Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Ogromne drgania silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Ogromne drgania silnika
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Sie 29, 2014 23:58   

wlodek, Sie tego w cale nie odpina to jest zlana już na wieki wieków :wink: Jak byś dokładnie zdjęcia oglądał byś zauważył ze odciął kable i z lutował :)

Oby to twój problem rozwiązało, niestety koszt tego czujnika jest dość spory.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 29, 2014 23:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sob Sie 30, 2014 08:43   

Remigiusz napisał/a:
wlodek, Sie tego w cale nie odpina to jest zlana już na wieki wieków :wink: Jak byś dokładnie zdjęcia oglądał byś zauważył ze odciął kable i z lutował :)

Oby to twój problem rozwiązało, niestety koszt tego czujnika jest dość spory.


A roboty przy wymianie że ho ho. Ja bardzo chciałem to zrobić ale odstraszyła mnie ilość dłubania by się tam dostać. Co do kabelków to polecam zacisnąć na nich złączki byś mógł później je rozpinać.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Sie 30, 2014 13:32   

Roboty jest sporo trzeba sobie z nasadki wyrzezbic klucz żeby to wykręcić :)

Za 800zl ja bym wolał kupić pompę używaną z polifta.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
wlodek 



Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 27



Wysłany: Wto Paź 14, 2014 00:32   

Z wymianą timing solenoid nie ma problemu z wykręcaniem - dwa torxy T30 i dobry chwyt czujnika - jedynie oringi go trzymają po odkręceniu torxów. Jedyne co mnie powstrzymało w zeszły weekend to brak Petrygo - trzeba zdemontować węże układu chłodzenia dla dobrego dostępu.

A kupując uzywaną pompę nie masz gwarancji, że bedzie miała sprawny czujnik albo że ten czujnik nie padnie po miesiącu.

Dodatkowo planuje w ten weekend zmienić olej oraz tłumik końcowy.

I podejrzewam, że przed zimą to będzie na tyle dopieszczania ZSa.

[ Dodano: Wto Paź 14, 2014 00:32 ]
Czujnik wymieniony, ale jak się okazuje na darmo - drgania dalej występują. Mechanik z dawnego serwisu ROVERa powiedział wprost, żeby udać się do serwisu BOSCHa na diagnostykę silnika...

TO BE CONTINUED...

jakieś mądre sugestie???
 
 
pitus85 



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 22



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 16:42   

Witam po długiej przerwie. U mnie było pięknie przez ok 1 miesiąc i znów te drganie wygląda to tak że raz są a czasem znikają ciężko ustalić konkretną przyczynę może kable a może jakiś czujnik traci sygnał. Spróbuję jeszcze dać wtryski do sprawdzenia bo może się któryś wiesza myślę że jeszcze przed świętami. Dajcie znać jak tam u was
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 18:54   

pitus85, Proponuje byś wymienił ECU. U mnie to była ostatnia rzecz którą zrobiłem.
 
 
michalzytnia 



Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Lip 22, 2015 21:42   

Opiszę problemy w tym temacie

Cytat:
Witam,

Od jakiegoś czasu mam pewien problem. Niekiedy w moim Roverze dochodzi do drgań silnika które odczuwam na dźwigni od skrzyni biegów która także drga. Silnik wydaje wtedy inne dźwięki i wizualnie widać, że drga. Nie zdarza się to zawsze, ale jeśli ma to miejsce to tylko na wolnych obrotach, kiedy dodaję gazu drgania nie są odczuwalne. Często pomaga wyłączenie silnika i ponowne włączenie. Nie jest to jakieś regularne zjawisko i nie pojawia się zawsze, wydaje mi się, że kiedy jeżdżę "agresywniej" i jazda nie jest płynna, ale nie jestem pewien czy to może mieć jakiś związek. Wie ktoś co mogłoby być przyczyną ? Mój Roverek ostatnio robi problemy, dlatego może już lekko przewrażliwiony wolę się poradzić. Podpinałem auto pod komputer, ale nic nie pokazał.


Przeczytałem cały wątek, niestety nie znam się zbyt dobrze na motoryzacji by potrafić zdiagnozować problem. Planuję jechać w przyszłym tygodniu w góry i szczerze powiem, że trochę się boję. 3 razy w ciągu 6 miesięcy (w tym 2 razy w ciągu tygodnia) wywaliło mi masę z auta (zerwanie przewodu), nie wiem czy to może mieć związek z drganiami silnika, ostatnie dwie utraty powodował chyba przerywacz (podczas jazdy auto wydawało dźwięk który pojawia się podczas włączenia kierunku), paliło przekaźniki od kierunków no i traciłem prąd w aucie - po wymianie przerywacza już nie "Tyka" Wymieniłem pompę wtryskową bo szarpało autem w upał, gasł i często nie chciał nawet odpalić. W zimę wymieniona została przepływka bo auto nie mogło szybko wskoczyć na wysokie obroty. Może spróbuję z wymianę ECU, ale to chyba po wyjeździe na którym mam nadzieję, nie stanie się nic przykrego. Z turbinki się leje ;) Problem z drganiami pojawia się rzadko i tak jak opisano w wątku, pomaga ponowne odpalenie silnika.
 
 
Jordan87 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 412
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sro Lip 22, 2015 22:59   

Skoro dwukrotnie w krótkim czasie naprawiałeś główną masę to albo ktoś to zrobił źle albo dał za krótki przewód.
Oczywiście mocne drgania przyśpieszają uszkodzenie masy ale przy odpowiedniej długości na pewno nie tak szybko
 
 
michalzytnia 



Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Lip 23, 2015 05:46   

Wydaje mi sie w dwóch ostatnich przypadkach utratę masy mogl powododowac uszkodzony przerywacz. Za 1 razem elektromechanik go nie wymienil, tylko uruchomil samochod i zajal sie przekaznikami od kierunków. Przerywacz znowu pykal jak szalony o znowu mase wywalilo, tym razem wymieniono także przerywacz i od maja jak na razie spokój. Ten 3 przypadek gdy zdarzylo sie to poraz pierwszy to stwierdzono tylko ze przewód sie zerwal. Przed wyjazdem podjadę do elektromechanika zeby ocenil w jakim stanie są przewody, czy przewód od wtrysku nie trze. Wtedy spokojnie sobie bd mogl jechac w góry, a po powrocie zajmę sie drganiami.
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Czw Lip 23, 2015 10:29   

Czy drgania i problemy pojawiły się po zerwaniu masy? Proponuję Ci wymienić ECU. To naprawdę mały koszt a moim zdaniem rozwiąże problem. Też tak miałem że problem znikał po ponownym odpaleniu, tylko że później wracał więc to męczarnia. Możesz sprawdzić na szybko też co innego. Ja po wymianie otworzyłem stary ECU by zobaczyć jak ma się w środku. Okazało się że płytka drukowana ma masę wystających blaszek które mają dotykać obudowy jako masa. U mnie te blaszki były strasznie brudne, aż czarne. Domyśliłem się że to właśnie one powodowały problemy w masie ECU. Był opór w przepływie a jak się nagrzało wszystko to może i przerywało styk. Więc proponuję byś otworzył ECU i sprawdziła stan tych blaszek od masy. Wystarczy oczyścić nożykiem te blaszki i miejsce kontaktu z obudową.
 
 
michalzytnia 



Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Lip 23, 2015 10:34   

Drgania pojawiły sie przed problemami z masa. Jak wczesniej mowil nie znam sie dobrze na motoryzacji zeby zlokalizować ECU i do niego zajrzeć ;) wypuszczales sie w dalsze trasy kiedy u Ciebie wystepowaly problemy? W jaki sposób kupiles ECU? Przez Internet?
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Czw Lip 23, 2015 10:40   

Szkoda że się nie znasz bo to łatwe i roboty mało. Jednak trzeba się orientować, więc rzeczywiście odpuść. W trasy jeździłem ale co chwilę na światłach i przy postoju musiałem gasić silnik bo tłukło wszystko a i dla niego zdrowe to nie jest. ECU kupiłem na allegro. Musisz tylko kupić o takich samych numerach jak twój i nie zapominaj że potem trzeba jechać na T4 by immo zaprogramować. Inaczej po wymianie nie odpalisz. Radzę nie jeździć z tą usterką bo to strasznie daje popalić silnikowi i wszystkiemu pod maską. Mogą popękać węże i przewody. Kiedy podłączyłem swój pod komputer w czasie drgań do widziałem co je powoduje. Silnik co chwilę dostaje za mało paliwa praktycznie zero i po chwili o wiele za dużo. To jak byś co sekundę lub częściej go gasił i odpalał z gazem. Dlatego drga. Przygasa i wchodzi na obroty kilka razy na sekundę. To naprawdę destrukcyjne i mocy też nie miał jak powinien.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Lip 23, 2015 10:45   

Kobi84 napisał/a:
Wystarczy oczyścić nożykiem te blaszki i miejsce kontaktu z obudową.
proponowalbym jeszcze zabezpieczyc jakims sprayem w stylu kontakt ;p
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Czw Lip 23, 2015 12:04   

bociannielot napisał/a:
Kobi84 napisał/a:
Wystarczy oczyścić nożykiem te blaszki i miejsce kontaktu z obudową.
proponowalbym jeszcze zabezpieczyc jakims sprayem w stylu kontakt ;p

Oczywiście, ale to już na przyszłość. O ile problem ustąpi.
 
 
michalzytnia 



Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Lip 23, 2015 12:36   

Mógłby ktoś wrzucić zdjęcie gdzie dokładnie ECU sie znajduje ? Chcialbym odczytać symbol. Ile oprócz samego ECU, kosztowała Cię wymiana i programowanie immo ?
Ostatnio zmieniony przez michalzytnia Czw Lip 23, 2015 12:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Lip 23, 2015 12:37   

Jak otworzysz maske to po prawej blizej ciebie kolo takiej rury plastikowej z kratka od lapacza powietrza, nie mam foty to pisze, wejdz na allegro zobacz jak komp wyglada i zlokalizuj po maska, odkrecic kompa trzeba chyba kluczem nr 10
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Czw Lip 23, 2015 14:39   

http://www.fum.ro/19972/r...01-consum-mic-5

to na zdjęciu silnika go widać. Srebrne z czarną kropką, po prawej za akumulatorem.

[ Dodano: Czw Lip 23, 2015 14:34 ]
Ja za komputer zapłaciłem jakieś 40 zł i do tego wymiana z zaprogramowaniem immo około 80.

[ Dodano: Czw Lip 23, 2015 14:36 ]
Tak wygląda:

http://allegro.pl/kompute...5038415235.html

[ Dodano: Czw Lip 23, 2015 14:39 ]
Zdjęcie kompa z numerami
 
 
michalzytnia 



Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Lip 23, 2015 16:29   

Ok dzięki ! :) Już zbiegam odczytać numery i poszperam za jakimś ;) Te drgania strasznie mnie irytują ;/ Może to coś da.

[ Dodano: Czw Lip 23, 2015 16:29 ]
Dokładnie ten sam ;) Tylko czy to pomoże... Innego pomysłu nie mam :P
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Czw Lip 23, 2015 17:28   

To zakup o takich samych numerach i podmieniaj :) Czy pomoże? Nie wiadomo, ale szansa jest. To najtańszy pierwszy krok. Przeczytałeś wątek więc wiesz ile ja musiałem wydać i przejść by się przekonać że to taka pierdoła. Dlatego jeśli masz wydać nawet kilkaset złotych by zaoszczędzić znacznie więcej to warto próbować. A dolewałeś może oleju 2T do paliwa?
 
 
michalzytnia 



Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Lip 23, 2015 17:44   

Nie dolewałem. Stosowałem tylko preparat do czyszczenia wtrysków który wlałem do baku podczas tankowania. Przypomniało mi się jeszcze, że podczas badania auta komputerem znalazło błąd od immobilizera, ale elektromechanik stwierdził, że to raczej nie jest błąd związany z drganiami. Może jestem laikiem, ale to może mieć związek właśnie z ECU. Oprócz drgań auto straciło także na mocy. Jadąc pod górkę auto traci moc mimo, że gaz w podłodze...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Drgania silnika
Lordzik19 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Lis 10, 2017 20:30
Lordzik19
Brak nowych postów [R45] drgania silnika
seba11917 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Paź 05, 2014 18:51
Kobi84
Brak nowych postów [420 Si lux 136 Km 98] Drgania silnika
Krzysztof1982 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Cze 12, 2009 11:53
galken
Brak nowych postów [R45]Drgania silnika
michalzytnia Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Lip 22, 2015 17:12
Kobi84
Brak nowych postów [r416si] drgania silnika
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Cze 07, 2009 17:27
Lechos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink