Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 600 - Swiss Style
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 600 - Swiss Style
Autor Wiadomość
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Cze 10, 2014 09:56   

A ja jak wracam z pracy i wjeżdżam pod dom to często mówię do żony "ależ mamy piękne auto co?" :mrgreen: niestety ale stoi za murem i nie mam szans popatrzeć z okna na nie, za to jak założyłem 18" to cały dzień stało na podjeździe i co chwila się na niego gapiłem :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 10, 2014 09:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pbskarpy 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 193
Skąd: Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 10, 2014 10:47   

Hehehe... Rozpoczął się temat podniety samochodowej :) Ale dobrze, mam dokładnie tak jak Wy. Identycznie. Moja dziewczyna ma też tak samo :)


Trochę zmieniam temat. Okazało się, że w lipcu nabije mojej furze połowę tego co przejechałem przez cały rok. Od 19.06.2013 kiedy go kupiłem przejechałem nim jakieś 5000 km. Teraz w lipcu jadę do Słowenii - łącznie 2430 km w dwie strony. Technicznie na tą chwilę nie mam żadnych zastrzeżeń do furki. Ale jakies tam obawy są. Jade także po to, aby sprawdzić czy takie obawy powinienem mieć. Jakieś rady? Ktoś jechał kiedyś furką w benzynie w stronę Włoch, Chorwacji, Słowenii?
_________________
Mój kochany Rover: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=88384
Mój nowy nabytek: https://bmwe34touring.wordpress.com/
 
 
komarek 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 785
Skąd: Koszalin

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 10, 2014 11:26   

pbskarpy, jechałem do Włoch R400 1,6 po HGF i spisywał się fantastycznie, poza spalaniem na niemieckich autostradach oczywiście :D

na Twoim miejscu podjechał bym gdzieś na zaufaną stację, żeby przejrzeli wszystko i spakował wszystko co jest obowiązkowym wyposażeniem samochodu w krajach, przez które będziesz jechał i to tyle :)

no i miałem w zanadrzu kanister 10l w razie jak stacji zabrakło
_________________
R400 -> R75
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 10, 2014 12:59   

Sprawdź stan sworzni :wink:
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 10, 2014 14:09   

i wykup jakieś miesięczne assistance na czas wyjazdu żebyś mógł spać spokojnie ;-)
_________________
75 Red Edition
 
 
pbskarpy 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 193
Skąd: Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Sro Cze 11, 2014 18:43   

Sie ma. Słuchajcie, jutro zabieram się za samodzielne regulowanie luzów zaworowych. Ale dopiero dzisiaj zauważyłem, że mam na górnej części silnika nie mam dwóch śrubek. Generalnie wszystko jest OK, ale czy coś tam powinno być? :) Bo dotychczas żaden mechanik na to nie zwrócił uwagi, a silnik z zewnątrz sprawdzali.

Trzymajcie kciuki za jutrzejszą regulację. ;)
_________________
Mój kochany Rover: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=88384
Mój nowy nabytek: https://bmwe34touring.wordpress.com/
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 11, 2014 18:54   

a te dziury to nie są pod osłonę górną silnika przypadkiem?
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
pbskarpy 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 193
Skąd: Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Sro Cze 11, 2014 20:46   

:neutral: chaliera wie :P
_________________
Mój kochany Rover: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=88384
Mój nowy nabytek: https://bmwe34touring.wordpress.com/
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 11, 2014 20:51   

Żadna osłona, w anglikach przykręcali tam linkę gazu:
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
pbskarpy 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 193
Skąd: Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Czw Lis 13, 2014 15:52   

No jestem po swojej pierwszej regulacji luzów zaworowych... Hm... Wrażenia? Słabe. Dostęp do zaworów dolotowych bardzo słaby, na tyle słaby, że tych zaworów praktycznie nie ruszyłem :( Może dwa mi się udało podkręcić. Z drugiej strony zrobiłem wszystkie. Ale niestety te różnice były tak niewielkie, że nie wiem czy cokolwiek poprawiłem. Mam nadzieję, że też nic nie zepsułem.

Potem samochód odpalił i lekkie klekotanie słyszałem. Nie wiem czy więcej czy mniej. Może przesadzam, ale wydaje mi się, że samochód ciut lepiej ciągnie. Ale chyba sobie wmawiam. :)

Generalnie zaworów bym nie ruszał, gdyby nie mechanik z Hondy, który sam jeździł Roverem 600, nie powiedział mi, że chyba są luzy na zaworach. :P

[ Dodano: Pią Lip 11, 2014 12:44 ]
W sumie jeszcze nie wrocilem z podrozy do Slowenii, ale juz teraz wiem, ze furka na trasie pali mi okolo 7 litrow. Jesli dobrze licze to nawet 6,8l. Spoko wynik biorac pod uwage wage fury i automat.

Styl jazdy: Eco. Non stop okolo 100/105 km/h.

[ Dodano: Czw Lis 13, 2014 15:52 ]
Dawno tu nic nie wrzucałem więc pochwalę się tylko małą polerką, którą sam ostatnio wykonałem.

Najpierw samochód kilkukrtotnie umyłem. Następnie glinkowałem, a potem ręcznie polerowałem pasta polerską. Na koniec wosk. Zdjęcia tego nie oddają, ale przez kilka dni samochód wyglądał na znacznie nowszy niż reszta w osiedla :)
_________________
Mój kochany Rover: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=88384
Mój nowy nabytek: https://bmwe34touring.wordpress.com/
 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Lis 15, 2014 17:40   

Powiem ci że elegancko.
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
pbskarpy 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 193
Skąd: Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Sro Lis 19, 2014 10:09   

Kurde cały czas nie zrobiłem tych halogenów. Leżą i leżą. Myślałem, że sam ogarnę, ale chyba leniem jestem :)

[ Dodano: Sro Lis 19, 2014 10:09 ]
Przypomniało mi się, że mam filmik, który nagrałem zaraz po umyciu fury. HD


https://www.youtube.com/watch?v=nmN4YKpdJ_o
_________________
Mój kochany Rover: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=88384
Mój nowy nabytek: https://bmwe34touring.wordpress.com/
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lis 20, 2014 23:26   

pbskarpy napisał/a:
Kurde cały czas nie zrobiłem tych halogenów. Leżą i leżą.


ja je zregenerowałem inaczej :-) , wyglądają na takie same jak w R800

https://www.roverki.eu/te...-halogenow.html
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
pawelino87 




Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 32
Skąd: Parchanki



Wysłany: Wto Gru 30, 2014 22:52   

Powiem, że po polerce wygląda elegancko. Porównując z mym 600 tka o tym samym kolorze to mega różnica :!: Jakich używałeś dokładnie kosmetyków i ile tej glinki potrzeba na całe auto? Chyba sam na wiosnę będę skłonny do takiej operacji :mrgreen:
 
 
IversonAI3 



Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 15
Skąd: Wałbrzych

Rover 600

Wysłany: Wto Lut 10, 2015 16:44   

Rewelacyjnie wygląda po polerce. W marcu jestem umówiony na taki zabieg, mam nadzieję że efekt będzie podobny :mrgreen:
 
 
pbskarpy 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 193
Skąd: Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Sob Mar 07, 2015 17:25   

pawelino87 napisał/a:
Powiem, że po polerce wygląda elegancko. Porównując z mym 600 tka o tym samym kolorze to mega różnica :!: Jakich używałeś dokładnie kosmetyków i ile tej glinki potrzeba na całe auto? Chyba sam na wiosnę będę skłonny do takiej operacji :mrgreen:


Cześć. Przepraszam, że tak późno odpisuję, ale nie za często tu zaglądam. Już odpowiadam.

Jeśli chodzi o kosmetyki, to generalnie pólka raczej średnia. Wosk Collinite, glinka Valet Pro, pasta polerska MEGUIARS ULTIMATE COMPOUND, szampon chyba jakiś zwykły.

Najpierw pojechałem na myjnię bezdotykową, tam bardzo dokładnie i dosyć długo myłem go wodą z proszkiem. Po pierwszym myciu w swoim wiadrze rozrobiłem swój szampon i dokładniej specjlaną gąbką umyłem trudniejsze zabrudzenia, także felgi. Potem znowu trochę wody z proszkiem i płukanie zwykłą wodą.

Wyjechałem z myjni na parking obok i tam zacząłem glinkować furę. Na całe auto wykorzystałem połowę glinki. Najcieżej było przy tylnych kołach, tam siedział taki (nie widziałem tego wcześniej) ciemny smar. Po glinkowaniu (koniecznie woda z płynem do poślizgu) osuszyłem samochód.

Potem jazda z pastą polerską. Z jednej strony ciężka ręczna praca, ale z drugiej strony, gdy widzisz efekty już po chwili czujesz się zmotywowany i praca idzie szybko. a wiedziałem, że mam czas, siłę i nie mam mechanicznej polerki więc robiłem to bardzo dokładnie i dosyć długo. Ale nie czułem się jakoś bardzo zmęczony. Najgorsze dopiero miało nadejść...

Położenie wosku było najgorsze. Ten już zasychający ciężko się ściera do połysku. Wtedy poczułem ból w ramionach. I to tyle. :)

[ Dodano: Sob Mar 07, 2015 17:25 ]
Powiem Wam coś. I aż trochę się boję tego co zaraz zakomunikuję. :(

Myślę nad sprzedażą samochodu lub zamianą go na coś innego. Jeju jak mi jest cieżko. Od pewnego czasu mam psa i nie chcę żeby jeździł na tylnych siedzeniach.

Z jednej strony jestem mega zadowolony z wyboru, mam piękny samochód z pięknym wnętrzem, samochód niegdy mnie nie zawiódł, przejechałem nim przez 17 miesięcy chyba z 16 tys km (głónie do sklepu po zakupy), mam dwa komplety oryginalnych roverowskich felg w tym 17tki i 15ki, jednosezonowe opony zimowe i letnie... Z drugiej strony czuję, że chyba potrzebuję czegoś większego z wyżej wymienionych powodów. Oczywiście w tej samej lub podobnej cenie.

CO myślicie?
_________________
Mój kochany Rover: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=88384
Mój nowy nabytek: https://bmwe34touring.wordpress.com/
Ostatnio zmieniony przez pbskarpy Czw Lut 11, 2016 13:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 07, 2015 19:05   

pbskarpy napisał/a:
Z drugiej strony czuję, że chyba potrzebuję czegoś większego z wyżej wymienionych powodów. Oczywiście w tej samej lub podobnej cenie.

Kupisz golfa 3 za te pieniądze.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
pbskarpy 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 193
Skąd: Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Czw Cze 11, 2015 11:47   

Bez przesady...

Moje typy:

Mitsubishi Galant Kombi
Renault Espace
_________________
Mój kochany Rover: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=88384
Mój nowy nabytek: https://bmwe34touring.wordpress.com/
 
 
mangoeater 



Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 13



Wysłany: Pią Cze 12, 2015 00:14   

I jak zamieniłeś furkę? Nie chcesz sprzedać? :)
 
 
pbskarpy 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 193
Skąd: Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Pią Cze 12, 2015 09:39   

Cześć.

Jeszcze go mam. Chociaż muszę się przyznać, że zawiesiłem kartkę z info SPRZEDAM / ZAMIENIĘ. :)

Ale ciężko jest mi podjąć ostateczną decyzję. To mój pierwszy samochód. Ten który mi się bardzo podoba. Uwielbiam patrzeć na niego przez okno, na parkingu pod sklepem itp. Na 17'tkach wygląda obłędnie. I niby wiem, że psem może być ciężko, ale tak naprawdę jeszcze tego nie miałem jak sprawdzić. Bo może wszystko będzie OK :) Na dwa samochody mnie na razie nie stać.
_________________
Mój kochany Rover: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=88384
Mój nowy nabytek: https://bmwe34touring.wordpress.com/
Ostatnio zmieniony przez pbskarpy Czw Lut 11, 2016 13:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink