Forum Klubu ROVERki.pl :: [ROVER 111] Nie pali po deszczu ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Udostepnij na Facebook [ROVER 111] Nie pali po deszczu ?
Autor Wiadomość
KOLUNIO 



Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 8




Wysłany: Sob Sty 18, 2014 16:35   [ROVER 111] Nie pali po deszczu ?
Typ: SLi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.1 Rok produkcji: 1996

Witam.
Tak jak w temacie auto przerywa w deszczowe/wilgotne dni.
Po nocnych opadach w ogóle nie idzie uruchomić silnika. Wymienione przewody wysokiego napięcia, wyczyszczona kopułka, palec, świece. Iskra taka że by konia zabiła, mimo to auto nie pali. Po poluzowaniu przewodu doprowadzającego paliwo się pokazuje. Co może być przyczyną że auto nie pali ? Co steruje wtryskiem paliwa ? Proszę o sugestie.
Pozdrawiam serdecznie.
 
 
SPAMU¦







Wysłany: Sob Sty 18, 2014 16:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1064 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10208
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Sob Sty 18, 2014 20:54   

spróbuj jeszcze podmienić cewkę. Może być dla prób zwykła butelkowa jak w maluchu, albo dowolna inna.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków




Wysłany: Sob Sty 18, 2014 21:30   

Kolego komputer steruje wtryskami.Sprawdź czy on gdzieś wilgoci nie dostaje albo przewody do niego. Druga sprawa to załóż zaworek zwrotny na wąż doprowadzający paliwo. Sprawdź też kostki do wtryskiwaczy.
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1064 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10208
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Sob Sty 18, 2014 21:37   

To nie diesel ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 140 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3280
Skąd: Sanok

MG ZS


Wysłany: Nie Sty 19, 2014 08:56   

KOLUNIO, tak jak mówił sTERYD, cewka do sprawdzenia,
_________________
Pozdrawiam Kozik
http://www.kozik.info/1/czarnuch
 
 
 
KOLUNIO 



Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 8




Wysłany: Nie Sty 19, 2014 10:56   

Cewka na moje oko jest w porządku bo jest dobra iskra ( jak jestem w błędzie to mnie poprawcie ). Problem jest z paliwem, pompka pompuje, paliwo dochodzi do gaźnika a wtryskiwacz go nie podaje. Wszystkie połączenia ( kostki ) sprawdziłem. Jak sprawdzić ( domowym sposobem ) prawidłowe działanie komputera ? Gdzie jeszcze szukać przyczyny ?
 
 
Kozik 




Pomógł: 140 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3280
Skąd: Sanok

MG ZS


Wysłany: Nie Sty 19, 2014 11:36   

KOLUNIO napisał/a:
Cewka na moje oko jest w porządku bo jest dobra iskra


jak sprawdziłeś cewkę oprócz tego że na oko?
_________________
Pozdrawiam Kozik
http://www.kozik.info/1/czarnuch
 
 
 
KOLUNIO 



Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 8




Wysłany: Nie Sty 19, 2014 14:06   

Jeśli iskra jest w porządku to zakładam że i cewka jest dobra. Mylę się to mnie poprawcie. Ewidentnie problem jest z paliwem. Tak mi się wydaje ?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8929
Skąd: Białystok

Rover 200


Wysłany: Pon Sty 20, 2014 13:36   

KOLUNIO, iskra może być za słaba i temu nie pali. jak dla mnie to cewka.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
KOLUNIO 



Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 8




Wysłany: Sro Sty 22, 2014 10:41   

sTERYD napisał/a:
spróbuj jeszcze podmienić cewkę. Może być dla prób zwykła butelkowa jak w maluchu, albo dowolna inna.


Problem chwilowo rozwiązała pogoda ( jest mróz ) auto pali idealnie ale mam takie pytanie czy taka cewka będzie dobra ? czy ma znaczenie jaką się założy ?
http://allegro.pl/nowa-ce...3864526995.html
I nie chodzi mi oto czy na chwile, lecz na stałe czy będzie dobrze współpracowała ?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1064 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10208
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Sro Sty 22, 2014 15:11   

pracować będzie, ale będziesz musiał przerobić podłączenie i mocowanie. Co dużym problemem nie jest. Przy okazji przełóż ją sobie gdzieś na górę silnika.
Twoja wygląda jak te:
http://allegro.pl/cewka-r...3825419997.html
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
KOLUNIO 



Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 8




Wysłany: Czw Sty 23, 2014 08:33   

sTERYD napisał/a:
pracować będzie, ale będziesz musiał przerobić podłączenie i mocowanie. Co dużym problemem nie jest. Przy okazji przełóż ją sobie gdzieś na górę silnika.
Twoja wygląda jak te:
http://allegro.pl/cewka-r...3825419997.html


Nie, moja jest dokładnie taka http://allegro.pl/rover-1...3904934952.html jednak nie mam zaufania do używanych części a za nową żądają ponad 250 zł. Więc jeśli nie ma różnicy poco przepłacać
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1064 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10208
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Czw Sty 23, 2014 14:14   

To ta z linku od poldasa bedie pasować.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
KOLUNIO 



Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 8




Wysłany: Sro Lut 12, 2014 20:26   

Cewka zmieniona a problem pozostał nadal. Proszę o sugestie co jeszcze sprawdzić ? Co to może być ?

[ Dodano: Sro Lut 12, 2014 20:26 ]
... a może przyczyną jest czujnik położenia wału, iskra jest ale nie w tym momencie co trzeba ? Co o tym sądzicie ?
 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków




Wysłany: Czw Lut 13, 2014 02:36   

Niby czujnik położenia wału też ale bym go zostawił w spokoju na razie. Ustawienie zapłonu,kable świece kopułka ap.zapłonowego. Gdzieś ci się wilgoć dostaje.Posprawdzaj wszystkie kostki łączące kable do zapłonu.Lampa stroboskopowa w dłoń i wszystko będziesz wiedział
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139




Wysłany: Czw Lut 13, 2014 02:36   

Pytanie podstawowe : Czy to jest gaźnik na 100% czy jednopunktowy wtrysk ? Bo diagnozowanie tych dwóch silników w przypadku 111 jest zupełnie inne.

Bo jeśli to jest gaźnik to powodzenia w szukaniu ECU :D - w gaźnikach go po prostu nie ma:) wtrysk paliwa jest mechaniczny sterowany wałkiem ;)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
KOLUNIO 



Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 8




Wysłany: Czw Lut 13, 2014 11:39   

Jest to silnik z wtryskiem jednopunktowym
 
 
wooy11 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 231
Skąd: Mielec

MG ZS


Wysłany: Czw Lut 13, 2014 13:09   

kol. BlackD zasugerował jedna rzecz......zawilgocony komputer, chyba powinienes sie temu przyglądnąc, przypomniałem sobie jak jeden znajomy miał podobny problem, nie pamietam jak do tego doszedł ale wymontował kompa i go wysuszył ( np suszarką ;) ) Po zamontowaniu auto paliło i wręcz latało ;) ....chyba nawet na koniec zawinał go w jakąś folię ;)
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków




Wysłany: Czw Lut 13, 2014 18:20   

Z kompem zawilgoconym przerabiałem to u ojca w sałacie. Poleżał 10 min. w spirytusie potem na grzejnik,opalarka w dłoń z 1m 10 min założyłem,wokół kabli i wtyczki silikon i hulało jak złoto.
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
KOLUNIO 



Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 8




Wysłany: Pon Lut 17, 2014 09:15   

Na początek pragnę Wam podziękować za zainteresowanie się tematem.
Problem namierzony, po odpaleniu auta rozpylałem wodą na poszczególne części i oto wyniki. Przebicie ma cewka, kable WN i kopułka. Na cewce od poldasa http://allegro.pl/nowa-ce...3864526995.html iskra jest gorsza niż na starej oryginalnej ( auto gorzej pali ) więc trzeba kupić nową.
Nowe przewody http://allegro.pl/przewod...3729627084.html też mają przebicie, potrzebne inne. I na koniec kopułka i palec.
Teraz pytanie do Was jakiej firmy kupić cewkę, przewody , kopułkę i palec żeby mieć gwarancję że auto będzie śmigało ? Żeby nie kupić nowych gorszych części od tych starych w aucie ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 100] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 100 0 Czw Sty 06, 2011 22:59
kasjopea
Brak nowych postów [R100] Rover 111 a 114
dan79 Rover serii 100 7 Wto Wrz 15, 2015 14:17
kielek
Brak nowych postów [Rover 111]. Naprawa zawieszenia W-wa
Jar1 Rover serii 100 2 Pon Mar 24, 2014 23:16
Agnieszka2013
Brak nowych postów [R111 SLi, 95] Przegrzewający się Rover 111 SLi.
Rageofhonor Rover serii 100 3 Pią Gru 27, 2013 20:37
sTERYD
Brak nowych postów [rover 111] pompowanie zawieszenia
Agnieszka2013 Rover serii 100 11 Czw Cze 02, 2016 16:20
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink