Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Spadek obrotów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Spadek obrotów
Autor Wiadomość
rudolfinho 



Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Z internetu



  Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 14:47   [R75] Spadek obrotów
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam

Od jakiegoś czasu gdy zrobiły się zimniejsze wieczory, mam problem z moim samochodem. Auto odpala normalnie na dotyk i wskakuje mu 1100-1200~ obrotów, pochodzi 3 sekundy i obroty nagle spadają, przeważnie do 600 i tak z 2-3 razy, zdarza się czasem 400 i wtedy mam wrażenie jakby zaraz miał zgasnąć więc dodaje trochę gazu, żeby się nie zadławił. Auto nagrzeje się troszkę przez 20 sekund i mogę ruszać i obroty wracają do normy.

Od jakiś 3 dni doszło jeszcze gaszenie silnika jak dojeżdżam do końca ulicy i wciskam sprzęgło oraz hamulec to obroty spadają normalnie do 600 ale czasem zdarzy się że spadną do 400 i wrócą do 600, a czasem auto gaśnie.

Auto zaczęło gasnąć od momentu gdy czyściłem silniczek krokowy i zdjąłem węże z przepustnicy bo nie mogłem się dostać, w samej przepustnicy znalazłem spływający olej.

Proszę o pomoc w zlokalizowaniu usterki.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 14:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 15:44   

Miałem, czasem mam podobnie. Sprawdź droznosc odm. Czy nie łapie lewego powietrza i u mnie czujnik na przepustnicy ma stały błąd wiec ssprawdź pod kompem błędy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
rudolfinho 



Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Z internetu



Wysłany: Pią Wrz 06, 2013 06:02   

A jak najłatwiej dostać się do przewodów odmy w tylnym rzędzie?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 06, 2013 09:23   

najłatwiej to najpierw odepnij węże z przepustnicy i próbuj dmuchać. jak się da to OK. jak nie to najpierw ściąg węże, sprawdź drożność samych przewodów, jak to nie pomoże, to w pokrywach zaworów, tak ja właśnie, masz zatkane. trzeba kolektor ściągnąć, aby przetkać tylna pokrywę. Ja dodatkowo musiałem pokrywy ściągać, kąpać w parafinie i teraz jest cacy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
rudolfinho 



Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Z internetu



Wysłany: Sob Wrz 07, 2013 22:05   

Zdjąłem dzisiaj ten większy wąż i wymieniłem z obu stron, poprzedni właściciel zrobił partyzantkę i użył do tego 4 różnych węży poskładanych do kupy z trójnikiem skręconym na opaski uciskowe dookoła.
Założyłem też porządnie harmonijke na przepustnice, prawdopodobnie tam dostawało się lewe powietrze i gasł ponieważ końcówka gumy jest dość postrzępiona. Na razie nie gaśnie i jest ok. A obroty dopiero jutro rano na zimnym silniku sprawdzę.

[ Dodano: Sob Wrz 07, 2013 22:05 ]
Wszystko czyste, ale problem dalej występuje. Hmm w zasadzie mam pytanie, czy temperatura na desce jak włączę diagnostykę w pkt 7.0. to jest ta sama temperatura jaką dostaje komputer do przeliczenia dawkowania mieszanki ?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 07, 2013 23:08   

w punkcie 7.0 chyba pokazuję temperaturę płynu chłodniczego. Proszę kolegów o potwierdzenie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Legwan1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Słupsk

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 07, 2013 23:40   

rafalmis1 napisał/a:
w punkcie 7.0 chyba pokazuję temperaturę płynu chłodniczego

potwierdzam ;)
 
 
rudolfinho 



Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Z internetu



Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 09:18   

Czyli mogę wyjść za założenia, że jeżeli temperatura w diagnostyce jest właściwa, to czujnik temperatury cieczy jest sprawny?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 08, 2013 11:04   

rudolfinho, raczej tak
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
rudolfinho 



Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Z internetu



Wysłany: Sro Wrz 11, 2013 23:39   

Brak mi pomysłów w poniedziałek pojade na komputer. Hm.. a nie ma takiej możliwości, że auto spala jednocześnie LPG i benzyne? Może gdzieś go zalewa gazem i dlatego szarpie odrazu po rozruchu.

Dodam że w instalacji przydałoby się wymienić już filtry, bo gaz się rozłącza przy 3k obrotów.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 11, 2013 23:53   

A może reduktor nie trzyma ciśnienia
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
rudolfinho 



Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Z internetu



Wysłany: Wto Lis 12, 2013 19:08   

Co podjadę do mechaników to kręcą nosem. Jeden się zgodził w ogóle przyjąć auto, ale elektryka ma chorego, więc musze czekać do przyszłego tygodnia. Nie znacie czasem jakiegoś elektromechanika, sprawdzonego w Pile lub w okolicy?

[ Dodano: Wto Lis 12, 2013 19:08 ]
Prawdopodobnie za falowanie obrotów odpowiedzialna jest uszczelka pod pokrywą zaworów, dzisiaj byłem na wymianie świec i całe gniazdo 1 świecy było kompletnie zalane olejem.

Nie orientujecie się, jaki może być koszty wymiany takiej uszczelki? Dodam że jest to uszczelka w tylnym rzędzie.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 12, 2013 19:25   

Z tyłu, to kicha. Trzeba kolektor ściągać. A to sporo schodzi. Ja robiłem sam. Koszt około 55 zł

[ Dodano: Wto Lis 12, 2013 19:25 ]
Może jesteś z okolic, to bym pomógł
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
rudolfinho 



Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Z internetu



Wysłany: Wto Lis 12, 2013 19:43   

Nie trzeba, dzięki za pomoc z checią zrobie to u mechanika, wiem że uszczelka 40 zł ok. tylko chciałbym znać cene robocizny. No właśnie z tym kolektorem to niezły kanał. :P
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Wto Lis 12, 2013 19:45   

Odłącz kostkę z kabelkami od silniczka krokowego i spróbuj odpalić silnik bez dodawania gazu, jak odpali to zaraz napisz tu jakie ma obroty, czekam.
 
 
rudolfinho 



Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Z internetu



Wysłany: Wto Lis 12, 2013 19:47   

Sprawdzę jutro, bo już bardzo ciemno.

Chociaż obstawiam tą uszczelkę, to normalne, że będzie w takiej sytuacji zapłon wypadał.
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Wto Lis 12, 2013 19:54   

Tu wcale nie chodzi o zapłon, zrób jak proponuję, to tak niewiele.
 
 
rudolfinho 



Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Z internetu



Wysłany: Wto Lis 12, 2013 19:55   

Wiem :) ale zrobie to jutro :P Jak będziesz mógł to wtedy mi odpiszesz. :)
Ostatnio zmieniony przez rudolfinho Sro Lis 13, 2013 05:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sro Lis 13, 2013 16:09   

No to nara do jutra.

[ Dodano: Sro Lis 13, 2013 16:09 ]
Już jestem.
 
 
rudolfinho 



Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 29
Skąd: Z internetu



Wysłany: Nie Lut 09, 2014 08:09   

Mam zapłon.

Zrobiło się trochę cieplej i miałem czas wczoraj pogrzebać. Po wypięciu zasilania do silnika krokowego, sam silnik starał się stabilizować na 1500 obrotów. Po dodaniu gazu za którymś razem zawiesiły mi się obroty na 2300, wyczyściłem odrazu przepustnice, była cała w żółtej mazi aż spływała do harmonijki za filtrem powietrza, prawdopodobnie olej+woda. Wmontowałem w miedzyczasie odolejacz własnej konstrukcji na mały wąż odmy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Spadek obrotów i klima:O
RaD256 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Sie 22, 2010 21:32
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Spadek obrotów przy hamowaniu !!!
saute Rover serii 75, MG ZT 207 Wto Paź 20, 2020 16:47
kdamian1996
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem na zimnym silniku, spadek obrotów
andye398 Rover serii 75, MG ZT 21 Czw Paź 15, 2015 12:56
andye398
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy
Przeplywka a moze cos innego?
plombos Rover serii 75, MG ZT 10 Wto Lis 11, 2008 21:22
Dam-Kam
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy
mignone Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Lis 24, 2007 19:03
mignone



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink