Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS IDT 2.0 2002] Układ kierowniczy/pasek?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS IDT 2.0 2002] Układ kierowniczy/pasek?
Autor Wiadomość
gammathough 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 170

MG ZS

  Wysłany: Sro Maj 01, 2013 23:20   [MG ZS IDT 2.0 2002] Układ kierowniczy/pasek?
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Dzisiaj wracając z Chorzowa zaczął się problem z układem kierowniczym. Ni stąd, ni zowąd, kręcenie kierownicą stało się diablo trudne, ponadto chodziła skokowo (skręcanie samochodu wyglądało tak samo).

Z lewej strony (tam gdzie jest rozrząd i pasek wielorowkowy tudzież coś w tym stylu) przez chwilę były przeraźliwe piski, jednak po chwili ustały.

Problem jednak pozostał.

Poziom płynu w zbiorniczku wspomagania ok, za to przysłuchując się miejscu, gdzie zasuwa pasek usłyszałem szurgot (łożysko?) i mam dziwne wrażenie też, że jak by chodził wolniej.

Po zgaszeniu silnika sprawdziłem napięcie i wydawało mi się stosunkowo luźne (nie mam punktu porównania).

Z czym mam jechać teraz do mechaniora i w jakie części ew. się zaopatrzyć?

Pozdrawiam
_________________
http://f1.bcbits.com/img/0002963056_100.png
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 01, 2013 23:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Maj 01, 2013 23:35   

jak dobrze kojarzę, tam masz jeden pasek wieloklinowy dla pompy wspomagania i alternatora więc jak alternator chodzi, to pasek wydawałoby się, ze jest ok. Przyjrzyj się napinaczowi, Czy łożysko w rolce się nie rozleciało, spróbuj zdjąć pasek i pokręcić ręką za koło pompy wspomagania. Powinno się dać bez problemu wolno pokręcić, a opór zdecydowanie rośnie jak się próbuje przekręcić szybko. Jeśli nie dasz rady pokręcić, to pewnie pasek się ślizga po rolce pompy, stąd ten pisk.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
gammathough 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 170

MG ZS

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 12:18   

To będzie wymagało zdjęcia koła, gdyż tam dostęp jest naprawdę kapiasty. Dzwoniłem dzisiaj do Szylozbi i jutro ogarniemy sprawę na ile pogoda pozwoli. Bladź, bladź, bladź :evil:
_________________
http://f1.bcbits.com/img/0002963056_100.png
 
 
szylozbi 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 308
Skąd: Katowice

MG ZS

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 19:02   

Poczytałem trochę o takich przypadkach jak twój:

http://www.a4club.pl/index.php?topic=6383.0
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1986376.html

Przyjedź to zobaczymy. :wink:
 
 
gammathough 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 170

MG ZS

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 21:11   

No kolorowo się to nie przedstawia... Ale żeby tak nagle szlag trafił układ kierowniczy lub wspomaganie? Coś mi tu nie pasuje...
_________________
http://f1.bcbits.com/img/0002963056_100.png
 
 
szylozbi 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 308
Skąd: Katowice

MG ZS

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 22:20   

Układ kierowniczy jest mało prawdopodobny, raczej pewnie pompa wspomagania. Szkoda, że dziś nie mogłeś wpaść bo po południu dużo nie padało. Masz taki dźwięk jak na tym filmiku?

http://www.youtube.com/watch?v=QuoXeIWVI_Q

Sprawdzimy jeszcze to:
http://forum.roverki.eu/v...mpa+wspomagania
Wariant najbardziej optymistyczny to wymiana płynu wspomagania na nowy, więc może nie będzie tak źle.
 
 
gammathough 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 170

MG ZS

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 22:24   

Zrobiłem sobie przed chwilką małą przejażdżkę- do objawów można zaliczyć lampkę aku, więc winowajcą jest bankowo pasek lub napinacz.

Na filmiku kółka idą w miarę szybko- u mnie to są takie szybkie przeskoki, nie ma jednostajnej prędkości na luzie i tych 700 obrotach silnika.
_________________
http://f1.bcbits.com/img/0002963056_100.png
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 22:25   

no to nie jeździj tak za dużo, bo jak napinacz się posypał i pasek stoi, to możesz spalić auto :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
gammathough 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 170

MG ZS

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 22:30   

No jakoś będę się musiał do mechanika polecanego przez Zbyszka doturlać, a to, cholera, niemalże drugi koniec miasta :/
_________________
http://f1.bcbits.com/img/0002963056_100.png
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Maj 02, 2013 23:24   

utnij pasek. Pompa wody i tak nie chodzi
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
gammathough 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 170

MG ZS

Wysłany: Czw Maj 02, 2013 23:32   

A co z aku?
_________________
http://f1.bcbits.com/img/0002963056_100.png
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Maj 03, 2013 00:06   

skoro kontrolka się świeci, to i tak nie ma ładowania z altka :/ naładuj i dojedziesz. Tylko uważaj, bo wspomagania hamulców też nie masz. No i oczywiście obserwuj temperaturę płynu. Mało prawdopodobne w dieslu, ale jak się zacznie podnosić to daj mu odpocząć ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
gammathough 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 170

MG ZS

Wysłany: Czw Maj 09, 2013 16:47   

Wczoraj odstawiłem samochód do mechaniora, dzisiaj odebrałem.

Nabyłem napinacz Dassel za 225 zł z przesyłką, za wymianę wraz z paskiem i klockami hamulcowymi (od miesiąca je miałem wymienić bo piszczało) zapłaciłem 150 zł.

A stary napinacz to miał pęknięcie przez całą tylną ściankę obudowy :twisted:
_________________
http://f1.bcbits.com/img/0002963056_100.png
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r400]Układ kierowniczy
Bialy1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Maj 20, 2012 14:27
Kobi84
Brak nowych postów [R400] Układ kierowniczy, chrupanie, niskie temperatury
pawel_cz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Lis 24, 2011 01:21
Jugol
Brak nowych postów [Civic 2.0 iTD] pasek alternatora, zbiornik układ kier.?
Zuzinho7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Wrz 16, 2012 22:35
Jugol
Brak nowych postów [R420] DRĄŻEK KIEROWNICZY
Adasc Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Wrz 26, 2008 23:06
Adasc
Brak nowych postów [R420] Drążek kierowniczy
wierbik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lis 27, 2012 09:49
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink