Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 600 - Swiss Style
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 600 - Swiss Style
Autor Wiadomość
pbskarpy 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 193
Skąd: Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Czw Lip 25, 2013 18:43   

staffer napisał/a:
Co do wrzucania większej ilości zdjęć - forum pewnie ogranicza ilość/wielkość załączników do posta, jeśli jednak zdjęcia wrzucisz na jakiś serwer do tego przeznaczony, a następnie wkleisz linki w wersji dla forum to nie powinno być problemu.

Autko ładne, tylko przy zdjęciu wnętrza za mocno podkręciłeś kolory..
No i radio póki co średnio pasuje :)

Widywałem R75 z podobną tapicerką ale tam przegrywa z klasycznym kontrastowym wnętrzem...


Hehehe. Pomyłka. Zdjęcie z wnętrza i zdjęcie z zagłówka to oryginał - w ogóle nie kręcony :D

A Radio dostałem w zestawie z furą. Dlaczego nie pasuje?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 25, 2013 18:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
staffer 



Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 94



Wysłany: Czw Lip 25, 2013 22:09   

Nie ten odcień - masz wnętrze a'la saloon car, a radio z zimnym, niebieskim wyświetlaczem...
_________________
Był R400
 
 
pbskarpy 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 193
Skąd: Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Pią Lip 26, 2013 10:04   

Hehehe... Kurde z tej strony na to nie patrzyłem. Dobór radia do wnętrza...:) Ale jest mi to zupełnie obojętne.


No ale dobra... co byś proponował? :) Z tego co wiem, to radio ma jeszcze opcję czerwonego podświetlenia chyba. Lepsze...?
 
 
staffer 



Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 94



Wysłany: Pią Lip 26, 2013 20:37   

A myślisz, że dlaczego dla 1 typu radia są 2-3-x wersji kolorystycznych?

Najlepiej będzie wyglądało radio z podświetleniem zbliżonym do naturalnego koloru zegarów..
_________________
Był R400
 
 
pbskarpy 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 193
Skąd: Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Sob Wrz 07, 2013 11:15   

Doszły oryginalne roverowskie 17".
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Sob Wrz 07, 2013 16:22   

no kolego, co go felunku bardzo dobry wybór jeden z lepszych i bardzo klasycznych wzorów w odpowiednim rozmiarze jak dla R600 :)

proponuje pomyśleć o lekkim obniżeniu karoserii po zamontowaniu tych felg , aby linia auta nabrała w tedy odpowiedniego charakteru , czekam na aktualizację :)
 
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Sob Wrz 07, 2013 19:12   

Dobrze zachowana skóra. Pięknie się prezentuje.;) też chciałem kiedyś kupić 17 ori. z Rovera ale wybrałem 18:P heh.;)
_________________
www.matexx.pl
 
 
 
staffer 



Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 94



Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 10:24   

camaro17 napisał/a:
no kolego, co go felunku bardzo dobry wybór jeden z lepszych i bardzo klasycznych wzorów w odpowiednim rozmiarze jak dla R600 :)

proponuje pomyśleć o lekkim obniżeniu karoserii po zamontowaniu tych felg , aby linia auta nabrała w tedy odpowiedniego charakteru , czekam na aktualizację :)

Nie zgodzę się z tym obniżaniem - to nie accord, żeby go sadzać przy samej ziemi, a ze względu na rozmiar dużo obniżyć się raczej nie da, żeby nie tarło o nadkole..
Inna kwestia - jaki profil opon do tych siedemnastek? Masz zęby w porządku? Nie będziesz plomb gubił na drodze? ;)
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 11:13   

Cytat:
Inna kwestia - jaki profil opon do tych siedemnastek? Masz zęby w porządku? Nie będziesz plomb gubił na drodze? ;)

Widać że nie miałeś z tym doczynienia więc nie pisz takich rzeczy.
Niższe zawieszenie nie oznacza twardszego, ba nawet może być bardziej komfortowe, lepiej wybierać nierówności.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
staffer 



Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 94



Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 14:49   

greg-si napisał/a:
Cytat:
Inna kwestia - jaki profil opon do tych siedemnastek? Masz zęby w porządku? Nie będziesz plomb gubił na drodze? ;)

Widać że nie miałeś z tym doczynienia więc nie pisz takich rzeczy.
Niższe zawieszenie nie oznacza twardszego, ba nawet może być bardziej komfortowe, lepiej wybierać nierówności.

W takim razie odnieś się do całości wypowiedzi - do siedemnastek nie zamontujesz opon o profilu 50, bo zwyczajnie wygląda to tragicznie, poza tym jest to rozmiar dalece odbiegający od przyjętego przez producenta.
Dalej. Niższy profil opony znacząco wpływa na komfort jazdy.
Dalej. Mając obniżone zawieszenie z reguły się je utwardza, aby np. nie trzeć kołem o nadkole w momencie, w którym na dziure zawieszenie mocniej się ugnie..

To miałem na myśli i wydawało mi się to oczywiste, stąd nie rozwijałem niepotrzebnie tematu.
A autorytarny ton możesz sobie podarować, niewiele o mnie wiesz, więc bawisz się w internetową wróżkę..
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 16:05   

staffer napisał/a:
W takim razie odnieś się do całości wypowiedzi - do siedemnastek nie zamontujesz opon o profilu 50, bo zwyczajnie wygląda to tragicznie, poza tym jest to rozmiar dalece odbiegający od przyjętego przez producenta.

Nie ma to jak generalizować. Wiesz wogóle co oznacza magiczny indeks 50 w oznaczeniu profilu opony? Chyba nie, więc zapytaj wujka google.

staffer napisał/a:
Dalej. Niższy profil opony znacząco wpływa na komfort jazdy.

Czyli? Stosowałeś różne profile opon różne rozmiary? Ja u siebie przerobiłem 185/55/15, 195/50/15, 205/50/15, 195/45/16, 195/50/16, 205/50/16 praktycznie w jednej budzie. I według Ciebie jakie, które są najbardziej komfortowe a które najmniej? Ja wiem, bo jeździłem na wszystkich, na wszystkich przejechałem po kilka tysięcy kilometrów.

staffer napisał/a:
Dalej. Mając obniżone zawieszenie z reguły się je utwardza, aby np. nie trzeć kołem o nadkole w momencie, w którym na dziure zawieszenie mocniej się ugnie..

W jaki sposób utwardza się zawieszenie? To nie jest pstryknięcie palcem i się zmienia, fakt można kupić jakieś gumy usztywniające ale czy to działa to nie wiem bo nie stosowałem. Jednak przerobiłem kilka zestawów sprężyn, różne amortyzatory i jak wiedziałem mało tak dalej wiem mało, choć więcej niż wcześniej. Nie jest to takie trywialne jakby się mogło wydawać.
O tarciu nie wspominam bo tutaj to i bez obniżenia można zrobić krzywdę nadkolom, błotnikom. Opona, felga ma tutaj takie samo znaczenie jak i potencjalne obniżenie. A nawet większe.

Dlatego zamiast wypisywanie takich rzeczy jak pogubione plomby i powielanie idiotycznych komentarzy dotyczących niskich profili, obniżenia zawieszenie itd lepiej samemu trochę potestuj.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
staffer 



Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 94



Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 17:43   

greg-si napisał/a:
staffer napisał/a:
W takim razie odnieś się do całości wypowiedzi - do siedemnastek nie zamontujesz opon o profilu 50, bo zwyczajnie wygląda to tragicznie, poza tym jest to rozmiar dalece odbiegający od przyjętego przez producenta.

Nie ma to jak generalizować. Wiesz wogóle co oznacza magiczny indeks 50 w oznaczeniu profilu opony? Chyba nie, więc zapytaj wujka google.

staffer napisał/a:
Dalej. Niższy profil opony znacząco wpływa na komfort jazdy.

Czyli? Stosowałeś różne profile opon różne rozmiary? Ja u siebie przerobiłem 185/55/15, 195/50/15, 205/50/15, 195/45/16, 195/50/16, 205/50/16 praktycznie w jednej budzie. I według Ciebie jakie, które są najbardziej komfortowe a które najmniej? Ja wiem, bo jeździłem na wszystkich, na wszystkich przejechałem po kilka tysięcy kilometrów.

staffer napisał/a:
Dalej. Mając obniżone zawieszenie z reguły się je utwardza, aby np. nie trzeć kołem o nadkole w momencie, w którym na dziure zawieszenie mocniej się ugnie..

W jaki sposób utwardza się zawieszenie? To nie jest pstryknięcie palcem i się zmienia, fakt można kupić jakieś gumy usztywniające ale czy to działa to nie wiem bo nie stosowałem. Jednak przerobiłem kilka zestawów sprężyn, różne amortyzatory i jak wiedziałem mało tak dalej wiem mało, choć więcej niż wcześniej. Nie jest to takie trywialne jakby się mogło wydawać.
O tarciu nie wspominam bo tutaj to i bez obniżenia można zrobić krzywdę nadkolom, błotnikom. Opona, felga ma tutaj takie samo znaczenie jak i potencjalne obniżenie. A nawet większe.

Dlatego zamiast wypisywanie takich rzeczy jak pogubione plomby i powielanie idiotycznych komentarzy dotyczących niskich profili, obniżenia zawieszenie itd lepiej samemu trochę potestuj.


Nie pójdę Twoją drogą - chcesz pajacować, pisać nie na temat, chwalić się ile to zestawów nie wypróbowałeś - proszę bardzo, do your worst. Takim tonem nie wzbudzisz zaufania swoją fachowością..

Wróćmy do początku: autor chce zamontować felgi 17tki, więc profil opony będzie niższy niż przy mniejszej feldze. Jeśli nie zmieni szerokości opony to faktyczna wysokość opony będzie mniejsza. Stąd moje żartobliwe (po to emotka) pytanie o plomby.
Nie miałem może tyle opon co Ty (co sugeruje jednoznacznie że więcej zaoszczędziłem na paliwie, chociaż kilka tysięcy na 6 różnych profilach to tylko maksymalnie 60k km), jednak zauważyłem że ładowanie stopniowo coraz niższych profili do tego samego cywilnego zawieszenia daje wrażenie większej twardości.

Kolega camero17 zaproponował obniżenie zawieszenia, na co odpowiedziałem. Ja jestem wyznawcą zasady, że jeśli obniżamy to nie przycinamy sprężyny i zostawiamy resztę, tylko wymieniamy i sprężynę i amortyzator (jeśli obniżenie jest dosyć duże). Taki tandem będzie miał mniejszy skok, więc przy standardowych podzespołach zwiększy uczucie twardości..

A pojęcie komfortowości jest względne - jedni lubią jak im auto pływa po polskich drogowych falach, drudzy wolą lepiej czuć auto, co, jak twierdzą, daje im większe poczucie komfortu na drodze. Więc ze względu na brak wypowiedzi autora (a w końcu o jego aucie cały czas mówimy, prawda?) zwróciłem tylko uwagę na możliwe negatywne konsekwencje tej czynności, co nie zawsze jest dostrzegane.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 18:49   

staffer napisał/a:
Nie pójdę Twoją drogą - chcesz pajacować, pisać nie na temat, chwalić się ile to zestawów nie wypróbowałeś - proszę bardzo, do your worst. Takim tonem nie wzbudzisz zaufania swoją fachowością..

Jestem praktykiem nie teoretykiem. Ty zacząłeś pisać o twardości, to Ty tutaj chcesz zabłysnąć i chcesz przypisać mojej osobie jakieś dziwne przymioty. Mi to jednak nie przeszkadza więc możesz się wykazać i mi naubliżać :) Kolejne Twoje wycieczki personalne w kierunku mojej osoby będę ignorował.

staffer napisał/a:
jednak zauważyłem że ładowanie stopniowo coraz niższych profili do tego samego cywilnego zawieszenia daje wrażenie większej twardości.

No i błąd. Dużo zależy od samej opony u mnie na tym samym zawieszeniu, 195/50/16 było dużo twardsze od 195/45/16. Różne marki opon, różne twardości.

staffer napisał/a:
Kolega camero17 zaproponował obniżenie zawieszenia, na co odpowiedziałem. Ja jestem wyznawcą zasady, że jeśli obniżamy to nie przycinamy sprężyny i zostawiamy resztę, tylko wymieniamy i sprężynę i amortyzator (jeśli obniżenie jest dosyć duże). Taki tandem będzie miał mniejszy skok, więc przy standardowych podzespołach zwiększy uczucie twardości..

No i to wcale nie jest reguła, dużo zależy od budowy sprężyn. Powszechnie stosowane kity sprężyn w większości są progresywne co pozwala zachować komfort podczas normalnej jazdy.
Taki tandem nie musi mieć mniejszego skoku. Patrz koni 1130.

Ja bym założył te felgi i ocenił czy jest dobrze czy trzeba lekko samochód obniżyć bo teraz nie ma sensu tego oceniać.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
pbskarpy 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 193
Skąd: Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 19:00   

Na razie odpowiem tylko tyle, że kontaktowalem sie z osobami z tego forum, którzy maja R600 z 17"kami. I jeden z nich napisal, ze zaklada teraz 205/50. Bo 215/45 za szerokie. I od tych pewnie zaczne.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 19:05   

Moim zdaniem dobry wybór.
Możesz podać dokładne parametry tych felg i jeśli masz możliwość zważyć jedną?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
pbskarpy 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 193
Skąd: Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 21:28   

To jest treść maila kolegi z forum, który ma 17"ki w R600

'Cześć, niewiele komfort spadł w porównaniu do oryginalnych 15" z oponami 65, w tych mam opony 225 i 215 / 45 przy szerokości felg 7"
Niestety ET felgi jest nieco inne niż w oryginalnych i koła bardziej wystają przez co z tyłu przy 225 potrafi ocierać przy załadowanym aucie o nadkola, więc pewnie zmienię je na 205/50 :) "


R600 po lifcie był trochę podobno niższy. Więc zobaczymy. Ale to sprawa dopiero na koniec roku, albo pewnie dopiero na wiosnę. Zobaczymy.

Na razie nie mam możliwości zważenia felg, ale przyszły do mnie dwie paczki po 20kg. Sprzedający tez mówił coś o 10 kg jedna.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 23:41   

Czasem zwiecha od Ti nie jest niższa?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
pbskarpy 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 193
Skąd: Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Wto Wrz 10, 2013 10:28   

Wiesz... no ja do końca się nie znam, ale czytając to forum odniosłem wrażenie, że wielu użytkowników własnie tak uważa. Że R600 po lifcie jest niższy...

Ale gdzie to sprawdzić...?

Gdzie mogę także sprawdzić jakie wymiary miały oryginalne opony w R600? Bo przy doborze opon trzeba zwrócić także uwagę na zwiększenie lub zmniejszenie się prędkości samochodu.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 10, 2013 10:31   

rimmerbros.co.uk

Ti nie tyle jako polift, ale jako najmocniejsza odmiana 600, jeśli dobrze kojaże to jest niższy.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 11, 2013 08:01   

pbskarpy napisał/a:
Gdzie mogę także sprawdzić jakie wymiary miały oryginalne opony w R600? Bo przy doborze opon trzeba zwrócić także uwagę na zwiększenie lub zmniejszenie się prędkości samochodu.

Strona klubowa.

Ja bym narazie nic nie zmieniał w zawieszeniu bo to póki co niepotrzebny wydatek.
Moje 620Ti na 16' 205/50 stała można powiedzieć idealnie, ani jak koza ani jak obniżony, było jednym słowem idealnie a komfort bajeczka.
Skompletuj opony, załóż koła, wstaw foty i wtedy będzie można dywagować.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink