Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] nie odpala - brak komunikacji z komuterem?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] nie odpala - brak komunikacji z komuterem?
Autor Wiadomość
GurthanG 



Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz



  Wysłany: Sro Lut 19, 2014 15:27   [R25] nie odpala - brak komunikacji z komuterem?
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich klubowiczów,

Od pewnego czasu stałem się posiadaczem Rover 25 z silnikiem 2.0TD 101KM. Auto sprawiało się bardzo dobrze, dynamiczne zwinne, nie było problemów z odpalaniem nawet zimą.

Wczoraj podjechałem do sklepu po bułeczki na śniadanie, jak wróciłem do auta to już nie odpalił. Rozrusznik kręci jak szalony a silnik ani drgnie. Zaciągnąłem go w miejsce gdzie mają komputer aby sprawdzić co może być przyczyną i dowiedziałem się, że jest problem z komunikacją z komputerem. Tzn można odczytać stan poduszek powietrznych i chyba ABSów ale żadnej innej komunikacji nie ma.

Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Czy problem jest uszkodzenie komputera/jakiegoś sterownika silnika czy może szukać problemu zupełnie gdzieś indziej?

Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi, czytając forum widziałem, że jest tu bardzo wielu doświadczonych w boju forumowiczów ale nikt nigdy nie pisał o problemie z komunikacją z komputerem.

Pozdrawiam
GG
Ostatnio zmieniony przez Adrian Czw Lut 20, 2014 08:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 19, 2014 15:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Lut 19, 2014 15:53   

stary, na 99% oni po prostu nie mogą się podłączyc z Twoim kompem (u mnie w 2000r w okolicy az jeden fachowiec się łączy - nie każdy komp to obsługuje)...

A jeśli chodzi o usterkę... wpisz w wyszukiwarce pompa wtryskowa :/ .
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 19, 2014 22:08   

No padła na pewno pompa, jakim sprzętem się chcieli połączyć? Jak się tobie check pali po kluczyki i gaśnie to komunikacja z ecu jest :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
GurthanG 



Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Lut 19, 2014 22:45   

Oni się łączą takim specjalistycznym sprzętem diagnostycznym do wielu marek, jutro wyciągnę od nich nazwę. Sprawdzali 3 głowice i nic.

Czytałem o tych pompach... chodzi o elektronikę która pada tak?

co do lampek to kurcze nigdy tego nie analizowałem ale po przekluczeniu kluczyka na pozycję 2 (jak to w instrukcji ładnie opisują) zapalają się wszystkie lampki, gaśnie lampka silnika, potem się zapala i już tak świeci. Nie wiem jak było przed awarią. zabrałem nawet 2 kluczyki aby wykluczyć problem z immo i co ciekawe usłyszałem coś w stylu alarmu. Tylko raz mi tak zrobił.

Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy to jest na pewno pompa? Jutro mają auto rozbierać - mogę ich nakierować.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Lut 20, 2014 09:04   

GurthanG napisał/a:
Czytałem o tych pompach... chodzi o elektronikę która pada tak?
elektronika pada ze względu na mechanikę :P
GurthanG napisał/a:
Oni się łączą takim specjalistycznym sprzętem diagnostycznym do wielu marek
cos co jest do wszytskiego czasem bywa do niczego ;-)
 
 
 
GurthanG 



Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz



  Wysłany: Czw Lut 20, 2014 09:09   

Dowiedziałem się jaki sprzęt mają diagnostyczny, no i jako że UE pomogła mają najnowszy i najwyższy model diagnoskopu Bosh i Hella (chyba dobrze napisałem).

Problem cały czas jest w komunikacji z komputerem. Czy możliwe że jest on walnięty? Może coś nie styka? Czy ktoś z Was miał już taki problem i może coś podpowiedzieć?
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Lut 20, 2014 09:32   

walnięty to jest Twój mechanik wciskając Ci kit że masz powalone w komputerze :P
 
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Lut 20, 2014 10:52   

GurthanG napisał/a:
mają najnowszy i najwyższy model diagnoskopu Bosh i Hella
najnowszy nie znaczy najlepszy.... w moim przypadku z R200Sdi starszy model sie łączył a nowszy nie ;)
tak samo z R25 .....
 
 
 
GurthanG 



Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Lut 20, 2014 12:00   

Dzięki za podpowiedzi, podzielę się nimi z chłopakami na serwisie.

Zakładając, że to jest problem z pompą to rozumiem, że tak jak czytałem na innych watkach należy wyciągnąć elektronikę, podesłać do zakładu który się tym specjalizuje (chipcar.pl ?), zapłacić :) i mieć nadzieję, że to pomoże?

Pozdrawiam
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Lut 20, 2014 12:23   

naprawa elektroniki nawet jesli poskutkuje to rozwiazanie tymczasowe gdyz wystepuje ona w wyniku awarii mechaniki pompy
 
 
 
GurthanG 



Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Lut 20, 2014 13:26   

Problem z elektroniką odpada... udało się połączyć z komputerem ;) zobaczymy co dalej, czytałem że nowa pompa 10k kosztuje (lol) używane od 200zł do 1300zł - jaką kupić ? bądź tu mądry i pisz wiersze
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Lut 20, 2014 13:30   

Nie pisz wierszy tylko poczytaj forum :-P .
 
 
 
RAKU_44 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 235
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lut 21, 2014 08:52   

Nie miałeś jakiegoś szarpnięcia jak dojeżdżałeś do sklepu ? Może kąt wtrysku się przestawił po tym jak puścił napinacz tak jak u mnie to miało miejsce.
Pompę możesz zdiagnozować sam wszystko masz opisane tu:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=749603
A mój temat o takim przypadku tu:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=798071
 
 
GurthanG 



Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Lut 24, 2014 20:48   

RAKU_44 dzięki za podpowiedz. Przekazałem twoje info fachowcom.

Z tego co się dowiedziałem to to ze na przewodach jest paliwo i auto odpalana na plaku. Teraz zapewne sprawdzą pompę i pasek według twoich podpowiedzi.

[ Dodano: Pon Lut 24, 2014 20:48 ]
Okazało się, że padł tranzystor. Teraz szukam jakiejś instrukcji jak go wymienić no i z tego co mi chłopaki powiedzieli to trzeba znaleźć przyczynę uszkodzenia tranzystora.

Z pierwszych analiz wynika, że pada elektrozawór dawki paliwa a także może być problem z wałkiem od kąta wtrysku.

Możecie z waszego doświadczenie mi to potwierdzić i wskazać najlepsze rozwiązanie? Czy sam elektrozawór można kupić?

Dzięki za wszystkie dotychczasowe rady.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 24, 2014 23:10   

GurthanG, Szukaj pompy nowej a ta do kosza wywal ale oddaj na full regeneracje za 1.500 zl :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Lut 25, 2014 11:37   

Remigiusz napisał/a:
Szukaj pompy nowej a ta do kosza wywal ale oddaj na full regeneracje za 1.500 zl
ma ją wywalić do kosza po regeneracji czy przed ?? ;>
 
 
 
GurthanG 



Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Lut 25, 2014 11:40   

Ceny regeneracji są kosmiczne.... Chce poszukać inną sprawną pompę.

Czy możecie mi potwierdzić jaka pompę jest w tym modelu [R25 2000r 2.0TD 74 KW, 101KM] VP44 czy VP30? Z tego co mi tłumaczy mechanik to jest to pompa z elektronicznym sterowaniem ale może ktoś z Was ma jakieś dokładne informacje na ten temat?
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Lut 25, 2014 11:55   

vp 30 :ok: szukaj pompy 2003 i nowszej :ok: (mocniejszy tranzystor dali w 2002r, rzadziej trochę pada), ja za pompę używaną z przesyłką dałem 780pln, regeneracje w piewszym R robilem z przesyłkami w obie strony za niecałe 1300pln
 
 
 
GurthanG 



Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Lut 25, 2014 23:36   

Super dzięki, to już konkret :) Czy pompę muszę szukać od Rovera czy może być inna marka? podobno jak będzie od innej marki to coś z kątami wtrysku może być inaczej i nie do końca będzie ona działała.

Jeżeli pompa musi być od rovera to czy tylko od takiego jak posiadam czyli Rover 25 czy też od innych Rover'ów pasuje?

[ Dodano: Wto Lut 25, 2014 23:36 ]
Znalazłem coś takiego:

Rover 220 2.0 SDi 1995 - 2000 Diesel Bosch Part Number 0470 004 005
Rover 25 2.0 iDT 2000 - 2005 Diesel Bosch Part Number 0470 004 005
Rover 25 2.0 iDT 2003 - 2005 Diesel Bosch Part Number 0470 004 005
Rover 420 2.0 SDi 1995 - 2000 Diesel Bosch Part Number 0470 004 005
Rover 45 2.0 iDT 2000 - 2005 Diesel Bosch Part Number 0470 004 005
Rover 45 2.0 iDT 2003 - 2005 Diesel Bosch Part Number 0470 004 005

wszędzie jest ten sam part number czyli domyślam się, że ta sama pompa jest we wszystkich tych autach i mogę ja wykorzystać w mojej "dwudziestce piątce" - jeżeli tak nie jest proszę o korektę.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 26, 2014 01:59   

Pompa musi byc z Rover lub MG. Z innego auta nie będzie działać bo się nie będzie potrafiło dogadać z ECU, trzeba by ECU pompy przeprogramować jak z innej marki ale to chyba tylko Bosch potrafi z tego co wiem, dość trudny zabieg :D

Pompy jakiej szukaj to >2003 do 2005 z MG ZR, MG ZS lub Rover 25, Rover 45. i tyle :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Zgasł i nie odpala / brak napięcia.
herobot Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Lis 29, 2016 16:49
robsson78
Brak nowych postów [r216] brak iskry, nie odpala
marhew Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Sty 12, 2012 23:06
marhew
Brak nowych postów [R200 1.4i]nie odpala i brak iskry w 1.4 16V
lukaszmacher Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Maj 26, 2010 17:37
sTERYD
Brak nowych postów [R220sdi] nie odpala - brak reakcji na kluczyk
po kilku przekreceniach sie udaje - czy to moze byc stacyjka?
Fargo80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sro Sie 26, 2009 16:58
Fargo80
Brak nowych postów [R200 1.1 98r. benzyna] Nie odpala, brak iskry
madmips Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Lis 17, 2009 08:00
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink