Forum Klubu ROVERki.pl :: (R75) Zmiana silnika 1.8N/A na 1.8Turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
(R75) Zmiana silnika 1.8N/A na 1.8Turbo
Autor Wiadomość
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sie 19, 2019 11:03   

Czyli jeżeli dobrze ten wątek prześledziłem a mogłem coś pomieszać bo zwroty akcji są co chwilę :P To obecnie na standardowym kompie z ZT 160, przepustnicy 52 i kolektorze VVC masz około 170hp?

Co do wydajności układu paliwowego to faktycznie jest z nią słabo :) auto szybko przechodzi w OL i wtryski PB zapętlają, więc leją jak wodę z kranu ;) Na pewno trzeba założyć wydajniejsze, pompę paliwa zresztą pewnie też...

Jakie plany na ten rok co do modów? Bo nie sądzę, żebyś został na 170hp ;)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 19, 2019 11:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sie 19, 2019 11:12   

Markzo, ta broda to Ci potrzebna do wycierania smaru z rąk ;) ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 19, 2019 12:53   

MaReK napisał/a:
Markzo, ta broda to Ci potrzebna do wycierania smaru z rąk ;) ?

Broda to źródło mocy, chęci, inspiracji - ogólnie samego dobrani prawilności :ok:

Co do Dzelowego Turbasa.... Wtrysków brakło przy 0.9b, jest opadający boost, zobaczymy co pokaże hamownia. Pocieszające jest to, że zapłon łyka jak młody pelikan ;D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sie 19, 2019 15:06   

Markzo napisał/a:
Wtrysków brakło przy 0.9b, jest opadający boost


Wiadomo jaki był w tym momencie AFR?
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 19, 2019 15:32   

Marcin84 napisał/a:
Markzo napisał/a:
Wtrysków brakło przy 0.9b, jest opadający boost


Wiadomo jaki był w tym momencie AFR?

Tak, do 4500obr/min i peaku ~0.92-0.95b afr 11.5-11.8, powyzej mimo dolewania waszki leci nawet do 13.4-13.7. Dlatego od ok. 4700-5000 boost opada na ~0.7b i afr utrzymuje sie ponizej 12. Brak boostu nadrobilem zaplonem, na serii spada do 0 lub nawet 2st po gmp. Teraz Dzelomen ma zaplon przy bucie 12-14.5st ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sie 19, 2019 16:03   

Markzo napisał/a:
13.4-13.7
a co na to EGT? :) Bo w tym silniku to chyba trochę proszenie się o HGF :D
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 19, 2019 16:35   

Pewnie 900+ ;) e bez przesady z hgf, akurat Dzelo ma fest ogarniete chlodzenie ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 19, 2019 19:43   

Egt myślę że jest ok, DP ma rozmiar odpowiedni 2,75 cala cały wydech jest większy, koncowy tłumik też made by me :d
Ogólnie to 170 koni miałem na kolektorze i przepustnicy z vvc, wkładka k&n, zrobiony wydech i DP, ori komp.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sie 19, 2019 23:11   

dzelo23 pytam, bo już ogarnąłem prawie wszystko z autem i czuje że ...... coś bym jeszcze zrobił ;)

Markzo tak z ciekawości to ile wystroisz na seryjnych gratach na ori ECU? oczywiście w granicach rozsądku :D
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
LilJohn 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 62



Wysłany: Wto Sie 20, 2019 02:05   

Marcin84 napisał/a:
Markzo napisał/a:
13.4-13.7
a co na to EGT? :) Bo w tym silniku to chyba trochę proszenie się o HGF :D

To były wartości podczas strojenia, obniżone zostało doładowanie bo się właśnie wtryski zapętlały i AFR kiepski. Nikt na tym nie jeździł ;)

A co do strojenia 1.8T to jak tu Marek testuje ja obstawiam okolice 220 koni to będzie granica standardowych wtrysków od turbo.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 20, 2019 06:13   

[qLilJohn, dokładnie :ok:

Co do mocy to ja nic nie szacuje ani nie przypuszczam ;) bedzie wykres z hamowni to bedzie wiadomo co dalej, trzeba bedzie zobaczyc jak ecu zareaguje na wieksze wtryski, jak je przeskalowac no i....zdjac boostcuta ;D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Sie 20, 2019 08:33   

LilJohn napisał/a:

To były wartości podczas strojenia, obniżone zostało doładowanie bo się właśnie wtryski zapętlały i AFR kiepski. Nikt na tym nie jeździł ;)


Zdaje sobie z tego sprawę ;)

Markzo napisał/a:
akurat Dzelo ma fest ogarniete chlodzenie ;)


Markzo ja też myślałem że mam ale przestaje wierzyć, że w ogóle się da :)

Od grudnia zrobiłem 25kkm i pożegnałem już trzy termostaty "PRT" (w tym jeden oryginał za 200zł ;) ), dwa rezystory dmuchawy i rozciekła mi się chłodnica na trasie, sikało z niej prosto na kolektor i turbo wyglądało jakbym się palił :D

Tak czy owak czekam również na wyniki z hamowni ;)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 20, 2019 10:31   

Eee przesadzasz :) prt na 82st, zaworek z kolektora out, chlodnica oleju i można chłostać aż miło ;) podpytaj Dzela, katowaliśmy 75 ok 12h i nie było żadnego problemu ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Sie 20, 2019 11:01   

Markzo napisał/a:
Eee przesadzasz :) prt na 82st, zaworek z kolektora out, chlodnica oleju i można chłostać aż miło ;) podpytaj Dzela, katowaliśmy 75 ok 12h i nie było żadnego problemu ;)


Markzo ja wam wierze tylko K-serii nie ufam :P Zaworek mam wywalony, termostat na 78st :mrgreen: tylko chłodniczki nie mam..... a i tak po dwóch godzinach strojenia AFR LPG na WOT myślałem że zawału dostanę jak zjechałem na pobocze klepałem w komputer a temperatura zaczęła walić na ponad 110 :D Jak wysiadłem z auta to wydech było słychać jak "strzela" + jakiś geniusz u mnie dodatkowo cały wydech środkowy wymalował albo konserwacją albo czarną farbą która się stopiła i zwisa jak stalaktyty w jaskini- zapach po ostrej jeździe bezcenny ;)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
LilJohn 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 62



Wysłany: Wto Sie 20, 2019 11:30   

@Marcin84 to załatw sobie chłodniczkę oleju do takiej jazdy. Przy butowaniu jednak turbo ostro grzeje ten olej. Ten silnik do chłodnych też nie należy więc na pewno pomoże.
A 110 to też nie taka zła temperatura, według Rovera 110-112 stopni to dopiero czas na załączenie drugiego biegu wentylatora :twisted: A może jak to bywa w 75 masz uszkodzony wentylator i przy 104 stopniach on nie wystartował na niskim biegu jak powinien?

A z tymi termostatami co ci się działo że "zabiłeś" 3 termostaty PRT?
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 20, 2019 14:00   

Marcin, ja zawsze po intensywnym użytkowaniu eRa studzę go, mam na to dwa sposoby.
Pierwszy to w trakcie jazdy, tu chyba wiadomo o co chodzi.
Drugi to na postoju (jak się trafi korek albo coś innego zmusi mnie do zatrzymania) klima w auto i trzymam obroty między 1,5 a 2 kprm, czasami sobie nimi faluje a czasami trzymam sztywno jakąś wartość.
Co do mocy

[ Dodano: Wto Sie 20, 2019 14:00 ]
Aaaaa uwaliło mi posta :/
Co do mocy to hamownia będzie w przyszłym tygodniu (mają urlop)
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Sie 20, 2019 20:03   

LilJohn napisał/a:
A może jak to bywa w 75 masz uszkodzony wentylator i przy 104 stopniach on nie wystartował na niskim biegu jak powinien?


100% sprawne, regularnie sprawdzam. Temperatura rosła pomimo drugiego biegu wentylatora dlatego się wystraszyłem :)

LilJohn napisał/a:
A z tymi termostatami co ci się działo że "zabiłeś" 3 termostaty PRT?


1. Zacięty w pozycji otwartej latem działa zimą lipa bo silnik ma 50st :)
2. Ori Land Rover uszkodzony fabrycznie otwierał się powyżej 100st - sprzedawca twierdził, że w nich się to nie zdarza, jak oddałem osobiście testował i oddał kasę :)
3.Vernet walczył dzielnie 20kkm ale punkt otwarcia przeniósł mu się z 92st na jakieś 98st-100st.
4.Teraz siedzi jakiś Allmakes 78st zobaczymy ile przeżyje :P

Autko kupiłem z HGF-em więc jak robiłem to porządnie. Płyn był świeżutki, rezystor nowy wentylator sprawny. Zaworek i termostat w bloku wywalone :)

dzelo23 już kiedyś o tym gadaliśmy i robię tak jak piszesz, tym razem zagapiłem się w kompa jak stroiłem ;)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 20, 2019 20:40   

Ja już mam to we krwi :d dodatkowo teraz wentylator startuje na 101 stopni.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 20, 2019 22:37   

Pytanie o ile poprawił sprawę duży DP, bo seryjny to jakaś kpina... może, jak auto ma lepszy przepływ spalin to ogólnie mniej się grzeje, bo spaliny się tak nie kotłują? seryjny DP to 2 rury ze zwężką :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 20, 2019 23:32   


Tak to wygląda, średnica zewnętrzna to chyba 57mm
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZS] zmiana silnika na vvc
djdk Tuning mechaniczny 38 Czw Sty 17, 2019 11:50
polonez_vvc
Brak nowych postów [R25] zmiana silnika
komoss Tuning mechaniczny 10 Pon Sty 20, 2014 21:18
Harry
Brak nowych postów zmiana silnika w 200 z 1.1 na 1.4 16v
karolkr Tuning mechaniczny 3 Pią Lut 06, 2009 14:57
NEOSSS
Brak nowych postów [r200] zmiana silnika
rudealis Tuning mechaniczny 52 Pon Lip 25, 2016 21:17
Markzo
Brak nowych postów [Rover 200 vi]1.8 vvc zmiana silnika
sebek22445 Tuning mechaniczny 2 Pią Maj 02, 2014 14:31
sebek22445



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink