Swojego Roverka kupiłem w marcu 2011 r, był sprowadzony z Niemiec. Przebieg podobno 168kk lecz jak się okazało na zlocie w Skaryszewie cofnięty o 80 kk . Ale to nie problem bo wyszły tylko wtryski.
Przygoda z Roverkiem zaczęła się dość spontanicznie po skasowaniu Audi B4 szukałem A8 z silnikiem 1,9 bądź 4,2 jak się trafi . Po przejeżdzeniu wzdłuż i wszerz całej Polski i oglądnięciu kilkunastu chrupów bo inaczej nie można było nazwać tego co zastałem zdecydowałem się poszukać A6. Lecz pewnego pięknego dnia stoję na krzyżówce a obok podjeżdża „coś” co się później okazało R75 . Po przeczytaniu tony opisów oglądnięciu wielu fotek stwierdziłem – biorę .
Długo nie trzeba było szukać – ze względu na to iż masę kasy straciłem na podróże za A8 budżet też się uszczuplił i nie mogłem sobie pozwolić na full opcję. Kupiłem R75 z kontrolą trakcji i elektryką w standardzie – wygląd ok – jedne drzwi były malowane, lecz dobrze były zrobione. Tak cały nie bity, sprawdzony przez fachowców których miałem ze sobą .
I się zaczęło :
- wymieniliśmy wszystkie płyny (wiadomo nie wiadomo kto co lał do niego, filtry itp.
Lecz zastanowił mnie fakt iż trochę autko jest mułowate jak na ten silnik – okazało się że IC był strzelony,lekko wygięty – poszedł do wymiany , autko odżyło
To co do tej pory zrobiłem w ciągu ponad roku
Wizualnie
- uchwyt dodatkowy kubek
- montaż tylnej rolety
- położenie wiązki do podgrzewanych foteli
- wymiana osłony słupka – lewy przód
- Dysze spryskiwaczy od Citroena C3
Mechanicznie
- wymiana przepływki – na Boscha
- wymiana amortyzatorów przód
- wymiana pompy vacuum
- wymiana Map sensor
- wymiana elektrozaworu EGR
- wstawienie Bypass EGR
- wymiana sprzęgła i wysprzęglika (National +LUK)
- wymiana wydechu
- lakierowanie auta bez dachu i maski – przy okazji po tym polerowanie lamp przednich
- wymiana czujnika parkowania +lakier
- regeneracja wszystkich 4 wtryskiwaczy w profesjonalnej firmie
- wycięcie katalizatora – wstawienie tłumika przelotowego
- Chiptunning – z 107 km jakie pokazało po utracie z serii udało się wyciągnąć 127 kM – auto odrzyło ale to jeszcze nie to – sądzę iż jakieś 150 KM mnie zadowoli
Co w najbliższych tygodniach
- wymiana przekaźnika świec żarowych - WYMIENIONO
- montaż Car Audio (bez szału – nie chciałem dużo wydawać)
* jednostka sterująca Alpine CDA – 9885R – już zamontowane
*przód Infinity Ref 6530
*tył Diory GDS-1607
Wszystkie furtki wytłumione matami - PROJEKT WYKONANY
- montaż MBC (Properfekt)– podniesienie ciśnienia doładowania- ZAŁOŻONY
- montaż wskaźnika doładowania VDO Look Auto Gauge- ZAŁOŻONY
- wymiana wentylatora chłodnicy- pewnie od Opelka -WYKONANO-wstawiono z V6
- praca nad mapkami dla uzyskania lepszego efektu -WYKONANO
- nałożenie powłoki Diamondbrite na autko - NAŁOŻONA
Obecnie autko wygląda tak :
Ostatnio zmieniony przez szpynior Pon Lip 01, 2013 19:30, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 15, 2012 11:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Pon Lip 23, 2012 17:47
A więc wczoraj zakończyliśmy pracę nad audio. Trwały 2 dni. Co udało się zrobić.
Wymiana całej instalacji Audio, położyliśmy nowe przewody w większośći 2x2,5 mm i 2x1,5mm, Wszystko schowane pod tapicerką podłogi. Był problem gdzie umieścić wzmacniacz - ostatecznie wylądował on w bagażniku .
Wszystkie drzwi zostały wyłożone matami bitumicznymi, od wewnątrz a po montażu głośnika naokoło niego. Łącznie poszły 33 maty.
Z przodu zostały założone głośniki Infinity REF 6530s
Z tyłu Diory GDS 1607
Całością steruje jednostka Alpine CDA-9885R i wzmacniacz 4 kanały Soling AV (wzmacniacz był kupiony z 9 lat temu)
Niestety miałem uniwersalne dystanse i nie udało się ich zamontować, głośniki zostały umieszczone w oryginalnych koszach po lekkich przeróbkach, wzmocnienie aby nie dostawały drgań. Efekt taki iż głośnik jest umocowany bardzo dobrze na sztywno. Najwięcej problemu zajęło nam przeprowadzenie instalacji do głośników z przodu. Pomiędzy drzwiami a kabiną jest kostka która znacznie utrudniała przeciągnięcie tamtędy przewodów. Pierw trzeba rozpiąć ją od środka co nie było łatwe, ale jakoś się udało.
Nie montowałem oczywiście żadnej tuby bo założeniem było zachować oryginalny wygląd oraz dobrej jakości dźwięk. UMCA UMCA mnie już nie bawi, a jestem przekonany iż to co udało wyciągnąć się z tego zestawu po ustawieniu wszystkich filtrów niejednego by zadowoliła. Z audio koniec dalej tylko mechanika.
09.08.2013 - W aucie został podłączony nowy zestaw grający
Alpine CDA-9886R + Procesor dźwięku i wszystko skalibrowane
Ostatnio zmieniony przez szpynior Sob Sie 10, 2013 22:26, w całości zmieniany 3 razy
jestem laikiem ale znajac zdolnosci r75 do problemow z zamkami nie lepiej bylo wygluszenie drzwi polozyc bezposrednio na boczek a nie na drzwi? z tego co pamietam dzieju wlasnie tak robil, uwazam, ze to w przyszlosci zaplusuje a efekt powinien byc ten sam
_________________ "bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Wto Lis 27, 2012 20:55
Też tak można. Moim zdaniem takowe wytłumienie jest bardziej efektywne. Jak trzeba będzie dostać się do zamka to najwyżej przyklei się nowe maty. Obecnie są to maty, poszły won kosze i są dystanse i dodatkowo na drzwiach znalazła się watolina.
Również mały edit :
Został założony MBC i wskaźnik doładowania.
Wybrałem VDO Look, ze względu na to iż jakoś tam pasuje do wyglądu. Schowany po lewej stronie, bardziej jako kontrola doładowania . Wskaźnik bierze ciśnienie z Bypass EGR do którego zostało zamontowane kolanko, po wcześniejszym rozwierceniu bypassu i nagwintowaniu.
[ Dodano: Pon Wrz 10, 2012 10:55 ]
No to auto doczekało się powłoki Diamondbrite, nowych tarcz ATE wraz z klockami na przód. Przy okazji zostały pomalowane zaciski na czerwono. Została wyprana tapicerka . Obecnie auto wygląda jak poniżej .
Po ostatniej krasie nastąpił mały update, został założony nowy zderzak z halogenami i spryskiwaczami. Progi pomalowane w kolor nadwozia, zresztą zderzaki również.
[ Dodano: Wto Lis 27, 2012 20:55 ]
Także na zimę R dostał nowe oponki Targuma Fakt nalewki ale dobre Jakiś miesiąc temu również otrzymał nowy Aku Boscha -a co tam niech ma maleńki
Teraz szukam :
Kierownica drewienko
I na wiosnę :
Nowe Alu jak by nie było wkońcu czas na 17"
08.02.2012 Jednak kupiłem oryginalne 18" od MG ZT
No i szybki zaciemniamy delikatnie aby karawanu nie robić
Obecnie auto wygląda tak :
07.05.2013
Dziś postanowiłem przenieść wcześniej zamontowany wskaźnik ciśnienia doładowania na miejsce zagarka z którego i tak nie korzystałem
Oto efekty
09.05.2013
Dziś po roku znów regenerowałem wtrysk, bo zaczął lać i stracił na mocy. Różnica zauważalna od razu .
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Wto Wrz 10, 2013 22:27
Alu po sezonie idą do piaskowania i malowania.
Obecnie pracuję nad audio. W najbliższym czasie pokażę zabudowę bagażnika. Dziś był pierwszy odsłuch który pokazał iż nie muszę mieć suba Głośniki w drzwiach dają radę a tylko potrzebowały :
Alpine CDA -9886R + procesor PXA - H100 + KTX - H100
Wzmacniacz - podam później 900 RMS
w drodze jest kondensator 1,2 F i nowe kable
Po tym strojenie i ustawienie sceny dla kierowcy .
grill musiał bym zobaczyć na żywo bo tak na zdjęciach mi sie nie podoba, może bardziej pasował by do czarnego samochodu. Ale ja was nie lubie za te lampy normalnie przepiękne są
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Sob Lis 16, 2013 16:07
MatiNitro, moja dupohamowniawykazuje pozytywne odczucia, lecz portfel już nie Mapa daje więcej paliwa i co za tym idzie spalanie wzrosło, średnio to 10 l
Jak robię 2,5k km miesięcznie to RRRrrr bym w stodole zamknął Teraz na paliwo wydaję pół wypłaty
A na jakąś hamownię nie planujesz się wybrać? Nie jesteś ciekaw ile tej mocy masz?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum