Forum Klubu ROVERki.pl :: [rover 25 2.0 IDT] Regeneracja zaciskow hamulcowych przód
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[rover 25 2.0 IDT] Regeneracja zaciskow hamulcowych przód
Autor Wiadomość
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 11:29   [rover 25 2.0 IDT] Regeneracja zaciskow hamulcowych przód
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witajcie, pisze do was z takim zapytaniem ponieważ jakoś 6tyś km temu były wymieniane tarcze wraz z klockami. wtedy juz okazało się, że zaciski stoja nie odbijają problem został chwilowo rozwiązany, a tu wczoraj jade i niestety zaczyna mi cos śmierdzieć spalenizną ... oczywiście zapach wydobywal sie tylko od 1 koła (lewego) dodam, że w tym kole klocki zaczeły piszczec juz po 5k km więc chyba zbyt szybka się starły... mam chwile wolnego czasu i chciałbym się za to zabrać. I tutaj pytanie do was co zrobić jak zregenerować zacisk żeby zaczą odbijać? czy użyć jakiś specjalnych preparatów? Z góry dziękuje za odpowiedzi i przepraszam, że pisze o takich rzeczach, ale jest w kropce bo gdzie nie wyjade tarcze i klocki się palą...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 11:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 11:45   

rozkręć cały zacisk - z przodu filozofii nie ma, wyczyść tłoczek drobnym papierem - wymień zestaw naprawczy od razu, nasmaruj i zmontuj - czynność raczej profilaktyczna raz na kilka lat
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 12:08   

a zestaw naprawczy dostane wszedzie np w noraauto? bo to mam najblizej :)
 
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Sob Kwi 27, 2013 13:32   

każdy motoryzacyjny powinien bez problemu zamówić - zapewne tutaj znajdziesz : link
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 18:25   

szczerze to bylem w norze i niby mogli zamowic tylko tych zestaw to mieli z 10??? i wlasnie nie wiem ktory mam brac zaraz rozkrecam zacisk to napisze co tam ujrze;p

[ Dodano: Nie Kwi 28, 2013 18:25 ]
Nie mam możliwości rozebrania zacisku bo po tym chyba trzeba uklad odpowietrzac a tego zrobic nie umiem... tlok wysunolem kilkukrotnie i przesmarowalem smarem miedzianym zauwazylem ze po jednym wcisnieciu pedalu hamulca tlok sie chowa jednak jak 2x wcisne w miare szybko tlok wychodzi i juz w takiej pozycji pozostaje co skutkuje trzymaniem tarczy co doprowadza do jej palenia... jakies pomysly bez rozkrecania zacisku?
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 18:56   

Julek napisał/a:
bylem w norze i niby mogli zamowic tylko tych zestaw to mieli z 10??? i wlasnie nie wiem ktory mam brac
Zestawów naprzawczych są przaktycznie tylko 2 rodzaje, albo same uszczelki i osłony, albo uszczelki i osłony z tłoczkiem. Nie ma znaczenia, czy tarcze wentylowane czy lite.


Julek napisał/a:
jakies pomysly bez rozkrecania zacisku?
Bez rozbierania zacisku się nie obejdzie, jeżeli chcesz to zrobić porządnie i nie mieć już z tym więcej problemów. Wymieniasz tłoczek, uszczelki, osłony i problem masz z głowy. Odpowietrzanie hamulców nie jest takie trudne i pewnie jakiś Twój znajomy wie jak to zrobić. Poszukaj na forum, a znajdziesz opis jak odpowietrzyć układ.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 19:23   

czyli poprostu odkrecic linki z plynem i zacisk rozebrac caly wymienic tlok bo niestety ale tlok ciagle sie nie chowa calkowicie pozostaje wystawiony na jakis 1mm... juz probowalem go wysuwac z 20x i wsuwac nic nie pomoglo.. dobra jutro zakupie zestaw naprawczy z tlokiem w takim razie i wezme sie za rozebranie zacisku i wyczyszczenie.. :-)
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 19:29   

Julek napisał/a:
czyli poprostu odkrecic linki z plynem i zacisk rozebrac caly wymienic tlok
Dokładnie tak. Można to zrobić, bez odkręcania przewodu, ale wtedy będzie niewygodnie. Jak odkręcisz przewody od zacisków to podwiąż je jakimś sznurkiem w górze i zatkaj "oczko" szmatą lub jakąś gomą aby płyn wszystek nie uciekł.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 19:33   

a tlok w jaki sposob wysunas jak juz zacisk bedzie zdjety? sry ale poprstu jestem w tej kwesti zielony...
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 19:39   

Najłatwiej delikatnie i powoli naciskając pedał hamulca. Jednak między tłok a "wąsy" zacisku włóż jakiś opór, aby tłoczek nie wyskoczył i stopniowo wyciskaj tłok.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 20:06   

to jak mam go wymienic?? chyba musi wyskoczyc?
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 20:18   

Julek napisał/a:
chyba musi wyskoczyc?
Musi wyjść z zacisku. Chodziło mi o to, aby zbyt gwałtownie nie wyskoczył, tylko delikatnie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 20:25   

a co jak odpiolem juz przewod wczesniej bo sie pospieszylem podpiac i wysunac?
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 20:52   

Masz dostęp do sprężarki ?? Możesz spróbować sprężonym powietrzem. A jak nie, to podepnij przewód
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 21:05   

juz podpiolem przewod wysunolem powoli wyjolem tlok odkrecilem taka srubke wyczyscilem caly zacisk. I co teraz bo szczerze nie wiem co dalej wyjac i w jaki sposob przepraszam ze tak glowe zawracam ale chce to zrobic bo auto stoi na ceglach :-|
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 21:37   

Teraz z korpusu zacisku wyciągasz uszczelkę oraz osłonę tłoczka. Oczyść dokładnie kanałek w którym siedzi uszczelka oraz osłona. Zakładasz nową uszczelkę i nową osłonę tłoka, a następnie nowy tłoczek. Do założenia tłoczka warto sobie zrobić z plastikowej butelki po napojach taki lejek, przez który będziesz przepychał tłoczek przez osłonę. Bez tego bardzo ciężko jest przepchać nowy tłoczek przez osłonę tak, aby osłona nie wychodziła z kanałka. Nie zapomnij posmarować założonej uszczelki płynem hamulcowym.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Nie Kwi 28, 2013 22:53   

ta uszczelka mocno siedzi to poprstu wyciagnac na sile?

[ Dodano: Nie Kwi 28, 2013 22:53 ]
ok obie uszczelki wyjete została tylko ta oslona do ktorej wyjecia nie wiem jak sie zabrac;p
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 07:14   

Julek napisał/a:
obie uszczelki wyjete została tylko ta oslona do ktorej wyjecia nie wiem jak sie zabrac
Jakie dwie uszczelki ?? Jest jedna uszczelka i osłona gumowa na tłok. A jaką osłonę Ty masz na myśli ??
Poniżej masz schemat zacisku: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001075
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 08:24   

Tłoczek tłoczkiem, ale jak nie odbijają klocki to pewnie śruby pływające w zacisku są zapieczone i je trzeba oczyścić i nasmarować.
 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 29, 2013 11:13   

sruby plywajace odbijaja i je przesmarowalem fakt tronsek, wyjolem tlok potem uszczelke potem taki oring jakby czyli to jest chyba ta oslona i w srodku została taka tulejka ale jej wyjac sie chyba nie da;p czyli teraz tylko wszystko oczyscic i zmontowac?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R25 2.0 TDi] Regeneracja zacisków hamulcowych.
Drabik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Cze 20, 2010 16:36
Drabik
Brak nowych postów [R200 1.4] Regeneracja zacisków Tył
hudy23_1985 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 33 Pon Cze 03, 2013 21:47
hudy23_1985
Brak nowych postów [R214i` 97] Blokowanie zacisków hamulcowych
piotr8 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Gru 13, 2007 17:01
piotr8
Brak nowych postów [R 220 SD 98'] Zestaw naprawczy zacisków hamulcowych
Jakie mam kupic ?
Remigiusz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Sty 28, 2010 23:01
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink