Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 2.0 IDT] spadek mocy po ok 2,6tys check engine
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 2.0 IDT] spadek mocy po ok 2,6tys check engine
Autor Wiadomość
Kafarek85 



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Grójec



  Wysłany: Pią Maj 09, 2014 00:42   [MG ZR 2.0 IDT] spadek mocy po ok 2,6tys check engine
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Ja teraz się zbierałem na dniach aby wyruszyć gdzieś pod kompa się podpiąć. Tylko na planowany wolny dzień weszło mi nieplanowane przeziębienie :D W poniedziałek jadę szukać przyczyn.

po dłuższych jazdach objawy u mojego mg
na początku wydawało mi sie, że mocniej kopci niż poprzednik rover 220sdi. Zaczynała się zapalać co jakiś czas kontrolka check engine. Samochód tracił moc od jakichś 2,6 tys obrotów.
po kilku miesiącach zmniejszyło się kopcenie a zwiększała się częstotliwość zapalania kontrolki. Zastanawiałem sie czy to nie chodziło o paliwo. Bo po niektórych stacjach zapalała sie odrazu, a po niektórych po jakimś czasie. Po kolejnych kilku miesiącach (omijania niepewnych stacji paliw)kontrolka ,,check engine"się świeci cały czas rzadko kiedy gaśnie. Zauważyłem, że ma też dużo większe kłopoty z odpalaniem. Jak bym zostawił na 2-3 dni w chłodnych warunkach to miałbym problem z odpaleniem ( akumulator rok czasu i nie ma już siły kręcić co jakiś czas muszę go podładować w zimę to całą noc na prostowniku w garażu musiał stać) Na obecną chwilę prawie nie kopci ale się świeci kontrolka check engine.

na wolnych obrotach zacnie przyśpiesza do momentu ok 2,6 tys ( czuć tak jak bym odpuścił nogę z gazu a jak minimalnie w pewnym momencie puszczę gaz to troszkę przyspiesza) później się dalej wkręca pomału tak ok 180-190km/h dalej nie próbowałem czy pojedzie.

Mam niestandardowo zamocowane czujniki ciśnienia oleju i czujniki temperatury(zimny ok 4-5 bar) jak jest rozgrzany spada na biegu jałowym do ok 1,5
dodatkowo ciśnienie turbiny i drugi licznik wskazujący temperaturę oleju oraz ładowanie ( ale te akurat głupoty wskazują coś jest źle podczepione zastanawiałem się czy może ktoś coś źle podczepiał i to może przez to?)

filtr powietrza jest sportowy
filtr paliwa + oleju + olej+rozrząd był wymieniane takie jak w rover 25
oleju raczej nie pobiera od wymiany pod kreskę max do wymiany w połowie kreski

Piszę troszkę chaotycznie ale chciałem umieścić jak najwięcej szczegółów być może istotnych. W poniedziałek planuje się wybrać do ,,britishcars " w Morach koło wawy
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 09, 2014 00:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Maj 09, 2014 09:06   

masz checka kilka miesiecy, aż prosisz się o kłopoty :roll:
Jesli dymi na biało i do bani odpala to może byc zły kąt wtrysku, tylko ten check do tego nie pasuje :roll: śmignij na tego kompa i będzie wiadomo :ok:
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 09, 2014 09:19   

Pewnie zatkana sruba Banjo :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kafarek85 



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Grójec



Wysłany: Pią Maj 09, 2014 16:17   

jeździłem po majstrach i różnych okolicznych serwisach i ciągle słyszę, że te pojazdy to wynalazki i nikt nie ma programów do nich. Czy wszyscy ludzie uważają, że tylko golfem się jeździ? o.0


Coś więcej o tej śrubie? Ją się czyści czy wymienia na nową jeśli tak to ile i gdzie i czemu tak drogo? ;P
 
 
Julek 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 520

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 11, 2014 12:52   

podjedz do british carsu i bedziesz mial diagnoze;p
 
 
 
Kafarek85 



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Grójec



Wysłany: Pon Maj 12, 2014 15:57   

ok powróciłem

Błędów było kilka
pierwszy z nich z immobilaiserem --- Już wiem czemu brzęczało i czasami nie mogłem odpalić samochodu--- wymiana baterii :D

Dodatkowo problem z przepływomierzem

No i najgorszy pompa paliwowa do regeneracji :/ Ktoś się orientuje w tym temacie? Gdzie jak czemu i czemu tak drogo?

Chciałbym podziękować osobie z Britishcars za reweleacyjną pomoc. od dziś jak tylko coś będzie nie tak już wiem w czyje dobre ręce mogę oddać samochód. Osobiście polecam i namawiam do korzystania z usług tego serwisu(=
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Maj 13, 2014 09:56   

Kafarek85 napisał/a:
Dodatkowo problem z przepływomierzem
mapy na mafless zmien w komputerze
Kafarek85 napisał/a:
No i najgorszy pompa paliwowa do regeneracji Ktoś się orientuje w tym temacie? Gdzie jak czemu i czemu tak drogo?
ja regenerowalem kiedys w chipcar.pl 1200 + przesylka, w drugim R gdy tez padla calkowicie kupilem uzywana z 2003 r za ok750-780 nie pamietam dokladnie
 
 
 
Kafarek85 



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Grójec



Wysłany: Sro Maj 14, 2014 09:46   

Jeśli chodzi o mapy niestety w tym przypadku jest to 2005 po lifcie a podobno jeszcze tutaj jest problem z mapowaniem w przypadku kulejącego przepływomierza. Więc prawdopodobnie będę musiał zmienić cpu na tego z przed lifta i wtedy dopiero można zrobić mapowanie:/

Dlatego Póki co chciałbym się dowiedzieć Czy ktoś może ma gdzieś w dobrym stanie

pompę paliwową, computer z przed lifta ewentualnie przepływomierz
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Maj 14, 2014 09:55   

Kafarek85 napisał/a:
Więc prawdopodobnie będę musiał zmienić cpu na tego z przed lifta i wtedy dopiero można zrobić mapowanie:/
no to fakt i zdaje się iż musisz kośc immo też przelutowac, Raptile to robił gdzieś był o tym wątek, myślę że jednak warto pozbyc się kłopotów z przepływką na amen a koszt nie będzie duzo wyższy niż nowej przepływki a może nawet niższy (nie orientuje się obecnie w cenach)
 
 
 
Kafarek85 



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Grójec



Wysłany: Sro Maj 14, 2014 10:03   

Zależy głównie od tego za ile kupię komputer z przed lifta. A człowieka już odpowiedzialnego mam, który zajmie się już całym procesem. Regeneracje pompy paliwowej w wawie na modlińskiej to min 1000zł w górę ;/
Czy to prawda aby najlepiej odpiąć kostkę jeżeli przepływomierz kuleje aby wprowadzić w stan awaryjny, żeby nie katować silnika?
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Maj 14, 2014 10:12   

Kafarek85 napisał/a:
Regeneracje pompy paliwowej w wawie na modlińskiej to min 1500zł więc to dla mnie horror
to czemu nie wyslesz tam gdzie mówiłem :?: chyba ze tam masz z wyciągnięciem itp to moze byc cena :ok:
Kafarek85 napisał/a:
Czy to prawda aby najlepiej odpiąć kostkę jeżeli przepływomierz kuleje aby wprowadzić w stan awaryjny, żeby nie katować silnika?
możesz odpiąc - dynamika powinna się poprawic, ale chyba spalanie rośnie - nie pamiętam, jesli jeździsz na nie odpiętej to silnikowi akurat nic się nie dzieje
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 14, 2014 14:30   

Da rade juz zrobić polifta bez zmiany ECU :)

ECU z przed lifta są na allegro po 40zl

[ Dodano: Sro Maj 14, 2014 14:30 ]
Na odpietej przeplywce nic zlego sie nie dzieje i masz tylko odciecie na 4tys i nic pozatym zlego :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kafarek85 



Dołączył: 02 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Grójec



Wysłany: Czw Maj 22, 2014 18:03   

Remigiusz
Znasz kogoś kto jest w stanie wgrać mape polifcie i aby to normalnie chodziło? najlepiej z okolic wawy?

[ Dodano: Czw Maj 22, 2014 18:03 ]
własnie wróciłem z Modlińskiej z pompą paliwową. Okazało się, że pompa jest w bardzo dobrym stanie i dostałem na nią certyfikat kosztowało mnie to 250zł.

Mimo to dalej jest problem. Spróbuję podpiąć przewód bezpośrednio do pompy i bańki z paliwem i zobaczę jak na obroty wchodzi. Jeżeli dużo lepiej to muszę szukać w przewodach jeżeli tak samo dalej to nie wiem co....

jeszcze zostaje problem z przepływomierzem. Dlatego poszukuję computer z przed lifta niedrogo (=


OK udało się operacja udana i pacjent żyje - Problem polegał na przepływomierzu - zmiana komputera na tego z przed lifta wgranie nowej mapy i samochód śmiga jak strzała
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r200 2,0 sdi 99r] check engine, brak mocy
kipy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Lut 23, 2009 14:11
Brt
Brak nowych postów [r220 r97] brak mocy i check engine po nagrzaniu
xlukaszx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Lut 04, 2012 15:54
xlukaszx
Brak nowych postów SOLVED [R420 SDi 2000r] brak mocy, check engine
praktis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Maj 10, 2008 14:28
praktis
Brak nowych postów [Rover 220 SD 1997] check engine, utrata mocy, niebieski dym
TomayP Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Lis 11, 2007 21:11
PHJOWI
Brak nowych postów [R25] Check engine
RAKU_44 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Maj 23, 2013 16:09
RAKU_44



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink