Forum Klubu ROVERki.pl :: (R75) Zmiana silnika 1.8N/A na 1.8Turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
(R75) Zmiana silnika 1.8N/A na 1.8Turbo
Autor Wiadomość
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 14, 2017 17:20   

Działo się trochę, tylko ja nie potrafię tak skrupulatnie prowadzić tematów jak inni więc o tym co się działo wcześniej jest tu https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=96058&postdays=0&postorder=asc&start=20
Natomiast wczoraj pod maską zawitał kolektor ssący z vvc. Miało być p&p a wyszło jak zawsze ale do rzeczy.
Sam kolektor nie spasował na szpilki wychodzące z głowicy, obydwa skrajne otwory w kolektorze musiałem delikatnie potraktować pilnikiem tak aby przesunęły się w kierunku zewnętrznym.
W złożeniu połówek kolektora przeszkadzała delikatnie listwa wtryskowa która w 1.8 turbo jest metalowa i ma zasilanie paliwa z drugiej strony przy regulatorze i metalowa rurka która doprowadza tam paliwo. Przypiłowałem blaszki mocujące ów rurkę do listwy i wygiąłem ją trochę aby poszła w dół.
Poza tym z montażem nie ma problemu, z racji ze śmigam na podtlenku lpg doszło do roboty kilka wwiertek. 2 z 5 śrub skręcających połówki kolektora nie wytrzymały serwisowego momentu dokręcenia :/ . Auto na lpg jedzie ale przy bucie brakuje mu gazu i sygnalizuje pustą butlę :D . Muszę jeszcze poprawić ułożenie lpg i na 20.09 jestem umówiony na strojenie i przegląd instalacji.
Odczucia po zmianie ... :hm:
Wydaje mi się że eR pracuje stabilniej na wolnych obrotach i lżej ma przy ruszaniu. Mam wrażenie że silnik pracuje płynniej tak jakby złapał głęboki oddech. Przy włączonej klimatyzacji obroty delikatnie się podniosły w porównaniu do kolektora z tworzywa, wcześniej były minimalnie za niskie i silnik wpadał wibracje, teraz tego nie ma.
Co do osiągów to sam nie wiem, ciężko coś stwierdzić bez fachowego sprawdzania. Miałem eRa dzisiaj zhamować ale kolo ma awarie sprzętu i nawet mnie o tym nie poinformował, dopiero jak się pojawiłem na miejscu to pocałowałem klameczkę i tyle było zabawy :/ .
Temat jest rozwojowy, nie ustępuję w poszukiwaniach sposobu na remap po kablu i nie tylko.
Dzięki dla Markza za wsparcie, informacje i ciągłe popychanie w kierunku skarpy oraz dla Harrego za kolektor.
Aaaaa zapomniałem o wymiarach.
Różnica w średnicy kanałów to 4mm na + dla vvc, kolektor ma też większą pojemność, mierzyłem ale zapomniałem ile mi wody pomieściły :D , jest też osadzony dalej od głowicy i wystaje wyżej niż ten z tworzywa.
Wizualnie proszę nie oceniać, wszystko jest jeszcze do poprawki ułożenia. To taka wersja robocza :D
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 14, 2017 17:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 15, 2017 14:10   

Myślałem, że mocowania osprzętu wbloku 1.8, 1.8 t i 18 vvc jest podobne.
w bloku nie ma dodatkowych otworów ?
Jakie wtryski masz przy 1.8 t ? w vvc są niebieskie, ale nie znam wydajności
Tak samo nie wiem regulator ciśnienia paliwa jaki jest
Nie wiem czemu śruby strzeliły, bo u mnie bez problemu się odkręciły.
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 15, 2017 15:41   

Harry, ogólnie wszystko pasowało. Brakowało dosłownie 1mm by siadlo, możliwe że te dwie skrajne szpilki były u mnie po prostu przygięte. A że gwint puścił to pikuś, w Alu to szesta sprawa, dałem dłuższe śruby i nakrętkę od dołu. Co do wtryskow to są inne niż w vvc. U mnie ie zasilenie listwy jest z drugiej strony i rurka paliwowa idzie wzdłuż kolektora przy wtryskach i to ona trochę przeszkadzała.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 15, 2017 19:47   

to teraz wałeczki... a potem trzeba zmolestować ten uparty sterownik :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Arkady56 



Dołączył: 04 Wrz 2017
Posty: 6



Wysłany: Pią Wrz 22, 2017 09:38   

No tak, męczarnia niesamowita.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 09, 2017 20:59   

Dawaj wykresa ;D Gratuluje wyniku, jest moc! :D najmocniejsze 75 w PL :D :D :D :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 09, 2017 21:26   

Joł
Wpadła przepustnica 52mm a eR wpadł na hamownię i będzie teraz eR+ :D
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 09, 2017 21:32   

Góra obrotów MEGA! :D gratki Dzelos jeszcze raz ;D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 09, 2017 21:34   

To ja Tobie Marek dziękuje. Bez twojego podpuszczania nie byłbym odpowiednio zmotywowany :D
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 09, 2017 21:59   

a jak na to HGF ?
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 09, 2017 22:14   

Harry :hahaha:
Czai się :D
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
karas_111 




Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 126



Wysłany: Pią Lis 10, 2017 15:49   

Mega wynik!!! jednak to 1.8 też coś potrafi :mrgreen:
To teraz czas na kompa :P
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 10, 2017 20:39   

Dawaj teraz wałki z VVC ;D muszę Cie na td04 namówić ;D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 28, 2017 13:01   

Czaił się od samego początku zrobienia uszczelki u mechanika, najpierw 100ml na 1000km płynu szło a dzisiaj po 300km poszło około 0,5l płynu. Gdzie ? Ano tu :/
Zaznaczone krople to płyn prestone :p twu twu po przedestylowaniu tak samo paskudny jak czysty z bańki :/
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 28, 2017 21:05   

dzelo23, która to już będzie uszczelka ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 28, 2017 21:40   

W mojej historii szósta. Dla tego silnika druga ale pierwsza była tak jakby podwójna.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 29, 2017 18:31   

Jest to okazja do kolejnych modów :D ;D ;D czekam na wałki z VVC i kurna może sie skusisz na td04 :P na kolektor ładnie siada ;P
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 07, 2017 10:42   

Pojawiła się moc a wraz z nią płyn w oleju :/
Raczej nie był to hgf, wszystko opiszę jak ogarnę temat a tak na podbicie ciekawości fotka :d
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 10, 2017 14:56   

oźrebiły się jakieś kucyki? czy jeszcze habeta poza zagroda? ;>
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 11, 2017 07:54   

Niedziela dzień święty więc nic nie działałem.
Spałem bez przerw trochę ponad 12h :o więc dzisiaj powinienem mieć siły na zagonienie tego stada do zagrody. Jest tylko jedno ale...
Chrzciliśmy wczoraj kolejną babeczke w rodzinie i......
Chrzciliśmy konkretnie :d bo jak coś robić to robić dobrze trzeba i poszło wódy w uj i ciut ciut i normalnie mnie coś dogania :/
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] zmiana silnika
komoss Tuning mechaniczny 10 Pon Sty 20, 2014 21:18
Harry
Brak nowych postów zmiana silnika w 200 z 1.1 na 1.4 16v
karolkr Tuning mechaniczny 3 Pią Lut 06, 2009 14:57
NEOSSS
Brak nowych postów [MG ZS] zmiana silnika na vvc
djdk Tuning mechaniczny 38 Czw Sty 17, 2019 11:50
polonez_vvc
Brak nowych postów [r200] zmiana silnika
rudealis Tuning mechaniczny 52 Pon Lip 25, 2016 21:17
Markzo
Brak nowych postów [Rover 200 vi]1.8 vvc zmiana silnika
sebek22445 Tuning mechaniczny 2 Pią Maj 02, 2014 14:31
sebek22445



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink