Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 i Streetwise] porównanie i pytania przed zakupem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Wto Paź 15, 2013 20:09
[R25 i Streetwise] porównanie i pytania przed zakupem
Autor Wiadomość
Guciek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Kicin /Poznań



  Wysłany: Pon Paź 14, 2013 21:13   [R25 i Streetwise] porównanie i pytania przed zakupem
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam
w najbliższym czasie zamierzam zmienić auto na jakieś 4/5 drzwiowe aktualnie mam R25 3D 1.4 16v 103km 2000r. sporo przeglądałem aut w kwocie do 15 tys. i nie znalazłem nic bardziej interesującego niz Rover :P ale teraz chciał bym by był mniej kłopotliwy mianowicie by nie było problemu z podpinaniem pod komputer wiem ze od któregoś roku rovery miały juz inny komputer ktoś wie który to rok był ? w 2004 był facelifing ale zmiana kompa chyba nastąpiła wcześniej, i jeszcze jaka jest główna różnica miedzy R25 a streetwise oczywiście prócz wyglądu jest coś wyższy? kolejna sprawa jest który silnik był by lepszy 1,4 16v 103KM czy 1.6 16v 109KM moc podobna a spalanie ? jednostka 1,6 pewnie będzie mniej wysilona ale czy sie nie myle? diesel raczej u mnie odpada nie robię dłuższych przebiegów może 10-15tys km rocznie alternatywą mojego wyboru auta jest Leon albo Bora 1,6 benzyna ale te niemieckie benzyny sporo palą i same wnętrze juz nie wygląda tak ładnie jak w roverze ew jaki inny fajny i ładny samochod prócz rovera polecacie ?:D
a i czy był montowany klimatronic w 25 ?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 14, 2013 21:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ukor 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 231
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 14, 2013 22:08   

Oprócz Roverków to Alfy mają też coś w sobie. (Przynajmniej ja tak myślę. A szczególnie o modelu 147 z przed liftu) :)
Ale ja i tak brał bym Roverka :P
A skoro masz około 15 tys do wydania to może R75 albo MG ZT ??
_________________
Sprzedam dużo gratów do R200 SDi
 
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pon Paź 14, 2013 22:14   

o gustach się nie dyskutuje, ale za tą cene co podałeś szukałbym Corolli-produkcja od 2001 roku lub Civica 7
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 14, 2013 22:42   

W 2003r. nowe ECU (noo nie takie nowe) wstawiali, te obsługiwane przez większość "skanerów" mają na komputerze naklejkę "EOBD".

Streetwise jest wyższy od R25 a tym bardziej od MG ZR.

Różnica między 1.4 a 1.6 to średnica tłoka i cylindra.
Nie wiem jak u Ciebie, ale streetwise ma już dwie oddzielne cewki połączone z "fajkami" nasadzane bezpośrednio na świece co eliminuje problem przewodów zapłonowych.

Po za tym otwieranie bagażnika z kluczyka, plastikowe nakładki na błotniki (i nie tylko) i po za tym nie wiem.

Ja np. za swojego R45 facelift dałem coś koło 13tys. i jestem zadowolony jak chol... bardzo ;)
 
 
 
Guciek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Kicin /Poznań



Wysłany: Wto Paź 15, 2013 06:53   

no tak Alfa 147 też jest ekstra ale ma drogie w utrzymaniu zawieszenie wielowachaczowe a nie bez powodu myślę o streetwise bo droga przez mą wieś jest tragiczna innych uterenowionych aut nie znalazłem, wiem ze streetwise to nie terenówka
R75 kurcze srodek jak w jakimś klasycznym Jaguarze czy Bentleyu no coś cudownego (nie wiem jak Fabryka Roverów mogła upaść jak projektowali takie wspaniałe auta) ale niestety troszkę za wielkie to auto dla mnie :/
Corollka no fakt tez fajna i wezmę ja pod uwagę
Civic 7 brałem go pod uwage fajne silniki ale przejechałem sie takim 5-cio drzwiowym i nie wytrzymam takiego wnętrza i takiego układu wajchy od zmiany biegów jak w vanie jakimś :-|
ADI tak też mam 2 cewki, no dobra róznica tłoka i cylindra a tak dla lajka ? jaka to róznica który był by bardziej trwały? mniej awaryjny? (to te silniki są awaryjne? :wink: ) wiem ze 1.4 moze miec HGF 1.6 tez to dotyczny?
:arrow: Tak więc streetwisa i R25 po facelifcie mozna śmiało brać komputer sie jakoś lepiej połączy. części zawieszenia streetwaisa będa dostępne skoro tak mało ich hula ? aa i jeszcze jedno ważne pytanko czy te R25 po facelifcie i streetwise miały juz z tyłu hamulce tarczowe ? czasem można dostać palpitacji serca hamując moim roverkiem z prędkości 120km/h + (przód zwykle tarcze z tyłu bębny) ew czy jest to do zrobienia by zmienić bębny na tarczobębny?
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Paź 15, 2013 06:58   

Guciek napisał/a:
wiem ze 1.4 moze miec HGF 1.6 tez to dotyczny?

tak dostyczy
Guciek napisał/a:

czasem można dostać palpitacji serca hamując moim roverkiem z prędkości 120km/h + (przód zwykle tarcze z tyłu bębny)
z wiekszych predkosci hamuje na takim zestawei i tragicznie nie jest, choc przydały by się większe tarcze z przodu, no takie jak ZR160
Guciek napisał/a:
ew czy jest to do zrobienia by zmienić bębny na tarczobębny?
co to są tarczobębny? a tak w ogóle myslałem zeby zmienic na tarcze z tyłu ale podobno to wuja da :ok: .
 
 
 
Guciek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Kicin /Poznań



Wysłany: Wto Paź 15, 2013 07:38   

hmm moze coś mi sie pokiełbasiło z tymi tarczobębnami, a jak nie to jak to jest z tymi hamulcami z tyłu pedał hamulca zaciska szczeki a hamulec ręczny ? nie zaciska bębnów wtedy?
a sama wymiana przedniej zwykłej tarczy na większą tarcze wentylowaną sporo poprawi w hamowaniu? to było by łatwiejsze do zrobienia nawet nowe tarcze zaciski i tyle
 
 
 
Ukor 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 231
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 15, 2013 09:20   

Guciek,
Najlepiej to cały komplet z ZR'a przerzucić. Ja chyba w swojej 200 tak zrobię zaraz po tym jak skończę 'klepać' przód. Bo dzięki moim wspaniałym hamulcom wbiłem się delikatnie w Octavię :P Ale co do hamulcy to widziałem już pare razy na forum narzekanie na nie, podobno w Roverkach przed 1997r jakoś to jeszcze hamowało, a po 97' tak jak w moim przypadku (przód nie wentylowana i tył bęben) to to juz były tylko 'spowalniacze'
_________________
Sprzedam dużo gratów do R200 SDi
 
 
 
Vigoslaw 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe

Wysłany: Wto Paź 15, 2013 09:52   

SW jest wyższy od R25 o 16 cm
Ma większe koła
Nie było w climatronicu ani R25, ani SW

Pozdrawiam,

V.
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Paź 15, 2013 10:32   

Vigoslaw napisał/a:
Ma większe koła
gdzie? jak? co Ty Vigi zmyslasz :) .
 
 
 
Vigoslaw 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe

Wysłany: Wto Paź 15, 2013 12:22   

bociannielot,

No dobra Ty masz takie same... :P
Ale wiekszość ma 14 albo 15 ja mam jak od wozu drabiniastego... ;-)
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
Guciek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Kicin /Poznań



Wysłany: Wto Paź 15, 2013 20:05   

dobra to przeczekam trochę może trafi sie jakiś streetwise w okolicy jak nie to R25 po lifcie ew 45 ;)
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Paź 16, 2013 07:33   

Czemu ZRki nie bierzesz pod uwage ?
 
 
 
Guciek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Kicin /Poznań



Wysłany: Sro Paź 16, 2013 15:48   

mało ZR w wersji 5d ale jak się znajdzie to także wezmę go pod uwagę tak samo jak ZS w hatchbacku :D choć MG sa odpowiednio droższe od Roverkowych odpowiedników
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Paź 16, 2013 15:53   

Guciek, nie jest tez taka duza roznica w cenie, a i dodatkowo malo popularna marka jest wiec mozliwe ze udalo by sie zawsze cosik urwac z ceny z tego tytułu.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 16, 2013 16:04   

Znalezienie R45 lub MG ZS facelift w HB i z silnikiem benzynowym jest prawwradę trudne, ja mojego po 5 miesiącach znalazłem ;]
A MG ZS HB w benzynie prawie nieosiągalny...

P.S.
Nie mówię tu to struclach w stanie posklejanym :P
 
 
 
Guciek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Kicin /Poznań



Wysłany: Sro Paź 16, 2013 17:12   

i MG ZS silniki benzynowe zaczynają się od poj. 1.8 :/ z tego co zauwarzyłem diesla raczej nie chce bo na dłuższa mete wychodzi drożej niz benzyna jesli nie robi sie długich tras, a tak właściwie to który silnik Roverkowy jest lepszy 1.4 czy 1.6 ?
ADI-mistrzu napisał/a:
ja mojego po 5 miesiącach znalazłem
mi sie naszczęście nie spieszy więc poczekam nawet do konca zimy mając nadzieje ze znajdzie sie Streetwise albo R45 po facelifcie w HB. teraz zadaje pytania żeby wiedzieć czego szukać i nie mieć wątpliwości gdy znajdzie sie coś ciekawego na allegro w mojej okolicy
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 16, 2013 17:29   

Guciek napisał/a:
jest lepszy 1.4 czy 1.6 ?

To te same silniki, więc i te same wady i zalety. Przy 1.6 przemawia trochę lepszy moment obrotowy.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 16, 2013 17:40   

ZS były chyba od 1.6, ale większość do diesle i KV6.
A jak już 1.8 benzyna to sedan ;]

Ciężko ustrzelić to co się chce, na początku także szukałem MG ZR facelift 5D w benzynie, ale tez ciężko, przeważają 3D.

Ja bym na Twoim miejscu szukał coś pokroju R45, jednak ma ładniejsze wnętrze i lepiej jest wyposażony (nie mówiąc o przestrzeni i prowadzeniu).
 
 
 
Guciek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 100
Skąd: Kicin /Poznań



Wysłany: Sro Paź 16, 2013 18:02   

no R45 w HB juz postawiłem nad R25 w poszukiwaniach ale na pierwszym miejscu zostaje streetwise :D
ADI-mistrzu napisał/a:
lepiej jest wyposażony
z wyposażenia to chyba tylko climatronik miał no i podłokietnik w standardzie a i hamulce tarczowe z tyłu, bo ESP to widzę w opisach R25 SW i R45 choć nigdzie nie widzę włącznika/wyłącznika tego ESP, za to znalazłem parę SW 4 osobowych :-|
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 25/200] Pytania przed zakupem
Pieczarkowy Chcę kupić ROVERka 12 Sob Kwi 16, 2016 15:04
Pieczarkowy
Brak nowych postów r400 - pytania przed zakupem
jodelko Chcę kupić ROVERka 2 Wto Sie 08, 2017 22:59
Excalibue
Brak nowych postów pytanie przed zakupem MG ZT
dedal666 Chcę kupić ROVERka 3 Sro Maj 19, 2010 12:23
pajda
Brak nowych postów [R75 2.0 CDT] kilka pytań przed zakupem
dexter77 Chcę kupić ROVERka 6 Nie Gru 15, 2013 22:09
dexter77
Brak nowych postów Rover 75 opinia przed zakupem.
Sk133 Chcę kupić ROVERka 5 Pią Kwi 15, 2016 18:28
pietjak



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink