Forum Klubu ROVERki.pl :: (R75) Zmiana silnika 1.8N/A na 1.8Turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
(R75) Zmiana silnika 1.8N/A na 1.8Turbo
Autor Wiadomość
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 10:33   

A zapomniałem kompletnie o podłączeniu wężyków od/do turbo. Nigdy nie widziałem jak powinno być i zrobiłem to tak na swoją logikę ale nie bardzo wierzę w to by było to dobrze zrobione. Gdyby ktoś mógł mnie z tym oświecić było by super.

[ Dodano: Nie Mar 16, 2014 10:33 ]
Też myślałem o tym. Tylko jeżeli by o to chodziło to by nie łapał wcale nawet, na chwilę? dobrze myślę?
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 16, 2014 10:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 10:33   

wg przed przepustnice, dv za przepustnice ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 10:36   

Ja niepajematsa :mrgreen: szto eto wg, dv ?

[ Dodano: Nie Mar 16, 2014 10:36 ]
na turbo mam 3 wyjścia na przewodziki te wąskie.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 10:45   

wastegate - siłownik:
http://lh4.ggpht.com/_AJp...062010(019).jpg

dump valve - http://s80.photobucket.co...enings.jpg.html

jeden przewod idzie na bank do puchy filtra powietrza...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 11:37   

Wsadziłem kompa z 1.8n/a i pali od strzała :/ jakieś pomysły?
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 11:53   

moim zdaniem immo...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 13:34   

moze być immo, a czujnik położenia wału rózni się czyms ? i od połozenia wałka rozrżadu ?
/
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Mar 16, 2014 15:46   

Jak przełożyłeś tylko sterownik z Turbo, bez modułu immo to nic dziwnego, że nie działa.
Czujnik położenia wałka ten sam, wału pewnie też.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 16:08   

dzelo23, przecież po skopiowaniu IMMO na kompie z turbo udało Ci się nawet przejechać kilkaset metrów ;) Więc IMMO na pewno było dobrze skopiowane. Ja bym na IMMO nie stawiał. Może podmieniłeś jeszcze coś? ;)

[ Dodano: Nie Mar 16, 2014 15:57 ]
W tzw. między czasie nie robiłeś nic z autem? Nie zmieniałeś immo, nie byłeś na jakimś T4, na konfiguracji, parowaniu ze sobą modułów... W R75 (ale dieslu) jak nie ma parowania z IMMO, to silnik kręci, ale nie załapuje. Jak jest w benzynach, nie wiem, bo nie miałem takowych do zabawy ;)

[ Dodano: Nie Mar 16, 2014 16:08 ]
Dzelo23 - pewnie widziałeś, ale jakby coś to popatrz sobie na elementy i podłączenia oraz różnice w wersji turbo i bez turbo. Zaczytane z RAVE'a. Dodatkowo widać, że z IMMO (czyli mniemam, że z EWSem) łączy się po magistrali K przez zegary (IKE).

Ciekawe czy na wiązce z wersji bez turbo by zagadał?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 17:21   

Joł
Marek nic nie podmieniałem. Żadnych sesji, konfiguracji i podpiąć pod kompa nie było. Rave widziałem i jedyne różnice jakie tam widzę to dwa czujniki więcej
20 boost control solenoid valve i
25 Oil preferencje switch. Ogólnie dla mnie to taka magia, czarna magia.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 17:31   

No ale na kompie "nowym" po skopiowaniu IMMO palił i nawet jechał :P
A może, nie wiem czy tak jest na pewno, ale jeżdżąc wtedy na turbo bez turbo, on ma błąd i dopóki go nie skasujesz to nie pojedziesz... nie wiem, nie znam się na benzynach ;P
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 17:41   

Bardzo możliwe, bo wiesz nie znam się na benzyhach, na ropniakach zresztą też :)
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Mar 17, 2014 11:59   

MEMS3 zablokowane immo - odpala i zaraz gaśnie.

1.8 N/A komputer bez CAN
1.8 T Komputer tylko z CAN

Jeżeli masz Immo w Komputerze od turbo a masz na pewno to jedyna opcja to przełożenie kompletu ECU + EWS.

Skopiowanie kodu w komputerze 1.8 N/A do 1.8 T i na odwrót na 99% niemożliwe.

Wycięcie immo w 1.8T z tego co się orientuję tylko Serwis LR.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Mar 17, 2014 12:13   

Odpala i gaśnie bo kompy maja inne rozłożenie pinów - w jednym sygnał immo jest na 24 a w drugim na 26 dlatego komp Turbo nie dostaje sygnału odpala i gaśnie.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 12:30   

piotrekcrash napisał/a:
1.8 N/A komputer bez CAN
1.8 T Komputer tylko z CAN

Po CAN łączą się wszystkie tylko do modułu wskaźników, który jest czymś w rodzaju GATEWAY'a dla reszty. Od zestawu wskaźników do EWS'a idą już po K-BUS. W/g RAVE'a wygląda na to, że nie ma różnicy pomiędzy Turbo/NieTurbo w tym przypadku.

piotrekcrash napisał/a:
Jeżeli masz Immo w Komputerze od turbo a masz na pewno to jedyna opcja to przełożenie kompletu ECU + EWS.

Immo ma skopiowane. Kopia z bez turbo do kompa z turbo. Odpalał na obydwu zestawach przed swapem.

[ Dodano: Pon Mar 17, 2014 12:22 ]
7Tomi napisał/a:
Odpala i gaśnie bo kompy maja inne rozłożenie pinów - w jednym sygnał immo jest na 24 a w drugim na 26 dlatego komp Turbo nie dostaje sygnału odpala i gaśnie.


To czemu na starej instalacji działały oba ;)

[ Dodano: Pon Mar 17, 2014 12:30 ]
W/g RAVE komputery mają wyjście na IMMO z pinu 72
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Mar 17, 2014 12:47   

W załączniku zaznaczony pin Immo w kompie N/A
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 13:37   

Kurde blaszka, wszystkie przewody przy wtyczce do kompa są identyczne, w te same piny wchodzą. Mam wrzuconą wiązkę od turbo przecież a komp n/a pali normalnie więc przyczyną nie są raczej pozamieniane piny. Zamienianie pinów miejscami nic mi chyba nie da bo gdzie wepnę
20 Boost control solenoid valve i
25 Oil pressure switch ?
Mózg mi się od tego zlasuje :/
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 13:49   

Dzelo czyli wiązka turbo od n/a rózni się czymś, czy nie? rozpiska którą podał Marek się zgadza?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 14:51   

Wiązka n/a a turbo różni się tylko tym że w turbo są dwa czerwone przewody więcej. jeszcze nie doszedłem od czego.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Mar 17, 2014 21:50   

Czy czujnik który odbiera impulsy z koła (z zębów) też podmieniałeś?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZS] zmiana silnika na vvc
djdk Tuning mechaniczny 38 Czw Sty 17, 2019 11:50
polonez_vvc
Brak nowych postów [R25] zmiana silnika
komoss Tuning mechaniczny 10 Pon Sty 20, 2014 21:18
Harry
Brak nowych postów zmiana silnika w 200 z 1.1 na 1.4 16v
karolkr Tuning mechaniczny 3 Pią Lut 06, 2009 14:57
NEOSSS
Brak nowych postów [r200] zmiana silnika
rudealis Tuning mechaniczny 52 Pon Lip 25, 2016 21:17
Markzo
Brak nowych postów [Rover 200 vi]1.8 vvc zmiana silnika
sebek22445 Tuning mechaniczny 2 Pią Maj 02, 2014 14:31
sebek22445



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink