Forum Klubu ROVERki.pl :: Łysack - Rover 200 BRM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Łysack - Rover 200 BRM
Autor Wiadomość
Lysack 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 171
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 24, 2015 00:53   

Opon już szukam - najlepiej gdyby udało mi się znaleźć jakieś używki po jednym lub dwóch sezonach. Na szczęście mam czas w zasadzie do wiosny. Jeśli nic mi się nie rzuci w oko, to wpadną nowe :)

A tymczasem powoli sobie dłubię w aucie - na razie pierdółki, ale zawsze do przodu :D Jeszcze tylko lakierowanie jesienią i regeneracja skóry trochę wcześniej i nie będzie się do czego przyczepić :D

Bagnet - wymieniony

Zaczepy osłony filtra powietrza - pomalowane

Mocowanie pstryczków ;) - pomalowane

Mocowanie wężyka - pomalowane

Mocowanie wspornika maski - wymienione

Osłona rozrządu - wymieniona

Wycieraczka tylna - pomalowana

Podobnie jak pozostałe :)

Zaślepka reflektora lewego - wymieniona


[ Dodano: Wto Lip 22, 2014 21:42 ]
Dzisiaj zabrałem się za czyszczenie skóry. Kurde, potrzebna będzie regeneracja, bo miejscami już są dość mocne pęknięcia i nierzadko na szczoteczce i szmatce do wycierania zostawały czerwone ślady lakieru.

Różnica jednak jest dość znacząca. Widać, że poprzedni właściciele i zresztą ja też przez ostatni rok raczej nie dbali przesadnie o skórę. Ja przez czas posiadania auta wyczyściłem ją ściereczkami do skóry może ze 3 razy. Teraz trzeba będzie już dbać na bieżąco, choć obawiam się, że jak tak obficie schodzi mi lakier, konieczna będzie szybka regeneracja.

[ Dodano: Czw Sie 14, 2014 21:33 ]
Ostatnio zauważyłem, że klapka wlewu paliwa trzyma się na jednej zardzewiałej śrubce. Dzisiaj założyłem trzy ładne, nieskorodowane śrubki.

Chciałbym wymienić też śrubki w mocowaniu listwy nad rejestracją na klapie. O ile w mojej ktoś już kiedyś wymienił na zwykłe gwiazdkowe śrubki, tak w dawcy są... trójkątne. Da się gdzieś znaleźć taki wkrętak?

Na razie znalazłem jeden zestaw bitów z trójkątnym końcem, ale wydaje mi się, że u mnie te "skrzydełka" są dodatkowo zakrzywione pod kątem i zwykły prosty wkrętak nie wejdzie...

[ Dodano: Pon Wrz 01, 2014 14:34 ]
Wczoraj do Roverka trafiły brakujące śrubki w boczkach drzwi :)

Do tego wyczyściłem dość dokładnie wnętrze - plastiki w środku zostały zabezpieczone środkiem do kokpitu. Elementy gumowe i oczywiście oponki środkiem do opon i gum.

Pod maską też poczyściłem wszelkie elementy gumowe i plastikowe. Teraz przymierzam się do zakupu zmywacza przemysłowego, żeby wyczyścić wszelkie elementy zabrudzone olejem.

Jakieś pomysły skąd wziać oryginalne dywaniki gumowe na przód? Obecne są już trochę wytarte, a jednak łatwiej zadbać o czystość gumy niż weluru - tym bardziej, że idzie zima i będzie się wszystko szybciej brudziło...

W planach na najbliższą przyszłość wymiana korka oleju (bo jest porysowany, przez co nie da się go dobrze doczyścić). Następnie wymiana tylnych tarcz hamulcowych i piaskowanie z malowaniem kompletu zacisków, bo po ubiegłorocznym zabiegu (odrdzewiacz + zwykła farba) zaczyna wychodzic rdza spod spodu.

[ Dodano: Wto Mar 24, 2015 00:53 ]
Przed zimą wpadły nowe oponki.

Nokian WR D3, kupione okazyjnie za 730zł komplet - nieużywane, tyle że z końcówki 2013 roku. Gwarancja zaczyna się liczyć 5 lat od sprzedaży, więc mam nadzieję, że trochę na nich pojeżdżę. Tym bardziej, że przez zimę sporadycznie używałem R - zrobiłem na nich póki co jakiś 1000km...

Teraz szukam opon na lato. 205/45/16. Już kupiłem dwie sztuki nieużywane z marca 2012 (czyli nadal 5 lat gwarancji, bo liczy się od daty sprzedaży, ale nie więcej niż 3 lata - na styk łapię się w widełki). Póki co mam 2x Dunlop SP Sport Maxx TT. Problem w tym, że tylko jeden sklep oferuje te opony w cenie prawie 700zł za sztukę. A liczyłem, żeby zamknąć się w 1500zł.

Te dwie co mam kupiłem za 410zł, ale jak tak dalej pójdzie, jako drugie dwie zamontuję Dunlop SP Sport Maxx RT - model niżej, ale za rozsądną cenę - za 750zł da się znaleźć 2014 rocznik.

Dokładnie te dunlopy są zalecane przez producenta. To trochę dziwne, że w RAVE Rover podaje do klasycznej 200-tki tylko rozmiar opon, a do BRMa podaje także model (Dunlop ZR 205/45/16). Jedyne produkowane obecnie ZRy od Dunlopa to Sport Maxxy. Dlatego uparłem się na zamontowanie opon takich, jakie były fabrycznie :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 24, 2015 00:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Mar 24, 2015 09:20   

Lysack, przeciez mozesz smialo zamontowac sobie jakies inne ZR, to ze producent polecal dunlop niestety o niczym nie swiadczy ;p poza tym ze dostał od dunlopa jakies zniżki :lol:
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 14, 2015 13:31   

Chyba widzialem Twojego BRMa wczoraj w Radomiu na pl. Kazimierza Wielkiego ;) bialo czarne naklejki pod tablicami i WRA 4.... , tylko kolor felg mi nie pasowal, bo byly chyba srebrne
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink