Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Napięcie na żarówkach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Napięcie na żarówkach
Autor Wiadomość
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 11, 2014 15:39   [R420] Napięcie na żarówkach
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam. Po świętach w końcu kupiłem sobie multimetr i zacząłem przeprowadzać badania. Przy włączonym silniku, przyłożyłem końcówki multimetra do kostki, która zasila żarówkę (obudowa kostki otwarta, łatwy dostęp do miedziaków). Napięcie 12,34V, odpiąłem kostkę i przyłożyłem końcówki do wnętrza kostki i pokazało 13 z czymś V (jak nie 14V). Jak widzę, gdy kostka jest podłączona do żarkówki, nie oddaje ona w 100% tego napięcia, a pamiętam, że ktoś tutaj polecał mi skonstruowanie przekaźnika, który zwiększy napięcie z 12V do 14V - 15V by światła w końcu świeciły jak trzeba.
Otóż, jeżeli moje przypuszczenia są prawdziwe, że taki przekaźnik nie zaszkodzi, a polepszy świecenie, może ktoś by reflektował skonstruowanie go dla mnie? Oczywiście zapłacę :P
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 11, 2014 15:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Sty 11, 2014 16:17   

na odległosć trochę cieżko, bo 90% rzeczy trzeba robić na samochodzie od razu, ale podejrzewam, że każdy normalny elektryk samochodowy dorobi taki układ bez problemu ... a jak masz choć odrobinę wiedzy elektrycznej oraz umiejętności manualnych, to i samemu dasz radę. Nic trudnego :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 11, 2014 16:24   

haxigi, Brt wklejaj schemat na forum :wink: Samemu byś to zrobił sobie nic wielkiego to nie jest :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 11, 2014 16:37   

no ja poza multimetrem nic nie mam w sumie, ale jeżeli wszystko da się kupić w sklepie z częściami elektrycznymi, ewentualnie polutować zusammen i podłączyć kabelki to może bym dał radę :D
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 11, 2014 16:45   

haxigi, To nic więcej nie jest. jak napisałeś :D U siebie muszę tez pomierzyć z ciekawości ile spadku napięcia jest :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 11, 2014 16:48   

Remigiusz, to spoko, myślałem, że to będzie trzeba drukować jakieś płytki, mikroprocesory i to programować czy coś :P
To ten schemat jest na forum, czy go brt dopiero ma wkleić?
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sty 11, 2014 17:09   

Remigiusz pomylił literke. Brt na bank wklejał, ale to już pewnie będzie w postach archiwalnych.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 11, 2014 17:14   

haxigi, na przekazniku nawet masz rysunek wiec tu nie trzeba wielkiego schematu.

choc druga sprawa ze ja nie jestem pewien czy to przyniesie jakis sensowny zysk.
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 11, 2014 17:20   

bizon napisał/a:
haxigi, na przekazniku nawet masz rysunek wiec tu nie trzeba wielkiego schematu.

choc druga sprawa ze ja nie jestem pewien czy to przyniesie jakis sensowny zysk.


co zatem proponujesz innego? :)
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 11, 2014 17:29   

haxigi napisał/a:
co zatem proponujesz innego? :)
olac sprawe. :)
ostatnio odpalalem w ciemnym zad....u, jak to czesto bywa troche krecilem wiec i napiecie od razu nie wskoczylo na 14. zaraz po odpaleniu zapalilem swiatla i jakos nie zauwazylem zeby sie drastycznie rozzazyly. jedynie po wycieraczkach widze roznice
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Sty 11, 2014 22:29   

Schemata mogę namalować, ale jutro ewentualnie ... a stary gdzieś pewnie sie wala w czeluściach forum. A czy da coś taka dokłądka to bardzo łatwo sprawdzić. Potrzeba ok. 1m przewodu 1-żyłowego - linka 2,5 - 4 mm2 w przekroju najlepiej i odizolowana z obu stron. MOże być też coś innego co macie pod ręką (drut, wielożyłówka jakaś skręcona do kupy itp.) Następnie:
zdejmujesz dekielek od lampy, odpalasz silnik, włączasz św. mijania, ww. przewód z jednej strony przykładasz do +aku a z drugiej do górnego poziomego styku w kostce żarówki H4. Zapewne będzie widać, ze żarówka wyraźniej bardziej biało będzie wtedy świeciła. Jeśli uzyskany efekt testu będzie wg. Waszej opinii zadowalający, to montujcie przekaźnik. Ja zamontowałem i sobie chwaliłem.

PS. Zachować BHP podczas tej pracy, i uważać na łapki i palce, bo dosć blisko jest do wirujących części silnika, a spotkanie z nimi conajmniej boli a i można później fakju małym palcem pokazywać ;) Więc uważajcie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 12, 2014 19:52   


nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale dla pewności wykonałem przecudowny rysunek 3d, na którym widać podpiętą kostkę do żarówki i akumulator.
Czerwony kabel mam doprowadzić w to miejsce co zaznaczone na obrazku tak? Czyli w tę małą dziurkę na kostce, do której wtykałem miernik i przez którą widać miedziaki z kabla?
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 12, 2014 21:24   

haxigi, tylko nie podepnij pod mase :D
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sty 12, 2014 21:56   

Brt napisał/a:
PS. Zachować BHP podczas tej pracy, i uważać na łapki i palce, bo dosć blisko jest do wirujących części silnika, a spotkanie z nimi conajmniej boli a i można później fakju małym palcem pokazywać Więc uważajcie
zawsze można testy przeprowadzać na lewej lampie ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 13, 2014 11:22   

aaaa sorry mały error !! .. mianowicie cały czas myślami byłem przy R200 i w niej jest zarówka h4 :D ... u Ciebie H7 jest, wiec musisz sprawdzić miernikiem gdzie masz + na żarówce (góra lub dół to może być, tego nie wiem). Miernikiem mierzysz napiecie między masą (np. karoseria lub silnik lub - aku) i jednym ze styków żarówki i jak już zlokalizujesz + na żarówce, to do tego + podać dodatkowo + z akumulatora na krótko ;) ... cała reszta wg rysunku się zgadza. :)

sTERYD nie wiem jak w R400, ale w R200 lewa lampa odpadała, bo musiałem wyjać aku z auta, żeby się do niej dostać :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 13, 2014 17:48   

zrobiłem tak jak polecał brt, + był u góry i rzeczywiscie po podłaczeniu sie prosto z aku zarówa swieciła o niebo lepiej ;]
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 13, 2014 18:37   

Jak masz przy włączonym silniku i światłami 12,34V na kostce to spadek napięcia jest dość spory. Ile ląduje tobie alternator 14,3V ? To masz spadek o 2V i to jest bardzo dużo :wink:

Naprawdę warto w takim przypadku zrobić te przekaźniki :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 13, 2014 21:45   

noo spory spadek, dobra ja jednak nie będe ryzykował. Co bym miał powiedzieć elektrykowi żeby zrobił to jak trzeba? Ile takie coś może kosztować?
alternator ładuje 14,3 albo 14,8 nie pamiętam jak to było
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 13, 2014 22:26   

No lepiej, żeby to było 14,3 ... 14,8 to już troche za dużo. A elektrykowi powiedz, że chcesz, żeby Ci dorobił przekaźnik na światła mijania ... powinien wiedzieć o co kaman. A jak chcesz schemat, to Ci namaluję.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 13, 2014 22:56   

a bym poprosił jakbyś mógł :)
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Jakie napięcie na świecach??
bizon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Nie Paź 26, 2014 09:39
wooy11
Brak nowych postów [416Si '98] Ciągłe napięcie na cewce
możliwe rozładowywanie akumulatora
xaxoo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Lip 13, 2009 23:07
blicharztomasz
Brak nowych postów [R416] Problem z alternatorem za duże napięcie
ziomek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Nie Lut 08, 2009 12:48
ziomek
Brak nowych postów [R416] Jakie napięcie na sondzie LAMBDA? 0-1V czy 0-5V???
r_afal Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Nie Sty 25, 2009 19:41
r_afal
Brak nowych postów [R420 LPG] Szukam dobrego serwisu do R420 pod Warszawą
orzechvip Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Maj 05, 2009 15:36
Raptile



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink