Forum Klubu ROVERki.pl :: [R111]Swap silnika 1.6 k series do mojej 111
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R111]Swap silnika 1.6 k series do mojej 111
Autor Wiadomość
Polo1512 



Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 14



Wysłany: Czw Paź 10, 2013 17:22   [R111]Swap silnika 1.6 k series do mojej 111
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.1 Rok produkcji: 1998

Witam. Chciałbym zrobić z mojego roverka pogromcę hond civic i CRX oraz innych pseudo sportowych samochodów. Dlatego chciałbym się zapytać czy jest możliwość włożenia do 111-ki silnika 1.6 K-series. Czy silnik pasuje pod skrzynie seryjną która jest w moim roverze ?? Słyszałęm ze w tych roveach byłą skrzynia PG 1. podpowiedzcie co trzeba zmodyfikować ?
Ostatnio zmieniony przez Polo1512 Pią Paź 11, 2013 11:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 10, 2013 17:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Czw Lut 13, 2014 02:53   

Silniki K16 były montowane w serii 100 w wersji GTi tylko 1.4.
Możesz spokojnie włożyć tam 1.6, 1.8 lub 1.8VVC a nawet 1.8 turbo o tak jak tutaj : http://www.metropower.org...?id=277&mnu=277

Do 1.6 Skrzynia R65. Również 1.8 i VVC możesz zmontować na R65 tylko przygotuj sobie 2-3 skrzynie w zapasie. Potrzebujesz wiazke od GTi i ECU od GTi. Twoja skrzynia pociągnie spokojnie 1.6.

Jeśli chesz wiedzieć więcej polecam lekturę : www.metropower.org.uk
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Polo1512 



Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 14



Wysłany: Wto Lut 25, 2014 01:27   

Roverek śmiga już na 1.6 od 03.10.2013r. Samochód na prawdę robi robotę i wszyscy hondziarze sie mocno dziwią stając ze mną na kresce na 1/4. Został zrobiony całkowicie od podstaw wydech z kwasówki 2" z przelotowym tłumikiem środkowym i zakończony tytanowym tłumikiem z Suzuki GSXR. Został zrobiony też dolot powietrza również z kwasówki o średnicy 80 mm z filtrem stożkowym odseparowanym żeby zasysał zimne powietrze. "Kiepuś" bo tak nazwałem moją 111 robi mocne samochody i jeździ podobnie jak Toyota corolla TS która w serii ma około 200 KM. Dla ciekawostki podam ze ta Toyota ma silnik z głowicą Yamahy które były wkładane do naszych braci Lotus'ów elise :) Jedyny problem jaki mnie teraz nęka to negatyw w tylnym zawieszeniu. Nie za bardzo wiem jak sobie z tym poradzić. Tzn czytałem tematy o kołach stojących / \ ale nie posiadam pompki do zawiechy i sam raczej sobie z tym nie poradzę. Jak na razię jeżdze i mam nadzieje ze nigdzie dachu nie złapie i ze oprócz negatywu nic wiekszego sie nie stanie jak urwane koło itp. Jeśli jesteś w stanie mi jakoś kolego pomóc to z góry dziękuje.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 25, 2014 07:43   

o tym negatywie już było poczytaj posty kolegi powyżej i techniczny faku. To nie kwestia podpompowania, tylko wymiany łożysk igiełkowych ZTCP. Jak chodzi o pompkę, to zrobić jest na prawdę nie trudno, albo jak wolisz, to napisz skąd jesteś, to może w okolicy ktoś się znajdzie, kto Ci pomoże.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Polo1512 



Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 14



Wysłany: Wto Lut 25, 2014 11:18   

Myslalem raczej ze to chodzi o jakieś tulejki na wachaczu a nie łóżysko. Jestem z żyradowa okolice warszawy. o pompce też czytałem ale troche nie do końca wiem o co chodzi w jej budowie musze jeszcze raz przejrzeć i chyba zainwestować w zrobienie tego przyrządu bo bedzie mi to chyba potrzebne .
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Lut 25, 2014 11:18   

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID000417

koszt zestawu naprawczego wahacza około 100 pln, zestaw jest bardzo podobny do tego stosowanego w klasycznym mini ( najprawdopodobniej jedyna roznica to zastosowanie 2och lozysk igiełkowych zamiast tulejki + lozyska )
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Polo1512 



Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 14



Wysłany: Wto Lut 25, 2014 11:24   

z tego co widze po manualu to nie jest jakać wielka sztuka wymienić to. Zastanawiam sie tylko czy potrzebny jest ściągacz do tego łożyska czy to samo złazi. no i obowiązkowo potrzebna jest pompka do zawieszenia bo z napompowaną zawiechą nie da sie tego raczej zrobić . I gdzie to ustrojstwo mozna kupić bo sie nie odnajduje na tej stonie.uk
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Wto Lut 25, 2014 14:13   

Po pierwsze nie kupuj tego zestawu jesli chcesz go włożyć w całości bo nie ma sensu. Jeśli koła masz / \ to na 80% już masz uszkodzone wahacze i włożenie nowych łożysk nic nie da bo wahacz jest już w kształcie jajka i nie zdziwię sie jak łożyska pękną przy montażu. Najlepszy sposób to dorobienie tulei teflonowych i wbicie ich zamiast łożysk. Jeśli masz dostęp do speców z tokarką i umiejętnościami kup sobie jeden zestaw a drugi zleć żeby Ci ktoś zrobił. U mnie gośc robił mi takie zestawy z półosi (roverowskich :P ) a tuleje zamiast łożysk z teflonu. Poskładałem tak kilkanaście samochodów i zdecydowanie trwalsze rozwiązanie niż łożyska igiełkowe.

Robiłem raz info na forum ale niestety nie mogę się tego doszukać :(

Masz problem pytaj. :D Seria 100 to kiedyś była moja maxymalną zajawką :D
I polecam lekturę : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=26785&highlight=transformacja

Bezpośredni link do zestawu :
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RHM10001EVA
A tu na ebay gdzie są sporo tansze:
http://www.ebay.co.uk/itm...=item5d495ea0ba
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Polo1512 



Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 14



Wysłany: Czw Lut 27, 2014 08:50   

przczytałem trochę lekturę którą mi wysłałeś. Jestem pod wielkim wrażeniem zapału i poświecenia do zrobienia Twojego roverka. Zastanawiam sie tylko jakie felgi miałeś na początku bo sam planuje jakieś alu wrzucić do swojego i nie wiem za bardzo jakie. obstawiam ze są to felgi od MG MGF tylko jaki rozmiar ??
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Czw Lut 27, 2014 12:22   

To są 15 z MGF - jedyny rozmiar opon jaki pasuje to 195/45 R15
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Polo1512 



Dołączył: 10 Paź 2013
Posty: 14



Wysłany: Czw Lut 27, 2014 18:23   

chyba ciężko znaleźć takie felgi :( i na 15 chyba trochę traci samochód na pzyspieszeniu :( musze coś wykombinować żeby mój rover troche lepiej wyglądał bo teraz to taki kiep jest co prawda bardzo dobrze jeździ :)
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 27, 2014 18:50   

Polo1512 napisał/a:
i na 15 chyba trochę traci samochód na pzyspieszeniu
:hm: od kiedy rozmiar felgi ma wpływ na przyspieszenie ?? :załamka:
Jeżeli zachowasz średnicę koła, to rozmiar felgi, praktycznie nie ma wpływu na osiągi auta.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Lut 27, 2014 18:56   

waga kola ma wpływ na przyspieszenie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 27, 2014 19:18   

flapjck1 napisał/a:
waga kola ma wpływ na przyspieszenie
:hm: o ile zwiększy się przyspieszenie przy wzroście masy 4-ech kół o powiedzmy 10kg ?? O 0,1s ?? O 0,2 ?? Jesteś wstanie to odczuć ?? Nie przesadzajmy :załamka:
Czyli idąc tym tokiem rozumowania, to zróbmy kupę przed jazdą, to wtedy będziemy mieli lepsze przyspieszenie i większą Vmax. :>
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Czw Lut 27, 2014 20:29   

Miałem w 114
13 - 185/55
14 - 185/50
15 - 195/45

Jedyna różnica jaką odczułem to lepsze prowadzenie i przyczepność na 15. Spalanie wzrosło nieznacznie a na przyspieszeniu nie było straty. Tym bardziej ze 13 zdecydowanie słabiej kleiła. 15 cali miałem nawet w 114Si z 1.4 8v 75KM i bujało sie to bez problemu ; )
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Lut 27, 2014 20:46   

tronsek napisał/a:
flapjck1 napisał/a:
waga kola ma wpływ na przyspieszenie
:hm: o ile zwiększy się przyspieszenie przy wzroście masy 4-ech kół o powiedzmy 10kg ?? O 0,1s ?? O 0,2 ?? Jesteś wstanie to odczuć ?? Nie przesadzajmy :załamka:
Czyli idąc tym tokiem rozumowania, to zróbmy kupę przed jazdą, to wtedy będziemy mieli lepsze przyspieszenie i większą Vmax. :>


nie pisze o masie twojego klocka :P tylko o masie kola, elementu wprawionego w ruch wirowy i posiadającego z tego tytułu pewna energie kinetyczna

odczucia z tytułu lepszego przyspieszania czy trzymania auta w zaleznosci od rozmiaru opony wynikają zas nie z tytułu ze większe jest lepsze bezdyskusyjnie tylko po prostu uzyte opony stanowily inna klase same w sobie

ps: aczkolwiek zgodze się ze roznica jest slabo odczuwalna
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R111] Dziwne obroty silnika.
gumowy18 Rover serii 100 3 Sro Paź 26, 2011 20:48
gumowy18
Brak nowych postów [R111] Falujące obroty, wibracje silnika
aqaz Rover serii 100 10 Pią Mar 23, 2012 11:20
Leonex13
Brak nowych postów [R111] Kto mi wymieni bak w r111 w Krakowie lub okolicach?
kes Rover serii 100 2 Pon Lut 07, 2011 22:45
kes
Brak nowych postów [R111] Zawieszenie
czarczarnuch Rover serii 100 5 Pon Cze 02, 2008 21:46
sad200
Brak nowych postów [R111] Zawieszenie
Cherman Rover serii 100 1 Sro Maj 20, 2009 13:44
Steff



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink