem że planujecie. Wszystkie Rovery jeżdza po dzien dzisiejszy i porobiły ok. 50000km. Tyle w temacie.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 14, 2011 01:15   

damianz11 napisał/a:
Narobiłem się tych uszczelek w Roverach 1.4, 1.6, 1.8, 1.8T

a wiesz może czym się różni 1,8 zwykłe od 1,8T? jak wygląda głowica, tłoki, korby??
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 14, 2011 18:53   

ja również naprawiałem wiele razy HGF w tym silniku.wszystkie były 1,4 i 1,6. i wszystkie miały robione przy przebiegu 140-160tus km. dotyczy to tak samo m.in. poloneza z tym silnikiem. nigdy nie zdarzyło mi sie wydmuchnięcie uszczelki poraz drugi. nawet gdy założyłem na najtańszej, firmy AJUST. dodam że silniki te były katowane na najwyższych obrotach i nic się nie działo. kolejność padania podzespołów w k serii [szczególnie mocno eksploatowanych] mogę określić na;
1 uszczelka pod głowicą
2 popychacze zaworowe
3 panewki stałe
4 pierścienie tłokowe
nigdy HGF nie zdarzył sie poraz drugi!
 
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Sro Gru 14, 2011 22:05   

1.8 a 1.8T to jest to samo. Nic się nie różni, fakt jest turbo.

Dodam że kupiłem z uszkodzonym silnikiem i zrobiłem dawce z MG ZS 1.8 + turbo z 75
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 14, 2011 23:21   

czyli głowica, tłoki, blok itp są takie same?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Sro Gru 14, 2011 23:32   

100% tak
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Gru 14, 2011 23:34   

damianz11, wszystkie bloki i tłoki 1.8 są takie same czy tylko w MG? mam tu na myśli np rovera 1,8 VVC
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Sro Gru 14, 2011 23:44   

Z VVC nie miałem styczności. Szukałem silnika i trafił się MG ZS 1.8. Prawda jest taka że mogłem nawet dać np. 1.4 16v z R25 (tak dla przykładu). Różnica między 1.8 a 1.8T jest taka że blok z turbo ma jeden otwór wyciety z przodu bloku na olejenie Turbo. A wszytkie K-series tez mają te otwory tylko że zaślepione.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 15, 2011 01:14   

to jest teraz pytanie, skąd niby różnica w stopniu sprężania...bo 1.8T ma niby CR 9,2:1 a vvc czy normalne 1.8 10,5:1..
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Czw Gru 15, 2011 17:10   

Zrobiłem na nim 20000mil i naprawde ładnie chodził. Nie było żadnych komplikacji z tym.
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 15, 2011 20:19   

Markzo napisał/a:
1.8T ma niby CR 9,2:1 a vvc czy normalne 1.8 10,5:1..

bo jak dodaje się turbinę to się obniża stopień sprężania
diesle są do tego stworzone, dlatego każdy ma teraz turbo
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 15, 2011 22:44   

Harry napisał/a:
bo jak dodaje się turbinę to się obniża stopień sprężania

próbujemy dojść czym się różni 1.8T od 1.8 i 1.8VVC w innym temacie :) wiem po co sie obniza CR, nie o to pytam, tylko jak w tym konkretnym silniku to osiągnieto.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink