Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 Si] Problem z alarmem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: szoso
Nie Sty 12, 2014 12:45
[R214 Si] Problem z alarmem
Autor Wiadomość
kasiapila 



Dołączyła: 05 Maj 2008
Posty: 54
Skąd: opolskie



  Wysłany: Nie Sty 12, 2014 11:14   [R214 Si] Problem z alarmem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Witam chłopaki!

Dawno mnie tu nie był, bo mój Roverek nie sprawiał problemów do dnia dzisiejszego. Chciałam dostać się do bagażnika, kluczykiem odblokowałam alarm, a tu nic... Myślałam, że alarm się zaciął. Okazało się, że nie da się kluczykiem (odblokowując guziczkami) w ogóle otworzyć żadnych drzwi, a jedyni otwieranie w tradycyjny sposób (wsadzając klucz do zamka) da się otworzyć. Auta nie da się odpalić, bo silnik nie wykonuje żadnego obrotu (jakby był zablokowany). Mało tego, jak chciałam zamknąć drzwi w samochodzie, by iść do domu, to alarm ryczy. Zostałam uwięziona przy aucie z otwartymi do szeroka drzwiami. Odłączyłam więc akumulator, by jakoś się wydostać z potrzasku :D Autem nigdzie nie pojadę, bo jak podłączam akumulator, to alarm wyje i drzwi muszą być otwarte. Kluczyki były sprawdzane. Wygląda, jakby wina była w tej klapie, jakby tam się coś nie odblokowało i auto ma informację, że jedne drzwi są cały czas zamknięte...

Pomocy chłopaki.... Steryd, pomożesz? :oops:
_________________
kasia
Ostatnio zmieniony przez kasiapila Wto Sty 14, 2014 08:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 12, 2014 11:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
The_Baca 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 116
Skąd: Hrubieszów

Rover 25

Wysłany: Nie Sty 12, 2014 11:37   

Sprawdź baterię w pilocie :) Może tak być, że się rozładowała, a przynajamniej u mnie jest tak, że jeśli nie otworzę samochodu pilotem to nie odpalę, tak jak u Ciebie :)
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 12, 2014 11:41   

Na początku popraw temat postu.
Co do problemu to wygląda to tak jak by bateria w pilocie się skończyła lub pilot był uszkodzony. Nie wykluczam też innej usterki.
Spróbuj wymienić baterię w pilocie według poniższej instrukcji.

Kluczowe dla sprawy jest rozładowanie pilota przed włożeniem nowej baterii oraz zsynchronizowanie go z centralką alarmu. Kompletna procedura wymiany baterii wygląda następująco:

1. Ostrożnie otworzyć obudowę pilota monetą lub małym wkrętakiem, poczynając od ucha. Należy zwracać szczególną uwagę na uszczelkę między dwiema częściami obudowy oraz nie dopuścić do zabrudzenia bądź zawilgocenia wnętrza pilota.
2. Wysunąć baterię z uchwytu. NIE dotykać obwodów elektrycznych oraz powierzchni kontaktu uchwytu z baterią
3. Kolejno nacisnąć i przytrzymać przez ok. 5 sekund oba przyciski pilota (w celu jego całkowitego rozładowania).
4. Zamocować nową baterię upewniając się, że jest ona właściwie ustawiona (biegun dodatni oznaczony '+' ku górze). W miarę możliwości unikać dotykania palcami powierzchni baterii (co może mieć wpływ na ograniczenie jej żywotności), a przed zamontowaniem dokładnie je wytrzeć
5. Złożyć obudowę pilota uważając na prawidłowe ułożenie uszczelki obudowy.
6. Otworzyć samochód używając kluczyka. Wskazane jest fizyczne otworzenie drzwi.
7. Nacisnąć przycisk zamykania pilota przynajmniej czterokrotnie, co spowoduje jego ponowne zsynchronizowanie z systemem alarmowym.

Pilot jest gotowy do normalnego użycia.

jedna bardzo ważna uwaga procedurę rozładowania pilota czyli pkt 3 należy wykonać przy samochodzie najlepiej kierując go w punkt z lampka kontrolna
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
kasiapila 



Dołączyła: 05 Maj 2008
Posty: 54
Skąd: opolskie



Wysłany: Nie Sty 12, 2014 16:32   

A jeśli kluczyki (oba) nie reagują w ogóle? Czy to na pewno problem kluczyka?

[ Dodano: Nie Sty 12, 2014 16:32 ]
ma ktoś jeszcze jakiś pomysł, co by to mogło być innego? :(
_________________
kasia
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 12, 2014 16:39   

To mogą obydwa kluczyki być wyczerpane/uszkodzone.

Zrób zdjęcie płytki wewnątrz z obydwu stron aparatem i wyślij mi:
adi-mistrzu@o2.pl

Zobaczę co tam mu jest ;)
Im lepszej jakości zdjęcie tym więcej Ci powiem.
 
 
 
kasiapila 



Dołączyła: 05 Maj 2008
Posty: 54
Skąd: opolskie



Wysłany: Wto Sty 14, 2014 08:23   

ok, za jakieś 15 min. będą u ciebie :)

[ Dodano: Wto Sty 14, 2014 08:23 ]
Piloty sprawdzone, akumulator naładowany... Co dalej? Nadal jest tak, że lampka immobilajzera koło zegarów nie świeci, a przy próbie odblokowania guziczkami na pilocie coś pod maską tyrkocze.... Jedyne, co dało się jeszcze znaleźć, to spalony bezpiecznik - 15 amperowy (jeden z trzech; ten z lewej strony). Czy to jego wina?

Pomóżcie, bo autko potrzebne bardzo....
_________________
kasia
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10895
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 14, 2014 09:55   

bezpiecznik na pewno warto wymienić. Wygląda to na kilka problemów na raz.
Zerknij do wiązki tylnej klapy.
Czy jak próbujesz odpalić to dmuchawa staje? jak tak, to immo odblokowane, tylko rozrusznik nie reaguje. Pewnie szczotki, albo po prostu zsunęła się wsuwka z elektromagnesu.
do sprawdzenia to:
http://www.roverki.pl/zro...ch-serii-k.html
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 14, 2014 11:42   

bezpiecznik 15A jest od centralnego zamka pod maska( 1 od lewej). Może być tak, że wiązka w tylnej klapie jest przetarta i zwiera i immo wariuje
Przepalony bezpiecznik jest od sygnału dźwiękowego
 
 
 
kasiapila 



Dołączyła: 05 Maj 2008
Posty: 54
Skąd: opolskie



Wysłany: Wto Sty 14, 2014 16:31   

No więc tak... Sprawdzone i cały czas wywala ten sam bezpiecznik - gdzieś musi być zwarcie. Będę szukać. A rozrusznik też nie kręci, tylko słychać, że bendiks wystrzeliwuje, ale nie ma ruchu rozrusznika. Czy to tylko wina rozrusznika, czy może immo jest zablokowany? Dodam, że przy nowym bezpieczniku alarm się chyba uzbraja i lampka immo miga normalnie.

[ Dodano: Wto Sty 14, 2014 16:31 ]
Aha! I jak najprościej dostać się do wiązki klapy? Trzeba ciąć tą gumę okalającą, czy można się inaczej dostać? I mniej więcej na jakiej wysokości robi się zwarcie? Chodzi o to, czy jak przez gumę się dostanę, to czy tam będzie widać złącza kabli, czy jakoś trzeba będzie je jeszcze wyszarpywać spod blachy?
_________________
kasia
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 14, 2014 23:09   

gumę podważasz i przesuwasz i na łączeniu klapy i dachu najczęściej się przeciera lub trochę głębiej w dachu są poprzecierane
Gdyby immo blokowało to by bendiks był nie wyrzucany
 
 
 
kasiapila 



Dołączyła: 05 Maj 2008
Posty: 54
Skąd: opolskie



Wysłany: Sro Sty 15, 2014 15:35   

Ok, to coś już znowu więcej wiem :) Dzięki! Jak będę miała dalsze info, to dam znać.
_________________
kasia
 
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sro Sty 15, 2014 18:42   

W którym momencie pali ten bezpiecznik? Jeżeli bendix wyrzuca to albo automat albo rozrusznik-silnik. Można sprawdzić mostkując dwie śruby z tyłu automatu -OSTROŻNIE- może iskrzyć. Jeżeli zakręci yo winny jest automat (w środku jest stycznik) Jeżeli nie zakręci to prawdopodobnie szczotki.
 
 
kasiapila 



Dołączyła: 05 Maj 2008
Posty: 54
Skąd: opolskie



Wysłany: Wto Sty 21, 2014 18:17   

Witajcie ponownie!

Otóż, sprawdziliśmy, że po odłączeniu kabli od silniczka tylnego zamka bezpiecznik nie wywala, rozrusznik kręci, bendiks ładnie wystrzeliwuje, a zamki od strony kierowcy i pasażera ładnie się zamykają i uzbraja się immo. Problem zatem jest gdzieś z tyłu - jakby tam się coś zablokowało i po podłączeniu z powrotem wywołuje zwarcie i wywala bezpiecznik. Aha! I dmuchawa też chodzi po wyciągnięciu kostki z prądem z tylnej klapy. Jakieś pomysły?
_________________
kasia
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 21, 2014 18:19   

kasiapila napisał/a:
Jakieś pomysły?

Wiązka klapy tylnej do naprawy.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kasiapila 



Dołączyła: 05 Maj 2008
Posty: 54
Skąd: opolskie



Wysłany: Pią Sty 24, 2014 11:07   

No więc dalej... Po kilku dniach walki rzeczywiście okazało się, że czarny kabel w wiązce był całkowicie zerwany, ale po naprawie... auto dalej nie jeździ. Rozrusznik kręci, immo też się normalnie uzbraja, ale nie odpala. Czy to może być jakiś błąd komputera po zwarciu? Akumulator był ładowany, ale jakby nie miał siły odpalić, choć do odpalania się zbiera. Macie jakieś pomysły?
_________________
kasia
 
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Pią Sty 24, 2014 11:42   

Cewka zapłonowa? Zobacz wieczorem czy iskra nie przeskakuje od cewki do bloku. Może być wilgoć w kopułce.
 
 
kasiapila 



Dołączyła: 05 Maj 2008
Posty: 54
Skąd: opolskie



  Wysłany: Pon Sty 27, 2014 23:22   

Roverek jeździ! Po znalezieniu usterki rzeczywiście okazało się, że to wiązka kabli w tylnej klapie. Kabel czarny był całkowicie złamany. Auto nie paliło, bo okazało się, że po tylu próbach kręcenia zostało zalane. No i świece miały zbyt dużą odległość. Odpaliliśmy go, wyobraźcie sobie, dopiero na akumulatorze z kombajnu (kolega nam użyczył :mrgreen: ). Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie.
_________________
kasia
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 Si] Problem z alarmem
rednex Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Cze 08, 2009 13:41
rednex
Brak nowych postów [r214 '97r 16V 103KM] problem z wyciaraczką tylnią i alarmem
Cris Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Czw Sie 13, 2009 13:12
Cris
Brak nowych postów [R214 1.4 98r ] jak usunac imobilaiser z alarmem
zapal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Sie 22, 2016 07:27
rado_rado
Brak nowych postów [R25] Problem z alarmem
bc Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Sty 26, 2012 22:46
cyklopuss
Brak nowych postów [214 Si 97] problem z alarmem
michael77 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Sie 03, 2010 17:22
michael77



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink