Forum Klubu ROVERki.pl :: [R po '99] DRL - dzienne drogowe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R po '99] DRL - dzienne drogowe
Autor Wiadomość
Cezary_Czapski 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 34



Wysłany: Sro Paź 24, 2012 01:30   [R po '99] DRL - dzienne drogowe
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2000

Jakoś nie znalazłem, a chodzi o aplikację modułu DRL z odłączeniem np. po zaciągnięciu hamulca ręcznego.
Gdyby ktoś miał schemat instalacji elektrycznej będę zobowiązany. Szczególnie R25.

Używam obecnie w Chryslerze oryginalnego modułu DRL, ale koledzy podłączali SD-2 http://moto.allegro.pl/sw...2733485055.html jest też DLM-2 http://moto.allegro.pl/sw...2727473270.html Chodzi w skrócie o świecące tylko światła drogowe na 30% nominalnej mocy - bez montowania dodatkowych lamp, diodek...

Samo podłączenie układu jest proste, a chciałbym dołożyć możliwość wyłączenia świateł na postoju - zaciągnięcie ręcznego - bez gaszenia silnika, czyli podobnie jak w Chryslerze podpięcie dodatkowego przekaźnika wyłączającego układ. O automatycznym przełączeniu na mijania po włączeniu wycieraczek pewnie nie mam co marzyć...



Tak to wygląda w praktyce góra normalnie, a dół drogowe na 30% mocy, czyli dzienne oraz sam układ podpięty w odpowiednie miejsca tablicy bezpieczników.

_________________
roverzysta
Ostatnio zmieniony przez szoso Sro Paź 24, 2012 08:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 24, 2012 01:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Paź 24, 2012 08:42   

Cezary_Czapski, Napisz jeszcze jak z homologacja takich dziennych i c zy policja nie ukarze mandatem, bo nie wydaje mi się by na lampach od długich było oznaczenie na światła dzienne.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 24, 2012 08:56   

mam SD-2 u siebie
sknerko, było już o tym pisane, nie ma na to homologacji
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Paź 24, 2012 08:58   

szoso, czyli mandacik i dowodu możesz się pozbyć? Choć może nie , dowodu nie wezmą bo nie bardzo maja za co.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 24, 2012 09:07   

ten moduł prawdopodobnie został skopiowany z VW/Audi bo one jeżdżą z czymś takim fabrycznie, nie wiem jak z homologacją, czy jest coś napisane na lampach czy nie jest
co do twojego ostatniego pytania o mandacie i dowodzie to nie wiem, może być różnie, jeden nie będzie nic dochodził a drugi może się przyczepić
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Paź 24, 2012 09:10   

szoso napisał/a:
co do twojego ostatniego pytania o mandacie i dowodzie to nie wiem, może być różnie, jeden nie będzie nic dochodził a drugi może się przyczepić

To wiem, pytam żeby jasne było jak ktoś kiedyś o tym przeczyta.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Sro Paź 24, 2012 14:04   

Da się zrobić i pierwszą i drugą opcję.

Jeśli chodzi o hamulec postojowy to dał bym przekaźnik którego obwód prądowy jest zwarty przy braku napięcia na cewce a rozwiera się przy podaniu na nią zasilania. Przekaźnik ten włączasz w czerwony kabelek z rysunku a cewkę podłączasz do obwodu w którym jest czujnik znajdujący się pod dźwignią ręcznego. Podniesienie dźwigni spowoduje przepływ prądu przez cewkę przekaźnika a tym samym odłączenie zasilania od modułu.
 
 
Cezary_Czapski 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 34



Wysłany: Sro Paź 24, 2012 22:30   

Dzięki za podpowiedź.

Co do homologacji, to lampy zapewne jej nie mają - czyli patent jest nielegalny.

Dzisiaj dzienne w drogowych, czy halogenach to normalne, montowane fabrycznie i homologowane. Zastanawiałem się kiedyś czemu Skody jeżdżą na halogenach - proste mają homologację na przeciwmgielne i dzienne.
W 300m od dwóch lat mam niehomologowane dzienne na drogowych na oryginalnym module montowanym seryjnie na rynek kanadyjski - u nich można, a w USA dopuszczalnie i w EU nielegalne. Szybciej straci się dowód rejestracyjny za ksenony bez homologacji, spryskiwaczy i samopoziomowania. W USA wersja Special wychodziła z ksenonami w lampach europejskich z homologacją HCR zamiast wymaganej DC...
Pamiętacie jak kiedyś stróże prawa ścigali za trzecie światło stopu - też było nielegalne :razz:

Generalnie chodzi o literki RL - nie zaglądałem głębiej, ale gdzie na lampie R25 jest oznaczenie homologacji ?
_________________
roverzysta
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 24, 2012 23:28   

Cezary_Czapski napisał/a:
Jakoś nie znalazłem, a chodzi o aplikację modułu DRL


Jak to:
http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=50

Żeby było odłączenie z ręcznego wystarczy tylko przekaźnik wsadzić pomiędzy lampkę recznego i modułu :wink:

Ja osobiście mam guzik do wyłączenia jak mi trzeba choć jeszcze nigdy tego nie używałem bo moduł się włączą dopiero jak jest pond 13Volt :wink:

Cezary_Czapski napisał/a:
O automatycznym przełączeniu na mijania po włączeniu wycieraczek pewnie nie mam co marzyć...

Da sie trzeba podłączyć tylko 12V który idzie na wycieraczki pod moduł i w tedy się wyłączy :wink: Takie samo działanie jest jak przy włączenia świateł :wink:


Jedyny minus tego modułu u mnie jest, ze słychać go w głośnikach przez wzmacniacz :wink: Nie wiem czemu tak jest i czy to winna wzmaka czy modułu to już nie wiem.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Czw Paź 25, 2012 07:53   

Moduł posiada zapewne przetwornicę, gdyż to 30% światła nie jest osiągane przez obniżenie napięcia (a przynajmniej nie powinno tak być) a przez podanie na żarówkę przebiegu prostokątnego o gęstości wypełnienia impulsów równej 30%. Jeśli częstość przetwornicy interferuje z przetwornicą we wzmaku to może być słychać zakłócenia. Można spróbować jakiegoś filtrowania zasilania w takim przypadku.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 25, 2012 11:42   

marcin316, Dokładnie tak działa ten moduł SD-2 dlatego robi te zakłócenia :wink:

Musze jakieś filtry poszukać :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ZiGi 




Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 46
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 06, 2012 16:23   

Wiele aut typu BMW, Toyota, Audi itd ma programowalne w komputerze pokładowym zapalanie się drogowych o mocy 30% i traktowane jest to jako światła do jazdy dziennej.

Navcoder potrafi w BMW ustawić światła drogowe jako DRL jest tam opcja ustawienia mocy tych świateł.

Nie spotkałem się jeszcze z tym żeby ktoś dostał mandat za to że świecą mu drogowe.
W sumie w światłach do jazdy dziennej chodzi o to żeby były dobrze widoczne na drodze, a nie miały dużą moc oświetlania drogi przed autem. A jak wszyscy wiemy odbłyśniki w drogowych (o ile są to osobne lampy) są tak skonstruowane żeby świeciły centralnie przed siebie, a nie oświetlały drogę tuż przed autem.

Nie sądzę żeby była potrzebna na to jakaś dodatkowa homologacja.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Sty 29, 2014 03:15   

http://forum.roverki.eu/v...p=834730#834730 - tutaj rozwinięcie tematu bez potrzeby dołączania modułów zewnętrznych.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [All] światła dzienne zamiast długich
rafalmis1 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Czw Paź 17, 2013 23:08
rafalmis1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink