Forum Klubu ROVERki.pl :: Już sam nie wiem R75
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Już sam nie wiem R75
Autor Wiadomość
loompek 



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 15



Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 10:41   Już sam nie wiem R75

Witam serdecznie wszystkich klubowiczów. Niebawem będę przymierzał się do zakupu samochodu od kilku lat jestem zauroczony Roverem 75, interesuje mnie samochód z roczników 99', 00' oraz 01' ciemny najchętniej czarny z jasną skórą lub welurem to wiem na pewno, natomiast co do jednostki napędowej mam mega dylemat. Początkowo interesował mnie silnik 2.0 v6 z porządną sekwencją, ale im bardziej zagłębiam się w temacie (przeczytałem oczywiście opis silników na forum) tym więcej mam wątpliwości jaki silnik wybrać. Zależy mi na jak najniższych kosztach utrzymania tj na jak najmniej awaryjnej jednostce. Nigdy nie miałem diesla a z tego co zauważyłem chwalicie sobie motorki BMW, mam jednak obawy bo ceny częsci do tego silnika są wysokie nie to, że chcę oszczędzać na częsciach tylko 2000 pln za jakąś pierdułke mnie odstrasza Rocznie robię około 30 000 km w tym zdecydowaną większość na krótkich odcinkach tj 25 do 50 km i tak czytam i czytam i sie pogubiłem bo w tym uszcelka wadliwa w tamtym co innego, mam ogromny mętlik i proszę o pomoc aby ktoś rzetelnie z czystym sumieniem mógł polecić którąś jednostke. Po za tym temat skrzyni biegów oczywistym wyborem zawsze wydawała mi sie manualka jednak czytam forum i temat sprzęgła jest baaardzo często poruszany, nigdy nie jeździłem w automacie ale spotkałem się z opiniami, że w rowerku taniej wychodzi dobrze utrzymany automat, choć z drugiej strony piszecie, że niedroga modyfikacja sprzęgła pozwala cieszyć się bezawaryjną jazdą w manualu, moje pytanie brzmi na ile to jest wiarygodne czy ktoś przejechał 100 tyś i wszystko jest ok? Kolejna kwestja to te żarówki, zamki, przecieki, stukania mówicie to nic bo to normalne i ja to rozumiem bo auto z klasą bo piękne, bo w każdym samochodzie trzeba to robić bo warto... aktualnie jeżdże lanosem :oops: przez 5 lat spalila mi sie jedna żarówka fakt udał mi się. Wiem że jak sie chce jeździć a nie gmerać to się kupuje auto w salonie, ale do czego zmierzam, a no do tego czy: jest się w stanie doprowadzić te wszystkie (drobne bo drobne) wady uszczelnienia, zamki, elektryke(i te poważniejsze sprzęgło układ chłodniczy) do takiego stanu żeby się cieszyć jazdą a nie satysfakcją ze zdolności manualnych przy ciągłym poprawianiu fabryki? (nie żebym nie lubiał ale co za dużo to nie zdrowo) Mi naprawde to auto się podoba strasznie ale... no właśnie sporo tych ,,ale" bardzo wszystkich proszę o obiektywne opinie. Mam nadzieje, że nie pogmatwałem niczego ,a no i nie wysyłajcie mnie do salonu, albo po następnego lanosa :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 10:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Art84 



Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 12



Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 11:03   

Znajdź dobrze zadbany egzemplarz a będziesz zadowolony.

Nie ma marki bez wad, czy to honda czy bmw w każdym znajdziesz słabe punkty.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 00:12   

uważam, że powinieneś zainteresować się dieslem, mam benzynę od 11 miesięcy, w sumie na części które się zepsuły, to może z 500 zł wydałem. Alę główną kwestią jest czy chcesz na sam początek włożyć 2 tys. w sam rozrząd (mowa tu o V6).
Co do diesla, to troszkę trzeba lubić sobie ręce brudzić, kilka elementów trzeba przeczyścić i dbać o ich stan aby służył zacnie
W benzynie jak przyjdzie wymiana cewek, kabli, świec, to koszt ponad 1000 zł

Automat dieaslu, to wydaję mi się, że się nie opłaca, ponieważ potrafi spalić 10l w trybie miejskim, a benzyna w automacie (oczywiście zagazowana) wychodzi ciut taniej :mrgreen:

Teraz bym pewnie wybrał diesla(ponieważ kupiłem benzynę bez gazu i założyłem nową instalację, z którą miałem problemy), ale z racji, że już nie chciałem jeździć klękotem, wybrałem benzynę, tylko nie wiedziałem że diesel w Roverku jest dość przyjemny.
Mimo wszystko jak czasem jeżdżę samochodem mamy Renault Scenic diesel i później wskakuję w swoją benzynę, to nie żałuje

Trochę moja wypowiedz pogmatwana (tak jak ja :mrgreen: ), ale może coś Ci rozjaśni
 
 
loompek 



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 15



Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 09:07   

hmm wymiana rozrzadu nie stanowi dla mnie dużego problemu, a co do przewodow, cewek i kabli to nie sadze ze kosztuja 1000, chyba ze je wymieniales i tyle kosztowaly to mnie sprostuj. Dzieki za opinie, ale dylemat mam dalej i chyba nie ma twardych dowodow ktore zdecydowanie przeciagna szale na korzyść ON czy PB z LPG
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 09:38   

kable 100-140 zł
świece 200-400 zł
cewki 780-990 zł co do cewek to można kupić za 500, ale jakość nieznana
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
loompek 



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 15



Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 16:36   

Rozglądałem sie ostatnio w sieci po sklepach z czesciami pod katem ich dostepnosci i np teoretycznie zaliczylem dzwona i chce kupic nowa lampe to widze ze jest spory problem zeby wogole nowke znalezc macie jakies doswiadczenie w tej kwestii?
i powiedz kolego ile ci spali lpg i ile plus minus benzyny przy tym pojdzie?
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 16:45   

tylna nowa lampa 500zł używana 50 czasem za 30 idzie wyrwać :D
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
loompek 



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 15



Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 16:54   

sorki ze nie sprecyzowalem, chodzi mi o przod bo do tylu to widzialem w kilku miejscach :wink:
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 23:50   

Gazu najmniej 12, najwięcej 17.5 ale ogólnie to w 14 się zamykam w trybie mieszanym, z przewaga trasy :mrgreen:
Benzyny około 12,3 spalił
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
loompek 



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 15



Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 11:12   

To mysle, ze 2.0 przy umiarkowanej jezdzie w 10 sie zamknie... :roll:
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 11:16   

optymista ;)
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 12:26   

Prawda jest taka, że 2.5 i 2.0 palą praktycznie tyle samo. Z różnic tylko tyle, że 2.0 słabsze
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 12:37   

piotrekcrash napisał/a:
Prawda jest taka, że 2.5 i 2.0 palą praktycznie tyle samo

http://forum.roverki.eu/v...=pali+tyle+samo
według tego co tu napisali, to do 2l mniej :wink:
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Kwi 12, 2013 13:35   

rafalmis1 napisał/a:

Automat dieaslu, to wydaję mi się, że się nie opłaca, ponieważ potrafi spalić 10l w trybie miejskim, a benzyna w automacie (oczywiście zagazowana) wychodzi ciut taniej :mrgreen:



Nie przesadzajmy, sam mam automat i na mieście nie mam problemów, żeby zamknąć się w około 8l/100km. Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia jak kto jeździ i na jakich odcinkach po mieście. No i temat zimy i sprawnego webasta. Na trasie to jest bajka bo przy średniej prędkości 90-110km/h spalanie może zejść do 5,3-5,5l. Są tu osoby które przy manualnej skrzyni zeszły poniżej 5l.
 
 
SlawekG 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 51
Skąd: Budzyń



Wysłany: Sob Kwi 13, 2013 07:31   

Pomiary spalania na gazie wg przejechanego dystansu zawsze obarczone są błędem gdyż mało kto odlicza dystans przejechany na benzynie do czasu rozgrzania auta i przełączenia na gaz. Z mojego doświadczenia wynika, że latem do rozgrzania auta potrzeba ok 1 - 1,5 km natomiast zimą - w zależności od temperatury - od 2,5 - 4 km. Programy do obliczania spalania na podstawie przejechanego dystansu i ilości zatankowanego gazu zawsze zimą "łechcą moje ego" i wyliczają spalanie na poziomie 11l/100 km natomiast latem na ok 13l/100 km. Trzeba jednak do zatankowanego gazu zimą doliczyć 1/2 baku spalonego paliwa a latem 1/4 baku na miesiąc. Nie mam komputera pokładowego więc nie mogę nic powiedzieć co do dokładności jego wskazań spalania. Przyjmując średnie spalanie 14l gazu w KV2,0 i 7l oleju napędowego w dieslu przy obecnym stosunku cen paliw to i tak korzystniej wychodzi jazda na gazie ale doliczając benzynę na rozgrzanie auta są to koszty porównywalne. Co do ew napraw diesla - nie wiem czy są większe niż przy benzynie. Niestety nie liczyłbym - tak jak u Ciebie w lanosie - że pojeździsz kilka lat bez napraw i wkładu finansowego :-| . To dosyć kosztowna inwestycja nie tylko pod względem napraw ale i eksploatacji. W moim przypadku koszty napraw i eksploatacji wyniosły do dzisiaj ok 2/3 kosztu zakupu[ rozrząd, opony, klocki, oleje do silnika, skrzyni biegów, naprawy zamków drzwi, zakup i wymiana uszkodzonej automatycznej skrzyni biegów, wymiana jej sterownika, cewka zapłonowa, tuleje wahaczy przednich (po tej zimie muszę wymienić je ponownie), wahacz przedni, montaż instalacji gazowej, droższe przeglądy] co nie zmienia faktu, że nie żałuję zakupu i nadal jazda nim sprawia mi przyjemność :mrgreen:
_________________
R75 2.0 KV 1999r automat gaz
Mitsubishi Eclipse 2.0 1992r - było
 
 
loompek 



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 15



Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 22:03   

O taka odpowiedz mi Slawek chodzilo ;) a co do lanosa to nie jest tak, ze jezdzilem bez wkladu finansowego i napraw chodzilo mi raczej o duperele typu zarowki. Klocki plyny itp. to oczywista sprawa cewke tez wymienialem no, ale nie za niemal 1000 pln bo najdrozsza kosztuje 350. Co do silnika ciagle chcetniej wybralbym dwu litrowa benzyne z lpg chocby ze wzgledu na koszt ubezpiezenia. Niestety troche demotywuje mnie koszt utrzymania roverka, ale nie widze na rynku samochodu choc troche podobnego ktory by mi tak pasowal jak on i mam taki dylemat ze chyba w zyciu takiego nie mialem..., a powiedz SlawekG ile masz roverka bo 2/3 kosztu zakupu to kolejny argument przemawiajacy niestety na niekorzysc R75 chyba, ze masz go kilka lat ;)
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 14, 2013 22:10   

loompek, r75 nigdy nie był i nie będzie tani w utrzymaniu
 
 
loompek 



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 15



Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 14:51   

haszczyc napisał/a:
loompek, r75 nigdy nie był i nie będzie tani w utrzymaniu

Z tego co tu czytam to na to wygląda tylko, ze zalezy co dla kogo jest tanie... no, ale zastanawiam się jak bardzo... jak Audi A8, czy starsza S-klasa? czy jak inne passaty i golfy :?:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 16:13   

loompek napisał/a:
no, ale zastanawiam się jak bardzo... jak Audi A8, czy starsza S-klasa? czy jak inne passaty i golfy
koszty utrzymania są zbliżone do poziomu kosztów eksploatacji droższych aut.Pozycjonuje się w klasie luksusowej obok Audi A4 , Alfy 166 ,Mercedesa C, BMW serii 3, tak pisała prasa i chyba tak jest .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
loompek 



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 15



Wysłany: Pon Kwi 15, 2013 17:13   

Czyli średniawka w sumie, albo sie tak pocieszam... :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Bardzo chcę ale nie wiem czy mogę
Runner Chcę kupić ROVERka 75 Pon Sty 16, 2012 18:12
Runner
Brak nowych postów Co kupić R45[00-02] czy R600[99] ze diesel i sedan to wiem
andrew57 Chcę kupić ROVERka 50 Pią Mar 19, 2010 00:45
faecd
Brak nowych postów Chcę kupić MG ZS - nie wiem która wersja silnikowa?
keiaz Chcę kupić ROVERka 9 Pią Cze 17, 2011 09:00
mike-l



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink