Forum Klubu ROVERki.pl :: [220 turbo coupe] przeskoczył pasek rozrządu? zatarty wałek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[220 turbo coupe] przeskoczył pasek rozrządu? zatarty wałek
Autor Wiadomość
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 25, 2014 16:55   

ad. 1. dobrze zrozumiałeś.
ad. 2. Wszystko co się rusza i jest smarowane lepiej złożyć z odrobiną oleju, bo jak zacznie chodzić na sucho zanim silnik nasmaruje, to na pewno nie będzie lepiej ;)
ponadto łebki śrub głowicy warto zwilżyć, żeby nie stawiały niepotrzebnego oporu.
ad. 3. z kartonu sam możesz przecież wyciąć. jak nie ma tam ryzyka, że jest gorąco, to posmaruj ją smarem z dwóch stron, żeby trochę zmiękczyć i powinna trzymać co najmniej równie dobrze jak metalowa.
ad. 4. jak uważasz :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Mar 04, 2014 00:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 25, 2014 16:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lut 25, 2014 20:13   

zgodnie z momentem z RAVE ale uważaj bo silnik już swoje ma i możesz pourywać gwinty wiec z czuciem :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lut 26, 2014 22:44   

powoli głowica zaczyna wyglądać, mam juz klucz dyno, niestety za duzy zakres regulacji, zaczyna się od 47Nm, musze sobie chyba kupic jeszcze jakiś mniejszy.


wczoraj czytałem RAVE i tam pisze coś że jest między blokiem a głowicą tulejka, separator oleju czy jakoś tak, u mnie tego nie ma ani w glowicy, ani w bloku, są tylko te dwie tulejki "nylonowe" i nic więcej.

W instrukcji montażu uszczelki jest troche inny sposób dokręcania śrub niż w Rave:
1. 4 Kpm = 39,2Nm
2. 8 Kpm = 78,4Nm
3. -90 / +8 Kpm ( loosen 90o and tighten bolt by respecting the specified
torque and order )
4. 90

czyli ktory sposób mam zastosować ? w Rave nic nie pisze zeby poluzować śruby...
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lut 26, 2014 23:55   

momenty w zasadzie sie zgadzają. Jeśli chodzi o poluzowanie, to też może być nie głupie, zauważ, że później wracasz do tego samego momentu, a dzięki poluzowaniu powinno się uniknąć ewentualnego nieułożenia na kołkach i przyblokowaniu na gwincie.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lut 27, 2014 09:51   

to zależy od uszczelki ktora kupiłeś ja moge polecić elringa kolega zakladał FAI I jedna pusciala odrazu po odpaleniu moze wadliwa moze sie nie ulozuła kto to wie... odnosnie tulji o ktorej piszesz to ona powina byc w bloku silnika jesli jej nie ma to w tym miejscu na uszczelce powinienesz miec zwerzenie chodzi o to ze ma to zwiekszyć cisnienie oleju...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 27, 2014 22:27   

Markzo napisał/a:
po to jest filtr, żeby taki rzeczy wyłapać


no jesli filtr jest taki sam jak w serii K, to nie jest to tak do konca, bo taki filtr posiada zaworek obejsciowy, jesli opor przez wklad wzrosnie, to otwiera sie ten zaworek, wtedy olej leci niefiltrowany :roll:

Na co byly skrecone pokrywy wałków ?? bo jesli na silikon i dane go bylo zbyt dużo, to wlasnie silikon mogl czesciowo albo calkiem przytkać kanalik
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Pią Lut 28, 2014 22:35   

pokrywy były skręcone na silikon wiec może było tak jak piszesz.

dzisiaj włożyłem głowice do auta, jutro rozrząd i poskładanie wszystkiego do kupy





_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 01, 2014 14:50   

jak dajesz nowe uszczelki pod pokrywy, posmaruj je sylikonem ;) nie wazne czy zamiennik czy oryginał, bez silikonu puszczą zaraz :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Mar 01, 2014 14:59   

potwierdzam.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Nie Mar 02, 2014 08:04   

a sam silikon wystarczy ? nie mam uszczelek pod pokrywy ale chlopek w sklepie polecił mi jakiś uszczelniacz K2 czarny w tubce.
chyba że stare uda sie wykorzystać
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 02, 2014 09:52   

musisz dać uszczelki, bo Ci olej wywali odmą, wyczyść dobrze stare i je odtłuść, nałóż silikon na stope wałka i na pokrywę zaworów, między to stare uszczelki i będzie żyło :ok:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Mar 02, 2014 17:53   

Markzo napisał/a:
musisz dać uszczelki, bo Ci olej wywali odmą,


Czego?? przez to że cała pokrywa bedzie niżej ??

Ja nie dałem silikonu przejechane juz sporo i jest dobrze, przecieki widac w okolicy uszczelniaczy wałków, pewnie to one puszczaja.
Ale lepiej dać jak chlopaki pisza, bo t seria to ogolnie nie grzeszy szczelnością :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 02, 2014 18:31   

nie, bo w tserii masz uszczelkę panelową, która odgradza wałki od pokrywy, jest w niej kilka małych otworów i tyle, jak jej nie dasz to wałki rozchlapią olej prosto w przegrode odmy :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Nie Mar 02, 2014 21:10   

Markzo napisał/a:
nie, bo w tserii masz uszczelkę panelową, która odgradza wałki od pokrywy, jest w niej kilka małych otworów i tyle, jak jej nie dasz to wałki rozchlapią olej prosto w przegrode odmy



słuszna uwaga, o tym nie pomyślałem, także jaka by ta uszczelka nie była to ją założe :) może jutro uda sie ogranąć auto do końca pod maską zostanie wklejenie szyby czołowej i zrobienie koła :)
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Mar 02, 2014 22:54   

panelowa tez jest w serii K

najciekawsze jest to, ze u mnie w serii T panelowej nie ma !!
dlatego na poczatku nie moglem zrozumiec o co Wam chodzi
a oto dowód:
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID004794
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 02, 2014 22:58   

łooo, ale jaja ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Mar 03, 2014 21:16   

zgadza się wychodziły w dwóch wersjach albo panel albo makaron :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 04, 2014 22:53   

Ja też mam makaron. Pewnie poliftowe T-series mają makaroan, a przed panelową.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
mlody975 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 178
Skąd: myszków

Rover Coupe

Wysłany: Nie Mar 30, 2014 22:04   

Witam po dłuższej przerwie.
auto w sobote nareszcie wyjechało z garażu. silnik złożony wcześniej ale musiałem jeszcze wkleić szybe czołową i wyspawać wydech bo miał już kilka dziur oprócz tego jeszcze kilka drobiazgów ogarnąłem ale jest ok.
Znowu banan mi z twarzy nie schodzi, juz zapomniałem jak to auto jeżdzi :D :D:D

Tylko jest mały problem. przy ostrym przyśpieszaniu przerywa, mam wrażenie jakby brakowało paliwa... przy łagodnym jest ok, pali bez problemu, tylko przy butowaniu szarpie i przerywa...
_________________
części z rozbiórki 820ti coupe
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Mar 30, 2014 22:27   

mlody975, może być kwestia zapłonu
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [R 200 Turbo Coupe] Kilka pytań odośnie silnika z Turbo
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
14 Nie Gru 12, 2010 18:19
Pawkaz
Brak nowych postów [R-coupe 97r 1.6 16v k-serie] pasek wieloklinowy.
kerys Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Sro Cze 24, 2009 19:24
kerys
Brak nowych postów [220 coupe turbo] dziurawa chłodnica ;/
mlody975 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Sob Lis 30, 2013 20:57
Rhos
Brak nowych postów [220 coupe turbo] parę spraw
konkretnie cztery ;)
mpg Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Pon Paź 27, 2008 20:50
Marrkus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink