Forum Klubu ROVERki.pl :: (R75) Zmiana silnika 1.8N/A na 1.8Turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
(R75) Zmiana silnika 1.8N/A na 1.8Turbo
Autor Wiadomość
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

  Wysłany: Pon Mar 10, 2014 12:27   (R75) Zmiana silnika 1.8N/A na 1.8Turbo

Witam, od jakiegoś czasu przygotowywuje się do zmiany silnika na 1.8turbo. Ma ktoś jakieś doświadczenia z taką akcją w 75? Jakieś wskazówki, rady mile widziane.
Pozdrawiam Grzegorz
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 10, 2014 12:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 11, 2014 17:42   

dzelo23 napisał/a:
Jakieś wskazówki, rady mile widziane.

Może nie w R75 ale ogólnie.
Nie zniechęcać się jak coś nie wychodzi, nie zniechęcać się jak coś nie działa.
Grunt to powoli wszystko robić nie na hura. Sprawdź dwa razy jak wszystko podłączysz bo bardzo często pierdoły zajmują najwięcej czasu.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 12, 2014 20:14   

:mrgreen: Zacząłem dzisiaj około 15.

IC pasuje na chłodnice bez przeróbek, za to obudowa wentylatora nie. Nie obejdzie się bez jej cięcia.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 12, 2014 20:21   

jak masz ściągnięty pas przedni wraz z chłodnicą, to wyjechanie silnikiem wraz ze skrzynią, to już bułka z masłem czy dopiero wierzchołek góry lodowej. Ile czasu zeszło ze zdemontowaniem całego pasa przedniego, do stanu jak na zdjęciu?? dziękuje
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 12, 2014 20:30   

3h na luzaka sam działałem. Jeszcze nigdy nie siałem takiego spustoszenia w eR więc byłem bardzo ostrożny by niczego nie połamać, urwać.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 12, 2014 20:53   

dzelo23, zdawaj relacje na bieżąco i dużo dużo zdjęć bo miło się będzie oglądać! 3mam kciuki!
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 13, 2014 05:51   

jak CI się wydaje, że coś może nie dzialać/jest za słabe/wymaga wymiany - od razu to wymień, na bank się wysra. Dawaj nowe opaski, przypatrz się przewodom chłodzenia, może je od razy wymień. Nic na siłe, spokojnie i bez pośpiechu ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 13, 2014 09:23   

:ziewa: pośpiech, a co to ??
Ic można umyć w środku ciepłą wodą z płynem? jak nim obracałem to olej wykapał.
Węże wyglądają bdb, wyrazie jakichkolwiek wątpliwości wymieniam wszystko co jestem w stanie wymienić. Jak to Tymcio mówi "Nie ma lypy tatuś" :) :mrgreen:
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
ArO 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 315
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 13, 2014 11:39   

dzelo23 napisał/a:
Ic można umyć w środku ciepłą wodą z płynem?


Można myć ale wątpie, że Ci olej zejdzie płynem i ciepła woda :) Trzeba użyć jakiegoś detergentu, benzyny itp
_________________
R200 98'' 1.4 Si
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 13, 2014 20:36   

Silnik wyjęty

Mam za to problem z dwumasem. Kupiony dwumas do 1.8t jest taki sam jak wyjęty dzisiaj z mojego 1.8n/a. Dwumas jest to całość z kołem zamachowym i wieńcem, natomiast w silniku kupionym jest samo koło zamachowe i ma wieniec chyba przyspawany

[ Dodano: Czw Mar 13, 2014 20:36 ]
A tu to co było przy silniku, koło zamachowe i przyspawany wieniec.
i co z tym fantem zrobić? Mój plan jest taki: wywalę te koło zamachowe, wstawie ten kupiony dwumas (wygląda na lepszy niż mój) do tego nowa większa tarcza i nowy docisk.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 13, 2014 23:25   

ostatnie foto miszcz :D a z dwumasą zrób jak mówisz :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 14, 2014 07:15   

Odrobiłem pracę domową i dwumasy różnią się nieznacznie ilością i rozmieszczeniem ząbków na czujnik położenia wału. Składam wiec tak jak napisałem. Dzisiaj plan to wiązka i może rozrząd tylko nigdy tego nie robiłem :) . Mam nadzieje że mój słowiański umysł to ogarnie a ułańska fantazja trochę pomoże :mrgreen:
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
ArO 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 315
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 14, 2014 19:47   

dzelo23, bedziesz robił jakiś układ wydechowy pod większą moc?
_________________
R200 98'' 1.4 Si
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 14, 2014 20:52   

ArO napisał/a:
dzelo23, bedziesz robił jakiś układ wydechowy pod większą moc?

Raczej tak tylko nie mam na to jeszcze żadnego planu, teraz zostaje seria ze zwykłego 1.8
Dzisiaj przerzuciłem wiązkę, jako że mam (miałem lpg) trochę mi zeszło żeby instalkę od gazu zostawić ale udało się. Mam nadzieję że gazownik się połapie co i jak :) .
Złożyłem sprzęgło, zarzuciłem skrzynię (myślałem że jest cięższa), założyłem rozrusznik, pompę wspomagania, świece, cewki, wywaliłem termostat z tyłu, zmieniliśmy rozrząd z kumplem i uszczelniacze na wałkach. Nawet wsadziliśmy silnik w budę.
Plan na jutro: popodpinać wszystko, poskładać, jeżeli dotrą zaworki to spróbuję odpalić.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 14, 2014 22:26   

sasas gratulacje ;) czekam na filmik z odpału :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 15, 2014 23:03   

:/ masakra jak zrobiło się ciasno między chlodnicą a turbem. Przewody wody dotykają do chłodnicy, najgorzej jest z wyjściem z turbo ale to jeszcze da się poprawić. Zastanawiam się czy chłodnica z wersji turbo nie jest węższa albo ma inne mocowania.
Zalaliśmy oleum, plyn i.... lipa nie odpala. Załapuje i odrazu gaśnie, chyba coś z paliwem. Po paru próbach odpuściłem :/ olej zaczął cięć na posadzkę. Z wałków nie cieknie wiec pewnie z uszczelnienia wału a mogłem wymienić Aaaaaaaaaaa. Żeby nie było za fajne to płyn tez ucieka w miejscu gdzie jest najciasniej z zasilania turbo.
Podsumowując:
Miało być pięknie a wyszło jak zawsze :/
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 07:31   

dzelo23, odpalasz silnik na komputerze z turbo?
_________________
https://www.youtube.com/w...be_gdata_player
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 09:57   

dzelo23 napisał/a:
Załapuje i odrazu gaśnie,

Miałem tak jak założyłem komp z immo.
Ewentualnie dodajcie trochę gazu przy probie kręcenia.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 10:21   

Tak komp jest z turbo. Immo mam wrzucone swoje i ten komp od turbo na moim starym 1.8n/a odpalał. Jak odpalam z gazem to wskoczy na wyższe obroty tak pod 3kprm i gaśnie. Nie trzeba go kręcić jest pyk i załapuje ale potem muszę poczekać ok 20sekund żeby znowu załapał. Jak kręcę raz po razie to nie załapuje nawet. Przydałby się komp do diagnostyki i było by prościej. Dzisiaj sprawdzę błędy w zegarach może one coś powiedzą. Sprawdzę jeszcze wszystkie wtyczki bo wiązka leżała nie wiadomo gdzie i może po prostu gdzieś nie styka, może ja dałem ciała przy podłączaniu ale wtedy by pewnie nawet nie załapywał.
Gdy przekręcę kluczyk w stacyjce nie słyszę pompki paliwa, w starym też jej nie było słychać ale odpalał. Może podmienię pompkę na tą z n/a? może jakiś czujnik padł lub go uszkodziłem, poczytam, poszukam może to są jakieś typowe objawy dla konkretnej usterki.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 16, 2014 10:25   

Hm... odpalał na n/a? czyli pod tamtym kołem zamachowym? może tu jest problem?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZS] zmiana silnika na vvc
djdk Tuning mechaniczny 38 Czw Sty 17, 2019 11:50
polonez_vvc
Brak nowych postów [R25] zmiana silnika
komoss Tuning mechaniczny 10 Pon Sty 20, 2014 21:18
Harry
Brak nowych postów zmiana silnika w 200 z 1.1 na 1.4 16v
karolkr Tuning mechaniczny 3 Pią Lut 06, 2009 14:57
NEOSSS
Brak nowych postów [r200] zmiana silnika
rudealis Tuning mechaniczny 52 Pon Lip 25, 2016 21:17
Markzo
Brak nowych postów [Rover 200 vi]1.8 vvc zmiana silnika
sebek22445 Tuning mechaniczny 2 Pią Maj 02, 2014 14:31
sebek22445



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink